שורש המילה "ברוקה"

לבי במערב

משתמש ותיק
איש מזרע אהרן אמר:
שמעתי שנבנצאל זה לויים (לא כולם) ונקראו כך כי נעבן זה "ליד" וציילן זה "ספירה" והלוויים נספרו בצד=בנפרד
ומצאתיו כתוב:
גם לויים כאמור היו זקוקים  לרמז בדבר מעמדם. שם המוכר לנו מימי הרדיו בהם עוד דאג השרות הציבורי גם לבריאותנו וכול בוקר ערך לנו "התעמלות בוקר" הוא מיכאל בן חנן  (1912 2001 ) שנולד בשם מיכאל זמל. בשנת 1933 עלה מיכאל לארץ  והחליף את שם משפחתו המקורי מ'זמל' לבן חנן (על שם אביו), כיוון שסבר בטעות ששם משפחתו הוא שם לועזי, שניתן בכפייה למשפחה ושפירוש שמו הוא לחמנייה בגרמנית, כשלמעשה מדובר בראשי תיבות  של "זרע משבט לוי".
גם סתם עמך חיפשו לעצמם דרך לרמוז ליהדותם כאשר האפשרויות שעמדו לרשותם לבחירת שם משפחה לא הזכירו פרט חשוב זה בשם המוצע, וכך נולד השם נבנצאל שהיה מבקר המדינה השני במדינת ישראל , שאחד מאבותיו בחר בשם שפירושו בגרמנית -ליד הספירה, לרמוז לאיסור היהודי לקיים מפקד ובמיוחד לא לספור את הכוהנים והלווים .ובן חמו הוא יהודי שבשמו נזכרים חנניה מישאל ועזריה מספר דניאל השומרים על כשרות המאכלים  בשבי הכשדים. כך גם מוכר לנו בן שלום ברננקי (: Ben Shalom Bernanke)  שעמד בראש  הבנק הפדראלי בארצות הברית.
ברננקי נולד בארצות הברית, וגדל בעיירה דילון  הוא הבכור מבין שלושה ילדים (יש לו אח ואחות צעירים ממנו). אביו פיליפ היה רוקח ואמו עדנה הייתה מורה  ביסודי. משפחתו הייתה אחת ממספר משפחות יהודיות באזור ונהגה לפקוד את בית הכנסת "אוהב שלום". בילדותו למד  עברית מפי אבי אמו, שהיה בעל קורא מקצועי בתורה ומורה לעברית. אביו ודודו של בן שלום החזיקו וניהלו במשותף את בית המרקחת שרכשו מאביהם, שהיגר לארצות הברית לאחר מלחמת העולם הראשונה, היכן אם כן מסתתרת יהדותם בשם המשפחה שעימו באו מרוסיה . בפסוק מספר תהילים: (פרק כ"ד פס' 3) "מִי יַעֲלֶה בְהַר ה', וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ? – נְקִי כַפַּייִם, וּבַר לֵבָב, אֲשֶׁר לֹא נָשָׂא לשווא נַפְשִׁו,וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה".  בר ונקי חייב להיות מצבו של מי שעולה להר ה' ומשפחת הבנקאי היא כזאת ברה ונקייה, וכך נולד שמה בהגייתו הלועזית  בארה"ב Bernanke .
 
חלק עליון תַחתִית