עולם הכוללים, אתה מרוצה מהכולל שאתה לומד בו?

אתה מרוצה מהכולל שאתה לומד בו?

  • מרוצה מאד

    קולות: 53 29.6%
  • מרוצה ויש מה לתקן

    קולות: 62 34.6%
  • סביר

    קולות: 37 20.7%
  • לא מרוצה כלל

    קולות: 27 15.1%

  • סה"כ בוחרים
    179

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
את בש אמר:
מסיח לפי תומו אמר:
ואם הוא מסוגל ללמוד רק שעתיים בסדר א', לא מגיע לו מנוחת הנפש?
מי שמסוגל ללמוד רק שעתיים שיצא לעבוד ויפרנס את משפחתו בכבוד וילמד שעתיים בערב


א. כתבתי את זה כתגובה על אברך שלומד שעתיים בסדר א'.
ב. אז למה באמת ראש הכולל לא פונה אליו ואומר לו "ידידי, צא לעבוד אינך מתאים לכאן"? למה להתחיל להתעלל בו? 
 
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
מוחל וסולח אמר:
את בש אמר:
יש היום ב"ה הרבה מאוד אברכים שממיתים עצמם באהלה של תורה ולומדים ג סדרים וכולל בין הזמנים ובשבתות בימים הארוכים ובלילות תמצא אותם בבית הכנסת ונשותיהם גם במסירות נפש עובדות 8 שעות ואח"כ עוד מטפלות בילדים לא טוב לזלזל בהכול ולא כל מה שהיה פעם הוא יותר טוב
לא טענתי שפעם היה יותר טוב.
המסגרות של פעם, שתאמו למטרות של פעם. התאימו.
כיום נוצר פער, בין המסגרות לבין המטרות. והפער יוצר מציאות פרדוקסלית. שאין לה פתרון.
מה שאתה אומר זה נכון לא רק לגבי הכוללים אלא גם לגבי עולם הישיבות באופן כללי. זו תופעה מצויה שלפעמים משמרים מסגרת מסויימת שנוצרה לפני כמה דורות והותאמה לצרכי אותו דור, אך איננה מתאימה למציאות העכשוית (כדוגמא אפשר לציין לחובת הגיוס הנהוגה היום בארץ, החובה הזו הונהגה בדור בו כל חייל היה נצרך והיה רעיון להכניס את כולם לכור היתוך ישראלי בצורת 'צבא העם'. היום המצב השתנה לחלוטין, המושג 'כור היתוך' כבר לא באופנה המודרנית שמאמינה באינדיבידואליות, והצבא בנוי יותר על יחידים מקצוענים מאשר על מספר רב של חיילים. למה המתכונת הישנה נשארה? כי זו המתכונת הקיימת וכולם התרגלו לזה).

אין לי דרך חילופית להציע, וגם אם היה לי זה לא היה משנה לאף אחד... אבל מסתבר שיש תועלת בהכרת המציאות כפי שהיא.


לא מסכים איתך לגבי כור ההיתוך.
כאשר ישנו את חוק גיוס חובה, ויהפכו את הצבא לצבא מקצועי. דבריך יתקבלו.
בינתיים, אדרבה ואדרבה, הצבא הוא לא רק כור היתוך, הוא גם שדה ניסוי וחינוך ופעילות פרוגרסיבית. 
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
את בש אמר:
לגבי הציבור הדתי לאומי כמדומני שאתה טועה שים לב למה שקורה במושבים הסבא היה ירא שמיים שקים במסירות כל מה שידע הבן אשתו בלי כסוי והוא לובש כיפה רק  כשנכנס לבית כנסת והנכד נוסע בשבת נראה לי שזה קרה וקורה כי הם לא העמידו תורה כראוי


אדם ירא שמים שחסר לו ידע בסיסי ביהדות ושולח את הילדים שלו למערכת חינוך חלשה מבחינה יהודית הרי ברור שהוא לוקה בחולשה דתית, גם אם שלא באשמתו.

אין ספק שאם לא מעמידים מערכת חינוך ראויה הילדים ילכו לאיבוד. אבל כמעט תמיד הסיבה שלא מעמידים מערכת חינוך ראויה נובעת מבעייתיות רצינית ביהדות של ההורים (אם באונס ואם בפשיעה).
 
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
מבקש אמת אמר:
מוחל וסולח אמר:
לא טענתי שפעם היה יותר טוב.
המסגרות של פעם, שתאמו למטרות של פעם. התאימו.
כיום נוצר פער, בין המסגרות לבין המטרות. והפער יוצר מציאות פרדוקסלית. שאין לה פתרון.
מה שאתה אומר זה נכון לא רק לגבי הכוללים אלא גם לגבי עולם הישיבות באופן כללי. זו תופעה מצויה שלפעמים משמרים מסגרת מסויימת שנוצרה לפני כמה דורות והותאמה לצרכי אותו דור, אך איננה מתאימה למציאות העכשוית (כדוגמא אפשר לציין לחובת הגיוס הנהוגה היום בארץ, החובה הזו הונהגה בדור בו כל חייל היה נצרך והיה רעיון להכניס את כולם לכור היתוך ישראלי בצורת 'צבא העם'. היום המצב השתנה לחלוטין, המושג 'כור היתוך' כבר לא באופנה המודרנית שמאמינה באינדיבידואליות, והצבא בנוי יותר על יחידים מקצוענים מאשר על מספר רב של חיילים. למה המתכונת הישנה נשארה? כי זו המתכונת הקיימת וכולם התרגלו לזה).

אין לי דרך חילופית להציע, וגם אם היה לי זה לא היה משנה לאף אחד... אבל מסתבר שיש תועלת בהכרת המציאות כפי שהיא.
לא מסכים איתך לגבי כור ההיתוך.
כאשר ישנו את חוק גיוס חובה, ויהפכו את הצבא לצבא מקצועי. דבריך יתקבלו.
בינתיים, אדרבה ואדרבה, הצבא הוא לא רק כור היתוך, הוא גם שדה ניסוי וחינוך ופעילות פרוגרסיבית. 
החשיבות של כור ההיתוך הזה אינו נתון בהסכמה רחבה אצל אזרחי המדינה כמו שהיה בעבר.
 
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
עץ פרי אמר:
מבקש אמת אמר:
עץ פרי אמר:
רק צריך שנמצא זבולון לכל אחד מאותם יששכר
שיוריד מהם עול פרנסה על כל חשבונותיה הרבים
שישאיר את האברכים פנויים ללימוד התורה, בלא טרדת ממון
אך על כל עשרה יששכר שאני אמצא לך, אין זבולון אחד.
איך נמצא זבולונים אם מחנכים שלהיות זבולון זו דרגה נחותה? מי רוצה להיות נחות?
א. זה באמת פחות מיששכר אך מעלה גדולה עד מאוד


זה לא כל כך פשוט, יעויין במדרש על הפסוק 'שמח זבולון בצאתך' ובצרור המור שם, שמעלת זבולון גדולה ממעלת יששכר (ואולי כוונתו כמו שביאר בשו"ת בית שלמה יו"ד צד שיותר מצוי אצל היששכר פגם בלשמה מאשר בזבולון). 

עכ"פ החינוך היום איננו רק שמי שיכול להיות יששכר או זבולון עדיף שיהיה יששכר, אלא שצורת בן תורה היא להיות יששכר, ואי אפשר לבן תורה להיות זבולון. מחינוך כזה כמובן שלא יצמחו זבולונים. יהיו שיטענו שזהו החינוך הנכון, ואין בכוונתי להתווכח על זה, אבל עכ"פ התוצאה הברורה תהיה מחסור בזבולונים. (גם הזבולונים שיש היום הם כמעט כולם ממקומות בהם מחנכים שאפשר להיות בן תורה וזבולון גם יחד).
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
מוחל וסולח אמר:
מבקש אמת אמר:
מה שאתה אומר זה נכון לא רק לגבי הכוללים אלא גם לגבי עולם הישיבות באופן כללי. זו תופעה מצויה שלפעמים משמרים מסגרת מסויימת שנוצרה לפני כמה דורות והותאמה לצרכי אותו דור, אך איננה מתאימה למציאות העכשוית (כדוגמא אפשר לציין לחובת הגיוס הנהוגה היום בארץ, החובה הזו הונהגה בדור בו כל חייל היה נצרך והיה רעיון להכניס את כולם לכור היתוך ישראלי בצורת 'צבא העם'. היום המצב השתנה לחלוטין, המושג 'כור היתוך' כבר לא באופנה המודרנית שמאמינה באינדיבידואליות, והצבא בנוי יותר על יחידים מקצוענים מאשר על מספר רב של חיילים. למה המתכונת הישנה נשארה? כי זו המתכונת הקיימת וכולם התרגלו לזה).

אין לי דרך חילופית להציע, וגם אם היה לי זה לא היה משנה לאף אחד... אבל מסתבר שיש תועלת בהכרת המציאות כפי שהיא.
לא מסכים איתך לגבי כור ההיתוך.
כאשר ישנו את חוק גיוס חובה, ויהפכו את הצבא לצבא מקצועי. דבריך יתקבלו.
בינתיים, אדרבה ואדרבה, הצבא הוא לא רק כור היתוך, הוא גם שדה ניסוי וחינוך ופעילות פרוגרסיבית. 
החשיבות של כור ההיתוך הזה אינו נתון בהסכמה רחבה אצל אזרחי המדינה כמו שהיה בעבר.
אכן.
אך כפי שכתבתי, כיום, המקום מסוכן יותר מבחינת יהדות.

את כל הרעיונות הפרוגרסיביים, שרוצים ליישם במדינה, מתחילים לבצע אותן ראשית במסגרות הצבא.
ביטול הבדלי מגדר. הנגשת תכני הקהילה. סדרות חינוך למיניהן. טשטוש הזהות הלאומית והיהודית.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
מבקש אמת אמר:
מוחל וסולח אמר:
לא מסכים איתך לגבי כור ההיתוך.
כאשר ישנו את חוק גיוס חובה, ויהפכו את הצבא לצבא מקצועי. דבריך יתקבלו.
בינתיים, אדרבה ואדרבה, הצבא הוא לא רק כור היתוך, הוא גם שדה ניסוי וחינוך ופעילות פרוגרסיבית. 
החשיבות של כור ההיתוך הזה אינו נתון בהסכמה רחבה אצל אזרחי המדינה כמו שהיה בעבר.
אכן.
אך כפי שכתבתי, כיום, המקום מסוכן יותר מבחינת יהדות.

את כל הרעיונות הפרוגרסיביים, שרוצים ליישם במדינה, מתחילים לבצע אותן ראשית במסגרות הצבא.
ביטול הבדלי מגדר. הנגשת תכני הקהילה. סדרות חינוך למיניהן. טשטוש הזהות הלאומית והיהודית.
נכון מאד, אני לא דיברתי כלל על היהדות שם אלא רק הבאתי דוגמא של מסגרת שהותאמה למציאות שונה ממה שיש היום ובכל זאת ממשיכה להתקיים במתכונת הישנה.
 
 

חושב מבחוץ

משתמש ותיק
אני כותב כאברך שגם עובד,

נראה לי שביהדות אין כמעט מושג קבוצה רק של מוצלחים, כל היהדות בנויה על היררכיה שכולם יחד כמובן שבראשה עומד הרב וכו',
ז"א אין כזה דבר בית כנסת של צדיקים או בית כנסת של ת"ח,
יש בית כנסת שיש בתוכו גם וגם,
זה קורה בגלל שכולם הולכים לבית כנסת,
אבל אם יש משהו שלשם באופן מהותי באים רק המוצלחים,
למשל משגי פלוני פותח ועד למבקשים בענייני עבודת הבורא,
מסתבר שמי שיבואו לשם יהיו אלו שחושבים שהם עונים להגדרה הזו.

מכיון שכוללים כיום זה מקום שנועד לכל נשוי(אין לי מושג אם זה דבר שמכוון ע"י גדולי ישראל או שזה מצב שנוצר)
ממליץ לכל ר"כ שלא ידמיין לעצמו שהוא הולך לפתוח כולל רק למוצלחים,
מטבע העולם שבקבוצה י את כל הסוגים
בפרט בדבר כזה של לימוד התורה שיש עליות ומורדןת,

אילו כולל היה רק למי שממית עצמו באוהלה של תורה ודאי שהיה כזה מצב אך כרגע זה לא כך,
ור"כ שיפתח כולל בצורה זו יגיע בגישה נכונה ורגועה יותר לעבודה שלו.

בנושא המילגות:
מילתא דפשיטא שמילגת הכולל היא לא שכר,
הנה לכם מחשבון שכר לאברך (אילו היה זה סתם מקצוע)
3 שנים לימוד ישי"ק
5 ישי"ג
זה כבר פרופסור
כל שנת אברכות מוסיפה לו עוד
בהץחשב בזה שהוא מעמיד את העולם,
לתת לו 2000 ש"ח ועוד לחשוב שזה משכורת זה יותר גרוע מחוצפה.

בנושא הכרת הטוב לר"כ.
אף אחד לא כופר בהכרת הטוב,
אבל כשמגיע אחד שמספר לך שאתה משהו שמחזיק את העולם
אבל כשמגיע תורם הוא מתייחס אליו ביראת הרוממות,
אך לאברך מעולם הוא לא התייחס כך,
אתה מבין שהוא לא בא ךפרנס אותי,
אלא הוא בא לפרנס את עצו (בכסף וכבוד)
ואף אומנם שמגיע לו הכרת הטוב,
זה כבר מדריגה גדולה מאוד,
לתת תודה למשהו שדורך עליך ועוד עושה את זה לש"ש... בשביל הכבוד שלו.

אם נעשה חשבון,
הממשלה תורמת לכל אברך יותר מראש הכולל,
אז צריך גם הכרת הטוב לביבי....
 

טעם זקנים

משתמש רגיל
חושב מבחוץ אמר:
בנושא הכרת הטוב לר"כ.
אף אחד לא כופר בהכרת הטוב,
אבל כשמגיע אחד שמספר לך שאתה משהו שמחזיק את העולם
אבל כשמגיע תורם הוא מתייחס אליו ביראת הרוממות,
אך לאברך מעולם הוא לא התייחס כך,
אתה מבין שהוא לא בא ךפרנס אותי,
אלא הוא בא לפרנס את עצו (בכסף וכבוד)
ואף אומנם שמגיע לו הכרת הטוב,
זה כבר מדריגה גדולה מאוד,
לתת תודה למשהו שדורך עליך ועוד עושה את זה לש"ש... בשביל הכבוד שלו.
אתה באמת חושב שהכבוד שנותנים לגביר הוא אמיתי?
בדידי הוה עובדא ... מחקתי עקב חשש לשה"ר
הלזה יקרה כבוד? אין זה אלא חנופה...
יש כמה אנשי אמת, שבאמת מכירים טובה לגבירים, והם בדרך כלל לא מתחנפים יותר מן הצורך של הכרת הטוב.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
טעם זקנים אמר:
חושב מבחוץ אמר:
אתה באמת חושב שהכבוד שנותנים לגביר הוא אמיתי?
הכרתי גביר גדול שכל גדולי ראשי הישיבות השכימו לפיתחו, וכשהוא עשה שמחה הגיעו לשם כל הראשי ישיבות וראשי הכוללים ונתנו לו כבוד מלאכים, אך לצערינו עברו ימים וגביר זה נתהפך עליו הגלגל והגיע למצב שלא יכל לתת כלום, ותקופה אח"כ עשה שמחה, ואנוכי הקטן השתתפתי בה, ולא היה נוכח שם אפי' לא ראש ישיבה אחד ולא ראש כולל אחד
הלזה יקרה כבוד? אין זה אלא חנופה...
יש כמה אנשי אמת, שבאמת מכירים טובה לגבירים, והם בדרך כלל לא מתחנפים יותר מן הצורך של הכרת הטוב.
אוי ואבוי. מקווה שאתה מתבלבל.
לא מצד הכרת הטוב,
אלא מצד חילול השם.
אף שבוודאי, מצד האמת הגביר הוא אמור להיות מוקיר טובה למתרים, שזיכה אותו להיות תומך תורה. אך עניין של יחסים הדדיים, של כבוד באירועים, מה לי אם יש לו עוד לתת, או שרק נתן, ואין לו עוד?
 

נהנה מהפורום

משתמש רשום
הייתי מחלק את כל התגובות לשני חלקים:
א. צורת ניהול הכולל - כלומר היחס בין הראש כולל לאברכים.
ב. צורת הלימוד עצמה - כלומר מה ללמוד, איך, וכמה.

לגבי הנקודה הראשונה של היחס בין הראש כולל לאברכים רציתי להוסיף
צריך לצאת מנקודת הנחה שרוב הראשי כוללים לא רוצים להיות גננת, אבל זה חלק מהתפקיד... ולענ"ד מזה מתחילה כל הבעיה.
הרו"כ מבין שהוא צריך מידי פעם להיות גננת אבל כיון שהוא סובל מזה, הוא עושה את זה בצורה לא נכונה.
רוב הערות נעשים בצורה כזאת - באיחורים הראשונים הרו"כ לא רוצה להעיר בפה (כי הוא לא רוצה להיות גננת), אז הוא מעיר במבטים...
וכלומר אין לאברך זכות התגובה... חוץ מזה שזה מאוד לא מכבד...
במקרה שזה לא עוזר [מסתמא שברוב הפעמים זה לא עוזר - וזה עצמו סימן עד כמה סגנון הנ"ל הוא טעות ביסודו] מגיעה הערה בפה,
ושם מתבקש מהרו"כ לשים לב -
למיקום אמירת הערה [לא לפני עוד אברכים, ולא בזמן האיחור עצמו]
לצורת אמירתה [אשמח לשמוע איך אתה רואה את הדברים, תסתכל על הדברים גם מהצד שלי - אם הראשון מאחר השני גם מאחר וזה גלגל שלא נגמר, ולבסוף המקום לא יראה כמו שאתה רוצה שהוא יראה וכדו']
ושהערה תאמר מתוך מכובדות ונכבדות [אין לי עליך כל תלונות, אני בטוח שאברך רציני לא מאחר סתם אלא יש לך אונסים וכיוצ"ב, אבל כיון שהאונסים מרובים אני לא יכול לתת לכולל להתנהל בצורה כזאת, כי מהר מאוד נוכל לסגור את העסק, לכן וכו']

עוד נקודה לרו"כ יש הרבה נגיעות אישיות בדבר, כי הוא מאוד רוצה שהכולל שלו יצליח, שיקשיבו לדבריו ויציטו להם, וכן הלאה,
ככל והראש כולל יצליח להתגבר על הנגיעות האישיות שלו, ולדבר אל האברך בגובה העינים, כך ישמר היחס המיוחד בין הרו"כ לאברך.

ולסיום שמעתי פעם בשם מורינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל "יש אנשים שאוהבים לצבוט אנשים אחרים, אבל הרי לא יתכן ללכת ברחוב ולצבוט אנשים, אז הפתרון שהם מצאו הוא להקים כולל"...
 

E. W

משתמש ותיק
טעם זקנים אמר:
חושב מבחוץ אמר:
בנושא הכרת הטוב לר"כ.
אף אחד לא כופר בהכרת הטוב,
אבל כשמגיע אחד שמספר לך שאתה משהו שמחזיק את העולם
אבל כשמגיע תורם הוא מתייחס אליו ביראת הרוממות,
אך לאברך מעולם הוא לא התייחס כך,
אתה מבין שהוא לא בא ךפרנס אותי,
אלא הוא בא לפרנס את עצו (בכסף וכבוד)
ואף אומנם שמגיע לו הכרת הטוב,
זה כבר מדריגה גדולה מאוד,
לתת תודה למשהו שדורך עליך ועוד עושה את זה לש"ש... בשביל הכבוד שלו
 

לילה כיום יאיר

משתמש ותיק
נהנה מהפורום אמר:
הייתי מחלק את כל התגובות לשני חלקים:
א. צורת ניהול הכולל - כלומר היחס בין הראש כולל לאברכים.
ב. צורת הלימוד עצמה - כלומר מה ללמוד, איך, וכמה.

לגבי הנקודה הראשונה של היחס בין הראש כולל לאברכים רציתי להוסיף
צריך לצאת מנקודת הנחה שרוב הראשי כוללים לא רוצים להיות גננת, אבל זה חלק מהתפקיד... ולענ"ד מזה מתחילה כל הבעיה.
הרו"כ מבין שהוא צריך מידי פעם להיות גננת אבל כיון שהוא סובל מזה, הוא עושה את זה בצורה לא נכונה.
רוב הערות נעשים בצורה כזאת - באיחורים הראשונים הרו"כ לא רוצה להעיר בפה (כי הוא לא רוצה להיות גננת), אז הוא מעיר במבטים...
וכלומר אין לאברך זכות התגובה... חוץ מזה שזה מאוד לא מכבד...
במקרה שזה לא עוזר [מסתמא שברוב הפעמים זה לא עוזר - וזה עצמו סימן עד כמה סגנון הנ"ל הוא טעות ביסודו] מגיעה הערה בפה,
ושם מתבקש מהרו"כ לשים לב -
למיקום אמירת הערה [לא לפני עוד אברכים, ולא בזמן האיחור עצמו]
לצורת אמירתה [אשמח לשמוע איך אתה רואה את הדברים, תסתכל על הדברים גם מהצד שלי - אם הראשון מאחר השני גם מאחר וזה גלגל שלא נגמר, ולבסוף המקום לא יראה כמו שאתה רוצה שהוא יראה וכדו']
ושהערה תאמר מתוך מכובדות ונכבדות [אין לי עליך כל תלונות, אני בטוח שאברך רציני לא מאחר סתם אלא יש לך אונסים וכיוצ"ב, אבל כיון שהאונסים מרובים אני לא יכול לתת לכולל להתנהל בצורה כזאת, כי מהר מאוד נוכל לסגור את העסק, לכן וכו']

עוד נקודה לרו"כ יש הרבה נגיעות אישיות בדבר, כי הוא מאוד רוצה שהכולל שלו יצליח, שיקשיבו לדבריו ויציטו להם, וכן הלאה,
ככל והראש כולל יצליח להתגבר על הנגיעות האישיות שלו, ולדבר אל האברך בגובה העינים, כך ישמר היחס המיוחד בין הרו"כ לאברך.

ולסיום שמעתי פעם בשם מורינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל "יש אנשים שאוהבים לצבוט אנשים אחרים, אבל הרי לא יתכן ללכת ברחוב ולצבוט אנשים, אז הפתרון שהם מצאו הוא להקים כולל"...
קודם כל, ברוך הבא!! יהי רצון ששהותך כאן תועיל לך ולנו לעלייה בתו"י.
אני לא חושב שיש כאן שני נושאים שונים, אלא הכל נושא אחד. והוא מתחיל עוד לפני הקמת הכולל, שהראש כולל ישאל את עצמו: מה אני בא לעשות כאן? בשביל מה אני פותח את הכולל? זה נכון שלהיות ראש כולל זה חשוב ואפילו מחייב גדול, אבל האם אני בא כאן רק בשביל טובת עצמי? או שפשוט אני יכול כאן לרומם את לומדי התורה ולדרבנם להיות תלמידי חכמים???
לענ"ד נראה שעיקר הבעיה היא שראשי הכוללים לא מודעים לכח העצום שלהם לגדל אברכים תלמידי חכמים, ולכן אינם חושבים שיש בכולל תועלת חוץ מאשר התועלת לעצמם.
עוד צריך לדעת שהראש כולל הוא לא משגיח, האברכים כבר מספיק גדולים בשביל לדאוג לעצמם, (ומי שלא דואג לעצמו לא יעזור שום הערה, והסיכוי היחיד שאי פעם יתפוס את עצמו זה שפשוט לא יעירו לו על זה). כמובן שכאשר הראש כולל מכבד את האברכים הנעלים ונותן להם מעמד בכולל (גם אם הם לא שומרים סדרים...) זה גורם לאחרים לרצות להיות ג"כ כמותם.
 
 

נהנה מהפורום

משתמש רשום
לדעתי משפט כגון "האברכים כבר מספיק גדולים בשביל לדאוג לעצמם" היה נכון לדורות עברו...
היום (הבחורים וגם) האברכים צריכים יותר הכוונה מה שלא היה בדורות קודמים.

כיום גם אברך רציני שבכל ליבו הוא רוצה לשקוד על דלתי התורה היראה, יכול להתפקשש... [אם מצד ההמוניות, ואם מצד זה שהוא לא רואה לאיפה הוא יכול להתקדם - תפקיד וכיוצ"ב].
לכן יש מקום לראש כולל להאיר ולהעיר, הערות בונות ומכובדות, באופן שהאברך יבין שהרו"כ לא מחפש רק את טובתו האישית...
 

לילה כיום יאיר

משתמש ותיק
נהנה מהפורום אמר:
לדעתי משפט כגון "האברכים כבר מספיק גדולים בשביל לדאוג לעצמם" היה נכון לדורות עברו...
היום (הבחורים וגם) האברכים צריכים יותר הכוונה מה שלא היה בדורות קודמים.

כיום גם אברך רציני שבכל ליבו הוא רוצה לשקוד על דלתי התורה היראה, יכול להתפקשש... [אם מצד ההמוניות, ואם מצד זה שהוא לא רואה לאיפה הוא יכול להתקדם - תפקיד וכיוצ"ב].
לכן יש מקום לראש כולל להאיר ולהעיר, הערות בונות ומכובדות, באופן שהאברך יבין שהרו"כ לא מחפש רק את טובתו האישית...
זה נכון שהיום האברכים צריכים יותר הכוונה, אולם הפתרון אינו להעיר, אלא להאיר, זאת אומרת שראש הכולל יראה דוגמא בעצמו היאך הוא לומד, וידרבן אחרים ללמוד ולסכם את הסוגיות, ובכך יש סיכוי שהאברכים יראו איך זה פשוט כיף!! ללמוד ולגדול בתורה, וממילא הם יחקו אותו ואחת האחרים בזה.
וזה גם נכון שראש הכולל שהאברכים יודעים שאינו בא לטובתו יכול להעיר, אולם הערה כמו חבר, ששואל את חבירו מדוע אתה עושה כך? לא נראה לך שאחרת זה יותר נכון? אולם לא להגיע בהתנשאות ולומר אתה צריך לגדול ולהיות רציני וכדומה.
 
 

הרב מרודוש

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
אני מחפש מסגרת מה שרוצים לומדים, מתי שרוצים באים, אפשר מחשבים, מזגנים גם בצהרים, אוירה של שטייגען, תשלום מספיק לי דתות.
אה,
מותר קפה בבית המדרש, אסור התכנסות לפיטפוטים בבית המדרש.
הדא הוא דכתיב "אין כזו חיה"

 
 

נהנה מהפורום

משתמש רשום
לילה כיום יאיר אמר:
וזה גם נכון שראש הכולל שהאברכים יודעים שאינו בא לטובתו יכול להעיר, אולם הערה כמו חבר, ששואל את חבירו מדוע אתה עושה כך? לא נראה לך שאחרת זה יותר נכון? אולם לא להגיע בהתנשאות ולומר אתה צריך לגדול ולהיות רציני וכדומה.
72.png
72.png
72.png

 
 

ביבליופיל

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
חייל של הרבי אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
, תשלום מספיק לי דתות.

כמה זה דתות? 700 ש"ח?
אחרי קיצוץ של ליברמן ולפיד כיום זה 323 ש”ח 
כמדומה שהקיצוץ הוא דווקא של נתניהו ושות', ואילו ליברמן ולפיד הם המעלים ל-648 ש"ח...
 
 

שייגניסט

משתמש ותיק
ביבליופיל אמר:
שייגניסט אמר:
חייל של הרבי אמר:
כמה זה דתות? 700 ש"ח?
אחרי קיצוץ של ליברמן ולפיד כיום זה 323 ש”ח 
כמדומה שהקיצוץ הוא דווקא של נתניהו ושות', ואילו ליברמן ולפיד הם המעלים ל-648 ש"ח...
כנראה אוליי אתה מקבל דתות של דת אחרת (עבס 😉) אכן מסתבר שליברמן ולפיד יעלו. אבל דתות של אברכי כוללים בזמן שג’ וש’ס היו בממשלה (נתניהו) היה בין כ900 ש”ח לכ700 ש”ח ועתה בממשלת בנט ליברמן ולפיד (אה שכחתי ועבס) ירד ל323 עוד לא בדקתי החודש אוליי ירד עוד....
(בפעם הקודמת שלפיד היה בממשלה ירד עד ל200 ש”ח).
 
 

איכא בשוקא

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
כנראה אוליי אתה מקבל דתות של דת אחרת (עבס 😉) אכן מסתבר שליברמן ולפיד יעלו. אבל דתות של אברכי כוללים בזמן שג’ וש’ס היו בממשלה (נתניהו) היה בין כ900 ש”ח לכ700 ש”ח ועתה בממשלת בנט ליברמן ולפיד (אה שכחתי ועבס) ירד ל323 עוד לא בדקתי החודש אוליי ירד עוד....
(בפעם הקודמת שלפיד היה בממשלה ירד עד ל200 ש”ח).
מה שזה ירד זה בגלל שאין תקציב, ומרגע שיעבור התקציב זה יחזור ל648 ש"ח. וכשלפיד היה בממשלה זה לא ירד ל200 אלא ל400.
 

שייגניסט

משתמש ותיק
איכא בשוקא אמר:
שייגניסט אמר:
כנראה אוליי אתה מקבל דתות של דת אחרת (עבס 😉) אכן מסתבר שליברמן ולפיד יעלו. אבל דתות של אברכי כוללים בזמן שג’ וש’ס היו בממשלה (נתניהו) היה בין כ900 ש”ח לכ700 ש”ח ועתה בממשלת בנט ליברמן ולפיד (אה שכחתי ועבס) ירד ל323 עוד לא בדקתי החודש אוליי ירד עוד....
(בפעם הקודמת שלפיד היה בממשלה ירד עד ל200 ש”ח).
מה שזה ירד זה בגלל שאין תקציב, ומרגע שיעבור התקציב זה יחזור ל648 ש"ח. וכשלפיד היה בממשלה זה לא ירד ל200 אלא ל400.
אני לא מדבר מידיעות אלא ממה שהרגשתי בכיס וראיתי בפירוט חשבון מה יש להתווכח (וגם 400 זה הורדה משמעותית)
 
 

איכא בשוקא

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
אני לא מדבר מידיעות אלא ממה שהרגשתי בכיס וראיתי בפירוט חשבון מה יש להתווכח (וגם 400 זה הורדה משמעותית)
זה ברור שליברמן ולפיד רוצים להוריד, וכשהחדרים היו בממשלה הם ניסו להעלות, אבל הנתונים שהבאת לא היו מדוייקים.
 

שייגניסט

משתמש ותיק
איכא בשוקא אמר:
שייגניסט אמר:
אני לא מדבר מידיעות אלא ממה שהרגשתי בכיס וראיתי בפירוט חשבון מה יש להתווכח (וגם 400 זה הורדה משמעותית)
זה ברור שליברמן ולפיד רוצים להוריד, וכשהחדרים היו בממשלה הם ניסו להעלות, אבל הנתונים שהבאת לא היו מדוייקים.
כשתקבל רק דתות אוליי תדייק כמוני
 
 

איכא בשוקא

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
כשתקבל רק דתות אוליי תדייק כמוני
בוא נדייק יותר. בתקופת ממשלת נתניהו החמישית ניתנו פחות דתות מאשר בתקופת ממשלת נתניהו הרביעית. זאת בשל אי העברת תקציב מדינה, והעובדה שחלק גדול מתקציב הישיבות והכוללים אינו בבסיס התקציב אלא מבוסס העברות תקציביות בועדת הכספים. בתקופת ממשלת נתניהו השלישית ניתנו פחות תקציבים מאשר בכהונת הממשלה החמישית, משום שהתקציב ירד ממשית. בסוף תקופת הממשלה החמישית (בחירות מספר 4) ובתחילת ממשלת בנט, ירדו הדתות לסכום זעום ממש, מכיון שהתקציב לא עבר, וכבר לא היה מי שיעביר את ההעברות בועדת הכספים. מיד לאחר העברת התקציב, הדתות אמורות לחזור לסכום גבוה הרבה יותר מעכשיו, אבל לא לשיא בו הם היו בתקופת ממשלת נתניהו הרביעית, וחלק מהחמישית.
נ.ב. אני מקבל רק דתות, וגם מזה לוקחים לי אחוזים.
 

אברך ירא שמים

משתמש ותיק
צריך כולל שצריך ללמוד 7 שעות במשך היום מתי שאתה רוצה.
יש כאלו שיעדיפו להתחיל ללמוד ב7 או 8 ולסיים ב2,3 בצהריים, ויש כאלו שיעדיפו לקום קצת באיחור ולשלוח את ילדיהם לגן בנחת להתפלל ללא לחץ, ולהתחיל ללמוד ב11 עד 6 בערב, או 7 אם יקפצו הביתה לשעה בצהרים.
מכיר מקום כזה בבין הזמנים.
אני מוכן להיות ראש כולל כזה, רק תביאו לי כסף... וזכותכם תהיה גדולה.
מי שמדבר, לא סופר את זה לשבע שעות.
חובה להיבחן רבנות' / מו"ץ / מבחני דרשו / מבחנ הראה"כ / לכתוב קונטרסים. זה יכניס רצינות.
 

אשדת לעמו

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
אני מחפש מסגרת מה שרוצים לומדים, מתי שרוצים באים, אפשר מחשבים, מזגנים גם בצהרים, אוירה של שטייגען, תשלום מספיק לי דתות.
אה,
מותר קפה בבית המדרש, אסור התכנסות לפיטפוטים בבית המדרש.
דיברתי עם אברך לשעבר,
ושאלתיו למה הוא לא בכולל,
אז הוא הסביר לי שהוא לא אוהב קפה.
 
 

יהודי

משתמש ותיק
אשדת לעמו אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
אני מחפש מסגרת מה שרוצים לומדים, מתי שרוצים באים, אפשר מחשבים, מזגנים גם בצהרים, אוירה של שטייגען, תשלום מספיק לי דתות.
אה,
מותר קפה בבית המדרש, אסור התכנסות לפיטפוטים בבית המדרש.
דיברתי עם אברך לשעבר,
ושאלתיו למה הוא לא בכולל,
אז הוא הסביר לי שהוא לא אוהב קפה.
אז תשאלו אותו למה הוא הפסיק ללמוד תורה.
 
 
חלק עליון תַחתִית