העלון 'אז נדברו' - מבוקר על ידי תלמידי חכמים?

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

יעקב פלוס

משתמש רגיל
יעקב פלוס אמר:
יעקב שלם אמר:
מכירים את ר' שולם
בזמנו היו אנשים אולי גם ת"ח שגם לא אהבו את דבריו
חשבתי עם בעל העלון היה קורא את הנאמר, היה מגיב בדיוק עם הסיפור של ר' שולם....
אולי ככה זה היה מתחיל...
 image.png

האם אחד יכול להעלות הסיפור של ר' שלום שבדרון עם החזון איש??
 

יעקב פלוס

משתמש רגיל
יחד כל שבטי ישראל אמר:
העלון מיועד בעיקר לבחורים בגילאי יש"ק או יש"ג?

תלוי איזה מדור.
והכלל שאין כלל בענינים כאלו.
ויש גם אברכים בני עלייה שנהנים מזה המון...
 

לענ''ד

משתמש ותיק
יעקב פלוס אמר:
יעקב שלם אמר:
מכירים את ר' שולם
בזמנו היו אנשים אולי גם ת"ח שגם לא אהבו את דבריו
חשבתי עם בעל העלון היה קורא את הנאמר, היה מגיב בדיוק עם הסיפור של ר' שולם....
אולי ככה זה היה מתחיל...
 image.png
אתה הכפיל שלו !
משובח ממש !!!
 
 

דניאלי

משתמש ותיק
נסכם את הדברים:
'אין אומרים בקרו גמל אלא בקרו טלה', ועצם זה שמבקרים את העלון הזה, זה מראה את כמות הקוראים ואיכותם, וכן איך שמתייחסים ברצינות לכל מילה שנכתב בה.
ולמרות שבעקרון זה היה אמור להיות עלון פנימי לבחורי הישיבות של הגיגים ומחשבות, ומי שלא רוצה שלא יקרא כמו שכתבו, מכיון שבסופו של דבר כיום זה עובר לכל כך הרבה אנשים, אולי היה מקום לכותב העלון לקחת לתשומת לב את האחריות העצומה שיש לו.
ולא שהוא כותב לא נכון או לא מדויק, אלא אדרבה הוא ניכר כת"ח שבקי בהרבה נושאים, הלכה, קדשים, טהרות ואפילו פיקח שיודע להתמודד עם כל סוגי האנשים המפלגות והזרמים השונים וגם המשונים...
אבל עדיין יש כאן כאלה שמבקשים להעיר את תשומת לב הכותב לגודל האחריות (וליבי אומר לי שהוא כבר יודע..)
ואין זה אומר דבר אלא אדרבה - אם זה מצב הקוראים וזה רק סוג ההערות והביקורת הרי הוא אינו צריך לשנות כלום... 
 

חיצי גיבור

משתמש רגיל
הערשלה אמר:
חיצי גיבור אמר:
אמת שבעל העלון הנ"ל הוא בעל כישרון ומהיר במלאכתו וגם ניכר שהוא צדיק גדול, העניין הוא שעיקר מאמריו סובבים על ציר אחד, ששמעתי מרבו ר' עזריאל טאובר לפני למעלה מ20 שנה, וזה שכנסת ישראל ע"ד משל היא רעיה וכו' ואידך זיל גמור, וכך עושה בעל העלון הנ"ל שלקח היסוד הזה ומסובב עליו הכל, וניכר בהרבה ממאמריו שקודם יורה החץ ואח"כ מסדר את לוח המטרה.
יתכן שחוסר החיבור לסגנון נובע מאי חיבור לנקודה זו, ואידך זיל גמור.


חלילה, ואין לי שעה של עונג וקרבת אלוקים גדולה מהשעה שאני קורא מגילת שיר השירים קודם קבלת שבת. אולם ראה שגם אתה בתגובתך נקטת לשון נקודה על העניין הזה ואילו בעל העלון הנ"ל הופך הנקודה הזו לעיקר הגדול והיחיד, וזו עיקר טענתי ותלונתי.
 
 

שמש מרפא

משתמש ותיק
יעקב יעקב אמר:
כיון שהוא היה כותב במפורש בשער העלון שהוא שמח לשמוע ביקורת [היום משום מה הוא השמיט, אבל עדיין זה ידוע לכל - וכדלהלן].
הרבה פעמים רציתי לכתוב לו ביקורת, אבל לא היה לי לאן לשלוח (הכתובת הופיעה רק בשנים הראשונות, אז נאמר שישמח לשמוע גם ביקורת חריפה. איני יודע אם השמטת השורה באה להביע משהו, אבל טכנית זה לא אפשרי).
 

סבא

משתמש ותיק
לדעתי זו פרה אדומה וכו'.
לא הייתי רוצה שנכדיי יקראו זאת [מה הם עושים בפועל? אתה יכול לנחש...]
ואצרף דוגמא מנר ישראל [שהוא קונטרס שלם שיצא לסוכות מהרב פולק] שמראה לאיזה סוג זה מתאים-

הרב פולק_עמוד_1.jpg
 
 

קבצים מצורפים

  • הרב פולק_עמוד_2.jpg
    הרב פולק_עמוד_2.jpg
    369.4 KB · צפיות: 212

הערשלה

משתמש ותיק
חיצי גיבור אמר:
הערשלה אמר:
חיצי גיבור אמר:
אמת שבעל העלון הנ"ל הוא בעל כישרון ומהיר במלאכתו וגם ניכר שהוא צדיק גדול, העניין הוא שעיקר מאמריו סובבים על ציר אחד, ששמעתי מרבו ר' עזריאל טאובר לפני למעלה מ20 שנה, וזה שכנסת ישראל ע"ד משל היא רעיה וכו' ואידך זיל גמור, וכך עושה בעל העלון הנ"ל שלקח היסוד הזה ומסובב עליו הכל, וניכר בהרבה ממאמריו שקודם יורה החץ ואח"כ מסדר את לוח המטרה.
יתכן שחוסר החיבור לסגנון נובע מאי חיבור לנקודה זו, ואידך זיל גמור.
חלילה, ואין לי שעה של עונג וקרבת אלוקים גדולה מהשעה שאני קורא מגילת שיר השירים קודם קבלת שבת. אולם ראה שגם אתה בתגובתך נקטת לשון נקודה על העניין הזה ואילו בעל העלון הנ"ל הופך הנקודה הזו לעיקר הגדול והיחיד, וזו עיקר טענתי ותלונתי.
מכך שקלטת את הנקודה ניכר שקראת הרבה מעלוניו.

ובכן נקודה זו היא אכן מהותית, מרכזית ובסיסית מאוד במערכת היחסים שלנו עם ה'.
רעיון זה מופיע בשיר השירים שעליו קרא ר"ע שהוא קודש הקדשים.
כידוע בקה"ק היה טמון סוד הקשר בין ישראל לה' שהוא הקשר הנ"ל.

קשר זה מבטא הדדיות, ערך אמיתי ושווי לכל יהודי.
קשר זה נותן משמעות מדויקת להרבה פרטים בחיי התורה.

יש הרבה מה להרחיב בנושא ובעל העלון עושה זאת בכישרון רב.
ממילא נקודה זו אכן מהווה נקודה עיקרית מרכזית ומהותית.
 

לעצמו נברא

משתמש ותיק
הביאורים שלו בדברי חז"ל הם בכלל ליצנות.
כלומר הוא משחק בדברי חז"ל כפלסטלינה, ומעמיס בדבריהם ביאורים שאין להם כל קשר לעניין.
 

שמש מרפא

משתמש ותיק
סבא אמר:
ואצרף דוגמא מנר ישראל [שהוא קונטרס שלם שיצא לסוכות מהרב פולק] שמראה לאיזה סוג זה מתאים-
אכן, הסגנון לא מתאים לכל אחד. ומי שכתב זאת בארוכה הוא כותב העלון בעצמו באחת ההזדמנויות, שתיאר בלשונו הציורית שסיפר לו משגיח חסידי שהוא לא מקבל לישיבתו מי שנהנה מעלונים אלו....
הייתי אומר שזה מתאים יותר למה דמכונה אצלנו "בינונים" (במלעיל). כמובן לא רק להם, אבל זה קהל היעד הטבעי. ובתור מי שהיה בחור ישיבה עד לא מזמן, אני יכול להעיד על כמה מידידיי בישיבה שהיו בני עליה במלא מובן המילה, וסלדו מהעלון הזה בתכלית הסלידה.
 

חיצי גיבור

משתמש רגיל
הערשלה אמר:
חיצי גיבור אמר:
הערשלה אמר:
יתכן שחוסר החיבור לסגנון נובע מאי חיבור לנקודה זו, ואידך זיל גמור.
חלילה, ואין לי שעה של עונג וקרבת אלוקים גדולה מהשעה שאני קורא מגילת שיר השירים קודם קבלת שבת. אולם ראה שגם אתה בתגובתך נקטת לשון נקודה על העניין הזה ואילו בעל העלון הנ"ל הופך הנקודה הזו לעיקר הגדול והיחיד, וזו עיקר טענתי ותלונתי.
מכך שקלטת את הנקודה ניכר שקראת הרבה מעלוניו.

ובכן נקודה זו היא אכן מהותית, מרכזית ובסיסית מאוד במערכת היחסים שלנו עם ה'.
רעיון זה מופיע בשיר השירים שעליו קרא ר"ע שהוא קודש הקדשים.
כידוע בקה"ק היה טמון סוד הקשר בין ישראל לה' שהוא הקשר הנ"ל.

קשר זה מבטא הדדיות, ערך אמיתי ושווי לכל יהודי.
קשר זה נותן משמעות מדויקת להרבה פרטים בחיי התורה.

יש הרבה מה להרחיב בנושא ובעל העלון עושה זאת בכישרון רב.
ממילא נקודה זו אכן מהווה נקודה עיקרית מרכזית ומהותית.


אצלי בתורה כתוב "בני בכורי ישראל".

והנקודה הנזכרת מתומצתת בלשון הרמב"ם יפה יפה, בפ"ט מהלכות תשובה, וכלשונו: 
וכיצד היא האהבה הראויה הוא שיאהב את ה' אהבה גדולה יתירה עזה מאוד עד שתהא נפשו קשורה באהבת ה' ונמצא שוגה בה תמיד כאלו חולה חולי האהבה שאין דעתו פנויה מאהבת אותה אשה והוא שוגה בה תמיד בין בשבתו בין בקומו בין בשעה שהוא אוכל ושותה. יתר מזה תהיה אהבת ה' בלב אוהביו שוגים בה תמיד כמו שצונו בכל לבבך ובכל נפשך. והוא ששלמה אמר דרך משל כי חולת אהבה אני. וכל שיר השירים משל הוא לענין זה:
 
 

סבא

משתמש ותיק
הערשלה אמר:
סבא אמר:
לדעתי זו פרה אדומה וכו'.
אני מבין שלדעתך עדיף שנכדיך ישארו טמאים ולא יתעסקו בפרה אדומה...


אכן, עלי לבאר משאלת ליבי יותר, אני מאחל לעצמי שאצל נכדיי נקודת הבחירה לא תהיה עם לצאת מקבוצות שכבר שרפו עליהם שעות בתקשורת בטאצ', ואצל הוריהם לא יהיה מצב שח"ו כבר תהיה שמחה אצלם, מזה שב"ה הפסיקו עם זה [אלא ירטיבו את כריהם במחשבה-ואלו דברים עדיין לא סיפרה, ולא הצליחה לפרוש מהם...], ומי שגם את זה כבר לא מבין, נראה שלא אוכל להסביר יותר.
 
 

יאיר1

משתמש ותיק
לא הבנתי מה פרה אדומה כאן.
וגם לא הבנתי אם העלת את זה כדי שיובן מה מרתיע או מה כובש.
או ששניהם גם יחד, תלוי בדעת הקורא.
דעתי לא מכריעה ואולי אף לא ממש מעניינת. אבל היא שזה מקסים!!
ופתאום משפיל אותי לומר את דעתי.
כי אני רואה שמסבירים שזה מתאים לבינוניים...
אגב, רק אצלנו קוראים קומיקס ....
 

יאיר1

משתמש ותיק
סבא אמר:
הערשלה אמר:
סבא אמר:
לדעתי זו פרה אדומה וכו'.
אני מבין שלדעתך עדיף שנכדיך ישארו טמאים ולא יתעסקו בפרה אדומה...


אכן, עלי לבאר משאלת ליבי יותר, אני מאחל לעצמי שאצל נכדיי נקודת הבחירה לא תהיה עם לצאת מקבוצות שכבר שרפו עליהם שעות בתקשורת בטאצ', ואצל הוריהם לא יהיה מצב שח"ו כבר תהיה שמחה אצלם, מזה שב"ה הפסיקו עם זה, ומי שגם את זה כבר לא מבין, נראה שלא אוכל להסביר יותר.
 

השאיפות זה טוב.
אבל המציאות היא שצריך כמעט נס, כאשר לא יודע כמה סבות יכולים לישון על משכבם בלי שיהיה איזה פורק חצי עול בצאצאיהם
 

לענין

משתמש ותיק
האם באמת הסבא בטוח שאין מנכדותיו הצוה"ח כאלה שמתכתבות שעות על גבי שעות באותו הטאצ'?
 

הערשלה

משתמש ותיק
חיצי גיבור אמר:
הערשלה אמר:
חיצי גיבור אמר:
חלילה, ואין לי שעה של עונג וקרבת אלוקים גדולה מהשעה שאני קורא מגילת שיר השירים קודם קבלת שבת. אולם ראה שגם אתה בתגובתך נקטת לשון נקודה על העניין הזה ואילו בעל העלון הנ"ל הופך הנקודה הזו לעיקר הגדול והיחיד, וזו עיקר טענתי ותלונתי.
מכך שקלטת את הנקודה ניכר שקראת הרבה מעלוניו.

ובכן נקודה זו היא אכן מהותית, מרכזית ובסיסית מאוד במערכת היחסים שלנו עם ה'.
רעיון זה מופיע בשיר השירים שעליו קרא ר"ע שהוא קודש הקדשים.
כידוע בקה"ק היה טמון סוד הקשר בין ישראל לה' שהוא הקשר הנ"ל.

קשר זה מבטא הדדיות, ערך אמיתי ושווי לכל יהודי.
קשר זה נותן משמעות מדויקת להרבה פרטים בחיי התורה.

יש הרבה מה להרחיב בנושא ובעל העלון עושה זאת בכישרון רב.
ממילא נקודה זו אכן מהווה נקודה עיקרית מרכזית ומהותית.


אצלי בתורה כתוב "בני בכורי ישראל".

והנקודה הנזכרת מתומצתת בלשון הרמב"ם יפה יפה, בפ"ט מהלכות תשובה, וכלשונו: 
וכיצד היא האהבה הראויה הוא שיאהב את ה' אהבה גדולה יתירה עזה מאוד עד שתהא נפשו קשורה באהבת ה' ונמצא שוגה בה תמיד כאלו חולה חולי האהבה שאין דעתו פנויה מאהבת אותה אשה והוא שוגה בה תמיד בין בשבתו בין בקומו בין בשעה שהוא אוכל ושותה. יתר מזה תהיה אהבת ה' בלב אוהביו שוגים בה תמיד כמו שצונו בכל לבבך ובכל נפשך. והוא ששלמה אמר דרך משל כי חולת אהבה אני. וכל שיר השירים משל הוא לענין זה:
אין סתירה בין מה שכתוב בתורה למה שאמר שלמה המלך, הוא הבין וראה זאת בתורה.
בכ"א ישנם רמות שונות של קשר וכל אחד יבחר באיזו מערכת יחסים הוא רוצה לעבוד את ה'.
המובחרת היא זאת המוזכרת בשיר השירים ומופיעה בהרבה מקומות בחז"ל.
 

הערשלה

משתמש ותיק
לענין אמר:
ולקינוח, יש אלפי בחורי ישיבות -ממרכזו של עולם הישיבות- שיש להם גישה באורח קבע לאותם קליפים ממממהזה קורעים מצחוקקקקק.
האם יש למישהו עצה בשבילם - מלבד ה'אז נדברו'?
אם כן - אז בבקשה!
שלח אותם ל@סבא ...
 
 

E. W

משתמש ותיק
סבא אמר:
הערשלה אמר:
סבא אמר:
לדעתי זו פרה אדומה וכו'.
אני מבין שלדעתך עדיף שנכדיך ישארו טמאים ולא יתעסקו בפרה אדומה...


אכן, עלי לבאר משאלת ליבי יותר, אני מאחל לעצמי שאצל נכדיי נקודת הבחירה לא תהיה עם לצאת מקבוצות שכבר שרפו עליהם שעות בתקשורת בטאצ', ואצל הוריהם לא יהיה מצב שח"ו כבר תהיה שמחה אצלם, מזה שב"ה הפסיקו עם זה [אלא ירטיבו את כריהם במחשבה, ואלו דברים עדיין לא סיפרה, ולא הצליחה לפרוש מהם...], ומי שגם את זה כבר לא מבין, נראה שלא אוכל להסביר יותר.


אמן... אך דע לך נאמנה כי נכדיך יפגשו בפנימייה בישיבה כאלה שינסו לעניין אותם עם קליפים ממממזה מצחיקים, ואולי בזכות עלוני "אז נדברו" הם כבר יהיו מוטענים בכוחות לומר לחבר שלהם שלא! הם לא רוצים לראות.... ואם באמת אתה סבא... אז כנראה שאין לך מושג איזה נסיון גדול זה לבחורים צעירים בדורינו ולו רק רק מצד הלעג החברתי שהם יכולים להיתקל בו!!! 
מה לעשות שסבא שלהם לא דיבר איתם על כך מעולם ולא הכין אותם לאפשרות שניסיון כזה יפגוש אותם יום יום מצד חברי החדר שלהם, ומצד הבחורים הכי נחמדים וחברותיים בישיבה, כי הרי הוא איחל לעצמו שאצל נכדיו נקודת הבחירה לא תהיה עם הדברים האלו..... וכנ"ל לנכדותיך וכ"ו... 
ואם כן אתה מדבר איתם ומכין אותם להתמודדויות של שנות ה2020, מה לך כי תלין עליו שעושה זאת בצורה מוצלחת מאוד... 
 
 
לענין אמר:
ולקינוח, יש אלפי בחורי ישיבות -ממרכזו של עולם הישיבות- שיש להם גישה באורח קבע לאותם קליפים ממממהזה קורעים מצחוקקקקק.
האם יש למישהו עצה בשבילם - מלבד ה'אז נדברו'?
אם כן - אז בבקשה!
ריקנות. אוי ריקנות. שילמדו קצת יותר, ונפשם תימלא. אם אינם לומדים, לענ''ד לא נורא שיראו קליפים ממממהזה קורעים מצחוקקקקק, ולא חלילה דברים שאינם צנועים וכיו''ב.
 
 

סבא

משתמש ותיק
הציבור כאן מתעלם משום מה מסוג הישיבות כמו תפרח ודומיהן, כאילו כבר אין קיימות ישיבות כאלו היום, האמנם כן הוא?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית