האם אנו מוכנים למשיח?

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
אם היינו באמת מחכים לו בכל יום שיבוא,
האשכול הי' אמור להיות במדור אקטואלי' :)
בעיני האקטואליה זה כמו חדר הקפה בכולל, לדבר על המשיח אפשר לדבר בביהמ״ד.
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
חיצי גיבור אמר:
אומר לכם את האמת! משוגעים כולכם!!! אומרים לכם גאולה, ואתם מפחדים ורועדים כעלה נידף.   הגאולה העתידה לבוא תהיה טובה מכל בחינה שהיא וכל דברי הנביאים כולם מוכיחים זאת!! והעבירות? כבר צווחו הכתובים "מחיתי כעב פשעך וכענן חטאתיך" "אנכי אנכי הוא מוחה פשעיך למעני וחטאתך לא אזכור" ועוד ועוד ...

אם היית אומר שאתה מפחד ממצב שיהיה לפני הגאולה אז אתה צודק, לפני פחות ממאה שנים שליש מהעם היהודי הושמד בייסורים נוראים שאין לתאר כצאן לטבח כפשוטו, מזה צריך לפחד.

אבל לפחד מהגאולה השלימה העתידה לבא? ועוד יש שתי' שצריך מסירות נפש לזה... אתם השתגעתם???
יש חילוק עצום בין ה״גאולה השלמה״ לבין ביאת משיח.
יעיין מר ברב פעלים ח״ב סוד ישרים (אני חושב) שכותב שם שיהיו כמה שלבים בענייני הגאולה.
וכן, אודה ולא אבוש שאני מפחד שהמשיח יבוא דווקא בזמן שבוא אני לא עוסק ברצון ה׳ יתברך.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
לביא אמר:
חייל של הרבי אמר:
אם היינו באמת מחכים לו בכל יום שיבוא,
האשכול הי' אמור להיות במדור אקטואלי' :)
בעיני האקטואליה זה כמו חדר הקפה בכולל, לדבר על המשיח אפשר לדבר בביהמ״ד.
זה בדיוק העניין! 
על מה מדברים בחדר הקפה - על ענייני דיומא, על החיים הגשמיים כפשוטו -
מי בממשלה החדשה, איפה יש חלב לקנות, מה האולם הכי משתלם לאירוע.

ואם נגיע למצב שבחדר קפה (ובפירוש - לא רק בביהמ"ד) מדברים: "אם משיח בא עכשיו, אנחנו מוכנים לקבל אותו? אולי נכין לו איזה דבר תורה או ריקוד?"

או אז סימן שביאת המשיח היא אמונה אמיתית ורגילה המונחת היטב אצלנו, ולא רק סוגיא שמימית אי שם ליד בן סורר ומורה.
 
 

אופטימי

משתמש ותיק
לביא אמר:
הרבה פעמים תופסת אותי השאלה הזו, האם אנו באמת מוכנים למשיח.

ואני מתכוון מכמה בחינות:
- האם אנו באמת באמת באמת רוצים שהמשיח יבוא? אולי נוח לנו ככה יותר.
- האם אנו חושבים שבאמת מגיע לנו משיח? אולי אנו צריכים לעמול יותר בתורה.
- האם אני רוצה להמצא בביהמ״ד כשהמשיח מגיע ולא לצאת אליו, וזה יחשב לי למעלה, או שאני אצא כמו כולם לקבל פני משיח כמו שכולם יעשו.
- האם אנו באמת יכולים להגיד על עצמנו שאנו מוכנים שהמשיח יבדוק את כשרותינו? וזה קשור מאד לשאלה הראשונה, כי יכול להיות שנוח לנו שאין לנו האריז״ל שמסתכל לנו על המצח ויגיד לנו אם אנו חוטאים או לא, כ״ש המשיח.

בבקשה לענות בכנות.
בלי לענות על עצם השאלה, מאד צרם לי המנגינה.
אנחנו קצת שוכחים שעם כל הכבוד אנחנו רק חלק קטן מתוך מכלול הבריאה,
וגם אחרי כל מה שבספרי החסידות מהדירים את מעלת היחיד, בל נאבד פורפורציות.
הגאולה העתידה היא מימוש יעוד הבריאה, וגילוי כבוד מלכותו יתברך בעולם. 
ולהתעסק ב-מה בדיוק תהיה ההרגשה שלי (כמה הפע'קלה שלי מלא) זה מבט ילדותי שמסתכל על העולם דרך חרך המנעול.
וגם אם זה מציק לנו עלינו להתחזק בקבלת פרספרקטיבה רחבה יותר,
להבין שמשהו גדול קורה פה, גדול יותר מאיש קטן כמוני והרגשותיו, גדול יותר מ-האם אני בטפשותי מרגיש מרוצה מחיי העלובים ולא מסתכל קצת יותר מלמעלה.
ועלי כמובן להודות שאני חלק מהסיפור הגדול הזה.

(תופעה זו מתבטאת בעוד הרבה תחומים, לדוגמה 'ראש השנה' שנוצר מצב שהנושא העיקרי בו זה כמה מותר לנו לבקש בקשות פרטיות, וכן המושג 'תפילת הציבור' שתיקנו לנו חז"ל שאצל האנשים זה בעיקר תפילת יחיד על צרותיהם האישיות ועוד ואכמ"ל)

 
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
לביא אמר:
חייל של הרבי אמר:
אם היינו באמת מחכים לו בכל יום שיבוא,
האשכול הי' אמור להיות במדור אקטואלי' :)
בעיני האקטואליה זה כמו חדר הקפה בכולל, לדבר על המשיח אפשר לדבר בביהמ״ד.
זה בדיוק העניין! 
על מה מדברים בחדר הקפה - על ענייני דיומא, על החיים הגשמיים כפשוטו -
מי בממשלה החדשה, איפה יש חלב לקנות, מה האולם הכי משתלם לאירוע.

ואם נגיע למצב שבחדר קפה (ובפירוש - לא רק בביהמ"ד) מדברים: "אם משיח בא עכשיו, אנחנו מוכנים לקבל אותו? אולי נכין לו איזה דבר תורה או ריקוד?"

או אז סימן שביאת המשיח היא אמונה אמיתית ורגילה המונחת היטב אצלנו, ולא רק סוגיא שמימית אי שם ליד בן סורר ומורה.
 
בהשקפה ובהסתכלות שלי (וכך אני משתדל לנהוג בל״נ) אני תמיד משתדל לערב ד״ת בכל דבר, חדר קפה, אפילו בשיחת חולין, אז פשוט שגם דיבורי אמונה וגאולה. אבל כשנמצאים בפורום הקטלוג של ״דיבורי משיח״ לאקטואליה מרגישים לי לא שייכים, במיוחד בעניינים שמדוברים שם שהם ענייני דיומא וכד׳. ענייני גאולה אלו ענייני כל דקה ודקה ורגע ורגע, כמו ד״ת ממש.

ותמיד חשבתי, שאנו אומרים בתפילה מצמיח קרן ישועה, וכן בונה ירושלים, בלשון הווה, כי כל רגע ורגע אנו מחישים את העניין הזה, תלוי במעשינו.
 

זוטרא

משתמש ותיק
אופטימי אמר:
אנחנו קצת שוכחים שעם כל הכבוד אנחנו רק חלק קטן מתוך מכלול הבריאה,
וגם אחרי כל מה שבספרי החסידות מהדירים את מעלת היחיד, בל נאבד פורפורציות.
הגאולה העתידה היא מימוש יעוד הבריאה, וגילוי כבוד מלכותו יתברך בעולם. 
ולהתעסק ב-מה בדיוק תהיה ההרגשה שלי (כמה הפע'קלה שלי מלא) זה מבט ילדותי שמסתכל על העולם דרך חרך המנעול.
וגם אם זה מציק לנו עלינו להתחזק בקבלת פרספרקטיבה רחבה יותר,
להבין שמשהו גדול קורה פה, גדול יותר מאיש קטן כמוני והרגשותיו, גדול יותר מ-האם אני בטפשותי מרגיש מרוצה מחיי העלובים ולא מסתכל קצת יותר מלמעלה.
ועלי כמובן להודות שאני חלק מהסיפור הגדול הזה.
סנהדרין ד' ו'
לְפִיכָךְ כָּל אֶחָד וְאֶחָד חַיָּב לוֹמַר:
בִּשְׁבִילִי נִבְרָא הָעוֹלָם.
וידוע מה שהאריכו בזה הנפש החיים והסבא מסלבודקא
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
אופטימי אמר:
בלי לענות על עצם השאלה, מאד צרם לי המנגינה.
אנחנו קצת שוכחים שעם כל הכבוד אנחנו רק חלק קטן מתוך מכלול הבריאה,
וגם אחרי כל מה שבספרי החסידות מהדירים את מעלת היחיד, בל נאבד פורפורציות.
הגאולה העתידה היא מימוש יעוד הבריאה, וגילוי כבוד מלכותו יתברך בעולם. 
ולהתעסק ב-מה בדיוק תהיה ההרגשה שלי (כמה הפע'קלה שלי מלא) זה מבט ילדותי שמסתכל על העולם דרך חרך המנעול.
וגם אם זה מציק לנו עלינו להתחזק בקבלת פרספרקטיבה רחבה יותר,
להבין שמשהו גדול קורה פה, גדול יותר מאיש קטן כמוני והרגשותיו, גדול יותר מ-האם אני בטפשותי מרגיש מרוצה מחיי העלובים ולא מסתכל קצת יותר מלמעלה.
ועלי כמובן להודות שאני חלק מהסיפור הגדול הזה.
מחילה מכבודו אבל לא.
אם זו ההשקפה שמביאים לך אה״נ.
אך לימדוני רבותיי מאמר חז״ל כל אדם צריך לראות כאילו כל העולם נברא בשבילו הפרוש הוא כפשוטו שכל מה שיש בעולם הוא עבור האדם ולא עבור העולם עצמו (וכן משמע בפשיטות מלשון חז״ל), ויש לי קונטרס שלם רק על העניין הזה.
ראה עוד ג״כ בפלא יועץ ערך של אהבת עצמך.
זה עשוי להראות ״אנוכי״ כשאני חושב רק על עצמי, וכמובן שהגאולה משפיעה על כל העולם, אך בעצם היא באה אך ורק בשבילי. ממילא יש לי פחד שכשהמשיח יבוא אני אתפס לא מוכן לזה, או שאולי בכלל נוח לי ככה בהסתר מאשר שמעשיי יחשפו לעולם כולו.
וכדברי יונתן בן עוזיאל על הפסוק בקהלת סוף דבר הכל נשמע את האלקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם ז״ל: סוף פתגם דאתעבד בעלמא בצנעא כולא עתיד לאתפרסמא ולאשתמעא לכל בני אנשא בגין כן ית מימרא דיי הוי דחיל וית פקודוהי הוי נטיר דלא למיחב בסתרא ואין תחוב הוי זהיא למיתב ארום כדין חזי למהוי אורח כל אנש.
וחבל שאני צריך לבאר דברים פשוטים שאמורים לגעת לכל אדם ואדם.
 

זוטרא

משתמש ותיק
לביא אמר:
וכמובן שהגאולה משפיעה על כל העולם, אך בעצם היא באה אך ורק בשבילי.
אך ביסוד ושורש העבודה על "ובכן תן פחדך" כתב שיכוון שיתוקן העולם במלכות ה', ואם לא יוכל ליתקן רק אם יאבד הוא, מוכן למסור את נפשו על זה.
וזה מבהיל למתבונן.
 

אופטימי

משתמש ותיק
לביא אמר:
אופטימי אמר:
בלי לענות על עצם השאלה, מאד צרם לי המנגינה.
אנחנו קצת שוכחים שעם כל הכבוד אנחנו רק חלק קטן מתוך מכלול הבריאה,
וגם אחרי כל מה שבספרי החסידות מהדירים את מעלת היחיד, בל נאבד פורפורציות.
הגאולה העתידה היא מימוש יעוד הבריאה, וגילוי כבוד מלכותו יתברך בעולם. 
ולהתעסק ב-מה בדיוק תהיה ההרגשה שלי (כמה הפע'קלה שלי מלא) זה מבט ילדותי שמסתכל על העולם דרך חרך המנעול.
וגם אם זה מציק לנו עלינו להתחזק בקבלת פרספרקטיבה רחבה יותר,
להבין שמשהו גדול קורה פה, גדול יותר מאיש קטן כמוני והרגשותיו, גדול יותר מ-האם אני בטפשותי מרגיש מרוצה מחיי העלובים ולא מסתכל קצת יותר מלמעלה.
ועלי כמובן להודות שאני חלק מהסיפור הגדול הזה.
מחילה מכבודו אבל לא.
אם זו ההשקפה שמביאים לך אה״נ.
אך לימדוני רבותיי מאמר חז״ל כל אדם צריך לראות כאילו כל העולם נברא בשבילו הפרוש הוא כפשוטו שכל מה שיש בעולם הוא עבור האדם ולא עבור העולם עצמו (וכן משמע בפשיטות מלשון חז״ל), ויש לי קונטרס שלם רק על העניין הזה.
ראה עוד ג״כ בפלא יועץ ערך של אהבת עצמך.
זה עשוי להראות ״אנוכי״ כשאני חושב רק על עצמי, וכמובן שהגאולה משפיעה על כל העולם, אך בעצם היא באה אך ורק בשבילי. ממילא יש לי פחד שכשהמשיח יבוא אני אתפס לא מוכן לזה, או שאולי בכלל נוח לי ככה בהסתר מאשר שמעשיי יחשפו לעולם כולו.
וכדברי יונתן בן עוזיאל על הפסוק בקהלת סוף דבר הכל נשמע את האלקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם ז״ל: סוף פתגם דאתעבד בעלמא בצנעא כולא עתיד לאתפרסמא ולאשתמעא לכל בני אנשא בגין כן ית מימרא דיי הוי דחיל וית פקודוהי הוי נטיר דלא למיחב בסתרא ואין תחוב הוי זהיא למיתב ארום כדין חזי למהוי אורח כל אנש.
וחבל שאני צריך לבאר דברים פשוטים שאמורים לגעת לכל אדם ואדם.
על כבודי אני מוחל אבל לא על כבוד השם.
איני יודע מיהם רבותיך, ואיני אשם שחיברת קונטרס ע"ז.
כשמקצינים (גם בדבר נכון) בהכרח טועים.
ובפרט כשהכל בנוי על משפט אחד של חז"ל שאפשר לדון בכוונתו.
אם כיף לך עם זה, תמשיך לחיות בגן עדן של שוטים.
 
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
אופטימי אמר:
איני יודע מיהם רבותיך, ואיני אשם שחיברת קונטרס ע"ז.
סליחה שזה היה נשמע כאילו אני חיברתי את הקונטרס, אך זה קונטרס שיש לי, אך איני כתבתי.
וזוהי לא הקצנה, זה פשט דברי חז״ל.
ואין פה שום זלזול בכבוד ה׳.
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
זוטרא אמר:
אך ביסוד ושורש העבודה על "ובכן תן פחדך" כתב שיכוון שיתוקן העולם במלכות ה', ואם לא יוכל ליתקן רק אם יאבד הוא, מוכן למסור את נפשו על זה.
בין האדם לה׳ יתברך צריך למסור עצמנו לתיקון מלכותו ית׳.
אך זה לא מעיד ח״ו ההפך, אלא אדרבה מחזק את העובדה שהעולם ניתן לאדם רק בשביל לעבוד אותו ית׳ ותו לא, ואם אנו צריכים למסור עצמנו עבור קדושתו ית׳ אנו צריכים לחשוב כאילו כל העולם כולו נועד רק עבור שנעשה זאת.
ואם תתבונן בעניינים כאלו, הדברים מבהילים אף יותר.
 

אלי מאירי

משתמש ותיק
המאיר אמר:
חיצי גיבור אמר:
אומר לכם את האמת! משוגעים כולכם!!! אומרים לכם גאולה, ואתם מפחדים ורועדים כעלה נידף.   הגאולה העתידה לבוא תהיה טובה מכל בחינה שהיא וכל דברי הנביאים כולם מוכיחים זאת!! והעבירות? כבר צווחו הכתובים "מחיתי כעב פשעך וכענן חטאתיך" "אנכי אנכי הוא מוחה פשעיך למעני וחטאתך לא אזכור" ועוד ועוד ...

אם היית אומר שאתה מפחד ממצב שיהיה לפני הגאולה אז אתה צודק, לפני פחות ממאה שנים שליש מהעם היהודי הושמד בייסורים נוראים שאין לתאר כצאן לטבח כפשוטו, מזה צריך לפחד.

אבל לפחד מהגאולה השלימה העתידה לבא? ועוד יש שתי' שצריך מסירות נפש לזה... אתם השתגעתם???
יהיה נחמד יותר אם תמתן את ההתבטאויות שלך.. 
​​
דווקא אני נהניתי מהסגנון הסונט.
יהיה לי נחמד אם תמשיך.
ובפרט שאני מתחבר למילים.
מביאים לי סיפורים מהח"ח, אבל מתעלמים מעשרות ומאות פסוקים משמחים ומרפאי נפש על שמחת הגאולה.

באמת אם נסכם עד כה, נחלקו העולם לג' כיתות.
יש שאמרו אוי לנו מרעת הגאולה אבל נמסור נפשנו למען כבודו יתברך.
יש שאמרו איך נראה ברעתנו, אם טובה היא לכלל מאד מאד.
ויש שאמרו טובה הארץ מאד מאד.

(דרך אגב, זה רק מזכיר לי קצת את המרגלים או שאני טועה?! יש כמה דברים מקבילים, עיין במפרשים שאמרו שהמרגלים ראו שהארץ אוכלת יושביה מצד דיניה. נ"ל)
 
 

לעיתים רחוקות

משתמש ותיק
nls אמר:
ר' @לעיתים רחוקות איך הבנת דבר כל כך רחוק מדבריי?

כלל ישראל יהיה מוכן בין אם ירצה בין אם לא - כך מנהיג הבורא את העולם.
הפחד הוא איפה אני אוחז? מה יהיה איתי? כיצד אני אראה?
 

לעיתים רחוקות

משתמש ותיק
אלי מאירי אמר:
המאיר אמר:
חיצי גיבור אמר:
אומר לכם את האמת! משוגעים כולכם!!! אומרים לכם גאולה, ואתם מפחדים ורועדים כעלה נידף.   הגאולה העתידה לבוא תהיה טובה מכל בחינה שהיא וכל דברי הנביאים כולם מוכיחים זאת!! והעבירות? כבר צווחו הכתובים "מחיתי כעב פשעך וכענן חטאתיך" "אנכי אנכי הוא מוחה פשעיך למעני וחטאתך לא אזכור" ועוד ועוד ...

אם היית אומר שאתה מפחד ממצב שיהיה לפני הגאולה אז אתה צודק, לפני פחות ממאה שנים שליש מהעם היהודי הושמד בייסורים נוראים שאין לתאר כצאן לטבח כפשוטו, מזה צריך לפחד.

אבל לפחד מהגאולה השלימה העתידה לבא? ועוד יש שתי' שצריך מסירות נפש לזה... אתם השתגעתם???
יהיה נחמד יותר אם תמתן את ההתבטאויות שלך.. 
​​
דווקא אני נהניתי מהסגנון הסונט.
יהיה לי נחמד אם תמשיך.
ובפרט שאני מתחבר למילים.
מביאים לי סיפורים מהח"ח, אבל מתעלמים מעשרות ומאות פסוקים משמחים ומרפאי נפש על שמחת הגאולה.

באמת אם נסכם עד כה, נחלקו העולם לג' כיתות.
יש שאמרו אוי לנו מרעת הגאולה אבל נמסור נפשנו למען כבודו יתברך.
יש שאמרו איך נראה ברעתנו, אם טובה היא לכלל מאד מאד.
ויש שאמרו טובה הארץ מאד מאד.

(דרך אגב, זה רק מזכיר לי קצת את המרגלים או שאני טועה?! יש כמה דברים מקבילים, עיין במפרשים שאמרו שהמרגלים ראו שהארץ אוכלת יושביה מצד דיניה. נ"ל)
חבוב אין קוסמיות ביהדות, ברור שלכל ישראל יש חלק לעולם הבא, אבל מי שעבד כראוי יהיה במקום הראוי לו  ומי שלא עבד כראוי יהיה במקום ובדרגה הראויה לו (ואז זה שלב אל חזור), והחכם עיניו בראשו ורוצה כמה שפחות להכבה בחופתו של חברו.

אבל דאתינא להכא לא מובן מה הקשר למשיח הרי גם מעוה"ב אמור להיות חשש זה. ויש ליישב דלק"מ.
 

המאיר

משתמש רשום
אלי מאירי אמר:
המאיר אמר:
חיצי גיבור אמר:
אומר לכם את האמת! משוגעים כולכם!!! אומרים לכם גאולה, ואתם מפחדים ורועדים כעלה נידף.   הגאולה העתידה לבוא תהיה טובה מכל בחינה שהיא וכל דברי הנביאים כולם מוכיחים זאת!! והעבירות? כבר צווחו הכתובים "מחיתי כעב פשעך וכענן חטאתיך" "אנכי אנכי הוא מוחה פשעיך למעני וחטאתך לא אזכור" ועוד ועוד ...

אם היית אומר שאתה מפחד ממצב שיהיה לפני הגאולה אז אתה צודק, לפני פחות ממאה שנים שליש מהעם היהודי הושמד בייסורים נוראים שאין לתאר כצאן לטבח כפשוטו, מזה צריך לפחד.

אבל לפחד מהגאולה השלימה העתידה לבא? ועוד יש שתי' שצריך מסירות נפש לזה... אתם השתגעתם???
יהיה נחמד יותר אם תמתן את ההתבטאויות שלך.. 
​​
דווקא אני נהניתי מהסגנון הסונט.
יהיה לי נחמד אם תמשיך.
ובפרט שאני מתחבר למילים.
מביאים לי סיפורים מהח"ח, אבל מתעלמים מעשרות ומאות פסוקים משמחים ומרפאי נפש על שמחת הגאולה.

באמת אם נסכם עד כה, נחלקו העולם לג' כיתות.
יש שאמרו אוי לנו מרעת הגאולה אבל נמסור נפשנו למען כבודו יתברך.
יש שאמרו איך נראה ברעתנו, אם טובה היא לכלל מאד מאד.
ויש שאמרו טובה הארץ מאד מאד.

(דרך אגב, זה רק מזכיר לי קצת את המרגלים או שאני טועה?! יש כמה דברים מקבילים, עיין במפרשים שאמרו שהמרגלים ראו שהארץ אוכלת יושביה מצד דיניה. נ"ל)
א. אני לא חושב שיש ח"ו מישהו שחושב שגאולה זה לא טוב (מה שכתב "רעת הגאולה"), הרי זה גילוי הייחוד! הנקודה היא שזה מגיע עם דין נורא, וכמשחז"ל אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה. משל למה הדבר דומה - לאשה לקראת לידה שהגם שמאוד חפצה ורוצה ילד עדיין חוששת היא מהלידה עצמה.  
ב. לגבי הסגנון, אני חושב שגם למי שדרכו בכך וכמבואר בקי' "אמר רבי חייא בר אבא אפי' האב ובנו הרב ותלמידו שעוסקין בתורה בשער אחד נעשים אויבים זה את זה ואינם זזים משם עד שנעשים אוהבים זה את זה", בפורמט של פורום כזה אין רצף מתאים של מו"מ וממילא כשם שלא מתקיים "אינם זזים משם" כך אין ראוי שיתקיים "נעשים אויבים זל"ז".
 
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
אלי מאירי אמר:
יש שאמרו אוי לנו מרעת הגאולה אבל נמסור נפשנו למען כבודו יתברך.
יש שאמרו איך נראה ברעתנו, אם טובה היא לכלל מאד מאד.
אף אחד לא אומר שיש ׳רעה׳ בגאולה.
ואתה מפספס לגמרי את הנקודה, החשש הוא לא שנראה ברעתנו, אלא איך נראה בביאת משיח כשאנחנו ״לא מוכנים״, והוא חשש לשם שמיים לענ״ד.
 

nls

משתמש ותיק
לעיתים רחוקות אמר:
nls אמר:
ר' @לעיתים רחוקות איך הבנת דבר כל כך רחוק מדבריי?

כלל ישראל יהיה מוכן בין אם ירצה בין אם לא - כך מנהיג הבורא את העולם.
הפחד הוא איפה אני אוחז? מה יהיה איתי? כיצד אני אראה?

אתה פשוט זורק את האחריות על הרבש"ע ומוצא את עצמך מכלל משפיע?!
 

ובכן

משתמש ותיק
HaimL אמר:
לא זכור לי שאנחנו מוסרים את נפשנו, כדי שיבוא ראש השנה. אלא, כתיבא באורייתא, ובחודש השביעי באחד לחודש וגו'.
ילקוט שמעוני תהלים (רמז תתלא) אמר:
תני ר' אושעיא גזרו בית דין למטה היום ראש השנה, אומר הקדוש ברוך הוא למלאכי השרת העמידו בימה ויעמדו סנגוריא ויעמדו סקיפטורין שגזרו בית דין למטה ואמרו היום ראש השנה, נשתהו העדים מלבא שנמלכו בית דין לעברה, הקדוש ברוך הוא אומר למלאכי השרת העבירו בימה העבירו סניגוריא ויעברו סקיפטורין שגזרו בית דין למטה ואמרו למחר יהיה ראש השנה, מאי טעמא כי חק לישראל הוא משפט לאלהי יעקב. ר' פנחס ור' חלקיה בשם ר' סימון מתכנסין מלאכי השרת אצל הקדוש ברוך הוא ואומרים אימתי ראש השנה והוא אומר ולי אתם שואלים! אני ואתם נשאל לבית דין של מטה, שנאמר בכל קראנו אליו. 
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
nls אמר:
לעיתים רחוקות אמר:
nls אמר:
ר' @לעיתים רחוקות איך הבנת דבר כל כך רחוק מדבריי?

כלל ישראל יהיה מוכן בין אם ירצה בין אם לא - כך מנהיג הבורא את העולם.
הפחד הוא איפה אני אוחז? מה יהיה איתי? כיצד אני אראה?

אתה פשוט זורק את האחריות על הרבש"ע ומוצא את עצמך מכלל משפיע?!
מעניין אותי מאיפה הוצאת זאת מדבריי.
אדרבה, אדם צריך לקיים יותר גמ״ח מחמת זאת, דכבר אמרו חז״ל שאין הגאולה באה אלא מתוך גמילות חסד ותורה.
 

HaimL

משתמש ותיק
ובכן אמר:
HaimL אמר:
לא זכור לי שאנחנו מוסרים את נפשנו, כדי שיבוא ראש השנה. אלא, כתיבא באורייתא, ובחודש השביעי באחד לחודש וגו'.
ילקוט שמעוני תהלים (רמז תתלא) אמר:
תני ר' אושעיא גזרו בית דין למטה היום ראש השנה, אומר הקדוש ברוך הוא למלאכי השרת העמידו בימה ויעמדו סנגוריא ויעמדו סקיפטורין שגזרו בית דין למטה ואמרו היום ראש השנה, נשתהו העדים מלבא שנמלכו בית דין לעברה, הקדוש ברוך הוא אומר למלאכי השרת העבירו בימה העבירו סניגוריא ויעברו סקיפטורין שגזרו בית דין למטה ואמרו למחר יהיה ראש השנה, מאי טעמא כי חק לישראל הוא משפט לאלהי יעקב. ר' פנחס ור' חלקיה בשם ר' סימון מתכנסין מלאכי השרת אצל הקדוש ברוך הוא ואומרים אימתי ראש השנה והוא אומר ולי אתם שואלים! אני ואתם נשאל לבית דין של מטה, שנאמר בכל קראנו אליו. 
מה באת ללמדנו, שישראל מקדשים את הזמנים? הרי"ז מפורש, וראה לשון רש"י ז"ל,

אטו שבת ישראל מקדשי ליה - שקדמת קדושת ישראל לשל שבת בשלמא זמנים צריך להקדים קדושת ישראל לקדושתן שעל ידי קדושת ישראל נתקדשו הם ואילו לא נתקדשו ישראל לא היו קובעים חדשים וקוראין מועדים בבית דין:
---

והשתא, דליתיה לבי דינא, וליתנהו לסהדי, ומי לא עבדינן י"ט ויוהכ"פ?
 
 

nls

משתמש ותיק
לביא אמר:
nls אמר:
לעיתים רחוקות אמר:
כלל ישראל יהיה מוכן בין אם ירצה בין אם לא - כך מנהיג הבורא את העולם.
הפחד הוא איפה אני אוחז? מה יהיה איתי? כיצד אני אראה?

אתה פשוט זורק את האחריות על הרבש"ע ומוצא את עצמך מכלל משפיע?!
מעניין אותי מאיפה הוצאת זאת מדבריי.
??????
היה נראה לי די ברור שציטטתי את דברי הרב לעיתים רחוקות על דבריו שלא מצאו חן בעיניי ולא דיברתי על דבריך כלל
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
nls אמר:
היה נראה לי די ברור שציטטתי את דברי הרב לעיתים רחוקות על דבריו שלא מצאו חן בעיניי ולא דיברתי על דבריך כלל
סליחה כנראה בהתראות חשבתי שזה היה ציטוט שלי והגבתי בלי יותר מדי עיון.
 

לעיתים רחוקות

משתמש ותיק
nls אמר:
לעיתים רחוקות אמר:
nls אמר:
ר' @לעיתים רחוקות איך הבנת דבר כל כך רחוק מדבריי?

כלל ישראל יהיה מוכן בין אם ירצה בין אם לא - כך מנהיג הבורא את העולם.
הפחד הוא איפה אני אוחז? מה יהיה איתי? כיצד אני אראה?

אתה פשוט זורק את האחריות על הרבש"ע ומוצא את עצמך מכלל משפיע?!
אנא דייק בדברי, כלל ישראל יגאל בסוף בין ובין כך ע"י הנהגת היחוד - להרחבה עיין דע"ת.
 
 

nls

משתמש ותיק
לעיתים רחוקות אמר:
nls אמר:
לעיתים רחוקות אמר:
כלל ישראל יהיה מוכן בין אם ירצה בין אם לא - כך מנהיג הבורא את העולם.
הפחד הוא איפה אני אוחז? מה יהיה איתי? כיצד אני אראה?

אתה פשוט זורק את האחריות על הרבש"ע ומוצא את עצמך מכלל משפיע?!
אנא דייק בדברי, כלל ישראל יגאל בסוף בין ובין כך ע"י הנהגת היחוד - להרחבה עיין דע"ת.
 

סלח לי אני רואה פה השתמטות מאחריות. ברור שמה שצריך לקרות יקרה. אין זה פוטר ולו במאומה את האחריות שלנו לפעול כדי לעשות את זה.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
נשמתי אמר:
ידוע האימרא מהרה"ק האדמו"ר הזקן מחב"ד ז"ל לחסידיו: המשיח שאתם מחכים לו אף פעם לא יגיע, והמשיח שיגיע אתם לא מחכים לו!

אהא! כלומר אמירת "אחכה לו בכל יום שיבא" הוא אינו על המשיח שצריך לבא, כלומר אין אנו מקיימים אמונה של הי"ג עיקרים נא נא

 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
נשמתי אמר:
ידוע האימרא מהרה"ק האדמו"ר הזקן מחב"ד ז"ל לחסידיו: המשיח שאתם מחכים לו אף פעם לא יגיע, והמשיח שיגיע אתם לא מחכים לו!

ועוד!!

אימרות כאלו מבלבלים הציבור נורא ואיום וזהו היסוד ושורש להקושיא שהעלה הפותח האשכול
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
שניאור אמר:
המאיר אמר:
בזכות שאלתך התעוררה אצלי מחשבה שאכן הציפייה לישועה היא מצווה שיש בה כעין המסירות נפש שיש בתקיעת שופר, דהיינו הסכמתנו מרצון להיכנס לדין.
שמעתי פעם בשם הצמח צדק שאמר שהוא בטוח שביום הדין הגדול שיהיה אז כל בני ישראל ייצאו זכאים, מפני שהם מתפללים שהמשיח יבוא אף שהם יודעים שיצטרכו לתת דין וחשבון על מעשיהם, מ"מ הם מוותרים על חשבונם הפרטי מפני שזה טובת כלל ישראל וטובת השכינה וכו', ובזכות זו הם בוודאי ייצאו זכאים בדין, שהרי מסרו את נפשם על כבוד השכינה וטובת כלל ישראל.
תודה רבה פטרת אותי מן הדין !!!!
 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
המאיר אמר:
ברור שאנחנו לא מוכנים אחרת הוא היה כבר מגיע....
בזכות שאלתך התעוררה אצלי מחשבה שאכן הציפייה לישועה היא מצווה שיש בה כעין המסירות נפש שיש בתקיעת שופר, דהיינו הסכמתנו מרצון להיכנס לדין.
נ. ב. בנוסף אשמח אם למישהו יש הסבר לכך שחז"ל נוקטים לשון צפייה לישועה ולא צפייה לגאולה או למשיח?

אנו בפורום כבר מוכנים רק הערב רב דחתה אותו 
 

לביא

משתמש ותיק
פותח הנושא
שראלטשיק אמר:
נשמתי אמר:
ידוע האימרא מהרה"ק האדמו"ר הזקן מחב"ד ז"ל לחסידיו: המשיח שאתם מחכים לו אף פעם לא יגיע, והמשיח שיגיע אתם לא מחכים לו!

אהא! כלומר אמירת "אחכה לו בכל יום שיבא" הוא אינו על המשיח שצריך לבא, כלומר אין אנו מקיימים אמונה של הי"ג עיקרים נא נא

 
העמק לא העמקת והבן לא הבנת.
@נשמתי אמר פשט אמיתי.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
לביא אמר:
שראלטשיק אמר:
נשמתי אמר:
ידוע האימרא מהרה"ק האדמו"ר הזקן מחב"ד ז"ל לחסידיו: המשיח שאתם מחכים לו אף פעם לא יגיע, והמשיח שיגיע אתם לא מחכים לו!

אהא! כלומר אמירת "אחכה לו בכל יום שיבא" הוא אינו על המשיח שצריך לבא, כלומר אין אנו מקיימים אמונה של הי"ג עיקרים נא נא
העמק לא העמקת והבן לא הבנת.
@נשמתי אמר פשט אמיתי.
ולכן גם רוב אנשים שלא מעמיקים בכל מימרא שנאמרה בי מדרשה מתבלבלים באימרות כאלו, ודעותיהם מתרחקים מרצון ה' כמו שרואים כאן כמה אנשים שכנראה לא מחכים מחמת פחד, אני לא מאמין שיתכן לאנשים לחכות להגאולה אם מתפחדים ממנו   
 
 
חלק עליון תַחתִית