השגחת 'מסורת השמיטה'? זהירות!

פרקו

משתמש חדש
דברי יושר אמר:
יהודי אמר:
דברי יושר אמר:
אשמח אם תפרט,
אתה טוען שאי אפשר להשיג את הרבנים הנ"ל העומדים בראש הכשרות (כי אני פוגש אותם לפעמים),
או שאתה לא סומך על תשובתם ח"ו ?
אדרבה, אם כבודו רואה אותם שישאל אותם ברור על הענין.


את הגרש"צ אני בוודאי פוגש ואפגוש,
רק שממש לא נעים לי לשאול אותו אם יש לו השגחה על דבר שהוא חתום על כשרותו, זו שאלה חצופה מאוד.

אבל מי שיש לו כל מיני דיוקים במודעות, ושאלות למה צירפו הכשרים, וקונפירציות מי מממן את המודעות, ויש לו באמת שאלה בדבר,
לו יש לכאורה טעם לשאול בדבר.
 
דברי יושר אמר:
פרקו אמר:
דברי יושר אמר:
אשמח אם תפרט,
אתה טוען שאי אפשר להשיג את הרבנים הנ"ל העומדים בראש הכשרות (כי אני פוגש אותם לפעמים),
או שאתה לא סומך על תשובתם ח"ו ?
פשוט בינתיים לא הצלחתי להבין ברור את הנושא, ואשמח לסיכום ברור של הבעיות (לא הדקדוקים והשאלות המעניינות לכשעצמם, אלא מה הנושא באמת, בצורה קצרה ותמציתית).
אין לי שום אינטרס בדבר, רק אני אוכל את ההכשר הנ"ל לתיאבון, ואשמח לסיכום ברור מה ומדוע עלולות להיות בעיות בהכשר, באופן שגם יהודי פשוט כמוני יוכל להבין.
עצה לכך פשוטה מאוד תעבור על הפרום מתחילתו ושם תראה תשובות על שאלותיך
 
 

יענקלה המשיב

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
שניאור אמר:
למה צריך לחפש לגיטימציה לעשות דבר שמקובל כיום בכל ההכשרים?
מסורת רבני משפחת לאנדא היא שכשרותם נועדה אך ורק לתושבי ב"ב (ורק 'על־הדרך' מוכנים לצרף עוד חנויות וכיו"ב שיֵהנו מכך).
בצפניה פינת בר אילן ירושלים כבר קיימת שנים קונדיטורה בהכשר הרב לנדא -גם בחיי האב
כמו''כ בכיכר השבת למעלה היה להם מסעדה 
אז זה לא כל כך מדוייק
 
 

מ.א.ה.

משתמש רגיל
פרקו אמר:
בס"ד

מאופן תגובתך לעיל בפורום נראה שאינך מבין מה רוצים ממך
לכך מודעה רבה:
לא רוצים ממך כלום 
אם הנך בכל זאת רוצה להבין מה נושא הפורום על כך בהמשך.

לתגובתך האחרונה:
תעבור שוב על כל מה שכתבתי 
ואת הסיום שעל כן בעצת רבותי [שגם הם חתומים על מכתב "ההמלצה" לכשרות החדשה 'מסורת השמיטה'] אני לא אוכל ולא סומך ולא מכניס לבית את הכשרות החדשה 'מסורת השמיטה'
ולשנת שמיטה זו תשפ"ב אין כשרות שב'השגחת' הרב לאנדו יש כן כשרויות חדשות למינהם ובתוכם הכשרות החדשה 'מסורת השמיטה' שאותם לא אוכל כנ"ל

ושוב לאשר אי בהירותך בנושא הפורום
אשתדל לעשות לך סדר:
היות שפרטי וזהות הכשרות החדשה 'מסורת השמיטה' אינם ברורים לחלוטין ומאיזה סיבה שרק תהיה על זה תעיין בכל השרשור לעיל
[בקיצור- זה לא!! בהשגחת הרב לאנדו וזה רק לווי ויעוץ שלו ועל פניו מערך ההשגחה של הרב לאנדו לא!!! משגיח באופן אישי על הכשרות החדשה 'מסורת השמיטה'. זה גם הוכח מהמשגיח ברמי לוי ביתר שמשוייך בכלל להכשר אחר...]
ויש הרבה ממשתתפי הפורום שרוצים לדעת מה עושים לכן כתבתי את הדברים הברורים כפי שנכתבו.

כדי שגם הם ידעו מה לעשות כעצתך ללכת לשאול את רבותיהם ולהיזהר לעת עתה ולא להכניס את הכשרות החדשה 'מסורת השמיטה' לבית.

אם גם עכשיו אינך מבין מה נושא ונידון ומה מטרת הפורום שלח לי באישי ואשמח לעזור לך להבין את הדברים...
ובכן - אתכבד לשתפכם עם תוצאות בירור יסודי שערכתי באופן ישיר ואישי: הרב לנדא שליט"א מבני ברק הוא זה שנותן את הכשרות בפועל ב'מסורת השמיטה', ומדובר כמובן במשגיחי הכשרות והמערכת הוותיקה שלו מאז ומקדם, כך שמי שאוכל מהכשר הרב לנדא כל השנים, יכול להמשיך ולסמוך על חזקת כשרותם שלא הורעה.
כל המערערים וכו' - הכל ספינים ושמועות המופצות עי אלו שחורה להם על המעבר מהעדה"ח להרב לנדא, ואני יכול להבין אותם אך לא להסכים להם.
אצרף גם סיכום (חלקי) משיעור שנמסר בשב"ק שעעל"ט (שבת בראשית) בא' מבתי הכנסיות בעיר ביתר עילית, וזה כהשוואה לאותו אחד שפירסם מודעה מגמתית נגד 'רמי לוי' גם אחרי השיפור וחידוד הנהלים - ובבחינת "ראו מה בין בני לבין חמי". זה ההבדל בין מי שמחפש לעזור לציבור ומי שמחפש לבלבל ולערפל...
שבת שלום ומבורך!! הצג קובץ מצורף המעבר של 'רמי לוי' ל'מסורת השמיטה' - סיכום.pdf
 

דברי יושר

משתמש ותיק
יישר כחך על הבירור,
אבל דעתי עדיין לא נחה.

כתבו כאן כמה ניקים שרבותיהם הורו להם שיש בעיה כלשהיא עם ההכשר, ואני מניח שיש להם איזה שהם שאלות או נקודות הטעונות בירור אמתי,
לאורך כל האשכול עדיין לא מצאתי מישהו שהסביר באופן ברור מה הטענות הנידונות, ומדוע לחשוש להם (חוץ מדיוקים וקונספירציות),
ולכן אשמח אם יהיה מישהו שיתייחס לטענות ענייניות ספציפיות, ויברר מה עולה בגורלם.

בוודאי אפשר לומר הכל בסדר, יש השגחה מצויינת, למה לא לאכול,
זה גם אני יודע לומר, ובוודאי שזו הפשטות,
אבל אם יש רבנים שחולקים, כנראה שיש להם משהו לומר,
ולכן אני מעוניין לשמוע התייחסות לטענות רבניות בעניין.
 

פרקו

משתמש חדש
מ.א.ה. אמר:
ובכן - אתכבד לשתפכם עם תוצאות בירור יסודי שערכתי באופן ישיר ואישי: הרב לנדא שליט"א מבני ברק הוא זה שנותן את הכשרות בפועל ב'מסורת השמיטה', ומדובר כמובן במשגיחי הכשרות והמערכת הוותיקה שלו מאז ומקדם, כך שמי שאוכל מהכשר הרב לנדא כל השנים, יכול להמשיך ולסמוך על חזקת כשרותם שלא הורעה.
כל המערערים וכו' - הכל ספינים ושמועות המופצות עי אלו שחורה להם על המעבר מהעדה"ח להרב לנדא, ואני יכול להבין אותם אך לא להסכים להם.
אצרף גם סיכום (חלקי) משיעור שנמסר בשב"ק שעעל"ט (שבת בראשית) בא' מבתי הכנסיות בעיר ביתר עילית, וזה כהשוואה לאותו אחד שפירסם מודעה מגמתית נגד 'רמי לוי' גם אחרי השיפור וחידוד הנהלים - ובבחינת "ראו מה בין בני לבין חמי". זה ההבדל בין מי שמחפש לעזור לציבור ומי שמחפש לבלבל ולערפל...
שבת שלום ומבורך!!המעבר של 'רמי לוי' ל'מסורת השמיטה' - סיכום.pdf
ראשית שמחתי על תגובתך העניינית

ולעצם העניין
הנך מביא 3 נקודות 
1. דיברת עם אנשים מתוך המערכת של הרב לנדא והם אמרו לך שזה ממש אותה מערכת
2. כל השאר הכל ספינים
3. סיכום הדברים מהדרשה שנאמרה בשבת - זה יהודי שמחפש לעזור ואל לבלבל וכ'.

ועל כך אשתף אותך בדברים שאני ביררתי באופן אישי
1. ר' מנחם קוריץ שליט"א מרבני ביתר [בני ברקי מבטן ומלידה - שלא תומר שיש לו זיקה לאחד הצדדים] שהוא אחד מהרבנים שחתמו על מכתב ההמלצה לכשרות החדשה 'מסורת השמיטה' טוען בוודאות שהוא מסיר את אחריותו מהמלצתו לאחר שיתבררו המכשלות והמניעים לכשרות החדשה.
2. גאב"ד ביתר הרה"ג ר' חייים ויס שליט"א ענה לשואלים שהוא אוכל רק 'עדה החרדית' משום גדר. ואידך זיל גמור. 
3. הרב אדלר שליט"א מרבני ביתר טוען כנ"ל שכל הבאת הכשרות לביתר הוא פוליטי.
4. בקריית צאנז בנתניה על אף חתימת האדמו"ר במכתב ההמלצה הם לא עברו לכשרות החדשה.
5. המשגיח ברמי לוי בביתר כלל לא מגיע מהשגחה בענייני פירות וירקות [עד לאחרונה משגיח באגודים...].
6. יש גם כאלו שסיכמו טוב מאוד את דעתם של רבני ירושלים המעלים פקפוק בכל הקלות הנהוגות וכו'. [הרי מורינו החזו"א החמיר רק בדבר אחד!!! ושמו 'ערבה' בכל השאר ידוע שרבני ירושלים החמירו כהנה וכהנה כאוצר בי"ד וכו']

ועל כן מכאן לבוא ולבטל את הכל בטענת קונספירציות ושזה אותה מערכת כי אמרו לך. עדיין רחוק.

אגב אותו אחד במכתבו שכותב: -"אין זה משנה מי הוא שפעל להקמת הכשרות החדשה 'מסורת השמיטה' ומה מטרותיו"-. זה שטות גדולה מאוד. כי כשאנחנו אוכלים הרב לנדא זה כי אנחנו ואבותינו סמכו על הרב לנדא ולא כי היה לו עיתון או פוליטיקאים או עירייה חזקה מאחוריו. ואכמ"ל.

 
 

יהודי

משתמש ותיק
חלק מההערות הם על המניעים לעבור לכשרות זו.
אני בהחלט יכול להאמין שיש אנשים המזדהים פוליטית עם בד"ץ אגו"י המנסים בכל כוחם לגרום לחנויות ושווקים לעבור לכשרות זו. השאלה אם לצרכן יש בזה ריעותא. 

הטענה על אוצר בי"ד אינה שייכת דווקא לאיסור ספיחים בבננות אם יש או לא. אלא יש המתנגדים עקרונית הלכתית לאוצר בי"ד (בהחלט אפשר להבין), אבל אי"ז טענה על כשרות באשר היא מאחר שהחזו"א התיר הענין, אלא הציבור יחליט אם לקנות או לא. הן נכון ששיווק אוצר בי"ד בחנויות ובמשקל יותר צורם (גם הרבה פחות פשוט הלכתית).  
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
פרקו אמר:
מובן גם שגם חתימות של אלף רבנים בכל העיתונות הארצית המקומית ולוחות המודעות לא ישנו אותנו מדעתנו.
בעיקרון, בשורה הזו עצרתי מלהתייחס ענינית לדברי מר, הכותב במפורש כי יש לו 'דעה קדומה' בנושא (או במילים פשוטות: 'נוגע בדבר'). כט"ס.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
יענקלה המשיב אמר:
אז זה לא כל כך מדוייק
זו המדיניות הכללית, ככל הידוע לי. רק בשנותיו האחרונות של הגרמי"ל זלה"ה הסכים - ב'דוחק' מסוים - לצרף מסעדות וכה"ג שחוץ לגבולות ב"ב, ו(ככל הזכור לי) 'התרוץ הרשמי' הי' כי הדבר נועד כדי שיהי' לתושבי העיר מקום לסעוד בו אף בטיוליהם וכיוצא...
 

לבי במערב

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
כבודו שאל אותו שאלה שהנחת היסוד שלה היא שהוא אינו סומך על הכשר הרב לנדא
כמדומה שכוונת שאלת ר' '@יהודה יעקבזון' פשוטה היא: לו יצויר כי ר' '@אמונת אומן' לא יסמוך על כשרות הרבנים לאנדא ורוזנבלט - באיזו מהחותמות הנזכרות יתן את אמונו, ומדוע.
 
 

דברי יושר

משתמש ותיק
בשבת דיברתי עם אחד מהאחראים בהכשר מסורת השמיטה,
וגם הוא טען לי שהכל הכל בהשגחת הרב לנדא והגרש"צ בלבד! וכל משגיח שנשאר מהכשר אחר, זה רק אחרי שהר' לנדא בדק אותו, ואישר להעסיק אותו, ובתנאי כפול ומכופל שיוברר לו שמהיום הוא מקבל הוראות ממנו ואך ורק ממנו
(וסיפר להיפך, שבהכשרים הנוספים התלוננו אצלו שהם יזמו את רעיון האחדות והשקיעו בו כספים, ובסופו של דבר הם לא מרוויחים מכך מאומה, השם שלהם כלל לא נמצא בחותמת, והם אפילו לא מעודכנים בכל ענייני ההשגחה בפועל...)

והוסיף לטעון, שבספקים שעובדים איתם, המשגיחים היחידים שנמצאים בחממות הירקות הם המשגיחים שלהם, כך שגם הירקות של העה"ח המגיעים מהספקים הנ"ל נסמכים בעצם בתחילתם על ההשגחה שלהם!
 

מ.א.ה.

משתמש רגיל
פרקו אמר:
מ.א.ה. אמר:
ובכן - אתכבד לשתפכם עם תוצאות בירור יסודי שערכתי באופן ישיר ואישי: הרב לנדא שליט"א מבני ברק הוא זה שנותן את הכשרות בפועל ב'מסורת השמיטה', ומדובר כמובן במשגיחי הכשרות והמערכת הוותיקה שלו מאז ומקדם, כך שמי שאוכל מהכשר הרב לנדא כל השנים, יכול להמשיך ולסמוך על חזקת כשרותם שלא הורעה.
כל המערערים וכו' - הכל ספינים ושמועות המופצות עי אלו שחורה להם על המעבר מהעדה"ח להרב לנדא, ואני יכול להבין אותם אך לא להסכים להם.
אצרף גם סיכום (חלקי) משיעור שנמסר בשב"ק שעעל"ט (שבת בראשית) בא' מבתי הכנסיות בעיר ביתר עילית, וזה כהשוואה לאותו אחד שפירסם מודעה מגמתית נגד 'רמי לוי' גם אחרי השיפור וחידוד הנהלים - ובבחינת "ראו מה בין בני לבין חמי". זה ההבדל בין מי שמחפש לעזור לציבור ומי שמחפש לבלבל ולערפל...
שבת שלום ומבורך!!המעבר של 'רמי לוי' ל'מסורת השמיטה' - סיכום.pdf
ראשית שמחתי על תגובתך העניינית

ולעצם העניין
הנך מביא 3 נקודות 
1. דיברת עם אנשים מתוך המערכת של הרב לנדא והם אמרו לך שזה ממש אותה מערכת
2. כל השאר הכל ספינים
3. סיכום הדברים מהדרשה שנאמרה בשבת - זה יהודי שמחפש לעזור ואל לבלבל וכ'.

ועל כך אשתף אותך בדברים שאני ביררתי באופן אישי
1. ר' מנחם קוריץ שליט"א מרבני ביתר [בני ברקי מבטן ומלידה - שלא תומר שיש לו זיקה לאחד הצדדים] שהוא אחד מהרבנים שחתמו על מכתב ההמלצה לכשרות החדשה 'מסורת השמיטה' טוען בוודאות שהוא מסיר את אחריותו מהמלצתו לאחר שיתבררו המכשלות והמניעים לכשרות החדשה.
2. גאב"ד ביתר הרה"ג ר' חייים ויס שליט"א ענה לשואלים שהוא אוכל רק 'עדה החרדית' משום גדר. ואידך זיל גמור. 
3. הרב אדלר שליט"א מרבני ביתר טוען כנ"ל שכל הבאת הכשרות לביתר הוא פוליטי.
4. בקריית צאנז בנתניה על אף חתימת האדמו"ר במכתב ההמלצה הם לא עברו לכשרות החדשה.
5. המשגיח ברמי לוי בביתר כלל לא מגיע מהשגחה בענייני פירות וירקות [עד לאחרונה משגיח באגודים...].
6. יש גם כאלו שסיכמו טוב מאוד את דעתם של רבני ירושלים המעלים פקפוק בכל הקלות הנהוגות וכו'. [הרי מורינו החזו"א החמיר רק בדבר אחד!!! ושמו 'ערבה' בכל השאר ידוע שרבני ירושלים החמירו כהנה וכהנה כאוצר בי"ד וכו']

ועל כן מכאן לבוא ולבטל את הכל בטענת קונספירציות ושזה אותה מערכת כי אמרו לך. עדיין רחוק.

אגב אותו אחד במכתבו שכותב: -"אין זה משנה מי הוא שפעל להקמת הכשרות החדשה 'מסורת השמיטה' ומה מטרותיו"-. זה שטות גדולה מאוד. כי כשאנחנו אוכלים הרב לנדא זה כי אנחנו ואבותינו סמכו על הרב לנדא ולא כי היה לו עיתון או פוליטיקאים או עירייה חזקה מאחוריו. ואכמ"ל.


1. מה שהבאת מהגר"ח ווייס והרב קוריץ והרב אדלר - בדיוק זו הנקודה. 
יכול להיות שהגר"ח ווייס אוכל העדה"ח כי גם במוצרים אחרים אינו אוכל לנדא... יתכן שכבן ירושלים ירא ושלם וכו' וכו' הרב שליט"א מקפיד לאכול רק העדה"ח.
ועדיין הוא מהמליץ כי מי שאוכל כל השנים מהשגחת הרב לנדא - יכול בהחלט לסמוך עליהם גם בענייני שמיטה ולהמשיך לסמוך על חזקת כשרותם. וזה מה שהוא אמר לי באופן אישי!!
גם הרב קוריץ שחתם ומשך את חתימתו - לא משך בגלל שהורעה חזקת כשרות הרב לנדא, אלא שרוצה לברר את המכשולות - שהופצו כשמועות לציבור - והמניעים לכשרות החדשה... ובכן, נשמח לשמוע את דבריו אחרי הבירור. אנו ביררנו. [השאלה צריכה להיות למה הוא חתם בהתחלה, מה נודע לו עכשיו שלא ידע בתחילה].
הרב אדלר שליט"א שמצהיר כי הבאת ההכשר מסיבות פוליטיות - נכון, גם אני מסכים שאולי יש כאן מניעים נוספים, עדיין: עיקר הקובע את טיב הכשרות - הרבנים הנותנים את הכשרות.

2. קרית צאנז בנתניה: וכי בגלל שלא עברו ל'מסרות השמיטה' אתה מביא הוכחה???
גם הבשר שמוגש במלון 'גלי צאנז' הוא בהשגחת ק"ק צאנז...
אתה יודע כמה הירקן משלם להכשר זה, וכמה הוא צריך לשלם להכשר אחר???

3. המשגיח ב'רמי לוי' וכו': גם אני קראתי את מה שכתבו כאן למעלה על זהותו ועבודתו האחרת.
במחמכ"ת - מי שנותן את הכשרות הוא הרב לנדא ולא אותו משגיח שצריך רק לוודאות שהמשלוח שהגיע תואם לנתונים שקיבל ממשרד הרב לנדא.
תאמין לי אם אני ואתה היינו במקומו - גם היינו מנתקים את הטלפון אחרי מבול של הטרדות שהוא קיבל בעקבות הבלגן שאנשים לא אחראיים יוצרים.... 
תגיד, אתה באמת חושב שהוא צריך להיות זמין ולענות לכל אחד, הוא עובד אצל הרב לנדא ולא אצל אנשים מבולבלים ומבלבלים.

4. לא הבנתי מה התכוונת על הסיכום של שיטות רבני ירושלים. לא נוגע לעצם הדיון.
ודרך אגב. להווי ידוע כי נושא הערבה, והחומרות החדשות שצצו בנושא הם מבית תלמידי הגריש"א ולא מתלמידי החזו"א.
ר"ח קנייבסקי שליט"א בדרך אמונה תרומות שירטט מפה שמקילה יותר מהעדה"ח.

5. ולסיום: גם המשפט שכתבת בסוף - "זה שטות גדולה מאוד. כי כשאנחנו אוכלים הרב לנדא זה כי אנחנו ואבותינו סמכו על הרב לנדא ולא כי היה לו עיתון או פוליטיקאים או עירייה חזקה מאחוריו. ואכמ"ל...". נובע מחוסר ידיעה, וגם את תכתוב 'ואכמ"ל' 10 פעמים זה לא הופך להיות משפט מפחיד.
אכן אני אוכל את 'מסורת השמיטה' לא בגלל פוליטיקאים ולא בגלל עיתון ולא בגלל עיריה חזקה או חלשה. אלא בגלל שביררתי אצל המקורות הכי ישירים ולא במקווה נייעס ולא בפורומים וכו'.  מי שרוצה באמת לדעת יודע את מי לשאול ועל מי לסמוך.

 
 

רימון

משתמש ותיק
מ.א.ה. אמר:
4. לא הבנתי מה התכוונת על הסיכום של שיטות רבני ירושלים. לא נוגע לעצם הדיון.
ודרך אגב. להווי ידוע כי נושא הערבה, והחומרות החדשות שצצו בנושא הם מבית תלמידי הגריש"א ולא מתלמידי החזו"א.
ר"ח קנייבסקי שליט"א בדרך אמונה תרומות שירטט מפה שמקילה יותר מהעדה"ח.
כולנו יודעים שהנושא של ערבה צפונית מבית מדרשו של הגרי"ש.

כנראה שלא הבנתם את כוונתו. הוא התכוון להתלוצץ, שה"מסורת השמיטה" שהגדילו לעשות והכניסו תמונה של החזו"א, בהלכה למעשה לא הביאו שום חומרות של החזו"א, גם הם מוכרים נוכרי כמו העדה, רק שבנוסף הם גם מכרו אוצר בי"ד.
והדבר היחיד שהם רשמי מחמירים יותר מהעדה"ח הוא הערבה צפונית, וא"כ כל המסורת והתמונה מיותר.
 

מענטשאלע

משתמש רגיל
דברי יושר אמר:
הוסיף לטעון, שבספקים שעובדים איתם, המשגיחים היחידים שנמצאים בחממות הירקות הם המשגיחים שלהם, כך שגם הירקות של העה"ח המגיעים מהספקים הנ"ל נסמכים בעצם בתחילתם על ההשגחה שלהם!

זה חידוש עצום, שאני לא מאמין שאתה מאמין שיאמינו לך בזה, כולם מכירים את הקיצוניות של העדה החרדית על גבול האובססיביות בנושא משגיחים שלהם.
 
 

דברי יושר

משתמש ותיק
מענטשאלע אמר:
דברי יושר אמר:
הוסיף לטעון, שבספקים שעובדים איתם, המשגיחים היחידים שנמצאים בחממות הירקות הם המשגיחים שלהם, כך שגם הירקות של העה"ח המגיעים מהספקים הנ"ל נסמכים בעצם בתחילתם על ההשגחה שלהם!
זה חידוש עצום, שאני לא מאמין שאתה מאמין שיאמינו לך בזה, כולם מכירים את הקיצוניות של העדה החרדית על גבול האובססיביות בנושא משגיחים שלהם.
לי אין מושג מה רמת האובססיביות של העדה"ח,
ואיני יודע אם יאמינו לי,
כל מה שאני יודע, זה שמי שאמר לי את זה איננו אדם שקרן, אני בהחלט מאמין לו.
 

שלום רב

משתמש ותיק
מענטשאלע אמר:
דברי יושר אמר:
הוסיף לטעון, שבספקים שעובדים איתם, המשגיחים היחידים שנמצאים בחממות הירקות הם המשגיחים שלהם, כך שגם הירקות של העה"ח המגיעים מהספקים הנ"ל נסמכים בעצם בתחילתם על ההשגחה שלהם!

זה חידוש עצום, שאני לא מאמין שאתה מאמין שיאמינו לך בזה, כולם מכירים את הקיצוניות של העדה החרדית על גבול האובססיביות בנושא משגיחים שלהם.



אמר לי היום א' שהשגיח בעדה"ח בשמיטה הקודמת (או זו שלפניה - בשנת השמיטה הם מגייסים עובדים נוספים בגלל הצורך) בשדות נכרים, כי בהחלט יש שיתוף פעולה עם משגיחים מכשרויות אחרות, כגון הרב לנדא וגם הרב אפרתי ומסייעים א' לשני במידע ובהשגחה.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
מענטשאלע אמר:
כולם מכירים את הקיצוניות של העדה החרדית על גבול האובססיביות בנושא משגיחים שלהם.
מי זה 'כולם'? ודאי שסומכים הם על משגיחים אחרים (להעשרת הידע: גם של ה-OU). הטוען אחרת הרי הוא מכחיש המציאות, בה לא ניתן להתנהל אחרת.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
דברי יושר אמר:
כולם מכירים את הקיצוניות של העדה החרדית על גבול האובססיביות בנושא משגיחים שלהם.
כב' מתכוון כנראה לאובססיה שבה הם חוזרים על הקלישאה הזו בפרסומים שלהם עד אשר יצא מאפכם... 
 
 

דברי יושר

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
דברי יושר אמר:
כולם מכירים את הקיצוניות של העדה החרדית על גבול האובססיביות בנושא משגיחים שלהם.
כב' מתכוון כנראה לאובססיה שבה הם חוזרים על הקלישאה הזו בפרסומים שלהם עד אשר יצא מאפכם... 
הציטוט אינו מדברי, אלא מדברי הרב מענטשאלע.
 

יהודי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
דברי יושר אמר:
כולם מכירים את הקיצוניות של העדה החרדית על גבול האובססיביות בנושא משגיחים שלהם.
כב' מתכוון כנראה לאובססיה שבה הם חוזרים על הקלישאה הזו בפרסומים שלהם עד אשר יצא מאפכם... 
דווקא בשבועות האחרונים היה מדובר על מעבר של מחלבה מסויימת לכשרותם, ובסוף לאחר מו"מ מייגע וארוך הענין נפל מחמת רכיב מסוים שהתעקשו לייצרו בהשגחתם בלבד. 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
אמונת אומן אמר:
דברי יושר אמר:
כולם מכירים את הקיצוניות של העדה החרדית על גבול האובססיביות בנושא משגיחים שלהם.
כב' מתכוון כנראה לאובססיה שבה הם חוזרים על הקלישאה הזו בפרסומים שלהם עד אשר יצא מאפכם... 
דווקא בשבועות האחרונים היה מדובר על מעבר של מחלבה מסויימת לכשרותם, ובסוף לאחר מו"מ מייגע וארוך הענין נפל מחמת רכיב מסוים שהתעקשו לייצרו בהשגחתם בלבד. 
איני מכחיש שככלל הם נוהגים כך, אבל יש הרבה יוצאים מן הכלל. 
לית מאן דפליג שהם הכשר מקצועי ומצוין, אבל תדמית ה'שלמות' רחוקה מהמציאות. 
 
 

להשיג

משתמש ותיק
פרקו אמר:
על כך אשתף אותך בדברים שאני ביררתי באופן אישי
זה אחר שעיקר פלפולו היה שיש לחלק בין 'בהשגחת' (שטען שמזה הוא אוכל ללא פקפוק)
ל'בראשות', שע"ז דן אי הוי כ'בהשגחת'
אחר שהוברר שבלנדא מאשרים את השגחתם, פתח הלה את פיו בדבר כשרות עם עיתון וכו'.

חצוף מחוצף.
הצטרף ביום שישי האחרון לפורום, ה"ה אינטרסנט מכף רגל ועד ראש.
ובעזות ויוהרה מצפה לאמינות.
אני כמתבונן מהצד מרגיש עלבון בשביל הניקים הוותיקים החשובים והמוערכים.
כל האכלה של 'טרול' שכזה, מעצימה אותו, לכן כדאי להימנע מכך.

ולפני שיגיבו שזה לא 'ענייני', אז תמצות העניין
א. שההוא נוגע בדבר. (זה טיעון ענייני לחלוטין כשדנים על טיעונים ו'עדויות' שהוא 'בירר אישית')
ב. שהתחיל בזה שסומך על הרב לנדא, רק שאין זה בהשגחתו, והוברר הדבר שזה כן בהשגחתו,
וממילא הדיון הוא פשוט מאוד, האם סומכים על כשרות הרב לנדא או לא.
פה מתחיל ופה נגמר.
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
פותח הנושא
@להשיג @יהודי @דברי יושר @מ.א.ה. @פרקו @אמונת אומן מקוה שלא החסרתי אף אחד
בואו ניהיה כנים קצת.
לע"ע לא מצאו משהו שהאכילו את הרבים דבר האסור ביודעין.
החסה: אין לנו השגחה על ארוזים (ללא שהציבור מודע לכך)
הבננות: היה כתוב (אולי), אוצר בי"ד, (למרות שהתחייבו לא לספק אוצר בי"ד, כך לפי הפרסומים).
שטר שליחות: לקח הרבה זמן עד שהיה ניתן לעשות.
הנ"ל מספיק דבר חמור מאוד, כדי לבטאות את רגשות הציבור ולעורר חששות.
אני מציע לחכות עוד קצת, כי כל זמן שעובר הענין מתבהר, ואז להכריע.
(אני מבין את כל אלו שמדירים רגליהם מלאכול, נכון כך ידעו אבותינו לא לאכול עד שמבררים את הדברים)
אבל מכאן עד להתלהמות, הייתי אומר לחכות.
 

להשיג

משתמש ותיק
אחד ואחד אמר:

לא יודע בתור מה ציטטת אותי
ומה התכוונת לומר או לשלול בהודעתך.
אין לי שום דעה בעניין
והנושא רחוק מאוד מתחומי העניין שלי
סתם משקיף מהצד שנעלבתי את עלבונם של חברי הפורום הרציניים והחשובים.
(לא מתכנן לכתוב שום דבר נוסף באשכול זה)
 

אחד ואחד

משתמש רגיל
פותח הנושא
להשיג אמר:
אחד ואחד אמר:
לא יודע בתור מה ציטטת אותי
ומה התכוונת לומר או לשלול בהודעתך.
אין לי שום דעה בעניין
והנושא רחוק מאוד מתחומי העניין שלי
סתם משקיף מהצד שנעלבתי את עלבונם של חברי הפורום הרציניים והחשובים.

(לא מתכנן לכתוב שום דבר נוסף באשכול זה)
לא כ"כ נראה לי
בעבר הבעת דעה כאן (כמי שמתענין בנכתב), ואחר כך רק כתבת כמשקיף מהצד, נו נו.
בכל מקרה לגופו של ענין,
מהנוסח ומהגישה שלך היה משמע שאין כלל מקום לחשוש, ולכן כתבתי שמקום לחשוש יש, אבל לשלול גם אי אפשר, זה כל מה שאמרתי
 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
אחד ואחד אמר:
@להשיג @יהודי @דברי יושר @מ.א.ה. @פרקו @אמונת אומן מקוה שלא החסרתי אף אחד
בואו ניהיה כנים קצת.
לע"ע לא מצאו משהו שהאכילו את הרבים דבר האסור ביודעין.
החסה: אין לנו השגחה על ארוזים (ללא שהציבור מודע לכך)
הבננות: היה כתוב (אולי), אוצר בי"ד, (למרות שהתחייבו לא לספק אוצר בי"ד, כך לפי הפרסומים).
שטר שליחות: לקח הרבה זמן עד שהיה ניתן לעשות.
הנ"ל מספיק דבר חמור מאוד, כדי לבטאות את רגשות הציבור ולעורר חששות.
אני מציע לחכות עוד קצת, כי כל זמן שעובר הענין מתבהר, ואז להכריע.
(אני מבין את כל אלו שמדירים רגליהם מלאכול, נכון כך ידעו אבותינו לא לאכול עד שמבררים את הדברים)
אבל מכאן עד להתלהמות, הייתי אומר לחכות.

מה 'עוד' צריך להתבהר ולהתברר?
 
חלק עליון תַחתִית