הטרוד לדעת
משתמש רשום
יש בתפילת 'בריך שמיה' תפילה 'ותיהב לי בנין דכרין דעבדין ריעותך', ויש סידורים שהסגירו זאת בסוגריים.
ואני מעודי לא הבנתי מה המקור להסגיר זאת, הא למיטב ידיעתי במקור לתפילה בדברי הזוהר מובא הכל בלא סוגריים, וכי בגלל שיש מתפללים רווקים שלא מצפים באופן מיידי לילדים? וכי זה מניעה להתפלל על זה על העתיד כשיבוא לידם? [ולכאו' אנשים זקנים שיש להם ילדים מתפללים שבניהם יעשו רצון הבורא], מי החליט זאת?,
ובאופן כללי האם יש מניעה להתפלל על דבר שעדיין לא רלוונטי, הא כל כמה שמצפה שזה יהיה בעיתו ובזמנו, מדוע שיהיה מניעה להתפלל?.
ובקיצור, מי הראשון שהסגיר [או השמיט] זאת? ומה ההסבר בזה?
ואני מעודי לא הבנתי מה המקור להסגיר זאת, הא למיטב ידיעתי במקור לתפילה בדברי הזוהר מובא הכל בלא סוגריים, וכי בגלל שיש מתפללים רווקים שלא מצפים באופן מיידי לילדים? וכי זה מניעה להתפלל על זה על העתיד כשיבוא לידם? [ולכאו' אנשים זקנים שיש להם ילדים מתפללים שבניהם יעשו רצון הבורא], מי החליט זאת?,
ובאופן כללי האם יש מניעה להתפלל על דבר שעדיין לא רלוונטי, הא כל כמה שמצפה שזה יהיה בעיתו ובזמנו, מדוע שיהיה מניעה להתפלל?.
ובקיצור, מי הראשון שהסגיר [או השמיט] זאת? ומה ההסבר בזה?