כתב המלבי"ם (א ג) וז"ל:
'הנה באיכות האור המגיע לנו מהשמש נחלקו בו החוקרים ויש ביניהם שני שיטות:
א) שטת הנזילה, אלה אומרים שניצוצי האור נוזלים מן השמש וממלאים כל מרחבי מהלכתה.
ב) שטת ההרעדה, אלה אומרים שניצוצי האור המה מפוזרים בכח בכל מרחבי עולם העשיה, רק שאינם מתעוררים להתגלות עד שיעוררם גשם אחד שיש לו הסגולה להרעידם ולעוררם, וסגולה זו יש לכדור השמש, שהוא בפ"ע אין בו שום אור רק שיש בו הכח להרעיד כל ניצוצי האור המפוזרים בעולם ולהוציא אותם מן ההעלם אל הגלוי'.
ברצוני לשאול את כבוד חברי הפרום אי יש מאן דהו שידוע על ההסבר השני של המלבי"ם במדע הכללי וביהדות.
'הנה באיכות האור המגיע לנו מהשמש נחלקו בו החוקרים ויש ביניהם שני שיטות:
א) שטת הנזילה, אלה אומרים שניצוצי האור נוזלים מן השמש וממלאים כל מרחבי מהלכתה.
ב) שטת ההרעדה, אלה אומרים שניצוצי האור המה מפוזרים בכח בכל מרחבי עולם העשיה, רק שאינם מתעוררים להתגלות עד שיעוררם גשם אחד שיש לו הסגולה להרעידם ולעוררם, וסגולה זו יש לכדור השמש, שהוא בפ"ע אין בו שום אור רק שיש בו הכח להרעיד כל ניצוצי האור המפוזרים בעולם ולהוציא אותם מן ההעלם אל הגלוי'.
ברצוני לשאול את כבוד חברי הפרום אי יש מאן דהו שידוע על ההסבר השני של המלבי"ם במדע הכללי וביהדות.