כשרות חדשה בראשות רבני בני ברק

מאן דכר שמיה

משתמש רגיל
כשרות חדשה "מסורת השמיטה", שבראשה יעמדו רבני בני ברק הרב חיים יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט יוצאת לדרך במהלך דרמטי בעולם הכשרות החרדי.
 זהו קונצנזוס יוצא דופן שמקיף את רבני המגזר החסידי והליטאי בישראל. החל מהרב קנייבסקי, הרב אדלשטיין, וכלה בחשובי האדמו"רים, בהם האדמו"רים מבעלזא, ויזניץ, צאנז, סלונים ועוד, שחברו יחד להקמת כשרות "מסורת השמיטה".
 במסגרת תאגיד הכשרות החדש, הוקם בית דין מיוחד שמסמל יותר מכל את הדרמה הגדולה במושגים פנים חרדיים. סביב שולחן אחד הצליחו יוזמי המהלך להושיב את בד"ץ מחזיקי הדת של בעלזא, בד"ץ אגודת ישראל, בד"ץ מודיעין עילית,  בד"ץ רבני הקריות אשדוד, רבני ביתר עילית, רבני אלעד, בד"ץ קרית צאנז, ועוד נציגי ערים לקהילות מכל רחבי הארץ.
 המהלך שיוצא לדרך כעת, נבנה בשנה האחרונה בעמל רב ובשיתוף פעולה של גורמים רבים שביקשו להמשיך את האחדות שנולדה לפני שנתיים כאשר הכשרות הורחבה והפכה לכשרות חסידית-ליטאית.
 כזכור, במהלך הלוויתו של הרב משה יהודה לייב לנדא ע"ה בכ"ד אדר תשע"ט, יצא לדרך מהלך היסטורי שבמסגרתו הוחלט להרחיב את כשרות הרב לנדא ולהכניס לתוכה את הרב שבח צבי רוזנבלט. מאז בשנתיים האחרונות, הרב רוזנבלט יחד עם הרב חיים יצחק אייזיק לנדא, מנהלים את הכשרות יחד בשיתוף פעולה מלא.
 במכתב הרבנים שפורסם היום, מופיעים מנהיגי הציבור החסידי והליטאי והוא מבשר על אחדות נדירה סביב כשרות הרב לנדא, שבעקבות המהלך הזה הולכת וממצבת את עצמה ככשרות שנמצאת בלב הקונצנזוס החרדי.
 "אין לנו מטרה להילחם באף גוף כשרות. הבשורה שהייתה לפני שנתיים כאשר הציבור החסידי והליטאי התאחד תחת כשרות אחת היא הזדמנות של הציבור לקבל את הכשרות הטובה ביותר. לראשונה לרבנים ולאדמו"רים יש גישה ישירה לדרך ולהחלטות שמשפיעות על מה שהציבור שלהם צורך. לכלל הזרמים במגזר הליטאי והחסידי יש נציגות בבי"ד החדש, שעושים הכל כדי להביא לשולחן הציבור את האוכל הכשר והמהודר ביותר".
 "המהלך שיוצא לדרך כעת, נבנה בשנה האחרונה בעמל רב ובשיתוף פעולה והוא המשך טבעי של מהלך האחדות שנולד לפני שנתיים כאשר כשרות הרב לנדא הכשרות הורחבה והפכה לכשרות חסידית-ליטאית" הוסיף הגורם.
 "האחדות המיוחדת שהושגה באותו מהלך, שיצא לדרך ביוזמת ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, עוררה אמון ציבורי כה רב והייתה התשתית להקמת המיזם המהפכני".
 ב'מסורת השמיטה' מצהירים כי מעבר להידורי כשרות ברמה הגבוהה ביותר, הם מחויבים גם להשגת התוצרת האיכותית ביותר והמחירים הטובים ביותר לכלל המגזר. לדברי גורמים בכשרות, רשתות השיווק הגדולות כבר הודיעו על  הצטרפותם למהלך, והתחייבו לספק לציבור שמבקש לקיים את הוראת רבותיו, תוצרת חקלאים בכשרות המהודרת.
הועתק מכאן
 

קבצים מצורפים

  • מסורת השמיטה.jpeg
    מסורת השמיטה.jpeg
    164 KB · צפיות: 248

חייל של הרבי

משתמש ותיק
קראתי זאת כבר, ולא הבנתי כלל מהי הידיעה. כל גוף כשרות נותן הכשר גם בשנת שמיטה. וכך גם הכשר הרב לנדא. אז בשביל מה ההמצאה הזו של 'מסורת השמיטה', שמישהו יסביר לי בבקשה 

נ.ב. זה צריך להיות או בכשרות או באקטואלי'
 

יהודי

משתמש ותיק
בעבר הרבה חזו"אניקים היו צורכים מכשרות הרב לנדא בשביעית (באופנים המותרים לדעתם), ואילו בשביעית הקודמת הרבה מהם עברו לכשרות העד"ח (באופנים הנ"ל). אם איני טועה היתה מורת רוח לרב לנדא זצ"ל מהענין.
אולי זה ה'גליק'.

רק יש לי חוסר הבנה אחד, מילא כשרות בעל"ז נועדה לחסידי בעל"ז. וכן צאנז. אך למי מוסיף בד"ץ אגו"י.
וכנ"ל צ"ע מה בדיוק הענין של בד"ץ מ. עילית, וכי יש להם השגחה שלהם. מעניין.  
 

פעלעד

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
קראתי זאת כבר, ולא הבנתי כלל מהי הידיעה. כל גוף כשרות נותן הכשר גם בשנת שמיטה. וכך גם הכשר הרב לנדא. אז בשביל מה ההמצאה הזו של 'מסורת השמיטה', שמישהו יסביר לי בבקשה 

נ.ב. זה צריך להיות או בכשרות או באקטואלי'

לפי הנשמע מהכתבה הרי שהבשורה היא שהרבה גופי כשרות יתאחדו למשהו אחד גדול, וזה אכן דבר מבורך.

השאלה איפה העדה החרדית בתמונה? לא יכלו לעבוד על צירופם?
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
איפה שארית ישראל? בין הרבנים שהוזכרו יש תומכי שארית ישראל. והרב שבח רוזבלט בעצמו מרבני שארית. היה מצופה שהם יהיו חלק מזה.
 

יהודי

משתמש ותיק
לשא"י יש מערכת כשרות עצמאית בשמיטה.
השאלה אם כיום יש ציבור שמעדיף אותם גם בפירות וירקות.
 

שניאור

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
השאלה איפה העדה החרדית בתמונה? לא יכלו לעבוד על צירופם?
העדה"ח לא רוצה ולא יכולה ללכת ע"פ פסקי החזו"א, כידוע דעת רבני ירושלים לדורותיהם בזה.
 

נותן טעם לשבח

משתמש ותיק
יש לי הרגשה שזו רק מודעה ראשונה בענין.
בהודעה השניה יהיה פירוט איך נרשמים לחלוקת הירקות המהודרים, ועוד בשורה חשובה שניתן להזמין על הדרך גם חד פעמי במחירים מוזלים, וכן בשר ועופות וארגזי מיץ ענבים לחגים במחירים שלא יחזרו על עצמם.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
יהודי אמר:
בעבר הרבה חזו"אניקים היו צורכים מכשרות הרב לנדא בשביעית (באופנים המותרים לדעתם), ואילו בשביעית הקודמת הרבה מהם עברו לכשרות העד"ח (באופנים הנ"ל). אם איני טועה היתה מורת רוח לרב לנדא זצ"ל מהענין.
אולי זה ה'גליק'.

רק יש לי חוסר הבנה אחד, מילא כשרות בעל"ז נועדה לחסידי בעל"ז. וכן צאנז. אך למי מוסיף בד"ץ אגו"י.
וכנ"ל צ"ע מה בדיוק הענין של בד"ץ מ. עילית, וכי יש להם השגחה שלהם. מעניין.  
תשובה:
כשרות ב. מטרתה בעיקר לספק פרנסה למשגיחים הנמנים על החסידות
כשרות אג. מטרתה היחידה לספק פרנסה למנהליה.

נ.ב. סיפר לי ידיד שהציעו לו לשמש משגיח אצל חנות פירות בהדסה עין כרם.
המשכורת:
800 ש''ח לחודש עבור ביקור כל יום בהדסה, ללא אפשרות חניה במקום.
מישהו מאמין שיש משגיח שמבצע זאת?
 
 
חלק עליון תַחתִית