מעשה שבת

ישראלקלר

משתמש חדש
מה גדר מעשה שבת?
אם מישהו כנותן הרשאה באתר מסוים למישהו אחר בשק"ו, זה נחשב למעשה שבת שאסור להנות ממנו?
ייש"כ
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
ישראלקלר אמר:
מה גדר מעשה שבת?
אם מישהו כנותן הרשאה באתר מסוים למישהו אחר בשק"ו, זה נחשב למעשה שבת שאסור להנות ממנו?
ייש"כ
בעיקרון זה נחשב מעשה שבת, אבל מאי נפק''מ הא לאחרים מותר במוצ''ש אפי' למי שנתבשל בשבילו, כמבואר במשנ''ב, וכ''ש כאן שזה איסור דרבנן.
 
 

אלי מאירי

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
ישראלקלר אמר:
מה גדר מעשה שבת?
אם מישהו כנותן הרשאה באתר מסוים למישהו אחר בשק"ו, זה נחשב למעשה שבת שאסור להנות ממנו?
ייש"כ
בעיקרון זה נחשב מעשה שבת, אבל מאי נפק''מ הא לאחרים מותר במוצ''ש אפי' למי שנתבשל בשבילו, כמבואר במשנ''ב, וכ''ש כאן שזה איסור דרבנן.
לא הבנתי, אם זה מזיד אסור לעולם?
ועוד שדרבנן חמיר בזה הגרא דלפסוק כר"י
 
 

בן עזאי

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
בעיקרון זה נחשב מעשה שבת
אם אפשר הרחבת מקורות ?

כמעיין המתגבר אמר:
אבל מאי נפק''מ הא לאחרים מותר במוצ''ש אפי' למי שנתבשל בשבילו, כמבואר במשנ''ב, וכ''ש כאן שזה איסור דרבנן.
נפק"מ לו עצמו, [בעשה תשובה וכיו"ב].
 

אלי מאירי

משתמש ותיק
בן עזאי אמר:
אלי מאירי אמר:
אם זה מזיד אסור לעולם?
לו עצמו, אבל לא לאחרים [לענין הלכה, עי' שו"ע רס"י שי"ח].
נכון טעיתי. במ"ב מפורש להתיר גם למי שבישלו עבורו. אולם חכמי דרשו הביאו מהפוסקים הסתיגות עבור מי שפרנסתו מזה.
חוץ מזה שלא התיחסו פה להערתי השניה שדרבנן אמור להיות חמור יותר.
 
 

דרבמדיקר

משתמש ותיק
לרוב הפוסקים גדר מעשה שבת הוא שאני נהנה מגוף פעולת האיסור שנעשתה לאפוקי הסרת מונע, אם הבנתי את השאלה נכון
 
חלק עליון תַחתִית