העלון 'אז נדברו' - מבוקר על ידי תלמידי חכמים?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

חזק

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
לענין אמר:
ולקינוח, יש אלפי בחורי ישיבות -ממרכזו של עולם הישיבות- שיש להם גישה באורח קבע לאותם קליפים ממממהזה קורעים מצחוקקקקק.
האם יש למישהו עצה בשבילם - מלבד ה'אז נדברו'?
אם כן - אז בבקשה!
ריקנות. אוי ריקנות. שילמדו קצת יותר, ונפשם תימלא. אם אינם לומדים, לענ''ד לא נורא שיראו קליפים ממממהזה קורעים מצחוקקקקק, ולא חלילה דברים שאינם צנועים וכיו''ב.
 
כל אחד לפי דרגתו
 

לעצמו נברא

משתמש ותיק
לענין אמר:
ולקינוח, יש אלפי בחורי ישיבות -ממרכזו של עולם הישיבות- שיש להם גישה באורח קבע לאותם קליפים ממממהזה קורעים מצחוקקקקק.
האם יש למישהו עצה בשבילם - מלבד ה'אז נדברו'?
אם כן - אז בבקשה!
היטבת להגדיר, לזה בדיוק אהני העלון הנ"ל ,ויכול בהחלט להתחרות בעלון של הר' קולדצקי.
אבל להגדיר אותו כעלון "היורד לחיבוטי הנפש" ,נו נו.
 

לילה כיום יאיר

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
יעקב יעקב אמר:
הערשלה אמר:
איך אנשים בלי שם (שכינית אותם ת"ח) יכולים לפסול פועלו של יהודי מפורסם שרבים מעריכים אותו על פעליו?
להבנתי התשובה לכך יכולה להיות בשני אופנים:
1.
2.

ישנה תשובה פשוטה בהרבה -
העלון הנכבד מדבר בסגנון ישיבתי עכשוי. [כמו: "מירל'ה שמה את מוישל'ה הקטן בתיבה על שפת היאור"...]
רוב הת"ח הם אנשים מבוגרים שלא מתחברים לסגנון, למרות שבד"כ אין להם השגות על התוכן.
---
[אני עצמי מאוד מתחבר, רק רציתי להמחיש לך מה מפריע לאנשים מבוגרים]
דברי טעם.

אם זה רק חוסר חיבור לסגנון...
נו, מילא...
 
לעצמו נברא אמר:
הביאורים שלו בדברי חז"ל הם בכלל ליצנות.
כלומר הוא משחק בדברי חז"ל כפלסטלינה, ומעמיס בדבריהם ביאורים שאין להם כל קשר לעניין.


זה לא רק שאנשים חושבים שזה לא הסגנון המתאים, הרי ידוע באיזה כובד ראש מתייחסים המשגיחים לפרשיות התורה ולדברי חז"ל, ובעיניהם מי שלא ניגש ברצינות הראויה הרי הוא מבזה את דברי חז"ל בזה שהוא מפרשם לפי נטיות ליבו האטום. ולכן גם עצם התוכן הוא בעיניהם פסול. אמנם אם היו יושבים איתם אחד על אחד ומסבירים להם מה שהוא אמר, מבלי הסגנון היו מסכימים עם הדברים. בקיצור אני אומר: כאשר אתה רואה סגנון שבעיניך הוא זלזול בדברי חז"ל, אוטומטית אתה מתייחס אל הפירוש ככזה אשר בא להבין את חז"ל לפי ערכינו ולא לפי ערך דורות הראשונים.

וזה מה שהתכוין הרב לעצמו נברא, שכתב שדבריו הם ליצנות וכו', כי הוא חי בדרגה כזו אשר ההסתכלות על דברי חז"ל צריכה להיות בכל כובד הראש הראוי, אבל לבחורים בני זמנינו צריך להנגיש להם את הדברים בצורה מרתקת, ולכן הסגנון הוא מותאם אליהם, אבל כאשר מוציאים את הזגנון מהתוכן, ברור לי מעל כל ספק שגם אלה שחיים בדרגת הרב לעצמו נברא יוכלו להסכים עם דבריו.
 

לילה כיום יאיר

משתמש ותיק
לעצמו נברא אמר:
לענין אמר:
ולקינוח, יש אלפי בחורי ישיבות -ממרכזו של עולם הישיבות- שיש להם גישה באורח קבע לאותם קליפים ממממהזה קורעים מצחוקקקקק.
האם יש למישהו עצה בשבילם - מלבד ה'אז נדברו'?
אם כן - אז בבקשה!
היטבת להגדיר, לזה בדיוק אהני העלון הנ"ל ,ויכול בהחלט להתחרות בעלון של הר' קולדצקי.
אבל להגדיר אותו כעלון "היורד לחיבוטי הנפש" ,נו נו.
יעויין בהודעתי הקודמת, שהביקורת שלך היא על הסגנון, ומכיון שאתה כ"כ סולד מהסגנון לכן בעיניך הדברים הם ליצנות, אולם אם תשאל אדם שקרא את העלון, שיאמר לך את הווארט הכתוב שם מבלי הסגנון, אני בטוח שתסכים עם זה. ועכ"פ לא תאמר שזה ליצנות. (אתה מוזמן לנסות...)
 
 

נבשר

משתמש ותיק
נהירו דאנפין אמר:
מע"כ טוען (ויתכן שבצדק) כי אדרבה, הסגנון הפתוח והחי של העלון מונע מסגרת של הסכמות רבנים. 
אך אין מע"כ עונה לעצם הנידון, האם היסודות התורתיים שבגליונו מושתתים על דברי קדמונים או על תלמידי חכמים מעמיקים הבקיאים בענינים אלו?
עכשיו אתה משנה את הדיון לא האם הוא מבוקר וצריך הסכמות, אלא אתה דן על גופו של ענין ועניינו של אדם, קודם כל העירו שלא מתאים לדון על אדם בשמו המלא החי בזמן שאנחנו באיצטלא תורנית... ובכלל לדעתי לא מתאים לדון במקום ציבורי על אדם שחי בינינו,
לגבי השאלה שלך האם האם זה מושתת על קדמונים, זה שאלה על כל ספר "שפתי חיים", מכתב מאליהו, עלי שור, הסבא מקלם, כל אחד חידש משהו מסוים והעמיד דברים בצורה מסוימת, לדעתי (לפני 8 שנים אולי קראתי פעם אחרונה) דבריו במין סלט של כמה וכמה דעות כמה כמה אסכולות, חשיבות ודגש על הלכה, מהבית המדרש המוסרי שתבע מאדם ולא הניח פינות אפילות בכוחות האדם, רגש במצוות ותפילה, פתאום הגדרות למצבים שהאדם נמצא בהם, חלק מהדברים לדעתי במובנם הם "מתורגמים" היינו שהקורא הנורמלי אמור להבין מדעתו שהמילים שבהם הוא משתמש וכן המשלים הם רק תרגום לנקודה וענין יותר עמוק ויותר גבוה, שהנצרך להורידו בשביל שאנשים יבינו שמדובר על דבר מציאותי וחי באופן ברור. חלק מהדברים לעורר את האדם לחשוב, וזה לדעתי העיקר לעורר לחשוב, לא מחוץ לקופסא אלא להיות ערני במה שאתה עושה כל הזמן ולמה שאתה מבקש ואידך זיל גמור. וכל כיבוי של ענין זה הוא מהשתקת החיות הכ"כ נצרכת כ"ש בעולם הליטאי.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
חידוד אמר:
ידוע לי על שני ת"ח שקראו בעלונים אלו ולא היתה דעתם נוחה מהם, ובישיבה אחת ביקשו מהבחור שהפיץ את העלונים בישיבה שיפסיק את ההפצה.

וכבר הזכירו למעלה שהעלון מפורסם מאוד וא"כ וודאי שגם ת"ח ומחנכים רבים נחשפו אליו ולא מחו בתלמידיהם הקוראים וזה גם סוג של הסכמה.

אפשר להפסיק עם הדמגוגיה הזולה הזאת ... אני מכיר 2 רבנים שלא אוהבים ... 

נו באמת ?? אנחנו ילדים קטנים ??? זו הרמה ??? 

כמה רבנים גדולים משגיחים מכורים לוורטים שלו ??? 

עם הרבנים שלך האלה גדולים וחכמים ויראים - אמור נא שמותם !!!
 

פינת יקרת

משתמש ותיק
יאיר1 אמר:

א. שורש א.ה.ב. לא קשור ולא מתאים. אך מי שאשתו ילדה בשע"צ יודע שתמיד השאלה האם זכתה לבמבי או לא. היא מילדת מיתולוגית. אולי אינך מבאי שע"צ. מה שתפס אותי, שרב מפורסם וידוע, בניו וחתניו ת"ח ומרביצי תורה, אך אחותו דווקא יא האדם הכי מפורסם בסיפור...

אני חיפאי במקור ומכיר את הרב שליט"א ובני משפחתו ומאידך נשוי לירושלמית ועקב כך מכיר גם את השם "במבי"
אתה שאתה רק ירושלמי מכיר את החצי השני בסיפור ולא את החצי הראשון
וזה הכל (צמצום הוא לחשוב שאם אתה לא מכיר אלא את במבי הרי שהיא האדם הכי מפורסם בסיפור)!

ובענין אחר כמה לשה"ר רכילות והוצאת שם רע באשכול אחד
אלו המבקרים את עלונו של הרב שמואל פולק
כדוגמת אני מכיר שני משגיחים עלומי שם שאין רוחם נוחה מהעלון האין זה ארור מכה רעהו בסתר?
באין זה לשה"ר או הוצאת שם רע?
מ
רק אציין שלספרים שלו שיש מי שהתייחס אליהם כאן בזלזול יש הסכמות מחמיו ומעוד רבנים,
וכמו"כ הוא היום נחשב כממשיכו של הרב טאובר זצ"ל בארגונו.

נ.ב. כמדומני שהבטיחו לחסום אשכולות שעוסקים באנשים החיים עמנו ונראה לי שבאשכול חוץ מלדון על העלון דנו גם על האדם וד"ל.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
נהירו דאנפין אמר:
לרבנים דלעיל שהעירו כי מי אני הק' שבוא לדון על איש גדול כמותו:

1. אכן, צדקו דבריכם, כי אין אני כדאי לעומתו.
2. אינני בא לקנטר כלל, אלא שנושאים עדינים כל כך המצויים לפרקים בגליונו, לעני"ד צריכים שימוש חכמים מעמיקים.
3. נושאים עיקריים אלו שבתורתנו הק' לא ננטשו עד לדורנו העני, ובדברי גדולי הקדמונים יש התייחסות להרבה מן הנושאים הרגישים ביותר, ועל כן שימוש אצל החכמים המעמיקים יועיל לברר יסודות של קדמונינו בענינים אלו, ועל פי יסודות דבריהם יוכל הגאון המחבר שליט"א לפרוש השמלה וללבן הדברים דק מן הדק על אין נבדק, בפני כלל הקוראים, מעולי ימים ועד אנשי שיבה.
4. להרב המעיר שהתרגלנו למחאות וביקורת: לצערנו התרגלנו לדבר נוסף, התרגלנו לחשוב כי כל שאלה, אף אם היא אמיתית ובאה לתקן ולא לקלקל - משמעותה 'ביקורת ומחאה'. ודו"ק.



1] אמת כדברך שאמרת.
2] ומודה ועוזב ירוחם.
3] אמרו את זה גם על הרב וולבה ועל הרב פינקוס ... וברוך ה' וזכו להעמיד דור שלם של תלצידים יראים ושלמים ... כך גם הוא למרות גילו הצעיר ... האמת שבתורתו ובהבנתו ניכרת לכל עיני המתבונן אמת לאמיתה ל תורה ... 
4] אמנם הרב התכוון אליי ... אך אני איני "מעיר" אלא "מאיר" ... ובכל אופן אמת כתבת גם בזה ... יישר כח !!!
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
קושטא אמר:
השקפה טהורה לא מגיע מירא''ש ועבודה''י גרידא,
אוי ואבוי ... אוי כמה אתה מסכן שככה אתה חושב ... 

מה זה בכלל השקפה ??? 
עם תקרא את כל המדורים "בהשקפה" ביתד נאמן או בהפלס ... וכי נראה לך שתהיה בעל השקפה ??? 

כל ההשקפות כולם שקר ...  וכדאיתא בחז"ל : כל מקום שנאמר השקפה לרעה, חוץ מהשקיפה ממעון קדשך ... שההשקפה מגיעה מן מעון קדשך ... מאדם שכל כולו תורה ויראת שמים ... מאדם שהוא מלאך מן השמים שכולו תורה ותורה ויראת שמים ... הוא הוא בעל ההשקפה האמיתית !!!!

רק מתורה ועבודת ה' !!!
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
לא מבין את הבעיה בעלון
אני כותב כאן בפורום ואין פוצה פה ומצפצף (כך אני חושב) אף אחד לא מבקש ממני הסכמה,
אז כותב אדם אחד את הגיגי ליבו, למה הוא צריך הסכמה?
לא ראיתי מימי שאתה מבקש הסכמה מכלל עלוני הבשן המסתובבים להם בבית הכנסת בזמן קבלת שבת.
רוצה קרא, לא רוצה אל תקרא.
רוצה, קבל דבריו,
לא רוצה, תתעלם מהם.
גילוי נאות: אני נהנה לקרוא את הגליון, ומוצא בהם פה ושם טעויות קלות, ואז יש לי על מה לדבר עם הבנים בסעודת שבת.
הרב ר' פינחס שליט"א אשמח מאוד שתאיר את עיני בהערותיך ... 

יישר כחך !!
 
 

להשיג

משתמש ותיק
סבא אמר:
הציבור כאן מתעלם משום מה מסוג הישיבות כמו תפרח ודומיהן, כאילו כבר אין קיימות ישיבות כאלו היום, האמנם כן הוא?
כבוד ה @סבא מעמיד פה עניין נוקב מאוד.
(שהפערים בין הסגנון הפתוח, לסגנון הצו"ל, אינו עוד צ'ופ ובושם, אלא כפי שהכותבים פה מתייחסים אל סרטים וכו' כסטנדרט, ומצד השני כנראה שבמקומות הצולי"ם זה רחוק מזה כרחוק מזרח ממערב)
אשמח לתגובות הציבור.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
חידוד אמר:
הערשלה אמר:
חידוד אמר:
דוע לי על שני ת"ח שקראו בעלונים אלו ולא היתה דעתם נוחה מהם
מעניין מי הם ה'ת"ח' המוזכרים כמ"ד הקובע את מעלת העלון?
האם גם על חידושיהם קיבלו הסכמה?

אני גם מכיר הרבה ת"ח שמאוד תומכים ומסכימים עם התכנים הנכתבים בעלון המיוחד.
כל הפוסלים במומם פוסלים!


לא ברור לי על מה יצא קצפך הם לא פסלו אף אחד (וגם אם כן הם ת"ח ומלמדי תורה וחובה עליהם להשמיע את דעתם לתלמידיהם) אני מניח שזו לא הפעם הראשונה בחיים שלך ששמעת על חילוקי דעות וכתבתי בעצמי למעלה שכנראה שיש ת"ח אחרים שדעתם כן נוחה מהעלון.

עכ"פ הם יותר ת"ח מכותב העלון הנכבד וגם מבוגרים ועתירי מעש ממנו.

כללו של דבר תירגע.
תספר לי איפה קונים את המכשיר הזה המודד ובודק רמת ת"ח של כל אחד ואחד ????????
מבוגרים ... ??? נו .. נו ... 

ת"ח גדולים יותר ??? 

מנין לך ??? 

איפה המודד הזה ???
 
 
ציון הלא תשאלי אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
לא מבין את הבעיה בעלון
אני כותב כאן בפורום ואין פוצה פה ומצפצף (כך אני חושב) אף אחד לא מבקש ממני הסכמה,
אז כותב אדם אחד את הגיגי ליבו, למה הוא צריך הסכמה?
לא ראיתי מימי שאתה מבקש הסכמה מכלל עלוני הבשן המסתובבים להם בבית הכנסת בזמן קבלת שבת.
רוצה קרא, לא רוצה אל תקרא.
רוצה, קבל דבריו,
לא רוצה, תתעלם מהם.
גילוי נאות: אני נהנה לקרוא את הגליון, ומוצא בהם פה ושם טעויות קלות, ואז יש לי על מה לדבר עם הבנים בסעודת שבת.
הרב ר' פינחס שליט"א אשמח מאוד שתאיר את עיני בהערותיך ... 

יישר כחך !!
 
טוב, אני לא יתחיל לחפש הערות שחשבתי בגליונות עבר, ולא בכל גליון יש לי הערה, אבל אפשר לפתוח אשכול שבועי שיקרא 'אז נדברו הערות והארות' ואם יהיה לי איזה הערה אכתבה שם.
(דוגמא מהערה בעבר שנזכרתי בה בדף היומי של היום, שנכתב בעלון שיכלו להשתתף בקציר העומר רק מי שלא הקריב פסח, מדין ופנית בבוקר, והבין בעל העלון שיש איסור לצאת מירושלים ולחזור באותו לילה, ואיני יודע מקורו.)
 

אברהם זינגר

משתמש ותיק
במחילה על הזלזול (לכאורה) בכבוד ת"ח, אבל לא כל מי שלומד משניות טהרות הוא 'ת"ח עצום בכל חדרי תורה', ולא כל הלומד דף היומי הוא בקי בכל הש"ס.
איני מדבר על הרב פולק, אלא על השאלות 'מי אמר שהם ת"ח גדולים יותר' וכו'.
 

זוטרא

משתמש ותיק
במחילה מכל חברי הפורום הקוראים הודעה זו
האם קיבלתי הסכמה ממישהו
אתה אפילו לא יודע מי אני
איך אתה קורא הודעה זו?????????????????
אולי אני בכלל אפיקורס,
 

נהירו דאנפין

משתמש רגיל
פותח הנושא
ציון הלא תשאלי אמר:
נהירו דאנפין אמר:
לרבנים דלעיל שהעירו כי מי אני הק' שבוא לדון על איש גדול כמותו:

1. אכן, צדקו דבריכם, כי אין אני כדאי לעומתו.
2. אינני בא לקנטר כלל, אלא שנושאים עדינים כל כך המצויים לפרקים בגליונו, לעני"ד צריכים שימוש חכמים מעמיקים.
3. נושאים עיקריים אלו שבתורתנו הק' לא ננטשו עד לדורנו העני, ובדברי גדולי הקדמונים יש התייחסות להרבה מן הנושאים הרגישים ביותר, ועל כן שימוש אצל החכמים המעמיקים יועיל לברר יסודות של קדמונינו בענינים אלו, ועל פי יסודות דבריהם יוכל הגאון המחבר שליט"א לפרוש השמלה וללבן הדברים דק מן הדק על אין נבדק, בפני כלל הקוראים, מעולי ימים ועד אנשי שיבה.
4. להרב המעיר שהתרגלנו למחאות וביקורת: לצערנו התרגלנו לדבר נוסף, התרגלנו לחשוב כי כל שאלה, אף אם היא אמיתית ובאה לתקן ולא לקלקל - משמעותה 'ביקורת ומחאה'. ודו"ק.

כ

1] אמת כדברך שאמרת.
2] ומודה ועוזב ירוחם.
3] אמרו את זה גם על הרב וולבה ועל הרב פינקוס ... וברוך ה' וזכו להעמיד דור שלם של תלצידים יראים ושלמים ... כך גם הוא למרות גילו הצעיר ... האמת שבתורתו ובהבנתו ניכרת לכל עיני המתבונן אמת לאמיתה ל תורה ... 
4] אמנם הרב התכוון אליי ... אך אני איני "מעיר" אלא "מאיר" ... ובכל אופן אמת כתבת גם בזה ... יישר כח !!!


מע"כ הוא קורא נאמן של 'אז נדברו', ומשכך מצופה ממע"כ להתנהגות ולשיח מכובדים, הלא כן?! 

אקווה שדברי יהיו מובנים למרות שאיני מסיים כל משפט בשלוש נקודות ובשני סימני קריאה:
כפי שכתבתי בהודעתי הפותחת, אני מלא הערכה להגאון המחבר שליט"א, וחבל מאוד שכמה מן המגיבים כאן מקוראי העלון לא למדו מאת הגאון שליט"א הכלל הבסיסי ש'שאלה' אין משמעותה 'פסילה', ותגובותיהם ברמה של עלון תעמולה זול.
לפי מה שהתרשמתי מקריאתי בעלון כמה פעמים, המחבר עצמו הגאון שליט"א לא דרך בדרך עקלקלה זו, וחבל שהצעקנים כאן מתלמידיו לא למדו ממנו ענין זה.

אני חוזר ואומר כפי שכתבתי כאן כמה פעמים, שמע"כ המחבר שליט"א גדול למאוד, ואשריו ואשרי חלקו.
 

נהירו דאנפין

משתמש רגיל
פותח הנושא
נבשר אמר:
 
נהירו דאנפין אמר:
מע"כ טוען (ויתכן שבצדק) כי אדרבה, הסגנון הפתוח והחי של העלון מונע מסגרת של הסכמות רבנים. 
אך אין מע"כ עונה לעצם הנידון, האם היסודות התורתיים שבגליונו מושתתים על דברי קדמונים או על תלמידי חכמים מעמיקים הבקיאים בענינים אלו?
עכשיו אתה משנה את הדיון לא האם הוא מבוקר וצריך הסכמות, אלא אתה דן על גופו של ענין ועניינו של אדם, קודם כל העירו שלא מתאים לדון על אדם בשמו המלא החי בזמן שאנחנו באיצטלא תורנית... ובכלל לדעתי לא מתאים לדון במקום ציבורי על אדם שחי בינינו,


 וכל כיבוי של ענין זה הוא מהשתקת החיות הכ"כ נצרכת כ"ש בעולם הליטאי.
לגבי ענין החיות הנצרכת בעולם הליטאי, גם אני עני מסכים איתך.
נ.ב. איני משנה את הדיון, אני מעתיק שוב את דברי בהודעה הפותחת: 
ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?
 

נבשר

משתמש ותיק
נהירו דאנפין אמר:
נבשר אמר:
 
נהירו דאנפין אמר:
מע"כ טוען (ויתכן שבצדק) כי אדרבה, הסגנון הפתוח והחי של העלון מונע מסגרת של הסכמות רבנים. 
אך אין מע"כ עונה לעצם הנידון, האם היסודות התורתיים שבגליונו מושתתים על דברי קדמונים או על תלמידי חכמים מעמיקים הבקיאים בענינים אלו?
עכשיו אתה משנה את הדיון לא האם הוא מבוקר וצריך הסכמות, אלא אתה דן על גופו של ענין ועניינו של אדם, קודם כל העירו שלא מתאים לדון על אדם בשמו המלא החי בזמן שאנחנו באיצטלא תורנית... ובכלל לדעתי לא מתאים לדון במקום ציבורי על אדם שחי בינינו,


 וכל כיבוי של ענין זה הוא מהשתקת החיות הכ"כ נצרכת כ"ש בעולם הליטאי.
לגבי ענין החיות הנצרכת בעולם הליטאי, גם אני עני מסכים איתך.
נ.ב. איני משנה את הדיון, אני מעתיק שוב את דברי בהודעה הפותחת: 
ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?
גם עני.
לגבי השאלה הראשונה עניתי לך כבר שאין זה מעניינם של החכמים לעצמם שלא אכפת להם מהציבור שאותו צדיק משקיע עבורם.
האם שימש - ענו כבר שקיבל מר' עזריאל טאובר.
 
 

שמש מרפא

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
לא מבין את הבעיה בעלון
אני כותב כאן בפורום ואין פוצה פה ומצפצף (כך אני חושב) אף אחד לא מבקש ממני הסכמה,
אז כותב אדם אחד את הגיגי ליבו, למה הוא צריך הסכמה?
לא ראיתי מימי שאתה מבקש הסכמה מכלל עלוני הבשן המסתובבים להם בבית הכנסת בזמן קבלת שבת.
רוצה קרא, לא רוצה אל תקרא.
רוצה, קבל דבריו,
לא רוצה, תתעלם מהם.
גילוי נאות: אני נהנה לקרוא את הגליון, ומוצא בהם פה ושם טעויות קלות, ואז יש לי על מה לדבר עם הבנים בסעודת שבת.
הרב ר' פינחס שליט"א אשמח מאוד שתאיר את עיני בהערותיך ... 

יישר כחך !!
 
טוב, אני לא יתחיל לחפש הערות שחשבתי בגליונות עבר, ולא בכל גליון יש לי הערה, אבל אפשר לפתוח אשכול שבועי שיקרא 'אז נדברו הערות והארות' ואם יהיה לי איזה הערה אכתבה שם.
(דוגמא מהערה בעבר שנזכרתי בה בדף היומי של היום, שנכתב בעלון שיכלו להשתתף בקציר העומר רק מי שלא הקריב פסח, מדין ופנית בבוקר, והבין בעל העלון שיש איסור לצאת מירושלים ולחזור באותו לילה, ואיני יודע מקורו.)
יש טעויות מדי פעם במדור "הלכה (בקרוב ממש) למעשה", אמנם לא רבות. למשל, מה שעומד לי בראש, שליטול שוקיים של שור הגדול ביד אחת זה מעלה, בעוד שבגמ' מבואר להיפך.
 

נהירו דאנפין

משתמש רגיל
פותח הנושא
פינחס רוזנצוויג אמר:
(דוגמא מהערה בעבר שנזכרתי בה בדף היומי של היום, שנכתב בעלון שיכלו להשתתף בקציר העומר רק מי שלא הקריב פסח, מדין ופנית בבוקר, והבין בעל העלון שיש איסור לצאת מירושלים ולחזור באותו לילה, ואיני יודע מקורו.)
הן המחבר והן מע"כ כיוונו לדברי הערוך לנר וז"ל:
ברש"י ד"ה טעון לינה. ליל חולו של מועד. על פי זה לא הבנתי מה דתנן במנחות (סה א) כל העיירות הסמוכות לשם מתכנסות לשם ע"ש הרי כל האנשים ונשים ע"כ היו בירושלים משום פסח וראיה ושלמי שמחה ולנו שם ליל קצירת העומר ואשר היו בערב פסח בדרך רחוקה גם במוצאי יום טוב לא היו בביתם שביום טוב לא יכלו ללכת ואפילו זקנים ההולכים על משענותם משם היו יכולים לבוא לירושלים שהרי נקצר העומר סמוך לירושלים וא"כ לא היו בעיירות כי אם חולים שלא יכלו ללכת וטמאים שלא יכלו לעשות פסח וכי הם היו עם רב כל כך עד שנאמר עליהם שעל ידם היה העומר נקצר בעסק גדול ואם נאמר שמן הלנים בירושלים באו עם הקוצרים ושבו עמם לירושלים א"כ האיך תלו בעיירות הסמוכות לשם הרי מכל ישראל היו יכולים לבוא עמהם וצ"ע:
ובהערות מבן המחבר שם: 
לענ"ד יש לחקור אם יוצאים בזה מצות לינה דהיינו אם מצות לינה הוא להיות שם כל היום וכל הלילה בלי הפסק וכו'.




 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
נהירו דאנפין אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
נהירו דאנפין אמר:
לרבנים דלעיל שהעירו כי מי אני הק' שבוא לדון על איש גדול כמותו:

1. אכן, צדקו דבריכם, כי אין אני כדאי לעומתו.
2. אינני בא לקנטר כלל, אלא שנושאים עדינים כל כך המצויים לפרקים בגליונו, לעני"ד צריכים שימוש חכמים מעמיקים.
3. נושאים עיקריים אלו שבתורתנו הק' לא ננטשו עד לדורנו העני, ובדברי גדולי הקדמונים יש התייחסות להרבה מן הנושאים הרגישים ביותר, ועל כן שימוש אצל החכמים המעמיקים יועיל לברר יסודות של קדמונינו בענינים אלו, ועל פי יסודות דבריהם יוכל הגאון המחבר שליט"א לפרוש השמלה וללבן הדברים דק מן הדק על אין נבדק, בפני כלל הקוראים, מעולי ימים ועד אנשי שיבה.
4. להרב המעיר שהתרגלנו למחאות וביקורת: לצערנו התרגלנו לדבר נוסף, התרגלנו לחשוב כי כל שאלה, אף אם היא אמיתית ובאה לתקן ולא לקלקל - משמעותה 'ביקורת ומחאה'. ודו"ק.

כ

1] אמת כדברך שאמרת.
2] ומודה ועוזב ירוחם.
3] אמרו את זה גם על הרב וולבה ועל הרב פינקוס ... וברוך ה' וזכו להעמיד דור שלם של תלצידים יראים ושלמים ... כך גם הוא למרות גילו הצעיר ... האמת שבתורתו ובהבנתו ניכרת לכל עיני המתבונן אמת לאמיתה ל תורה ... 
4] אמנם הרב התכוון אליי ... אך אני איני "מעיר" אלא "מאיר" ... ובכל אופן אמת כתבת גם בזה ... יישר כח !!!


מע"כ הוא קורא נאמן של 'אז נדברו', ומשכך מצופה ממע"כ להתנהגות ולשיח מכובדים, הלא כן?! 

אקווה שדברי יהיו מובנים למרות שאיני מסיים כל משפט בשלוש נקודות ובשני סימני קריאה:
כפי שכתבתי בהודעתי הפותחת, אני מלא הערכה להגאון המחבר שליט"א, וחבל מאוד שכמה מן המגיבים כאן מקוראי העלון לא למדו מאת הגאון שליט"א הכלל הבסיסי ש'שאלה' אין משמעותה 'פסילה', ותגובותיהם ברמה של עלון תעמולה זול.
לפי מה שהתרשמתי מקריאתי בעלון כמה פעמים, המחבר עצמו הגאון שליט"א לא דרך בדרך עקלקלה זו, וחבל שהצעקנים כאן מתלמידיו לא למדו ממנו ענין זה.

אני חוזר ואומר כפי שכתבתי כאן כמה פעמים, שמע"כ המחבר שליט"א גדול למאוד, ואשריו ואשרי חלקו.

שוב פעם אני מבקש מחילה אעם דברי הובנו שלא נכוכה ... 

אין תגובתיי תעמולה זולה ... 
חבל שככה נסחפת בתגובתך ... עיין מה שכתבתי ומה שאתה כתבת ... חבל !!
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
לעיתים רחוקות אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
נהירו דאנפין אמר:
גליון 'אז נדברו' (כמדו' שם המחבר עט סופר מהיר, הגאון הרב פולק שליט"א), כבר פקיע שמיה בהיכלי התורה לשם ולתהילה ותפארת, ולא לדידי ולדכוותי לבוא ולפרסם שבח מעלתו הידועה לכל, רבים רבים מטובי יושבי אוהל מרותקים לכל תיבה ותיבה שבגליונו, ותיכף בסיום שנים מקרא ואחד תרגום בגליונו כבר מצפים הם מיד להגליון החדש שיעלה על מזבח הדפוס.
אף אני הק' קראתי ושיניתי ושילשתי מדבריו הנפלאים, כל כמה שהזדמן לידי גליונו הנדפס.

אך שכתלמיד הדן בקרקע לפני הרב, אשאלה מאת חכמים ונבונים:

הלא סגנונו (הנפלא) ליעייל לכל בתי גוואי של חיבוטי הנפש הניצבים בפני החפץ לעשות רצון קונו, ואינו מניח זוית ופינה שלא שלטה בו עינו ועטו, הוא נושא ונותן בכל פרטיהם ודקדוקיהם של שאלות כבדות משקל המצויות במעמקי צפונות הנפש התורתית והתמודדותה עם עולמנו עולם הבחירה והנסיונות; בגליון פלוני יבוא לדון ביחס המאמין לתפילה שאינה נענית, ובמשנהו יעלה על גפי מרומי קרת נידון שכר ועונש בחיי המעשה היומיומיים, וכל כיוצא בזה.


והנה מחד גיסא נושאים אלו הם נטיה דקה מעדינות הנפש, ומאידך גיסא הם מוגשים אל כלל הקוראים, צעירים כזקנים, וכל זאת לפרטי פרטים, בבחינת 'הרי שולחן הרי בשר הרי סכין והרי פה לאכול'. 

ולזאת אשאלה: האם שימש אצל איזה מן החכמים המעמיקים בענינים אלו?
האם הגיליון עובר תחת שבט הביקורת של איזה מן החכמים (בכ"א כאשר הוא דן בענינים מעין הנ"ל)?

ואסיים מעין הפתיחה בהודאה עצומה למע"כ כותב הגליון, אשר כל הקורא מפרי עטו יודע נאמנה כי גדול האיש למאוד, ואני הק' איני ראוי להעיד עליו כלל, ובודאי יברכו העליון ברוך הוא בכל מילי דמיטב, ויזכה להמשיך בכל מפעלותיו הנאדרים לאורך ימים.
לכבוד הרב נהירו אנפין שליט"א 

ברור לי שהנך מעריך עד מאוד את הרב שמואל פולק שליט"א כיהודי בר אוריין ת"ח בפרנמם, חתנא דבי נשיאה, יהודי קדוש שעובד את הקב"ה בכל רמ"ח ושס"ה, ללא כחל ושרק, ללא מידות פגומות, ללא מחלוקות, ללא התנדאות של אני ואפסי עוד, עם חיבור אדיר וענק לכל ... אבל לכל גדולי ישראל ... רבניהם, אדמוריהם ... יהודי אשר עבר נסיונות רבים והתגבר עליהם ועבר אותם בניצחון ובתהילת עולם !!!

יהודי שקרוב ומקורב להמון רבנים משגיחים צדיקים ... והם אוהבים אותו ומקרבים אותו עד מאוד ... 

מי אנחנו בעלי הקולמוס הדיגיטאלי שמבלים זמננו בהא ודא יכולים להעלות ביקורת על מי ???? על מה ??? 
על מה התמיהה ??? 
על מי ???

יהודי קדוש - בחור צעיר ... שזיכהו הקב"ה להוציא עלון שיגיע לכל העולם היהודי כפשוטו ... וכולם נהננים ממנו ... חרדים. חילונים. מזרוחניקים. נשות אברכים. כולם !!!!

והוא כשהתחיל ... הכול התחיל כאשר כתב מנהמת ליבו דברים הכואבים לו ולעוד בחורי ישיבה קטנה או גדולה ... את אשר עובד עליו ועליהם ... את דרכי ההתמודדות ... את אשר יעשה האדם וחי ... 

מי אנחנו שנבוא ונעיר לו ??? מה ולמה ??? מי אנחנו שנתקן אותו ??? 

אם הנך רוצה וטוב לך - תקרא !!! 

לא טוב לך ... לא מסתדר לך ... - תעיף ממך !!!

לצעיר אנחנו התרגלנו ... למחאות ... להפגנות ... לביקורת ... להססנות ... 

אבל האמת ... הכל מגיע מקנאה !!! (אינני ח"ו מדבר אליך באופן אישי "הרב נהירו אנפין" שהנך יהודי קדוש ומיוחד .... 

אלא על הכלל המעיר ... והמסית ... והמתווכח עלך כל נודא שאינו הוא ... 

בתקוה להמשך הגדלת תורה ויראה לרצון ה' יתברך עלינו ...  ולחזק ידי הרבנים הקדושים שעוסקים במלאכת כבוד שמים !!! (ולא ח"ו להרבות ידם)

יישר כח !!

בשלמא @נהירו דאנפין מקנא באז נדברו. אך במה אתה מקנה בנהירו דאנפין?
(הרי חידשת לנו נוסחה: העלאת דעה = קנאה)
לעיתים רחוקות אני נאלץ להסביר את עצמי כמה פעמים ... 
ל
הנוסחא שלך לא נכונה כלל  ... לא כתבתי שהעלת דעה = קנאה ... 
אלא ביקורת שלילית או העלת דעה על ביקורת על אדם מושלם בתורה וביראה במוסר במחשבה ובהכל ... = קנאה !!!

קנאה על כך שאין אחד מכל הפורום שיכול להעלות מדי שבוע מחשבות ותבונות והגיגים ורעיונות של קרבת ה' ויראת אלוקים והתבוננות בחיי הנפש של האדם כך ... 

ומשום כך יש לחלק מהקוראים קנאה קטנה בלב ... איך הוא כן ואני לא ???? 

ועל כך מגיע ביקורת !!!!

זה הנוסחא !!!!
 
 

איפכא מסתברא

משתמש חדש
לא קראתי הודעות מעלי.
אבל אני כבר לא צעיר, ואעפ"כ נהנה מכל מילה בעלון הזה. לקח לי זמן בהתחלה להסכים להתרגל לסגנון, אבל היה שווה!
מחזק מקורי ולא חומר לעוס ומוכר.
רוח רעננה שמשפיעה על כל הצעירים אם תרצו ואם לא.
תמשיכו להילחם בחזיתות ישנות...
החזית במקומות אחרים. והוא מצליח להביא דברי מחשבה והגות מדהימים לצעירים. מה שאחרים לא מצליחים. הוא כן. עובדה.
 

סבא

משתמש ותיק
E. W אמר:
סבא אמר:
הערשלה אמר:
אני מבין שלדעתך עדיף שנכדיך ישארו טמאים ולא יתעסקו בפרה אדומה...


אכן, עלי לבאר משאלת ליבי יותר, אני מאחל לעצמי שאצל נכדיי נקודת הבחירה לא תהיה עם לצאת מקבוצות שכבר שרפו עליהם שעות בתקשורת בטאצ', ואצל הוריהם לא יהיה מצב שח"ו כבר תהיה שמחה אצלם, מזה שב"ה הפסיקו עם זה [אלא ירטיבו את כריהם במחשבה, ואלו דברים עדיין לא סיפרה, ולא הצליחה לפרוש מהם...], ומי שגם את זה כבר לא מבין, נראה שלא אוכל להסביר יותר.


אמן... אך דע לך נאמנה כי נכדיך יפגשו בפנימייה בישיבה כאלה שינסו לעניין אותם עם קליפים ממממזה מצחיקים, ואולי בזכות עלוני "אז נדברו" הם כבר יהיו מוטענים בכוחות לומר לחבר שלהם שלא! הם לא רוצים לראות.... ואם באמת אתה סבא... אז כנראה שאין לך מושג איזה נסיון גדול זה לבחורים צעירים בדורינו ולו רק רק מצד הלעג החברתי שהם יכולים להיתקל בו!!! 
מה לעשות שסבא שלהם לא דיבר איתם על כך מעולם ולא הכין אותם לאפשרות שניסיון כזה יפגוש אותם יום יום מצד חברי החדר שלהם, ומצד הבחורים הכי נחמדים וחברותיים בישיבה, כי הרי הוא איחל לעצמו שאצל נכדיו נקודת הבחירה לא תהיה עם הדברים האלו..... וכנ"ל לנכדותיך וכ"ו... 
ואם כן אתה מדבר איתם ומכין אותם להתמודדויות של שנות ה2020, מה לך כי תלין עליו שעושה זאת בצורה מוצלחת מאוד... 
לדעתי זו לא "הכנה" כדבריך, לעשות זאת [כמו שנעשה במאמר זה] כנורמה בבית היהודי, ולא עוד אלא לתאר ששמיעה על חזרה בתשובה מצעד קיצוני של להיות מכור לקבוצות בפייסבוק, זה ממש שמחת בית השואבה בבית יהודי,
ולמשל אילו היה הרב פולק מכנה אותה בחורה החוזרת בתשובה על אלו הדברים- "הבן החמישי" או כל מיני כינויים כאלו, שנותנים את הרושם שמדובר באסון במשפחה שכמו שאמרת לצערינו היום כבר אינו כל כך בלתי מצוי, שכמובן שמי ששומע מצאצא שלו שהתדרדר על תשובה כזו, הרי הוא שמח וצוהל על צעד כל כך ענק ביחס למי שהתקלקלה, זה כבר דבר שיותר מתקבל, והיינו שלעומת הכאב הנורא שנושאים ההורים כל השנה על אותה בת שנמצאת פסע לפני חציית הקוים, הרי זו ממש שמחה, כאשר שומעים בשורה טובה כזו,
אבל האופן שהדבר מתואר במאמר הוא כנורמה משפחתי- יש בת כזו, ויש גם בן בישיבה שהגישה שלו להכנסת חומר באון קי למחשב בבית לא מוגבלת, ואולי בכל יש לו כבר מחשב פרטי נייד וכו', וממילא משמח לשמע שהוא מסנן את הדברים ויש לו גבולות בריאים וכו',
ובכן, שוב זו פרה אדומה, כי לצערינו יש בתים שזו אכן הנורמה, ושמחה היא לשמוע בשורות כאלו, כי ההורים מצידם לא בטוחים כלל שילדם הוא במצב רוחני כה גבוה לפי הנורמה שהם מנהלים בבית, למשפחות כאלו זהו מאמר נפלא, עי"ז מצפים לשמחות מסוג זה וגם מעודדים את הילדים על החלטות אמיצות וכו'.
אבל ב"ה יש הרבה הרבה משפחות שלא מרשים לילדיהם להכניס שום חומר למחשב הביתי בלי ביקורת, והבן יודע שאוי לו אם ייתפס עושה כן, וכן בת מבוגרת ככל שתהיה בבית כזה יודעת שלהיות מחוברת לפייסבוק ובכלל שיהיה ברשותה פלאפון חכם שמופעל בטאצ', זהו לגמרי סטיה מאורחות הבית וחצי יציאה לתרבות רעה, וסטירת לחי להוריה [ואגב, תתפלא לשמוע שלאחד מילדיי אין בכלל מחשב בבית, אמנם זה יותר נדיר, אבל זה קיים ב"ה], ולמשפחות אלו נוסח זה הרסני מאוד.
כמדומני שעתה הסברתי דעתי טוב יותר, ויובן לכם יותר [כמובן לא כלפי מיתממים ששואלים מה ראיתי בכלל במאמר זה והלא זה מצויין ממש וכו', וד"ל].
 
 

חידוד

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
חידוד אמר:
ידוע לי על שני ת"ח שקראו בעלונים אלו ולא היתה דעתם נוחה מהם, ובישיבה אחת ביקשו מהבחור שהפיץ את העלונים בישיבה שיפסיק את ההפצה.

וכבר הזכירו למעלה שהעלון מפורסם מאוד וא"כ וודאי שגם ת"ח ומחנכים רבים נחשפו אליו ולא מחו בתלמידיהם הקוראים וזה גם סוג של הסכמה.

אפשר להפסיק עם הדמגוגיה הזולה הזאת ... אני מכיר 2 רבנים שלא אוהבים ... 

נו באמת ?? אנחנו ילדים קטנים ??? זו הרמה ??? 

כמה רבנים גדולים משגיחים מכורים לוורטים שלו ??? 

עם הרבנים שלך האלה גדולים וחכמים ויראים - אמור נא שמותם !!!
בניגוד למתלהם אחר אתה ציטטת את כל ההודעה שלי ובוודאי ראית גם את השורה השניה שטרחתי לכתוב שיהיה ברור שאני לא בא לפסול אותו או משהו כזה,
מעבר לכך אם היה מעניין אותך מי הם הרבנים ההם היית שואל בצורה רגועה, אני מניח שזה לא באמת משנה לך (ובצדק כי די לך במשגיחים המכורים וכו') ואני מרשה לעצמי להתעלם.
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
לעצמו נברא אמר:
הביאורים שלו בדברי חז"ל הם בכלל ליצנות.
כלומר הוא משחק בדברי חז"ל כפלסטלינה, ומעמיס בדבריהם ביאורים שאין להם כל קשר לעניין.

הנך מוציא שם רע וגם דברים גובלים בשקר ובגסות רוח !!!

לא זכית להבין ולהנות ... לא נורא ... 

תפסיק לפסול ולפגום !!!
 

בן אבנר

משתמש ותיק
להשיג אמר:
סבא אמר:
הציבור כאן מתעלם משום מה מסוג הישיבות כמו תפרח ודומיהן, כאילו כבר אין קיימות ישיבות כאלו היום, האמנם כן הוא?
כבוד ה @סבא מעמיד פה עניין נוקב מאוד.
(שהפערים בין הסגנון הפתוח, לסגנון הצו"ל, אינו עוד צ'ופ ובושם, אלא כפי שהכותבים פה מתייחסים אל סרטים וכו' כסטנדרט, ומצד השני כנראה שבמקומות הצולי"ם זה רחוק מזה כרחוק מזרח ממערב)
אשמח לתגובות הציבור.


ברור שיש הבדל עצום,
אך הישיבות אינם הומוגניות,
וגם בישיבות מסגנון תפרח וחברותיה ישנם בחורים שאלו מושגיהם,
ואדם אינו יכול לדעת להיכן הבן שלו ימשך. 
[ואף שבדר"כ יש בישיבות הללו חברה שמורה שפחות מושפעת מהחלקים המודרניים של השיעור, אך תמיד יכול להיות חבר חדר מסגנון שונה וכדו'].
 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית