גבורות שמשון אמר:
על הגאון הקדוש ר' מרדכי אושמינר זלה"ה מספרים אותות ומופתים.
אכן, אך מדובר באיש אחד, והדבר לא היה חזון נפרץ כבזמננו.
אבאר מעט את כוונת השאלה:
1. על מרן המשגיח הצדיק רבי יחזקאל זללה"ה סיפרו מופתים. על רבו מרן רבי ירוחם ממיר זללה"ה ועל רבותיו שבקעלם גם סיפרו? (ודו"ק היטב)
2. על מרן הגרח"ע לא שמענו שסיפרו מופתים, וגם בדורנו לא שמענו (זולת מעט שבמעט כטיפה שבים הגדול) - לא על מרן הגר"א קוטלר, לא על מרן הגר"י קמינצקי, לא
על מרן הגר"מ פיינשטיין, לא על מרן הגרא"מ שך, לא על מרן הגרי"ש אלישיב ולא על מרן הגרח"ש גרינימן.
אם נלך רחוק קצת - לא שמענו שסיפרו מופתים רבים על מרנא הנודע ביהודה, וגם לא על מרנא רבי עקיבא איגר.
3. כמויות המופתים המסופרים כיום אודות כמה וכמה חסידים ואנשי מעשה החיים עמנו לאוי"ט - האם כך היה הדבר בליטא של לפני המלחמה?
4. האם יתכן שהדבר תלוי ב'סוג' הגדולים (במרכאות כפולות ומכופלות) - כלומר כמה שהגדול המדובר מנותק מהויות העולם הזה כך יותר מספרים אודותיו מענינים אלו ודומיהם?
5. האם יתכן שהדבר נובע מן העובדה שכהיום נעשינו כולנו חסידים, בעקבות שזכינו וקיבץ השי"ת גלויותינו למקום אחד, וב"ה כל אחד ואחד מושפע מחבירו ונוטל טובה וברכה שמצויה אצל רעהו?
נ.ב. אצלי פשוט וברור שכח התורה והקדושה של גדולי עולם ומצוקי ארץ בכוחו לשדד מערכות הטבע, כמעשה בעל הטורי זהב זי"ע, וא"צ לפנים, ואין אני דן בזה כי אם על הילך הרוח של מנהג העולם לספר מענינים אלו, וכמו כן לרוץ אצל החכמים בכדי לדרוש במופתים.