שמות הקודש בשטר החדש ע"ס 200 ש"ח

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
בשטר החדש ע"ס מאתים ש"ח שיצא לאחרונה (הכחול) נכתב באותיות קטנות מאוד! שיר של אותו איש המודפס שם.

ושם בתוך השיר נכתב "אלוקי" עם ה"א במקום קו"ף! שהוא שם משמות הקודש!

אמנם הכתב קטן מאוד מאוד. אך בעלי ראיה מיטיבית יכולים לקרוא בבירור ללא זכוכית מגדלת. (מנסיון שעשיתי. רוב ככל המבוגרים לא מצליחים לקרוא. והצעירים עפ"ר כן).

לכאורה יש מקום לנהוג בשטרות אלו מנהג כבוד ולא להכניס אותם לשירותים ללא כיסוי. וכן לא להניחם בריצפה.

בעבר היו בעיות גניזה בשטרות עם תמונת הרמב"ם ועוד שטרות. ולכאורה כאן לא שנא.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
הנ"ל כתוב בין חתימת נגידת הבנק לפרצוף של המשורר.
ברקע.
מעל המילים שקדים וצימוקים
 

shchiche.com

משתמש רגיל
אינו פשוט כלל ששטר שנסדר במתכונת של כופרים ונשלח על ידיהם לדפוס שנוהג בו קדושה [גם אם נדפס במכונה עצמה], ודנו בזה הפוסקים ויל"ע אם שייך לענין כאן. ואולי יש לצרף ג"כ דעת החו"י על כל ספר מודפס ויל"ע גם בזה לגבי שם השם.
 

נזהר מצבועים

משתמש רגיל
אלוקים מתיחס גם לדיינים
לדוגמא אם בנאדם אומר שם אדנות
בהתיחס לאדונים שלו אדונ..
אין בזה שום בעיה.
וצריך לראות למה התכוין
המשורר בשטר.
 

shchiche.com

משתמש רגיל
אברעמעלע אמר:
אם זה כתוב עם ו' כזה "לוה" אין בה שום שאלה.
איני יודע אם כתוב בשטר כך או כך [וכמו שתיקנתם אותי ע"ז], אבל לגוף הענין מצד הדין אם כוונתך שא"צ להזהר בזה משום קדושה, יש להעיר שאינו מבטל את קדושת השם אם כותב את השם עם וא"ו, שזוהי צורת כתיבה אחרת, וגם במקרא נזכר עם וא"ו, למשל בתהלים יח, מז.
 

אברעמעלע

משתמש רגיל
amsgula.net אמר:
אברעמעלע אמר:
אם זה כתוב עם ו' כזה "לוה" אין בה שום שאלה.
אם כוונתך שא"צ להזהר בזה משום קדושה, יש להעיר שאינו מבטל את קדושת השם אם כותב את השם עם וא"ו, שזוהי צורת כתיבה אחרת, וגם במקרא נזכר עם וא"ו, למשל בתהלים יח, מז.
כבודו טעה. רק עכשיו ראיתי שאין שם אות ו'.
 

אברעמעלע

משתמש רגיל
השם "אלוק" עם מפיק ה' נכתב עם ו'. עוד לא ראיתי השם אלקים או אלקי נכתב מלא.
 

shchiche.com

משתמש רגיל
גם בזה יש אלוה ויש אלה בתנ"ך. ולגוף הענין כן מבואר בפוסקים שיש לנהוג קדושה גם באלוהים מלא וא"ו.
 

נזהר מצבועים

משתמש רגיל
מכל מלמדי השכלתי אמר:
בשטר החדש ע"ס מאתים ש"ח שיצא לאחרונה (הכחול) נכתב באותיות קטנות מאוד! שיר של אותו איש המודפס שם.

ושם בתוך השיר נכתב "אלוקי" עם ה"א במקום קו"ף! שהוא שם משמות הקודש!

אמנם הכתב קטן מאוד מאוד. אך בעלי ראיה מיטיבית יכולים לקרוא בבירור ללא זכוכית מגדלת. (מנסיון שעשיתי. רוב ככל המבוגרים לא מצליחים לקרוא. והצעירים עפ"ר כן).

לכאורה יש מקום לנהוג בשטרות אלו מנהג כבוד ולא להכניס אותם לשירותים ללא כיסוי. וכן לא להניחם בריצפה.

בעבר היו בעיות גניזה בשטרות עם תמונת הרמב"ם ועוד שטרות. ולכאורה כאן לא שנא.
אני תפרן גדול ואין לי בכיסי שטר של 200 ש"ח
אם תוכל להביא את הציטוט המלא עם ההזכרה
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
נזהר מצבועים אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
בשטר החדש ע"ס מאתים ש"ח שיצא לאחרונה (הכחול) נכתב באותיות קטנות מאוד! שיר של אותו איש המודפס שם.

ושם בתוך השיר נכתב "אלוקי" עם ה"א במקום קו"ף! שהוא שם משמות הקודש!

אמנם הכתב קטן מאוד מאוד. אך בעלי ראיה מיטיבית יכולים לקרוא בבירור ללא זכוכית מגדלת. (מנסיון שעשיתי. רוב ככל המבוגרים לא מצליחים לקרוא. והצעירים עפ"ר כן).

לכאורה יש מקום לנהוג בשטרות אלו מנהג כבוד ולא להכניס אותם לשירותים ללא כיסוי. וכן לא להניחם בריצפה.

בעבר היו בעיות גניזה בשטרות עם תמונת הרמב"ם ועוד שטרות. ולכאורה כאן לא שנא.
אני תפרן גדול ואין לי בכיסי שטר של 200 ש"ח
אם תוכל להביא את הציטוט המלא עם ההזכרה
בבקשה.
"אלוקי (עם ה"א במקום קו"ף) ציווני שאת לעולליך"
 

shchiche.com

משתמש רגיל
הדין עצמו שתוספת וא"ו אינו מבטל קדושת השם הוא פשוט וא"צ שישמיעונו דין זה האחרונים להדיא, אבל מ"מ אפשר גם להוכיח זאת מדברי הפוסקים שכתבו שאין דין קדושה לוא"ו כנטפל לשם אלא הוא"ו עצמו יכול למחוק [והם האמרי שפר והמשנת אברהם].
 

י.א.ל

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
בשטר החדש ע"ס מאתים ש"ח שיצא לאחרונה (הכחול) נכתב באותיות קטנות מאוד! שיר של אותו איש המודפס שם.

ושם בתוך השיר נכתב "אלוקי" עם ה"א במקום קו"ף! שהוא שם משמות הקודש!

אמנם הכתב קטן מאוד מאוד. אך בעלי ראיה מיטיבית יכולים לקרוא בבירור ללא זכוכית מגדלת. (מנסיון שעשיתי. רוב ככל המבוגרים לא מצליחים לקרוא. והצעירים עפ"ר כן).

לכאורה יש מקום לנהוג בשטרות אלו מנהג כבוד ולא להכניס אותם לשירותים ללא כיסוי. וכן לא להניחם בריצפה.

בעבר היו בעיות גניזה בשטרות עם תמונת הרמב"ם ועוד שטרות. ולכאורה כאן לא שנא.
למה שתמונה של רב תהיה צריכה גניזה הוא שם קדוש?
ספר תורה שכתבו מין אין בו קדושה א'כ מאי שנא הכא?
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמה הערות על מה שנכתב עד כה.

א. בשטר כתוב אלוקי עם וא"ו.
ב. הכוונה שם ברורה לאלוקים כפשוטו ולא לדיינים או משהו כזה.
ג. כיון שזה בדפוס אין לזה דין של ספר תורה שכתבו מין.
ד. מה גם שאינני בקיא באיש ובטיבו ואיני יודע אם היה כופר או סתם תינוק שנשבה או כל הגדרה אחרת.
ה. בשטרות עם תמונת הרמב"ם הבעיה לא היתה עם התמונה (שעל אמינותה ראוי לפתוח אשכול בפנ"ע) אלא על ציטוטים מספר המדע שהיו כתובים שם.
ו. כל כינוי של שם ד'. גם בלע"ז. יש לנהוג בו כבוד. ולכן דנו הפוסקים גם על הדולר ארה"ב. ומכ"ש שיש לדון בשם אלקים הכתוב בכתיב מלא.
 

י.א.ל

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
כמה הערות על מה שנכתב עד כה.

א. בשטר כתוב אלוקי עם וא"ו.
ב. הכוונה שם ברורה לאלוקים כפשוטו ולא לדיינים או משהו כזה.
ג. כיון שזה בדפוס אין לזה דין של ספר תורה שכתבו מין.
ד. מה גם שאינני בקיא באיש ובטיבו ואיני יודע אם היה כופר או סתם תינוק שנשבה או כל הגדרה אחרת.
ה. בשטרות עם תמונת הרמב"ם הבעיה לא היתה עם התמונה (שעל אמינותה ראוי לפתוח אשכול בפנ"ע) אלא על ציטוטים מספר המדע שהיו כתובים שם.
ו. כל כינוי של שם ד'. גם בלע"ז. יש לנהוג בו כבוד. ולכן דנו הפוסקים גם על הדולר ארה"ב. ומכ"ש שיש לדון בשם אלקים הכתוב בכתיב מלא.
הכסף של הציונים הוא לא דולר ונקווה שבמהרה יבוא גואל וילכו הם וכספם לעזאזל וכל הריח הנודף מהם וברור שכל המשוררים שלהם ככלם היו כופרים על מי אתה מנסה לגונן??
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אברעמעלע אמר:
amsgula.net אמר:
אברעמעלע אמר:
אם זה כתוב עם ו' כזה "לוה" אין בה שום שאלה.
אם כוונתך שא"צ להזהר בזה משום קדושה, יש להעיר שאינו מבטל את קדושת השם אם כותב את השם עם וא"ו, שזוהי צורת כתיבה אחרת, וגם במקרא נזכר עם וא"ו, למשל בתהלים יח, מז.
כבודו טעה. רק עכשיו ראיתי שאין שם אות ו'.
יש שם אות ואו. תסתכל היטב
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
י.א.ל אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
כמה הערות על מה שנכתב עד כה.

א. בשטר כתוב אלוקי עם וא"ו.
ב. הכוונה שם ברורה לאלוקים כפשוטו ולא לדיינים או משהו כזה.
ג. כיון שזה בדפוס אין לזה דין של ספר תורה שכתבו מין.
ד. מה גם שאינני בקיא באיש ובטיבו ואיני יודע אם היה כופר או סתם תינוק שנשבה או כל הגדרה אחרת.
ה. בשטרות עם תמונת הרמב"ם הבעיה לא היתה עם התמונה (שעל אמינותה ראוי לפתוח אשכול בפנ"ע) אלא על ציטוטים מספר המדע שהיו כתובים שם.
ו. כל כינוי של שם ד'. גם בלע"ז. יש לנהוג בו כבוד. ולכן דנו הפוסקים גם על הדולר ארה"ב. ומכ"ש שיש לדון בשם אלקים הכתוב בכתיב מלא.
הכסף של הציונים הוא לא דולר ונקווה שבמהרה יבוא גואל וילכו הם וכספם לעזאזל וכל הריח הנודף מהם וברור שכל המשוררים שלהם ככלם היו כופרים על מי אתה מנסה לגונן??
אני לא מנסה להגן על אף אחד.
כתבתי רק שאינני מכירו. ואין לי מושג מי הוא היה ומה השקפת עולמו. ולכן אינני יודע אם הוא כופר או לא.

אם כל מי שציוני הוא כופר אז כנראה גם הוא בכללם. אבל כיון שזה לא נכון ולא כל מי שציוני הוא כופר ממילא אין לי ידע לגביו
 

שומע כעונה

משתמש רגיל
אני די צעיר לימים, וניסיתי לחפש טובא את הכתוב על השטר, ולולא המראי מקומות המפורשים למעלה לא הייתי מזהה בכלל שיש כיתוב כלשהו על השטר, אחרי המראי מקומות נוכחתי לראות שאכן יש סיכוי שכתוב שמה משהו אך בשום אופן לא הצלחתי לקרא מה שכתוב שם!
יותר מזה הגשתי את השטר לכמה אנשים ואמרתי להם לחפש היכן יש כיתוב/טקסט ארוך בשטר ואף אחד לא מצא לבד לולא עזרתי האדיבה.
אשר על כן נראה לי שיש לדון טובא אם בכלל שייך לקרוא לזה "כתב".
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
שומע כעונה אמר:
אני די צעיר לימים, וניסיתי לחפש טובא את הכתוב על השטר, ולולא המראי מקומות המפורשים למעלה לא הייתי מזהה בכלל שיש כיתוב כלשהו על השטר, אחרי המראי מקומות נוכחתי לראות שאכן יש סיכוי שכתוב שמה משהו אך בשום אופן לא הצלחתי לקרא מה שכתוב שם!
יותר מזה הגשתי את השטר לכמה אנשים ואמרתי להם לחפש היכן יש כיתוב/טקסט ארוך בשטר ואף אחד לא מצא לבד לולא עזרתי האדיבה.
אשר על כן נראה לי שיש לדון טובא אם בכלל שייך לקרוא לזה "כתב".
לתומי חשבתי שכל מה שאפשר לקרוא בעין רגילה נקרא כתב.

האם גם על חרקים בחסה וכד' תדון אם חרק שמתגלה רק אחרי שמצביעים עליו נקרא חרק?
 

י.א.ל

משתמש ותיק
ציטוט מתוך השטר המדובר בשם הכופר מה שמו '' אנחנו אוהבים אותך מולדת בשמחה בשיר ובעמל''
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
י.א.ל אמר:
ציטוט מתוך השטר המדובר בשם הכופר מה שמו '' אנחנו אוהבים אותך מולדת בשמחה בשיר ובעמל''
לא הבנתי מה אתה בא להסיק מהציטוט הזה?

גם לא הבנתי למה התכוון המשורר...
זה נראה לי משפט נבוב ותלוש. אבל לא כפרני.
 

יהודה1

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
י.א.ל אמר:
ציטוט מתוך השטר המדובר בשם הכופר מה שמו '' אנחנו אוהבים אותך מולדת בשמחה בשיר ובעמל''
לא הבנתי מה אתה בא להסיק מהציטוט הזה?

גם לא הבנתי למה התכוון המשורר...
זה נראה לי משפט נבוב ותלוש. אבל לא כפרני.
זה מוכיח שהכותב הוא כופר. וזה שזה המשפט המצוטט בגדול על השטר מוכיח את כוונת המדפיסים.
 
חלק עליון תַחתִית