זיהוי המערה שבה התחבא רב הונא בטבריא

במבי

משתמש ותיק
מיליהון דרבנין אמרין לא כמה דהוא מנהר בליליא הוא מנהר ביממא דאמר רב הונא כד הוינן ערקין באילין בוטיתא דסדרא רבה היו מדליקין עלינו נרות בשעה שהיו כיהים היינו יודעין שהוא יום ובשעה שהיו מבהיקין היינו יודעין שהוא לילה (ירושלמי פסחים א:)

אָמַר רַבִּי הוּנָא עֲרִיקִין הֲוֵינָן מִן קוֹמֵי גוּנְדָא בַּהֲדָא בּוּטִיטָה דִּטְבֶרְיָה וְהָיָה בְּיָדֵינוּ נֵרוֹת, בְּשָׁעָה שֶׁהָיוּ כֵּהִים הָיִינוּ יוֹדְעִים שֶׁהוּא יוֹם, וּבְשָׁעָה שֶׁהָיוּ מַבְהִיקִים הָיִינוּ יוֹדְעִים שֶׁהוּא לָיְלָה (בראשית רבה לא-יא)

וכותב רש"י במדרש שם:

אמר רבי הונא עריקין הוינן מן גונדיא בהדא בוטיטא דטבריא. בורחין היינו מן החיל במערת טבריא:

וייתכן שרבי הונא התחבא במקום הנקרא כיום מערות ברניקי שנמצא בטבריה שכתוב עליה

בשמורה נמצא אזור מצוקי מרשים, בו נמצאת מערכת מערות ברניקי - מערכת מסועפת של 80 חדרים חצובים בסלע, באורך כולל של 482 מטרים, ששימשה את תושבי הגליל בתקופת המרד הגדול (שנים 66-70 לספירה).
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
@דוד ריזל (הפרסומאי)  אשמח אם תשלח עיתונאי לבדוק האם אולי במערות אלה ניתן להבחין בהבדל בין אור הנר ביום ובלילה
 

כותר

משתמש ותיק
במבי אמר:
@דוד ריזל (הפרסומאי)  אשמח אם תשלח עיתונאי לבדוק האם אולי במערות אלה ניתן להבחין בהבדל בין אור הנר ביום ובלילה

שולח.
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
העירוני שאין זה תלוי דווקא במערות אלו, אבל מעולם לא שמענו מבחינה מדעית ראיה לזאת, ואולי יש טבע מיוחד במערות אלו יותר מכל מקום.
 

ובכן

משתמש ותיק
במבי אמר:
@דוד ריזל (הפרסומאי)  אשמח אם תשלח עיתונאי לבדוק האם אולי במערות אלה ניתן להבחין בהבדל בין אור הנר ביום ובלילה
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:
סתם הערה: המערות פתוחות למבקרים? כי הבנתי שיש שם קינון של עטלפים, כולל נגיעות וכו'.

[@דוד ריזל (הפרסומאי) - עכב את השליח שלך, עד לבירור העניינים... :) ].
 
 

במבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
כתוב בתוספתא

...אר"ש יכולני אני שיהו עולין מטבריא לצפורי ומצור לצידון מפני מערות ומגדלות שביניהם (עירובין ד-ח)

וא"כ יש מטבריה רצף של מערות עד ציפורי !
 
חלק עליון תַחתִית