בשלמא אמר:מתביישים לצאת כך לרחוב
כמדומה שבא"א בוטשטאטש מיירי בזה.
חימקו אמר:לא נהנים מלבישתו.
חפר אמר:חימקו אמר:לא נהנים מלבישתו.
מטלית גדול כן נהנים? הרי לובשים רק לשם מצווה
איכא בשוקא אמר:[לשיעור חזו"א] אין גודל כזה
כמובןלבי במערב אמר:כנראה צ"ל:
איכא בשוקא אמר:[לשיעור חזו"א] אין גודל כזה
איכא בשוקא אמר:אין בו שיעור אמה על אמה בכל חצי שלו (בלי החור)
כלומר, יש דין אמה על אמה לפניו ואמה על אמה לאחריו, שיתחיל מסוף החור.
במציאות אין גודל כזה אא"כ לובשים ט"ק המצויה אצל תלמידי החזו"א.
בחורי פנימיה מהסביבה שאינם עושים חשבון לאיש (לפעמים למרבה הבושה גם עם פיג'מות, ולארונה ממש גם עם גופיות).חפר אמר:בשלמא אמר:מתביישים לצאת כך לרחוב
כמדומה שבא"א בוטשטאטש מיירי בזה.
מלא אנשים לובשים ברחוב בקביעות
כל הבחורים החסידים לובשים הט"ק בגלוי בשוקבשלמא אמר:בחורי פנימיה מהסביבה שאינם עושים חשבון לאיש (לפעמים למרבה הבושה גם עם פיג'מות, ולארונה ממש גם עם גופיות).חפר אמר:בשלמא אמר:מתביישים לצאת כך לרחוב
כמדומה שבא"א בוטשטאטש מיירי בזה.
מלא אנשים לובשים ברחוב בקביעות
בחור חסידי רגיל (מבית טוב, ולא סלאנימער - שם באמת מאוד נפוץ כך), לכל היותר יסתובב כך בחצר ביתו עד ד' אמות לרה"ר, אבל בשו"א לא יצא לשוק כך.
גם בטלית קטן יש כבוד לאלו שנוהגים ללבשו מעל החולצהחימקו אמר:חפר אמר:חימקו אמר:לא נהנים מלבישתו.
מטלית גדול כן נהנים? הרי לובשים רק לשם מצווה
לשם כבוד.
לא מכיר כזו מציאותחפר אמר:כל הבחורים החסידים לובשים הט"ק בגלוי בשוקבשלמא אמר:בחורי פנימיה מהסביבה שאינם עושים חשבון לאיש (לפעמים למרבה הבושה גם עם פיג'מות, ולארונה ממש גם עם גופיות).חפר אמר:מלא אנשים לובשים ברחוב בקביעות
בחור חסידי רגיל (מבית טוב, ולא סלאנימער - שם באמת מאוד נפוץ כך), לכל היותר יסתובב כך בחצר ביתו עד ד' אמות לרה"ר, אבל בשו"א לא יצא לשוק כך.
חפר אמר:גם בטלית קטן יש כבוד לאלו שנוהגים ללבשו מעל החולצהחימקו אמר:חפר אמר:מטלית גדול כן נהנים? הרי לובשים רק לשם מצווה
לשם כבוד.
לשון הרמ"א בדרכי משה:חפר אמר:מה ההסבר לאלה שנוהגים לא לברך על טלית קטן
והמנהג הנהוג עכשיו, שכל ירא שמים יש לו טלית גדול שמתעטפין בו בשחרית ומברכין עליו. והמדקדקין לובשין עוד ארבע כנפות כל היום בבגדיהם, כדי שלא יהו בלא ציצית כל היום, ופוטרים עצמם מלברך על הקטן בברכת הטלית גדול, כמו שיתבאר לקמן. ורוב המון העם מברכין על ארבע כנפות, אפילו שהם קטנים ביותר.
עיין שלחן ערוך סימן ח' סעיף טז.לביא אמר:הסברא שלי ידוע לפחות הוא שאם לובשים אותו בלילה אי אפשר לברך עליו בבוקר כי קמת כשהוא כבר עליך.
יש מי שסובר שבכה״ג עדיין יש אפשרות לברך.
חבל שכבודו לא מעיין. משנ״ב כותב שסב״ל הואיל וטור והב״ח והפרישה והט״ז חולקים. וכן דעת הבא״ח הנ״ל.אבימי אמר:עיין שלחן ערוך סימן ח' סעיף טז.לביא אמר:הסברא שלי ידוע לפחות הוא שאם לובשים אותו בלילה אי אפשר לברך עליו בבוקר כי קמת כשהוא כבר עליך.
יש מי שסובר שבכה״ג עדיין יש אפשרות לברך.
מי אומר שלא?
מלשונך "שהוא כבר עליך" חשבתי שאתה מדבר על מי שלבש אותו מחדש קודם שהאיר היום.לביא אמר:
חימקו אמר:נהנים
ואם אתה לא נהנה מעוד מצוות גם לא תברך, אני מקוה שללמוד יש הנאהחימקו אמר:לא נהנים מלבישתו.
כונתו דבעינן הנאת לבישה, ככלאים.מאיר גוטמן אמר:חימקו אמר:נהניםואם אתה לא נהנה מעוד מצוות גם לא תברך, אני מקוה שללמוד יש הנאהחימקו אמר:לא נהנים מלבישתו.
ישנה עוד בעיה והיא שלא מתעטפים בה אלא לובשים ודעת חלק מהגאונים, הרמב"ם, או"ז ועוד, שלא מברכים רק בעיטוף.מה ההסבר לאלה שנוהגים לא לברך על טלית קטן