יחד כל שבטי ישראל
משתמש ותיק
עשה לך רבקל וחומר של שטות אמר:הרב אוריה ענבל? אודה ואבוש, איני יודע מיהו.
עריכה: גיגלתי קצת, לא מצאתי הרבה חומר, אך הבנתי שהוא "בעל מחשבה" ויצאו נגדו. לא. לא יצא לי לשמוע שיחותיו.
עשה לך רבקל וחומר של שטות אמר:הרב אוריה ענבל? אודה ואבוש, איני יודע מיהו.
עריכה: גיגלתי קצת, לא מצאתי הרבה חומר, אך הבנתי שהוא "בעל מחשבה" ויצאו נגדו. לא. לא יצא לי לשמוע שיחותיו.
יחד כל שבטי ישראל אמר:עשה לך רבקל וחומר של שטות אמר:הרב אוריה ענבל? אודה ואבוש, איני יודע מיהו.
עריכה: גיגלתי קצת, לא מצאתי הרבה חומר, אך הבנתי שהוא "בעל מחשבה" ויצאו נגדו. לא. לא יצא לי לשמוע שיחותיו.
איך הבנת כל כך מהר? מי יוצא ומיהו הרב ענבל שליט"א?קל וחומר של שטות אמר:יחד כל שבטי ישראל אמר:עשה לך רבקל וחומר של שטות אמר:הרב אוריה ענבל? אודה ואבוש, איני יודע מיהו.
עריכה: גיגלתי קצת, לא מצאתי הרבה חומר, אך הבנתי שהוא "בעל מחשבה" ויצאו נגדו. לא. לא יצא לי לשמוע שיחותיו.
לא הבנתי, אתה אומר שכן כדאי לי לשמוע אותו? אתה מחזיק ממנו? אבל הבנתי שר' דוד כהן יצא נגדו!
יחד כל שבטי ישראל אמר:איך הבנת כל כך מהר? מי יוצא ומיהו הרב ענבל שליט"א?קל וחומר של שטות אמר:יחד כל שבטי ישראל אמר:עשה לך רב
לא הבנתי, אתה אומר שכן כדאי לי לשמוע אותו? אתה מחזיק ממנו? אבל הבנתי שר' דוד כהן יצא נגדו!
אתה בקי ורגיל בכל המתרחש אדם לא צעיר..
ובכן אמר:מה זה היסטוריה מתועדת?יחיאל המדי אמר:...אלא רק לציין שבאמת גם לפי החוקרים אין היסטוריה מתועדת יותר מתקופת המקרא...
כי ה'היסטוריה' של מנתון 'מתעדת' שושלות מלכים 4000 לפנה"ס, ושל בירוסוס הכשדי 10000.
לא שזה שווה משהו, אלא שה'חוקרים' לדאבוננו מתייחסים גם לתיעוד המקראי באותה סקפטיביות, אם לא יותר.
ועיר הא'להים מושפלת.
בכל דבר צריך לחשב ריוח מול הפסד .קל וחומר של שטות אמר:רש"ר הירש סובר שחלק ממערך הלימודים של הילד/נער צריך להיות ידע כללי, ולא כמשהו נפרד מלימודי הקודש כי אם כחלק מהם.
כיום במערך הלימודים החרדי אין לימודי ליב"ה כי אם רק דברים בסיסיים כגון חשבון ודקדוק-בכיתות הנמוכות. וזאת מכיוון שהמצב היום מראה שצריך להשקיע בתורה נטו. מה גם שאפשר בימינו לחיות גם בלי ידיעת ידע כללי. היום אפשר להתפרנס מלימוד תורה ומשרות תורניות.
אך בשעות הפנאי?
אני חושב שעדיין נער צריך ללמוד ידע כללי. אך לא כמטרה בפני עצמה ולא כחלק ממערך הלימודים.
מה קורה עם ילדים/נערים צמאי ידע שלא מספיק להם הידע שבאנציקלופדיות החרדיות שאכן הידע שם דל והם רוצים לפנות למקורות ידע אחרים?
ישנם ספרי מדע רבים שנכתבו ע"י אישי מדע חרדים/דתיים (כגון "חידת הקיום" של פרופסור משה טרופ) אך אלה ספרי מדע שכתובים בספרות מדעית קשה לפיענוח. כמו כל ספרי המדע.
אשר על כן אני חושב שכאשר מלמדים את הילד לברור אוכל מפסולת, ומלמדים אותם את עקרונות ההבדל בין המדע לתורה, אפשר לו לילד ללמוד בזהירות גם ממקורות כפרניים.
ילד יכול ללמוד שנמצא בית שמתוארך לתקופה שלפני 10000 שנה, ולדעת שכך סוברים הכופרים, אך האמת היא שהוא בן לא יותר מ5000 וכן על זו הדרך. אך חשוב שידע את ההיגיון מאחורי עניין השינויים. שכן אם לא, זה עלול להיות מסוכן!
לא נהירא אמר:קודם כל צריך להוכיח מעל כל ספק שלהאמין שהעולם קיים תשפ"ב שנה זה אחד מיסודות האמונה כמו מציאות השם, תורה מן השמיים או שכר ועונש.
עד היום לא מצאתי בפוסקים מי שסובר כך באופן נחרץ.
מתבונן לעומק אמר:בכל דבר צריך לחשב ריוח מול הפסד .קל וחומר של שטות אמר:רש"ר הירש סובר שחלק ממערך הלימודים של הילד/נער צריך להיות ידע כללי, ולא כמשהו נפרד מלימודי הקודש כי אם כחלק מהם.
כיום במערך הלימודים החרדי אין לימודי ליב"ה כי אם רק דברים בסיסיים כגון חשבון ודקדוק-בכיתות הנמוכות. וזאת מכיוון שהמצב היום מראה שצריך להשקיע בתורה נטו. מה גם שאפשר בימינו לחיות גם בלי ידיעת ידע כללי. היום אפשר להתפרנס מלימוד תורה ומשרות תורניות.
אך בשעות הפנאי?
אני חושב שעדיין נער צריך ללמוד ידע כללי. אך לא כמטרה בפני עצמה ולא כחלק ממערך הלימודים.
מה קורה עם ילדים/נערים צמאי ידע שלא מספיק להם הידע שבאנציקלופדיות החרדיות שאכן הידע שם דל והם רוצים לפנות למקורות ידע אחרים?
ישנם ספרי מדע רבים שנכתבו ע"י אישי מדע חרדים/דתיים (כגון "חידת הקיום" של פרופסור משה טרופ) אך אלה ספרי מדע שכתובים בספרות מדעית קשה לפיענוח. כמו כל ספרי המדע.
אשר על כן אני חושב שכאשר מלמדים את הילד לברור אוכל מפסולת, ומלמדים אותם את עקרונות ההבדל בין המדע לתורה, אפשר לו לילד ללמוד בזהירות גם ממקורות כפרניים.
ילד יכול ללמוד שנמצא בית שמתוארך לתקופה שלפני 10000 שנה, ולדעת שכך סוברים הכופרים, אך האמת היא שהוא בן לא יותר מ5000 וכן על זו הדרך. אך חשוב שידע את ההיגיון מאחורי עניין השינויים. שכן אם לא, זה עלול להיות מסוכן!
מה הריוח שיש בספרים האלה? עוד כמה ידיעות חסרות כל תועלת. היסטוריה מזמן שלא היה ולא נברא (כפשוטו ) ורק חלום היה?
ומה ההפסד? חשש קל שבקלים שאיזה דיעה פסולה תחדור לליבו של הנער , ואפי’ הוא עצמו לא יהא מודע אליה אבל זה ינקר בליבו בלי הרף ויחסום את כל העלייה שלו וההתקדמות בעבודת ה’
לי נראה שההכרעה פשוטה שאין לתת לנער לקרוא ספרי כפירה, הרחק מעליה דרכך!
שכל בריא וחשיבה בריאה מקבלים מיגיעה בש"ס ופוסקים , לא מלימודי טבע רח"לבמבי אמר:מתבונן לעומק אמר:בכל דבר צריך לחשב ריוח מול הפסד .קל וחומר של שטות אמר:רש"ר הירש סובר שחלק ממערך הלימודים של הילד/נער צריך להיות ידע כללי, ולא כמשהו נפרד מלימודי הקודש כי אם כחלק מהם.
כיום במערך הלימודים החרדי אין לימודי ליב"ה כי אם רק דברים בסיסיים כגון חשבון ודקדוק-בכיתות הנמוכות. וזאת מכיוון שהמצב היום מראה שצריך להשקיע בתורה נטו. מה גם שאפשר בימינו לחיות גם בלי ידיעת ידע כללי. היום אפשר להתפרנס מלימוד תורה ומשרות תורניות.
אך בשעות הפנאי?
אני חושב שעדיין נער צריך ללמוד ידע כללי. אך לא כמטרה בפני עצמה ולא כחלק ממערך הלימודים.
מה קורה עם ילדים/נערים צמאי ידע שלא מספיק להם הידע שבאנציקלופדיות החרדיות שאכן הידע שם דל והם רוצים לפנות למקורות ידע אחרים?
ישנם ספרי מדע רבים שנכתבו ע"י אישי מדע חרדים/דתיים (כגון "חידת הקיום" של פרופסור משה טרופ) אך אלה ספרי מדע שכתובים בספרות מדעית קשה לפיענוח. כמו כל ספרי המדע.
אשר על כן אני חושב שכאשר מלמדים את הילד לברור אוכל מפסולת, ומלמדים אותם את עקרונות ההבדל בין המדע לתורה, אפשר לו לילד ללמוד בזהירות גם ממקורות כפרניים.
ילד יכול ללמוד שנמצא בית שמתוארך לתקופה שלפני 10000 שנה, ולדעת שכך סוברים הכופרים, אך האמת היא שהוא בן לא יותר מ5000 וכן על זו הדרך. אך חשוב שידע את ההיגיון מאחורי עניין השינויים. שכן אם לא, זה עלול להיות מסוכן!
מה הריוח שיש בספרים האלה? עוד כמה ידיעות חסרות כל תועלת. היסטוריה מזמן שלא היה ולא נברא (כפשוטו ) ורק חלום היה?
ומה ההפסד? חשש קל שבקלים שאיזה דיעה פסולה תחדור לליבו של הנער , ואפי’ הוא עצמו לא יהא מודע אליה אבל זה ינקר בליבו בלי הרף ויחסום את כל העלייה שלו וההתקדמות בעבודת ה’
לי נראה שההכרעה פשוטה שאין לתת לנער לקרוא ספרי כפירה, הרחק מעליה דרכך!
אני מאמין שצריך לגדול עם שכל בריא, ובת״ת שלמדתי בו (שהיה בו שיעור טבע) המחנך הרב שמואל יצחק סלושץ זצ״ל הביא לילדים שרצו ספר עבה אודות 100 המגלים והממציאים של הדורות האחרונים ולתת לילד חשיבה בריאה זה יעזור לו בלימוד ולא יחסום אותו.
(אני לא אומר כלל שצריך כיום שיעורי טבע בחיידרים, אבל בבית זה מומלץ לתת רקע !)
מתבונן לעומק אמר:שכל בריא וחשיבה בריאה מקבלים מיגיעה בש"ס ופוסקים , לא מלימודי טבע רח"לבמבי אמר:מתבונן לעומק אמר:בכל דבר צריך לחשב ריוח מול הפסד .
מה הריוח שיש בספרים האלה? עוד כמה ידיעות חסרות כל תועלת. היסטוריה מזמן שלא היה ולא נברא (כפשוטו ) ורק חלום היה?
ומה ההפסד? חשש קל שבקלים שאיזה דיעה פסולה תחדור לליבו של הנער , ואפי’ הוא עצמו לא יהא מודע אליה אבל זה ינקר בליבו בלי הרף ויחסום את כל העלייה שלו וההתקדמות בעבודת ה’
לי נראה שההכרעה פשוטה שאין לתת לנער לקרוא ספרי כפירה, הרחק מעליה דרכך!
אני מאמין שצריך לגדול עם שכל בריא, ובת״ת שלמדתי בו (שהיה בו שיעור טבע) המחנך הרב שמואל יצחק סלושץ זצ״ל הביא לילדים שרצו ספר עבה אודות 100 המגלים והממציאים של הדורות האחרונים ולתת לילד חשיבה בריאה זה יעזור לו בלימוד ולא יחסום אותו.
(אני לא אומר כלל שצריך כיום שיעורי טבע בחיידרים, אבל בבית זה מומלץ לתת רקע !)
עיין בברכת שמואל סוף מסכת קידושין.קל וחומר של שטות אמר:רש"ר הירש סובר שחלק ממערך הלימודים של הילד/נער צריך להיות ידע כללי, ולא כמשהו נפרד מלימודי הקודש כי אם כחלק מהם.
כיום במערך הלימודים החרדי אין לימודי ליב"ה כי אם רק דברים בסיסיים כגון חשבון ודקדוק-בכיתות הנמוכות. וזאת מכיוון שהמצב היום מראה שצריך להשקיע בתורה נטו. מה גם שאפשר בימינו לחיות גם בלי ידיעת ידע כללי. היום אפשר להתפרנס מלימוד תורה ומשרות תורניות.
אך בשעות הפנאי?
אני חושב שעדיין נער צריך ללמוד ידע כללי. אך לא כמטרה בפני עצמה ולא כחלק ממערך הלימודים.
מה קורה עם ילדים/נערים צמאי ידע שלא מספיק להם הידע שבאנציקלופדיות החרדיות שאכן הידע שם דל והם רוצים לפנות למקורות ידע אחרים?
ישנם ספרי מדע רבים שנכתבו ע"י אישי מדע חרדים/דתיים (כגון "חידת הקיום" של פרופסור משה טרופ) אך אלה ספרי מדע שכתובים בספרות מדעית קשה לפיענוח. כמו כל ספרי המדע.
אשר על כן אני חושב שכאשר מלמדים את הילד לברור אוכל מפסולת, ומלמדים אותם את עקרונות ההבדל בין המדע לתורה, אפשר לו לילד ללמוד בזהירות גם ממקורות כפרניים.
ילד יכול ללמוד שנמצא בית שמתוארך לתקופה שלפני 10000 שנה, ולדעת שכך סוברים הכופרים, אך האמת היא שהוא בן לא יותר מ5000 וכן על זו הדרך. אך חשוב שידע את ההיגיון מאחורי עניין השינויים. שכן אם לא, זה עלול להיות מסוכן!
במבי אמר:מתבונן לעומק אמר:שכל בריא וחשיבה בריאה מקבלים מיגיעה בש"ס ופוסקים , לא מלימודי טבע רח"לבמבי אמר:אני מאמין שצריך לגדול עם שכל בריא, ובת״ת שלמדתי בו (שהיה בו שיעור טבע) המחנך הרב שמואל יצחק סלושץ זצ״ל הביא לילדים שרצו ספר עבה אודות 100 המגלים והממציאים של הדורות האחרונים ולתת לילד חשיבה בריאה זה יעזור לו בלימוד ולא יחסום אותו.
(אני לא אומר כלל שצריך כיום שיעורי טבע בחיידרים, אבל בבית זה מומלץ לתת רקע !)
שכל בריא ומחשבה בריאה מקבלים מתחילים לקבל בגיל קטן מאד כשהאידישע מאמע דואגת שבנה הקטן ישחק ויכיר את העולם שסביבו ואם חלילה ישנה איזושהי בעיה הולכים לקלינאית תקשורת שתעבוד עם הילד על הדברים הטעונים שיפור וכשנהנים ומחמיאים על שאלה נכונה שילד שואל וגם בשאלה בהוויות העולם, ואדם שלא מתבונן בעולם שסביבו יעבור על פרטים בחומש ובגמ׳ וברש״י ויפספס נתונים חשובים והבנות בסיסיות שהרי הוא כרגע ״לומד״
https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=41610&st=&pgnum=71קל וחומר של שטות אמר:רש"ר הירש סובר שחלק ממערך הלימודים של הילד/נער צריך להיות ידע כללי, ולא כמשהו נפרד מלימודי הקודש כי אם כחלק מהם.
מתבונן לעומק אמר:במבי אמר:מתבונן לעומק אמר:שכל בריא וחשיבה בריאה מקבלים מיגיעה בש"ס ופוסקים , לא מלימודי טבע רח"ל
שכל בריא ומחשבה בריאה מקבלים מתחילים לקבל בגיל קטן מאד כשהאידישע מאמע דואגת שבנה הקטן ישחק ויכיר את העולם שסביבו ואם חלילה ישנה איזושהי בעיה הולכים לקלינאית תקשורת שתעבוד עם הילד על הדברים הטעונים שיפור וכשנהנים ומחמיאים על שאלה נכונה שילד שואל וגם בשאלה בהוויות העולם, ואדם שלא מתבונן בעולם שסביבו יעבור על פרטים בחומש ובגמ׳ וברש״י ויפספס נתונים חשובים והבנות בסיסיות שהרי הוא כרגע ״לומד״
לצערינו הדיעה הד"לה הזו נכנסת יותר ויותר דרך השופרות הרשמיים והחצי- רשמיים שבשביל להיות אדם "מפותח" ו"מבין" צריך בעיקר מקורות חיצוניים ופסיכולוגיה (שמושתת על כפירה בעיקר ) ועוד ועוד
ואדרבא לשיטתכם וכי הרב שטיינמן זצ"ל לא היה שוקע בלימוד מתחילתו ועד סופו בלי שום התעניינות בשום דבר חיצוני של עולם הזה ??? אתמהה
כמובן שאם יש בעיה הולכים לטיפול, וכמו בדוגמא שהבאת שאם מישהו מתקשה בדיבור הולכים לקלינאי תקשורת ואם יש בעיה רפואית הולכים לרופא וכו' וא"צ להאריך , אבל מה העיקר, איפה הלב, איפה נמצא ההתמקדות , מה יהודי חושב מאיפה שואבים חכמה- בזה מדובר.
גם גויישע מאמע דואגת שהבן שלה ישחק ויכיר את "העולם", אבל הסטייפלער זצוק"ל לא שינן עם בנו היחיד ספרים של סמי הכבאי וכדו' כדי ש"יכיר את העולם" אלא שינן איתו את שמות המסכתות , וזה הדוגמא בשבילנו איך צומחים גדולי תורה, וכל אחד יכול !!!
במבי אמר:דווקא הרב שטיינמן סיפר שגדולי הדור הקודם גדלו עם כל הג׳וליקעס
אור זרוע אמר:במבי אמר:דווקא הרב שטיינמן סיפר שגדולי הדור הקודם גדלו עם כל הג׳וליקעס
כלומר, העדיפו חינוך חרדי על מגרעותיו על פני מזרחי־תחכמוני, כפי שמתאר הרב שטיינמן באותה הקלטה גופא.
במבי אמר:אור זרוע אמר:במבי אמר:דווקא הרב שטיינמן סיפר שגדולי הדור הקודם גדלו עם כל הג׳וליקעס
כלומר, העדיפו חינוך חרדי על מגרעותיו על פני מזרחי־תחכמוני, כפי שמתאר הרב שטיינמן באותה הקלטה גופא.
ברור שעדיף חרדי על מגרעותיו אבל אין זה סותר שיש מה לשפר
אלו שופרות?מתבונן לעומק אמר:במבי אמר:מתבונן לעומק אמר:שכל בריא וחשיבה בריאה מקבלים מיגיעה בש"ס ופוסקים , לא מלימודי טבע רח"ל
שכל בריא ומחשבה בריאה מקבלים מתחילים לקבל בגיל קטן מאד כשהאידישע מאמע דואגת שבנה הקטן ישחק ויכיר את העולם שסביבו ואם חלילה ישנה איזושהי בעיה הולכים לקלינאית תקשורת שתעבוד עם הילד על הדברים הטעונים שיפור וכשנהנים ומחמיאים על שאלה נכונה שילד שואל וגם בשאלה בהוויות העולם, ואדם שלא מתבונן בעולם שסביבו יעבור על פרטים בחומש ובגמ׳ וברש״י ויפספס נתונים חשובים והבנות בסיסיות שהרי הוא כרגע ״לומד״
לצערינו הדיעה הד"לה הזו נכנסת יותר ויותר דרך השופרות הרשמיים והחצי- רשמיים שבשביל להיות אדם "מפותח" ו"מבין" צריך בעיקר מקורות חיצוניים ופסיכולוגיה (שמושתת על כפירה בעיקר ) ועוד ועוד
ואדרבא לשיטתכם וכי הרב שטיינמן זצ"ל לא היה שוקע בלימוד מתחילתו ועד סופו בלי שום התעניינות בשום דבר חיצוני של עולם הזה ??? אתמהה
כמובן שאם יש בעיה הולכים לטיפול, וכמו בדוגמא שהבאת שאם מישהו מתקשה בדיבור הולכים לקלינאי תקשורת ואם יש בעיה רפואית הולכים לרופא וכו' וא"צ להאריך , אבל מה העיקר, איפה הלב, איפה נמצא ההתמקדות , מה יהודי חושב מאיפה שואבים חכמה- בזה מדובר.
גם גויישע מאמע דואגת שהבן שלה ישחק ויכיר את "העולם", אבל הסטייפלער זצוק"ל לא שינן עם בנו היחיד ספרים של סמי הכבאי וכדו' כדי ש"יכיר את העולם" אלא שינן איתו את שמות המסכתות , וזה הדוגמא בשבילנו איך צומחים גדולי תורה, וכל אחד יכול !!!
כאחד העוסק בתחום החינוך אני יכול לומר בוודאות שקיימת למידה של חקר במסגרת ההוראה בת"ת ואין צורך סתם להטיל רפש מיותר.במבי אמר:אביא דוגמא של נקודות פשוטות שעושות המון
הערשלה אמר:כאחד העוסק בתחום החינוך אני יכול לומר בוודאות שקיימת למידה של חקר במסגרת ההוראה בת"ת ואין צורך סתם להטיל רפש מיותר.במבי אמר:אביא דוגמא של נקודות פשוטות שעושות המון
אני חוזר ואומר קיימת למידת חקר בכל השכבות.במבי אמר:התמקדתי בגילאי הגןהערשלה אמר:כאחד העוסק בתחום החינוך אני יכול לומר בוודאות שקיימת למידה של חקר במסגרת ההוראה בת"ת ואין צורך סתם להטיל רפש מיותר.במבי אמר:אביא דוגמא של נקודות פשוטות שעושות המון
(ואני לא משלה את עצמי, אף אחד לא צריך אוניברסיטה בגילאים אלה, אלא עידוד החקר)
אשים נקודה שכבר הערתי ברמת הגישה המערכתית כלשונך, לעיתים העמל והיזע שהגננות משקיעות בעבודות שהם מגישות לילדים שיביאו לביתם בסוף היום בא על חשבון הילדים ועל חשבון עצמם ולא יודע מהיכן התחיל הדבר המוזר הזה ובחינוך הכללי לא קיים בכלל המושגים האלה, ובמקום להשקיע בילדים משקיעים זמן רב ביותר בדבר שאין לו טעם וריחהערשלה אמר:אני חוזר ואומר קיימת למידת חקר בכל השכבות.במבי אמר:התמקדתי בגילאי הגןהערשלה אמר:כאחד העוסק בתחום החינוך אני יכול לומר בוודאות שקיימת למידה של חקר במסגרת ההוראה בת"ת ואין צורך סתם להטיל רפש מיותר.
(ואני לא משלה את עצמי, אף אחד לא צריך אוניברסיטה בגילאים אלה, אלא עידוד החקר)
גם אם אפשר להוסיף בזה, אין מקום לומר שיש כאן איזה טעות בגישה המערכתית.
כמו"כ בהכשרות המקצועיות שיש למורים (אחיה והמכון למורים) הנושא מודגש מאוד.
ההסבר לתופעה מאוד פשוט בחברה הכללית לא קיימת תחרות כמו שבציבור החרדי ולאף גננת אין שום עניין להרשים את ההורים, היא עובדת אצל משרד החינוך ותו לא, מעבר לנהלי משרד החינוך לא מעניין אותה כלום.במבי אמר:אשים נקודה שכבר הערתי ברמת הגישה המערכתית כלשונך, לעיתים העמל והיזע שהגננות משקיעות בעבודות שהם מגישות לילדים שיביאו לביתם בסוף היום בא על חשבון הילדים ועל חשבון עצמם ולא יודע מהיכן התחיל הדבר המוזר הזה ובחינוך הכללי לא קיים בכלל המושגים האלה, ובמקום להשקיע בילדים משקיעים זמן רב ביותר בדבר שאין לו טעם וריח, וזה לא נקרא הכשרה מקצועית.הערשלה אמר:אני חוזר ואומר קיימת למידת חקר בכל השכבות.במבי אמר:התמקדתי בגילאי הגן
(ואני לא משלה את עצמי, אף אחד לא צריך אוניברסיטה בגילאים אלה, אלא עידוד החקר)
גם אם אפשר להוסיף בזה, אין מקום לומר שיש כאן איזה טעות בגישה המערכתית.
כמו"כ בהכשרות המקצועיות שיש למורים (אחיה והמכון למורים) הנושא מודגש מאוד.
הערשלה אמר:ההסבר לתופעה מאוד פשוט בחברה הכללית לא קיימת תחרות כמו שבציבור החרדי ולאף גננת אין שום עניין להרשים את ההורים, היא עובדת אצל משרד החינוך ותו לא, מעבר לנהלי משרד החינוך לא מעניין אותה כלום.במבי אמר:אשים נקודה שכבר הערתי ברמת הגישה המערכתית כלשונך, לעיתים העמל והיזע שהגננות משקיעות בעבודות שהם מגישות לילדים שיביאו לביתם בסוף היום בא על חשבון הילדים ועל חשבון עצמם ולא יודע מהיכן התחיל הדבר המוזר הזה ובחינוך הכללי לא קיים בכלל המושגים האלה, ובמקום להשקיע בילדים משקיעים זמן רב ביותר בדבר שאין לו טעם וריח, וזה לא נקרא הכשרה מקצועית.הערשלה אמר:אני חוזר ואומר קיימת למידת חקר בכל השכבות.
גם אם אפשר להוסיף בזה, אין מקום לומר שיש כאן איזה טעות בגישה המערכתית.
כמו"כ בהכשרות המקצועיות שיש למורים (אחיה והמכון למורים) הנושא מודגש מאוד.
אם כבר בוער לך להשוות את הגנים, אז בבקשה.
יש לי אחות שתקופה עבדה כגננת בציבור הכללי, אשתף אותך במושגים החשובים שם הרבה יותר מלמידת חקר וכדו'.
לדוגמא אחד העקרונות החשובים ביותר הוא להקפיד להושיב את הילדים בצורה מעורבת בן, בת, בן, בת וכן הלאה. חל איסור גורף להושיב שני בנים יחד או שתי בנות יחד אפילו אם הם רוצים לשבת ליד חבריהם/חברותיהן.
כשהיא העיזה לספר קצת על מכות מצרים דם, צפרדע וכו', אסרו עליה, כיוון שזה לא מתאים לנפש העדינה של הילדים.
לא היה לה מצב להעביר יום בגן בלי צפייה בסרט.
וזה על קצה המזלג.
לסיכום אשרינו שזכינו לחינוך אחר!!!
אמי גננת במקום חילוני. והיא אמרה לי שהפיקוח דורשים בן בת כי אין התענינות בגיל זה וזה מפחית מריבות.במבי אמר:שאלתי את אשתי ואכן מושיבים בן בת בן בת וזה מטעמי נוחות גרידא כי אז הם פחות מדברים ביניהם ופחות מפריעים, ואין שום בעיה לספר על עשרת המכות רק שצריך להתאים זאת לילדים, ובקשר לסרטים זה לא נכון בכלל.
אהבתי את הריכוך, זה מטעמי נוחות... ואת זה רק צריך להתאים...במבי אמר:שאלתי את אשתי ואכן מושיבים בן בת בן בת וזה מטעמי נוחות גרידא כי אז הם פחות מדברים ביניהם ופחות מפריעים, ואין שום בעיה לספר על עשרת המכות רק שצריך להתאים זאת לילדים, ובקשר לסרטים זה לא נכון בכלל.הערשלה אמר:ההסבר לתופעה מאוד פשוט בחברה הכללית לא קיימת תחרות כמו שבציבור החרדי ולאף גננת אין שום עניין להרשים את ההורים, היא עובדת אצל משרד החינוך ותו לא, מעבר לנהלי משרד החינוך לא מעניין אותה כלום.במבי אמר:אשים נקודה שכבר הערתי ברמת הגישה המערכתית כלשונך, לעיתים העמל והיזע שהגננות משקיעות בעבודות שהם מגישות לילדים שיביאו לביתם בסוף היום בא על חשבון הילדים ועל חשבון עצמם ולא יודע מהיכן התחיל הדבר המוזר הזה ובחינוך הכללי לא קיים בכלל המושגים האלה, ובמקום להשקיע בילדים משקיעים זמן רב ביותר בדבר שאין לו טעם וריח, וזה לא נקרא הכשרה מקצועית.
אם כבר בוער לך להשוות את הגנים, אז בבקשה.
יש לי אחות שתקופה עבדה כגננת בציבור הכללי, אשתף אותך במושגים החשובים שם הרבה יותר מלמידת חקר וכדו'.
לדוגמא אחד העקרונות החשובים ביותר הוא להקפיד להושיב את הילדים בצורה מעורבת בן, בת, בן, בת וכן הלאה. חל איסור גורף להושיב שני בנים יחד או שתי בנות יחד אפילו אם הם רוצים לשבת ליד חבריהם/חברותיהן.
כשהיא העיזה לספר קצת על מכות מצרים דם, צפרדע וכו', אסרו עליה, כיוון שזה לא מתאים לנפש העדינה של הילדים.
לא היה לה מצב להעביר יום בגן בלי צפייה בסרט.
וזה על קצה המזלג.
לסיכום אשרינו שזכינו לחינוך אחר!!!
לגבי הניראות מדובר שם בנקודה מפחידה ביותר לכל גננת, כיווון שהכל מצולם ומתועד והביקורתיות שם חוגגת וכל הורה מתייחס לגננת כאל שפחה.בעל אוצר אמר:אמי גננת במקום חילוני. והיא אמרה לי שהפיקוח דורשים בן בת כי אין התענינות בגיל זה וזה מפחית מריבות.במבי אמר:שאלתי את אשתי ואכן מושיבים בן בת בן בת וזה מטעמי נוחות גרידא כי אז הם פחות מדברים ביניהם ופחות מפריעים, ואין שום בעיה לספר על עשרת המכות רק שצריך להתאים זאת לילדים, ובקשר לסרטים זה לא נכון בכלל.
באופן כללי אין שם את המחלה שיש אצלנו לעשות יצירות מושקעות שהגננות והסיעות עובדות בפרך.
יש שם מחלה אחרת לצלם תמונות של הילדים ולשלוח להורים כל הזמן. זה מצריך המון אנרגיה על הנראות של הילדים.
במבי אמר:שאלתי את אשתי ואכן מושיבים בן בת בן בת וזה מטעמי נוחות גרידא כי אז הם פחות מדברים ביניהם ופחות מפריעים, ואין שום בעיה לספר על עשרת המכות רק שצריך להתאים זאת לילדים, ובקשר לסרטים זה לא נכון בכלל.