תלמיד נאמן
משתמש ותיק
במחילה, מבחינת גדלותו בתורה אין (לצערנו) אלפים, ולא בטוח שיש מאות. אבל הוא משתייך לקבוצה מאוד מסויימת בתחום של דעות וביקורת והכרעות בשאלות ציבוריות.ברוךווייס אמר:כמו עוד אלפי רבנים חשובים בארץ.
במחילה, מבחינת גדלותו בתורה אין (לצערנו) אלפים, ולא בטוח שיש מאות. אבל הוא משתייך לקבוצה מאוד מסויימת בתחום של דעות וביקורת והכרעות בשאלות ציבוריות.ברוךווייס אמר:כמו עוד אלפי רבנים חשובים בארץ.
מע"כ הביא תמונה של "לפני ואחרי", בכלל לא אוילי שבלן (נגיד באמריקה...) יכניס שתים ח"ו, הרבנים המתירים לא הגבילו.יואל שילה אמר:מה שהסכמתי הוא שאם ישימו שני מכשירים [למה להם לעשות כזה מעשה אוילי???] הרי שבאותו פרק זמן שהמכשיר פועל - הוא יפגוש יותר הידרוקסידים, וכו',
אינני מכיר את כל הרבנים בארץ. אינני גם בר הכי למדוד בדיוק את גדלותם של כל אחד ואחד. אני מכיר את האיש והוא בהחלט מרשים מאוד. אבל אני מכיר עוד כמה וכמה כאלהתלמיד נאמן אמר:במחילה, מבחינת גדלותו בתורה אין (לצערנו) אלפים, ולא בטוח שיש מאות. אבל הוא משתייך לקבוצה מאוד מסויימת בתחום של דעות וביקורת והכרעות בשאלות ציבוריות.ברוךווייס אמר:כמו עוד אלפי רבנים חשובים בארץ.
יואל שילה אמר:אינני יודע דבר מוסמך.
כפי איך שאני מבין את התאורייה הקוואנטית - אין הגבלה כזו [כלומר שכל תנועה תת אטומית היא מקרית, אלא שההתנהגות בצירוף של סך הכל של המקרים היא קבועה]
וממילא הכל יכול להיות, אבל בפועל זה לא קורה, מים נותרים מים, כפי שברזל נותר ברזל אף שתאורטית היה יכול להיות שיפשוט צורה וילבש צורה.
הוא כותב שהראב"ד סובר כרבינו ירוחם שהושקה שהופסקה לא מועילה לשאובים. אבל בעוד ההשקה קיימת (כנהוג) כותב שכשר גם להראב"דפרלמן משה אמר:הצטרפתי לאשכול בשלב מאוחר רק אחרי שראיתי כי הרב שילה הגיב פה, והוא זה שפתח בפני קצת שערי הבנת המציאות הטכנית, וביודעי קאמינא שיש עם מי לדון, ותגובותיו האחרונות מוכיחות על יושרו.
ולכב' הרב שליט"א, ציינתי בפניו אתמול את המובא בשיעורי הברכת שמואל זי"ע, שנקט בפשיטות כמו שהביא מהגר"מ פויזן שליט"א, וכנראה גם הרב פויזן אינו יודע מזה, ובשו"ת מנחת יצחק בתשובתו להנ"ל לא הוזכר.
סקרתי:
הגרבד.png
ראשית, כבר הבהירו שגם אם ח"ו יכניסו שתים או עשר - זה לא משנה הרבה, המכשיר יכול להשפיע רק על חלק מאד מצומצם במים.פרלמן משה אמר:מע"כ הביא תמונה של "לפני ואחרי", בכלל לא אוילי שבלן (נגיד באמריקה...) יכניס שתים ח"ו, הרבנים המתירים לא הגבילו.יואל שילה אמר:מה שהסכמתי הוא שאם ישימו שני מכשירים [למה להם לעשות כזה מעשה אוילי???] הרי שבאותו פרק זמן שהמכשיר פועל - הוא יפגוש יותר הידרוקסידים, וכו',
להרגיע את סקרנותך אעלה את מכתבו של אחד מעמודי התורה והיראה שבדורנו, תקרא כל מילה במתינות וכובד ראש, ותדון אחרים לכף זכות:יוסל'ה אמר:@פרלמן משה
בבקשה תגיד את האמת (זה ממש מסקרן אותי)
אתה מבין לגמרי את הנידון?
אתה בטוח שזה אסור,
אתה משוכנע שכל המיתרים לא מבינים ורק האוסרים מבינים?
אם אחד מהתשובות שליליות אז מדוע אתה כ"כ נמהר להביע את עמדך (הצרופה...) נגד המקווה ריין? מאיזה מקום זה מגיע? מדות? טובות או רעות?
לא היה לי כח לקרוא את כל האשכול, אם אפשר בבקשה לציין היכן הבהירו או לציין המקור.שחל אמר:שנית, כבר הבהירו שכשיש השקה המקוה לעולם כשר, כמו שכתוב בשו"ע.
אני חולק בתוקף על ההנחה הזו.משה אמת אמר:טוב, מה כל חסיד סאטמר הולכים לדון עליו מחדש?
זה סאטמר, נקודה,
למה כל כך ברור לך שזו לא התשובה העיקרית?שמואל אמר:כל זה צריך בירור, אילו (!) היתה התשובה העיקרית על הערעור רק משך הזמן שיקח להפוך את רוב המים למי פירות. והחשש נגד זה, הוא שבסוף יעשו את זה יותר מהר.
בנוגע למכתב האחרון, למרות שאני הקטן לא מזדהה עם מילה ממה שכתוב שם, זו חוצפה גדולה לכתוב כך, למי שמעט מכיר את ספריו.אמונת אומן אמר:אני חולק בתוקף על ההנחה הזו.משה אמת אמר:טוב, מה כל חסיד סאטמר הולכים לדון עליו מחדש?
זה סאטמר, נקודה,
גם ר' משה אריה פריינד היה חסיד סאטמאר ועוד גדולים וטובים, ומעולם לא נכנסו לקטגוריה הזו.
כנל בנוגע למכתב האחרון שהעלו פה.
אין שום טעם להביא את דעותיהם של אנשים שדעתם ידועה מראש בכל נושא,והעובדות הם ענין מיותר בעיניהם.
וז"ל הרב רוטר במכתבו:יואל שילה אמר:הידרוקסיד הוא -HO כלומר מימן וחמצן במתח חשמלי שלילי, שהוא תוצר פירוק טבעי של מים, בריאתו מן המים והוא עתיד עוד רגע לחזור להיות מים
הידרוקסיל הוא HO ללא מטען חשמלי, שהוא בר קיום לבערך מליונית שניה
מאחר ואין לו מתח חשמלי - לכן יש לו יכולת חדירה טובה למזהמים, שהמעטפת שלהם בעלת מתח חשמלי שלילי
ה'חימצון מתקדם' גורם להידרוקסיד ליהפך להידרוקסיל
משה אמת אמר:טוב, מה כל חסיד סאטמר הולכים לדון עליו מחדש?ברוךווייס אמר:אמונת אומן אמר:כבר יצא שמעו בפרשת גולובנציץ, מצוה גוררת מצוה
ועוד לפני זה כבן אדם שהיה מוכן לקפוץ חמים רותחים במערכה נגד מרן הרב שטינמן. ובזה יצא שמעו לרבים. אולי מי שגר קרוב אליו הכיר אותו קודם אבל הרחוקים למדו עליו מזה. יש מהם שפעולות אלו העלו את הערך שלו אצלם ויש שלהיפך
זה סאטמר, נקודה,
מי שלא אוהב קוגל שיאכל גלידה.
כמדומה הסבר זה לא ענה על השאלה ששאלו לפני כן.יואל שילה אמר:אינני יודע דבר מוסמך.
כפי איך שאני מבין את התאורייה הקוואנטית - אין הגבלה כזו [כלומר שכל תנועה תת אטומית היא מקרית, אלא שההתנהגות בצירוף של סך הכל של המקרים היא קבועה]
וממילא הכל יכול להיות, אבל בפועל זה לא קורה, מים נותרים מים, כפי שברזל נותר ברזל אף שתאורטית היה יכול להיות שיפשוט צורה וילבש צורה.
מתי יוצאים הפגנות בארה"ב?ירושלמי22 אמר:הוא לא יצא להפגנה בארה"ב רק אחרי שבועות ארוכים של השתדליות ולהתעמק בנושא מכל הצדדים
משה אמת אמר:מתי יוצאים הפגנות בארה"ב?ירושלמי22 אמר:הוא לא יצא להפגנה בארה"ב רק אחרי שבועות ארוכים של השתדליות ולהתעמק בנושא מכל הצדדים
אני לא מבין על מה אתה מדבר בכלל.
כל המושג של הפגנות זה רק נגד הציונים, גם היום לא מפגינים בחו"ל, למעט חסידי סאטמר נגד הקונסול הציוני.
פרלמן משה אמר:מע"כ הביא תמונה של "לפני ואחרי", בכלל לא אוילי שבלן (נגיד באמריקה...) יכניס שתים ח"ו, הרבנים המתירים לא הגבילו.יואל שילה אמר:מה שהסכמתי הוא שאם ישימו שני מכשירים [למה להם לעשות כזה מעשה אוילי???] הרי שבאותו פרק זמן שהמכשיר פועל - הוא יפגוש יותר הידרוקסידים, וכו',
ירושלמי22 אמר:משה אמת אמר:טוב, מה כל חסיד סאטמר הולכים לדון עליו מחדש?ברוךווייס אמר:ועוד לפני זה כבן אדם שהיה מוכן לקפוץ חמים רותחים במערכה נגד מרן הרב שטינמן. ובזה יצא שמעו לרבים. אולי מי שגר קרוב אליו הכיר אותו קודם אבל הרחוקים למדו עליו מזה. יש מהם שפעולות אלו העלו את הערך שלו אצלם ויש שלהיפך
זה סאטמר, נקודה,
מי שלא אוהב קוגל שיאכל גלידה.
ממש לא נכון
אני מעתיק לכאן מה שכתבתי באשכול אחר
בעיני רבים מצטייר האדמו"ר ר' יואל זצוק"ל כקיצוני (ולדאבון לב יש המון קיצוניים שמסתתרים מאחורי איצטלותו של האדמו"ר זצוק"ל לחפות על הקיצניות שלהם)
אבל זה ממש ממש לא נכון, האדמו"ר בנה כל דבריו על פי התורה, ואחרי עיון בתבונה ובהשכל.
הוא לא יצא להפגנה בארה"ב רק אחרי שבועות ארוכים של השתדליות ולהתעמק בנושא מכל הצדדים
לציון בעלמא, בכל שנותיו על אדמת ארה"ב (33 שנותיו האחרונות עלי אדמות) יצא להפגין רק 5-6 פעמים, ובהשוואה להפגנות היום זה רק מעלה שחוק או להיפך כאב גדול
כמו"כ שיטתו בענין ציונית ובחירות היה בנוי הכל עפ"י התורה ומקורות בש"ס ופוסקים, לא בקציניות, ולא בסברות, ולא בהרגשים.
המכתב כבר התפרסם פה באשכול. רק ללא ההדגשות שמהוות שקר והטיה כשלעצמן.פרלמן משה אמר:להרגיע את סקרנותך אעלה את מכתבו של אחד מעמודי התורה והיראה שבדורנו, תקרא כל מילה במתינות וכובד ראש, ותדון אחרים לכף זכות:יוסל'ה אמר:@פרלמן משה
בבקשה תגיד את האמת (זה ממש מסקרן אותי)
אתה מבין לגמרי את הנידון?
אתה בטוח שזה אסור,
אתה משוכנע שכל המיתרים לא מבינים ורק האוסרים מבינים?
אם אחד מהתשובות שליליות אז מדוע אתה כ"כ נמהר להביע את עמדך (הצרופה...) נגד המקווה ריין? מאיזה מקום זה מגיע? מדות? טובות או רעות?
(ואל תשכח כי השאלה אינה תאורטית, אלא הלכה למעשה בכל בית ישראל לדורות עולם)
הרב קלמנוביץ.png
יישר כחך.בן המתחטא אמר:אני מנסה לתמצת לעצמי ולאחרים את מרכז הדיון כאן.
לא קראתי את כל האשכול ואיני מתייחס אלא לנידון על השתנות המים.
כמו כן איני נכנס לפרטי ההגדרות הכימיות.
לפי מה שהבנתי, האוסרים טענו שהמים משתנים וממילא הגדרתם ההלכתית אינה מים, אלא מי פירות או זיעת הבתים.
המתירים (עכ"פ הנוכחים כאן) טענו לעומתם:
א. מבחינה כימית המים לא משתנים (ובנקודה זו העמידם על האמת ר' יואל שילה. שהמים כן משתנים, אלא שאפי' בתרחיש הכי קיצוני זה לא יגיע לרוב מים בפחות מ-58 יום.).
ב. אין משמעות הלכתית לשינוי המים.
ג. גם אילו 2 ההנחות הנ"ל אינם נכונות, מ"מ המקוה יפסל רק אילו ישתנו רוב המים, וע"ז האריך ר' יואל שילה שזה יארך 58 יום וכנ"ל.
מקוה שהבנתי נכון.
מה שנשאר לי לא ברור, זה הנקודות דלהלן:
א. האם המים במצבם השונה, ראויים לשתיה? אם הם משמידים חיידקים, האם אין תחושת צריבה במגע איתם (עכ"פ כשהם במרוכז)?
ב. איך מושמדים הזיהומים והפסולת כשרוב המים לא נפגשים בפעילות כימית כלשהי.
ג. האם יש חולק על כך שזיעת הבתים אינה יכולה להתכשר למקוה גם ע"י השקה?
ד. האם עולה מדברי הרב @יואל שילה שלו יצוייר שמאן דהוא יותיר את אותם המים 58 יום ומעלה, תתכן אפשרות תאורטית (אך לא מסתברת) שרוב המים ישתנו?
אחד התלמידים אמר:ירושלמי22 אמר:משה אמת אמר:טוב, מה כל חסיד סאטמר הולכים לדון עליו מחדש?
זה סאטמר, נקודה,
מי שלא אוהב קוגל שיאכל גלידה.
ממש לא נכון
אני מעתיק לכאן מה שכתבתי באשכול אחר
בעיני רבים מצטייר האדמו"ר ר' יואל זצוק"ל כקיצוני (ולדאבון לב יש המון קיצוניים שמסתתרים מאחורי איצטלותו של האדמו"ר זצוק"ל לחפות על הקיצניות שלהם)
אבל זה ממש ממש לא נכון, האדמו"ר בנה כל דבריו על פי התורה, ואחרי עיון בתבונה ובהשכל.
הוא לא יצא להפגנה בארה"ב רק אחרי שבועות ארוכים של השתדליות ולהתעמק בנושא מכל הצדדים
לציון בעלמא, בכל שנותיו על אדמת ארה"ב (33 שנותיו האחרונות עלי אדמות) יצא להפגין רק 5-6 פעמים, ובהשוואה להפגנות היום זה רק מעלה שחוק או להיפך כאב גדול
כמו"כ שיטתו בענין ציונית ובחירות היה בנוי הכל עפ"י התורה ומקורות בש"ס ופוסקים, לא בקציניות, ולא בסברות, ולא בהרגשים.
אני מוחה על דיון בגופם של אנשים במקום גופם של דברים.
אבל מאחר שלא מפסיקים עם זה, יש להעיר שברור שזו שיטת והתנהלות סאטמאר. נכון שיש איפלציה בשנים החרונות, אבל זה נכון לגבי כולם. לכל אחד יש להם השפה שלהם והתנהלות שלהם. אפשר שלא להסכים לזה [גם אני לא], אבל צריך להבין את זה בפרופוציה הנכונה.
סיפור הממחיש את זה: הגאון ר' אהרן קוטלר זצ"ל אמר על אחד רב יוצאי הונגריה שהוא עם הארץ. זה כאב מאד להאדמו"ר מסאטמאר, איך אפשר לומר על רב גדול ות"ח שהוא עם הארץ. היה אצלו הרב גולדציילר, חתנו החסידי של הרב דסלר, והוא אמר לו שאצל הגר"ק לומר על מישהו שהוא עם הארץ הוא כמו אצלך לומר שהוא אפיקורס. והאדמו"ר נרגע.
שים לב לשאלה ג.סנגורן של ישראל אמר:יישר כחך.
רק אוסיף היתר נוסף - ההשקה.
הדרוקסיד נוצר מאליו מסיבות קוונטיות במים, המכשיר מנצל את המצב הנ"ל.פרלמן משה אמר:וז"ל הרב רוטר במכתבו:יואל שילה אמר:הידרוקסיד הוא -HO כלומר מימן וחמצן במתח חשמלי שלילי, שהוא תוצר פירוק טבעי של מים, בריאתו מן המים והוא עתיד עוד רגע לחזור להיות מים
הידרוקסיל הוא HO ללא מטען חשמלי, שהוא בר קיום לבערך מליונית שניה
מאחר ואין לו מתח חשמלי - לכן יש לו יכולת חדירה טובה למזהמים, שהמעטפת שלהם בעלת מתח חשמלי שלילי
ה'חימצון מתקדם' גורם להידרוקסיד ליהפך להידרוקסיל
כל מולקולה של מים מורכבת מחלק 1 חמצן ו 2- חלקי מימן, וכאשר החמצן המיוחד שמופק ע"י המכשיר חודר לתא הבסיסי של המים, הוא מושך החוצה את המימן ומשנה את ההרכב והיחס למצב שבכל מולקולה יש שני חלקים שווים של חמצן ומימן, וטבע נוזל זה - [ע"פ המדע במצב כזה הוא לא נקרא "מים" בכלל ויש לו שם אחר], שבמצב צבירה והרכב זה הוא משמיד חיידקים ומפרק שומנים וכו', ועי"כ המים שבבור מתנקים מזוהמתם.
-
מאחר שהוא משתמש במילים אחרות, קשה לי לעמוד אם 2 הגירסאות תואמות בהנחת המציאות.
יזכה מע"כ לזכות את הרבים בתיקון העירובין היום, ולזכות אותנו בהארת הנושא כאשר יתפנה.
פרלמן משה אמר:להרגיע את סקרנותך אעלה את מכתבו של אחד מעמודי התורה והיראה שבדורנו, תקרא כל מילה במתינות וכובד ראש, ותדון אחרים לכף זכות:
(ואל תשכח כי השאלה אינה תאורטית, אלא הלכה למעשה בכל בית ישראל לדורות עולם)
הרב קלמנוביץ.png
לגבי סעיף א. ה"מים" לא משנים. והרב שילה לא אמר אחרת. המכשיר גורם למולקולת הידרוקסיד הנמצאת במים מקודם, לפעול. וכלור, עושה אותו דבר, וביתר שאת.בן המתחטא אמר:אני מנסה לתמצת לעצמי ולאחרים את מרכז הדיון כאן.
לא קראתי את כל האשכול ואיני מתייחס אלא לנידון על השתנות המים.
כמו כן איני נכנס לפרטי ההגדרות הכימיות.
לפי מה שהבנתי, האוסרים טענו שהמים משתנים וממילא הגדרתם ההלכתית אינה מים, אלא מי פירות או זיעת הבתים.
המתירים (עכ"פ הנוכחים כאן) טענו לעומתם:
א. מבחינה כימית המים לא משתנים (ובנקודה זו העמידם על האמת ר' יואל שילה. שהמים כן משתנים, אלא שאפי' בתרחיש הכי קיצוני זה לא יגיע לרוב מים בפחות מ-58 יום.).
ב. אין משמעות הלכתית לשינוי המים.
ג. גם אילו 2 ההנחות הנ"ל אינם נכונות, מ"מ המקוה יפסל רק אילו ישתנו רוב המים, וע"ז האריך ר' יואל שילה שזה יארך 58 יום וכנ"ל.
מקוה שהבנתי נכון.
מה שנשאר לי לא ברור, זה הנקודות דלהלן:
א. האם המים במצבם השונה, ראויים לשתיה? אם הם משמידים חיידקים, האם אין תחושת צריבה במגע איתם (עכ"פ כשהם במרוכז)?
ב. איך מושמדים הזיהומים והפסולת כשרוב המים לא נפגשים בפעילות כימית כלשהי.
ג. האם יש חולק על כך שזיעת הבתים אינה יכולה להתכשר למקוה גם ע"י השקה?
ד. האם עולה מדברי הרב @יואל שילה שלו יצוייר שמאן דהוא יותיר את אותם המים 58 יום ומעלה, תתכן אפשרות תאורטית (אך לא מסתברת) שרוב המים ישתנו?
בן המתחטא אמר:שים לב לשאלה ג.סנגורן של ישראל אמר:יישר כחך.
רק אוסיף היתר נוסף - ההשקה.
כי לפי הפמ"ג שחשש לדבריו השעה"צ, דין מים אלו כדין זיעת הבתים ולא תועיל להם השקה.
הענין הזה הוסבר כאן באשכול כבר אינספור פעמים, תמימות היא לחשוב שאזכור שוב ושוב של השטויות המציאותיות שכתב הרב רוטר [כן, אין מילה אחרת לתיאור העובדתי שלו] נעשות מחוסר הבנה או ממחשבה שיש כאן אפשרות אחרת. ויעויין משלי כז כב.פינחס רוזנצוויג אמר:הדרוקסיד נוצר מאליו מסיבות קוונטיות במים, המכשיר מנצל את המצב הנ"ל.פרלמן משה אמר:וז"ל הרב רוטר במכתבו:יואל שילה אמר:הידרוקסיד הוא -HO כלומר מימן וחמצן במתח חשמלי שלילי, שהוא תוצר פירוק טבעי של מים, בריאתו מן המים והוא עתיד עוד רגע לחזור להיות מים
הידרוקסיל הוא HO ללא מטען חשמלי, שהוא בר קיום לבערך מליונית שניה
מאחר ואין לו מתח חשמלי - לכן יש לו יכולת חדירה טובה למזהמים, שהמעטפת שלהם בעלת מתח חשמלי שלילי
ה'חימצון מתקדם' גורם להידרוקסיד ליהפך להידרוקסיל
כל מולקולה של מים מורכבת מחלק 1 חמצן ו 2- חלקי מימן, וכאשר החמצן המיוחד שמופק ע"י המכשיר חודר לתא הבסיסי של המים, הוא מושך החוצה את המימן ומשנה את ההרכב והיחס למצב שבכל מולקולה יש שני חלקים שווים של חמצן ומימן, וטבע נוזל זה - [ע"פ המדע במצב כזה הוא לא נקרא "מים" בכלל ויש לו שם אחר], שבמצב צבירה והרכב זה הוא משמיד חיידקים ומפרק שומנים וכו', ועי"כ המים שבבור מתנקים מזוהמתם.
-
מאחר שהוא משתמש במילים אחרות, קשה לי לעמוד אם 2 הגירסאות תואמות בהנחת המציאות.
יזכה מע"כ לזכות את הרבים בתיקון העירובין היום, ולזכות אותנו בהארת הנושא כאשר יתפנה.
אבל מה שכתב הרב רוטר שהחמצן חודר למים ומשנה אותם זה לא נכון.
גם לא נוצרת מולקולה של 2 חמצן ו2 מימן.
שתי הגירסאות לא קרובים זה אל זה כל הלילה.
ברוך ה',יואל שילה אמר:הסנוניות מבני ברק
הסכמת הרב קלין.jpgהסכמת הרב שטרן.jpg