ה' הוא האלוקים אמר:
הרציונל הוא שפשט התורה וחז"ל, זה לא כך. [עצם העובדה שלא מוזכר בכל חז"ל שנברא דבר מדבר-זה כבר פירכא בעיני, כל עוד שאיני מוכרח לומר כן]
זהו ההסבר היחיד - מכיון והם לא מכירים בכח עליון!, לכן הם מוכרחים לומר שהיה כמה אטומי מימן שבאקראיות התפוצצו, ובאקראיות נוצרו יצורים שע"י מלחמת השרדות נוצר כל המינים המוכרים לנו.
פשט התורה בפסוקי יצירת העולם זה דבר נסתר. כמובן שאי אפשר להוציא מקרא מידי פשוטו, אבל כאשר אני אומר שכשכתוב "נברא" זה נברא בדרך אחת, זה לא להוציא מקרא מידי פשוטו. האי בפשטות ניתן להבין אחרת-שום דבר לא כפשוטו במעשה בראשית.
ואכן אני משתדל להימנע מהסברים שמוציאים מקרא מידי פשוטו. כגון שששת ימים זה לא ששת ימים אלא ששת ימים יחסותיים. זה לא ודאי להוציא מקרא מידי פשוטו-אבל כיוון שאפשר להסביר בפחות דוחק-יותר טוב.
בעניין חז"ל, אני זוכר שיש דווקא מי שמסביר כך, אך איני זוכר מי.
והאם חז"ל הסבירו מעשה בראשית לפרטיו כך שיש סתירה שלא אמרו פרט בדרך היצירה?
ה' הוא האלוקים אמר:
לכן הם מוכרחים לומר שהיה כמה אטומי מימן שבאקראיות התפוצצו
? מי אומר דבר כזה?
ומלבד זאת אתה מדבר עכשיו על היווצרות הייקום ולא על האבולוציה. אלה שני דברים שונים
ה' הוא האלוקים אמר:
ברגע שאני יודע שיש כח עליון, אין לי כל בעיה לומר שכך הקב"ה יצר את העולם.
לא רואים במדע שום דבר שסותר את התורה - ולו מהסיבה הפשוטה בעיני התורה בריאת העולם היא ניסית, ובעיני המדע לא שייך שבאופן טבעי יברא העולם [מלבד קשקושי דרווין] - אז זה בדיוק אותה מסקנה.
נכון. ולכן גם אני לא אומר להכריח זאת. אבל כיוון שהמדע מחפש את תשובותיו המדעיות ומגלה דברים שמתחברים לכדי משהו שמסתדר, אז הם מצאו הסבר מדעי. א"כ אין סיבה להפריך.
ברגע שנמצא הסבר מדעי, ממילא האמונה מיותרת (ח"ו) אין סיבה למה להאמין בכוח עליון כשאני יודע להסביר אחרת. אז נכון שניתן להתווכח על מה יותר מסתבר, אבל כאשר ההסתברות ניתנת לויכוח, ויש אפשרות בבחינת דרכי הטבע להסביר את האבולוציה, אז הכחשת דרכי הטבע ובחירה בהסבר התאיסטי שסותר את משנהו, זה לא לרקוד על השטח האפור של הסטטיסטיקה, כי זה גם להכחיש הממצאים שכן מצאו.
כאשר ההוכחות בעד ונגד הם סטטיסטיות בלבד, (כמו במקרה של תכנון תבוני) ניתן לומר שזה יותר מסתבר ולנסות להפריך הצד שכנגד. אך כאשר זה לא רק סטטיסטיקה, אלא גם כפירה בשאר הוכחות המדע, זה נהיה לא כ"כ הגיוני...
מקווה שהובנתי נכונה...
ה' הוא האלוקים אמר:
היא לא עומדת במבחן הטבע, לטעת תומכיה [רוב עולם המדע] היא לא נסתרת מעולם הטבע, ולטענת מתנגדיה - היא כן נסתרת.
לא זכיתי להבין...