גניבת דעת או מותר לכתחילה? שאלה בדרכים.

בן ראם

משתמש ותיק
הנידון: נסיעה בתוך שטחי יו"ש זולה יותר כי היא מסובסדת יותר מסיבות בטחון (שלא יסעו בטרמפים למיטב ידיעתי). כך יוצא שאם אדם נוסע מירושלים לעמנואל (לשם דוגמא לא יודע אם אכן כך) עולה לו פחות מאשר אם ירד באמצע הדרך באלעד למשל. השאלה היא האם מותר לקנות כרטיס לעמנואל בכוונה לרדת באמצע הדרך, או שהוי גזילה (בלי להכנס לשאלה של גזל מהמדינה). 
אשמח לחוו"ד של חו"ר הפורום, וביותר למביאים מקורות. ייש"כ!
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בן ראם אמר:
הנידון: נסיעה בתוך שטחי יו"ש זולה יותר כי היא מסובסדת יותר מסיבות בטחון (שלא יסעו בטרמפים למיטב ידיעתי). כך יוצא שאם אדם נוסע מירושלים לעמנואל (לשם דוגמא לא יודע אם אכן כך) עולה לו פחות מאשר אם ירד באמצע הדרך באלעד למשל. השאלה היא האם מותר לקנות כרטיס לעמנואל בכוונה לרדת באמצע הדרך, או שהוי גזילה (בלי להכנס לשאלה של גזל מהמדינה). 
אשמח לחוו"ד של חו"ר הפורום, וביותר למביאים מקורות. ייש"כ!
נשמע לי מוזר שאם נוסע עד הסוף ישלם יותר מאילו היה נוסע פחות, ואם כך היא המציאות א''כ ודאי דהוי גזל (לסוברים דאסור לגזול את המדינה, וכך הוא האמת דאסור).
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
לא מובן.
הלא אם אדם רכש כרטיס לעמנואל, ודאי שרשאי הוא להימלך ולרדת באמצע.
ומשכך, עפ"י חוקי משרד התחבורה הדבר מותר, ומה צריך יותר מזה?
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
לא מובן.
הלא אם אדם רכש כרטיס לעמנואל, ודאי שרשאי הוא להימלך ולרדת באמצע.
ומשכך, עפ"י חוקי משרד התחבורה הדבר מותר, ומה צריך יותר מזה?
מחמת כן כתבתי שזה נשמע לי מוזר שכך המציאות, אבל אם כך המציאות, אז תמה על עצמך מפני מה גובים יותר על מי שנוסע עד מחצית הדרך? ועל כרחך דהחוק דורש ממנו תשלום גבוה על מחצית הדרך (למרבה האבסורד) ונמלך שאני.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
אמונת אומן אמר:
לא מובן.
הלא אם אדם רכש כרטיס לעמנואל, ודאי שרשאי הוא להימלך ולרדת באמצע.
ומשכך, עפ"י חוקי משרד התחבורה הדבר מותר, ומה צריך יותר מזה?
מחמת כן כתבתי שזה נשמע לי מוזר שכך המציאות, אבל אם כך המציאות, אז תמה על עצמך מפני מה גובים יותר על מי שנוסע עד מחצית הדרך? ועל כרחך דהחוק דורש ממנו תשלום גבוה על מחצית הדרך (למרבה האבסורד) ונמלך שאני.
ומה איסור יש להימלך בכל נסיעה? 
 
 

יהודיפשוט1

משתמש ותיק
נדמה לי ששואל השאלה התכוון כך: כיוון שיש אינטרס למדינה לעודד התיישבות ונסיעות ליו"ש, לכן היא מסבסדת את הקו הזה, ואם אתה יורד באלעד אתה גורם נזק, גם שאין מקום לאדם אחר לנסוע, ואפילו אם האוטובוס לא היה מלא, כוונת המדינה היא נסיעה ליו"ש ולא לאלעד.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
יהודיפשוט1 אמר:
נדמה לי ששואל השאלה התכוון כך: כיוון שיש אינטרס למדינה לעודד התיישבות ונסיעות ליו"ש, לכן היא מסבסדת את הקו הזה, ואם אתה יורד באלעד אתה גורם נזק, גם שאין מקום לאדם אחר לנסוע, ואפילו אם האוטובוס לא היה מלא, כוונת המדינה היא נסיעה ליו"ש ולא לאלעד.
אני חשבתי שמדובר שיש לאוטובוס תחנה להוריד שם, ומי שרוצה לנסוע לאלעד באוטובוס זה הוא רשאי, ואם איירי כדבריך ודאי אסור, ואף אי נימא דאם נמלך מותר לרדת אבל לא דמי כלל נמלך למי שעושה לכתחילה, כי בנמלך ודאי מרשים לו לירד כי אין האוטובוס בית כלא.
 
 

בן ראם

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
אני חשבתי שמדובר שיש לאוטובוס תחנה להוריד שם, ומי שרוצה לנסוע לאלעד באוטובוס זה הוא רשאי, ואם איירי כדבריך ודאי אסור, ואף אי נימא דאם נמלך מותר לרדת אבל לא דמי כלל נמלך למי שעושה לכתחילה, כי בנמלך ודאי מרשים לו לירד כי אין האוטובוס בית כלא.
המציאות היא כדבריך.
 

בן ראם

משתמש ותיק
פותח הנושא
אמונת אומן אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
אמונת אומן אמר:
לא מובן.
הלא אם אדם רכש כרטיס לעמנואל, ודאי שרשאי הוא להימלך ולרדת באמצע.
ומשכך, עפ"י חוקי משרד התחבורה הדבר מותר, ומה צריך יותר מזה?
מחמת כן כתבתי שזה נשמע לי מוזר שכך המציאות, אבל אם כך המציאות, אז תמה על עצמך מפני מה גובים יותר על מי שנוסע עד מחצית הדרך? ועל כרחך דהחוק דורש ממנו תשלום גבוה על מחצית הדרך (למרבה האבסורד) ונמלך שאני.
ומה איסור יש להימלך בכל נסיעה? 
לכאורה ודאי שאם נמלך שרי, השאלה היא אם מראש עלית על דעת כן, שהרי ודאי לא היה בדעכתך להגיע לעמנואל, אי שרי או לא. אמנם אני סברתי כמותך, אבל לא מצד נמלך, אלא דאם אני קונה כרטיס  לעמנואל, זו זכות נסיעה המאפשרת לי גם לרדת בכל מקום עד שם, ואף אם כוונת משרד התחבורה או הבטחון היא דווקא לנוסעים עד שם, מ"מ כל זמן שלא פירשו כוונתם כתנאי, אין כרטיס זה שונה מכל  כרטיס המאפשר לי גם לרדת בדרך. דהא אם אחד רוצה בדווקא לקנות כרטיס לחיפה אף שמתכוון לרדת בנתניה ירשו לו ואף יברכוהו, וא"כ גם כאן ל"ש
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
בן ראם אמר:
אמונת אומן אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
מחמת כן כתבתי שזה נשמע לי מוזר שכך המציאות, אבל אם כך המציאות, אז תמה על עצמך מפני מה גובים יותר על מי שנוסע עד מחצית הדרך? ועל כרחך דהחוק דורש ממנו תשלום גבוה על מחצית הדרך (למרבה האבסורד) ונמלך שאני.
ומה איסור יש להימלך בכל נסיעה? 
לכאורה ודאי שאם נמלך שרי, השאלה היא אם מראש עלית על דעת כן, שהרי ודאי לא היה בדעכתך להגיע לעמנואל, אי שרי או לא. אמנם אני סברתי כמותך, אבל לא מצד נמלך, אלא דאם אני קונה כרטיס  לעמנואל, זו זכות נסיעה המאפשרת לי גם לרדת בכל מקום עד שם, ואף אם כוונת משרד התחבורה או הבטחון היא דווקא לנוסעים עד שם, מ"מ כל זמן שלא פירשו כוונתם כתנאי, אין כרטיס זה שונה מכל  כרטיס המאפשר לי גם לרדת בדרך. דהא אם אחד רוצה בדווקא לקנות כרטיס לחיפה אף שמתכוון לרדת בנתניה ירשו לו ואף יברכוהו, וא"כ גם כאן ל"ש
היטבת לבטא את מה שאני התעצלתי
 
 
חלק עליון תַחתִית