דבר פלא מצאתי,
כותב הרב פעלים בח״א סו״י סי׳ י, לכל מיני מצוות שהסיבה שלא מקיימים אותו כדבעי, כמו תכלת או שאין בזיון לטלית (ולא לציצית) כיוון שאין אנו יכולים להביא לעצמנו את אותו אור שהתכלת או הטלית מושכים. ולפ״ז מסביר למה אנן הספרדים לא מברכים על תש״ר, הואיל ואין אנו יכולים בפעולותינו שלנו להביא את אותו אור עליון.
ולפ״ז מסביר למה האשכנזים כן נוהגים לברך על תש״ר, שס״ל שיכולים בפעולותם להשיג את אותו אור עליון.
ואע״פ שאין לי לפקפק על דברים שאין לי בהם השגה,
פלא הוא בעיני הואיל וידוע לי ששיטת האשכנזים לא לפסוק וללכת על פי ענייני הסוד (ואולי חסידים כן),
ופשוט לי שעיקר העניין הוא מבחינת הפשט במחלוקת הפוסקים.
כותב הרב פעלים בח״א סו״י סי׳ י, לכל מיני מצוות שהסיבה שלא מקיימים אותו כדבעי, כמו תכלת או שאין בזיון לטלית (ולא לציצית) כיוון שאין אנו יכולים להביא לעצמנו את אותו אור שהתכלת או הטלית מושכים. ולפ״ז מסביר למה אנן הספרדים לא מברכים על תש״ר, הואיל ואין אנו יכולים בפעולותינו שלנו להביא את אותו אור עליון.
ולפ״ז מסביר למה האשכנזים כן נוהגים לברך על תש״ר, שס״ל שיכולים בפעולותם להשיג את אותו אור עליון.
ואע״פ שאין לי לפקפק על דברים שאין לי בהם השגה,
פלא הוא בעיני הואיל וידוע לי ששיטת האשכנזים לא לפסוק וללכת על פי ענייני הסוד (ואולי חסידים כן),
ופשוט לי שעיקר העניין הוא מבחינת הפשט במחלוקת הפוסקים.