במבי אמר:עדינו העצני אמר:יש עצה מהחיד"א שאם אדם מתפלל בלא מניין יחשב לו שהתפלל במניין!
וזו העצה: בזמן שאדם מתפלל בעשרה יאמר (בשומע תפילה או באלקי נצור) יהי רצון שאם אצטרך להתפלל ביחיד יעלה לי כאילו התפללתי במניין.
וההבנה בזה לענ"ד, כיון שהוא כעת מתפלל על זה במניין עשרה, אז כביכול התפילה שלו גם ביחיד! תכנס להיכל שבו נכנסות תפילות במניין!!!.
ועפ"ז גם בשעת נעילה, אם הציבור יתפלל ויתנה שכל פעם שהוא מתפלל תחול התפילה מלמפרע יעזור התנאי !
(וכפי שפעם שאלתי)
ולפי חידוש החיד"א אם חתן וכלה יתפללו מתחת לחופה שכל תפילותיהם במהלך החיים תתקבלנה וכאילו התפללו אותם כעת, יהיה לכל תפילותיהם את סגולת יום החופה !
וכבר בכה ע"ז אחד מההאדמו"רים איך נותנים יום כזה גדול לכאלה ילדים קטנים.