אשכול הסליחות בפורום

נדיב לב

משתמש ותיק
לא פעם קורה שחשדנו חבר בפורום בכל מיני מניעים זרים בכתיבת הודעה או תגובה לדברינו, לפעמים בריש גלי ברמז או בפירוש, וכתשובת המשקל, כדאי לייחד אשכול שיבטא את הסליחה ברבים*.

נא לא לתת לייק באשכול הזה, לבל יצא חוטא נשכר!

אנא לבל ישתמשו באשכול זה כחרב פיפיות.

*אחד מידידי העיר את תשומת לבי שקשה לרדת לנבכי לבות בני אדם. יכול להיות שאותו ניק שמבקשים ממנו סליחה היה מעדיף דווקא שלא למצוא את שמו באשכול מיוחד זה... ומסתפק בבקשת סליחה בהודעה פרטית. ועל כן יש מקום לשקול מתי נכון להזכיר ומתי להמנע, וחכם יעשה כחכמתו.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
פותח הנושא
הריני לבקש סליחה ממע"כ מכובדי היקר * שליט"א על חשד השווא שבחפזי טפלתי עליו, וכבר מחו בי חבריי ומנהלי הפורום היקרים, כיאה לחוטא כמוני:) אבקש ממר את סליחתו וידונני לכף זכות שמה שכתבתי אינו [ מצד דבר אישי, בטח לא כנגד אחד מפוסקי ההלכות של פורום לתורה] כי אם חשבון שלם עקלקל שנפלתי בו וכמאמר החכם - אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים אֶת הָאָדָם יָשָׁר וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים.

*אחד מידידי העיר את תשומת לבי שקשה לרדת לנבכי לבות בני אדם. יכול להיות שהיה מעדיף דווקא שלא למצוא את שמו באשכול מיוחד זה... והיה מסתפק בבקשת סליחה בהודעה פרטית. ועל כן מחקתי את שם הניק, אבל בפרטי שלחתי לו הודעה זו עם שמו.

אולם במקרים מסוימים יש מקום להזכיר במחילה את שם הניק, וחכם יעשה כחכמתו.
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
לא פעם קורה שחשדנו חבר בפורום בכל מיני מניעים זרים בכתיבת הודעה או תגובה לדברינו, לפעמים בריש גלי ברמז או בפירוש, וכתשובת המשקל, כדאי לייחד אשכול שיבטא את הסליחה ברבים.

נא לא לתת לייק באשכול הזה, לבל יצא חוטא נשכר!

אנא לבל ישתמשו באשכול זה כחרב פיפיות.

ללחצן ה''לייק''-''נתינת תודה'' יש משמעות מעבר ל''יישר-כח'' או פרגון כזה או אחר.
הלחצן הזה משמש כביטוי לצרכים רבים של ניקים הרבה מעבר להודאה.
אכן השימוש הטבעי שלו הוא תודה או תודה רבה. או כפי הרגיל בבתי המדרשות: שכוייעח!
ואולי נכון לומר ששימוש טבעי שלו הוא אהבתי, כבמקורותיו, אם איני טועה. [מתייחס בעיקר ללוחץ, שמספר לכולם שנהנה].
ברם, פעמים רבות הוא מבטא דווקא הזדהות, בבחינת ''גא''מ להנ''ל''.
יש והוא מבטא הערכה על עוז לב או אומץ רוח לעמוד ולהתוודות קהל עם ועדה ולומר חטאתי לאלוקי ישראל ולפלוני, וכל כה''ג.
ועוד כהנה ע''ז הדרך. ומדוע לא יתנו לייק?

ובכלל, כבר שאלתי בעבר, סוחרי לייקים אנחנו? על כך תפארתינו? 
האם הלייק אמור להוות שיקול לכותב או לנכתב?

רצונך זהו כבודך, וע''כ לא נתתי לייק להודעתך, אבל כאן אוכל: 
emoji_u1f44d.png

באתי בעיקר לבטא הערכה. אבל לא רק.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
פותח הנושא
יש"כ. אבל זו נקודה צדדית שפחות תופסת משמעות באשכול הזה. בכו"א העקרון לבקשתי הוא די ברור וכעולה גם מתוך הודעתך, שמאחורי נתינת לייק יש כמה פנים, ודי בזה כדי להציב משוכה נוספת בפני 'מבקש המחילה' על מניעיו וכיו"ב ובשל כך חשבתי לבקש להמנע מכך. בכ"מ פותח אשכול אינו בגדר מרא דאתרא מלבד הודעתו, כך שתמיד אפשר לתת לייק להודעות של ניקים אחרים שיבחרו לבקש סליחתם מע"ג אשכול הזה.
 
אשכול כל כך יפה ומרגש, שעליו נאמר: ’איך לא חשבנו על זה קודם’...

איש נכבד, בחר פעם הרעיון מקורי לדבר עליו בליל שבת: הוכחות תורניות מסועפות לכך ש”לא צריך להיפגע“... אחד המתפללים טען ש:”ומה עם זה שאסור לפגוע“?...

אני חושב שזה קשה קצת... הלא אדם מורכב מרגשות. אדם שפוגע, פועל על פי רוב מתוך רגש, ולא מתוך אסטרטגיה. כלומר, גם אם לדעתו חובה וצריך לפגוע, הלא אין זה אסטרטגי. אבל הרגשות הומים וקיימים, ואבוי אם ייעדרו. לכן, בראותי הודעה פוגעת בפורום, אני אמנם מתקומם, והערתי פעמים רבות על כך, אבל במחשבה שנייה, אני חושב שלפעמים כדאי לנפגע לחשוב שהפוגע אינו בְּלִיָּ֑עַל, ואם יישאל ודאי שיאמר כִּֽי־מֵרֹ֥ב שִׂיחִ֛י וְכַעְסִ֖י דִּבַּ֥רְתִּי עַד־הֵֽנָּה... אנשים לא רוצים לצער את זולתם, אלא מתקשים לעצור בעד רגשותיהם.

אז אולי אולי אולי, אפשר לציין כאן, שלפעמים כדאי לתת מקום לרגשות, אבל לזכור לפחות לבקש סליחה באשכול כאן...
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
הננו מתחרט על לשון התקיפה ביותר שהעליתי בשבוע העבר (הגם שעדיין אני מרגיש מותקף במה שכתב כבודו, וקנאתי למען כל לובשי תכלת שבכל פעם שמדברים על זה כאן בפורום מתקיפים בהם, והם צריכים לתרץ באלף תירוצים פעם אחר פעם, וזהו עוולה נורא ואיום, אך אין זה מקומו, ואעפ"כ אולי היה יכולתי למחות באופן יותר נעים, ובפרט לא במחאה ראשונה, והייתי צריך לבקש שתבאר כוונתך יותר, וע"ז הנני מבקש מחילה וממעלתכם).

והנני מוחל כבודו על ההשמצות.....
 
חלק עליון תַחתִית