אני כותב כאברך שגם עובד,
נראה לי שביהדות אין כמעט מושג קבוצה רק של מוצלחים, כל היהדות בנויה על היררכיה שכולם יחד כמובן שבראשה עומד הרב וכו',
ז"א אין כזה דבר בית כנסת של צדיקים או בית כנסת של ת"ח,
יש בית כנסת שיש בתוכו גם וגם,
זה קורה בגלל שכולם הולכים לבית כנסת,
אבל אם יש משהו שלשם באופן מהותי באים רק המוצלחים,
למשל משגי פלוני פותח ועד למבקשים בענייני עבודת הבורא,
מסתבר שמי שיבואו לשם יהיו אלו שחושבים שהם עונים להגדרה הזו.
מכיון שכוללים כיום זה מקום שנועד לכל נשוי(אין לי מושג אם זה דבר שמכוון ע"י גדולי ישראל או שזה מצב שנוצר)
ממליץ לכל ר"כ שלא ידמיין לעצמו שהוא הולך לפתוח כולל רק למוצלחים,
מטבע העולם שבקבוצה י את כל הסוגים
בפרט בדבר כזה של לימוד התורה שיש עליות ומורדןת,
אילו כולל היה רק למי שממית עצמו באוהלה של תורה ודאי שהיה כזה מצב אך כרגע זה לא כך,
ור"כ שיפתח כולל בצורה זו יגיע בגישה נכונה ורגועה יותר לעבודה שלו.
בנושא המילגות:
מילתא דפשיטא שמילגת הכולל היא לא שכר,
הנה לכם מחשבון שכר לאברך (אילו היה זה סתם מקצוע)
3 שנים לימוד ישי"ק
5 ישי"ג
זה כבר פרופסור
כל שנת אברכות מוסיפה לו עוד
בהץחשב בזה שהוא מעמיד את העולם,
לתת לו 2000 ש"ח ועוד לחשוב שזה משכורת זה יותר גרוע מחוצפה.
בנושא הכרת הטוב לר"כ.
אף אחד לא כופר בהכרת הטוב,
אבל כשמגיע אחד שמספר לך שאתה משהו שמחזיק את העולם
אבל כשמגיע תורם הוא מתייחס אליו ביראת הרוממות,
אך לאברך מעולם הוא לא התייחס כך,
אתה מבין שהוא לא בא ךפרנס אותי,
אלא הוא בא לפרנס את עצו (בכסף וכבוד)
ואף אומנם שמגיע לו הכרת הטוב,
זה כבר מדריגה גדולה מאוד,
לתת תודה למשהו שדורך עליך ועוד עושה את זה לש"ש... בשביל הכבוד שלו.
אם נעשה חשבון,
הממשלה תורמת לכל אברך יותר מראש הכולל,
אז צריך גם הכרת הטוב לביבי....