ברכה על טלית קטן

בשלמא

משתמש ותיק
מתביישים לצאת כך לרחוב
כמדומה שבא"א בוטשטאטש מיירי בזה.
 

לביא

משתמש ותיק
הסברא שלי ידוע לפחות הוא שאם לובשים אותו בלילה אי אפשר לברך עליו בבוקר כי קמת כשהוא כבר עליך.
יש מי שסובר שבכה״ג עדיין יש אפשרות לברך.
והבא״ח כותב שיפטור אותו בברכת הטלית.

ועכ״פ אע״פ שיש שלא נוהגים כן, לא אומר שהלכה לא כך, אלא הלכה שצריך לברך.
 

חפר

משתמש ותיק
פותח הנושא
בשלמא אמר:
מתביישים לצאת כך לרחוב
כמדומה שבא"א בוטשטאטש מיירי בזה.

מלא אנשים לובשים ברחוב בקביעות
 

איכא בשוקא

משתמש ותיק
אין בו שיעור אמה על אמה בכל חצי שלו (בלי החור)
כלומר, יש דין אמה על אמה לפניו ואמה על אמה לאחריו, שיתחיל מסוף החור.
במציאות אין גודל כזה אא"כ לובשים ט"ק המצויה אצל תלמידי החזו"א.
 

דרבמדיקר

משתמש ותיק
איכא בשוקא אמר:
אין בו שיעור אמה על אמה בכל חצי שלו (בלי החור)
כלומר, יש דין אמה על אמה לפניו ואמה על אמה לאחריו, שיתחיל מסוף החור.
במציאות אין גודל כזה אא"כ לובשים ט"ק המצויה אצל תלמידי החזו"א.

אני גם מכיר שזה הטעם
 

בשלמא

משתמש ותיק
חפר אמר:
בשלמא אמר:
מתביישים לצאת כך לרחוב
כמדומה שבא"א בוטשטאטש מיירי בזה.

מלא אנשים לובשים ברחוב בקביעות
בחורי פנימיה מהסביבה שאינם עושים חשבון לאיש (לפעמים למרבה הבושה גם עם פיג'מות, ולארונה ממש גם עם גופיות).
בחור חסידי רגיל (מבית טוב, ולא סלאנימער - שם באמת מאוד נפוץ כך), לכל היותר יסתובב כך בחצר ביתו עד ד' אמות לרה"ר, אבל בשו"א לא יצא לשוק כך. 
 
 

חפר

משתמש ותיק
פותח הנושא
בשלמא אמר:
חפר אמר:
בשלמא אמר:
מתביישים לצאת כך לרחוב
כמדומה שבא"א בוטשטאטש מיירי בזה.

מלא אנשים לובשים ברחוב בקביעות
בחורי פנימיה מהסביבה שאינם עושים חשבון לאיש (לפעמים למרבה הבושה גם עם פיג'מות, ולארונה ממש גם עם גופיות).
בחור חסידי רגיל (מבית טוב, ולא סלאנימער - שם באמת מאוד נפוץ כך), לכל היותר יסתובב כך בחצר ביתו עד ד' אמות לרה"ר, אבל בשו"א לא יצא לשוק כך. 
כל הבחורים החסידים לובשים הט"ק בגלוי בשוק
 
 

בשלמא

משתמש ותיק
חפר אמר:
בשלמא אמר:
חפר אמר:
מלא אנשים לובשים ברחוב בקביעות
בחורי פנימיה מהסביבה שאינם עושים חשבון לאיש (לפעמים למרבה הבושה גם עם פיג'מות, ולארונה ממש גם עם גופיות).
בחור חסידי רגיל (מבית טוב, ולא סלאנימער - שם באמת מאוד נפוץ כך), לכל היותר יסתובב כך בחצר ביתו עד ד' אמות לרה"ר, אבל בשו"א לא יצא לשוק כך. 
כל הבחורים החסידים לובשים הט"ק בגלוי בשוק
לא מכיר כזו מציאות
על מה כבודו מדבר מתחת החליפה/חולצה? 
 
 

דבש לפי

משתמש ותיק
חפר אמר:
מה ההסבר לאלה שנוהגים לא לברך על טלית קטן
לשון הרמ"א בדרכי משה: 
והמנהג הנהוג עכשיו, שכל ירא שמים יש לו טלית גדול שמתעטפין בו בשחרית ומברכין עליו. והמדקדקין לובשין עוד ארבע כנפות כל היום בבגדיהם, כדי שלא יהו בלא ציצית כל היום, ופוטרים עצמם מלברך על הקטן בברכת הטלית גדול, כמו שיתבאר לקמן. ורוב המון העם מברכין על ארבע כנפות, אפילו שהם קטנים ביותר.
 

אבימי

משתמש ותיק
לביא אמר:
הסברא שלי ידוע לפחות הוא שאם לובשים אותו בלילה אי אפשר לברך עליו בבוקר כי קמת כשהוא כבר עליך.
יש מי שסובר שבכה״ג עדיין יש אפשרות לברך.
עיין שלחן ערוך סימן ח' סעיף טז.
מי אומר שלא?
 

לביא

משתמש ותיק
אבימי אמר:
לביא אמר:
הסברא שלי ידוע לפחות הוא שאם לובשים אותו בלילה אי אפשר לברך עליו בבוקר כי קמת כשהוא כבר עליך.
יש מי שסובר שבכה״ג עדיין יש אפשרות לברך.
עיין שלחן ערוך סימן ח' סעיף טז.
מי אומר שלא?
חבל שכבודו לא מעיין. משנ״ב כותב שסב״ל הואיל וטור והב״ח והפרישה והט״ז חולקים. וכן דעת הבא״ח הנ״ל.
 

אבימי

משתמש ותיק
לביא אמר:
מלשונך "שהוא כבר עליך" חשבתי שאתה מדבר על מי שלבש אותו מחדש קודם שהאיר היום.
עתה הבנתי כוונתך שנשאר עליו מאתמול (וגם אנכי ידעתי שאין מברכים, אך זה מפני שלא היה הפסק מעת הברכה שכבר בירך [או שיצא בברכת להתעטף] ולא מפני "שהוא כבר עליך"), ואם כן לא אמרתי כלום.
 

אני הגבר

משתמש ותיק
שו"ע ח ג
טַלִּיתוֹת קְטַנִּים שֶׁלָּנוּ שֶׁאָנוּ נוֹהֲגִים לִלְבֹּשׁ, אַף עַל פִּי שֶׁאֵין בָּהֶם עִטּוּף, יוֹצְאִים בָּהֶם יְדֵי חוֹבַת צִיצִית, וְטוֹב לְהַנִּיחַ אוֹתוֹ עַל רֹאשׁוֹ רָחְבּוֹ לְקוֹמָתוֹ, וּלְהִתְעַטֵּף בּוֹ, וְיַעֲמֹד כָּךְ מְעֻטָּף לְפָחוֹת כְּדֵי הִלּוּךְ ד' אַמּוֹת, וְאַחַר כָּךְ יִמְשְׁכֶנּוּ מֵעַל רֹאשׁוֹ, וְיִלְבְּשֶׁנּוּ.
ואל תשיבני שלדעתו צריך ללובשו מעל למדיו, דהלא גם האר"י התעטף כנ"ל, ודעתו ללובשו על החלוק,
שעה"כ ציצית ו
אבל מורי ז"ל כשהיה לובש טלית קטן ביום וכשהיה יוצא מבית המרחץ או מבית הטביל' וכיוצ' בזה היה נוהג לעטף ראשו בו ממש והיה מברך להתעטף בציצית ואח"כ היה שומטו מעל ראשו ומורידו על שני כתיפיו כדרך לבישתו.
 

אני הגבר

משתמש ותיק
סב"ל נגד מרן רמ"א ואר"י?
הם גם לא מברכים הנותן ליעף כח כשו"ע וכהנה רבות?
 

גורסק בר דרי

משתמש ותיק
בכה"ג כן משום שהם לא ראו את הראשונים (ברובם) וכל מקרה לגופו (וראה בהקדמת הספר הנ"ל את יחסו לש"ע).
 

אני הגבר

משתמש ותיק
ע"י בב"י שם.
ושוב. בהנותן ליעף כח השו"ע פוסק שזה ברכה לבטלה, ועכ"ז מנהג כל ישראל לברך.
מי חושש לסב"ל בכגון דא?
 
חלק עליון תַחתִית