למלך יש מצווה לשאת איתו ספר תורה כל ימי חייו ומסתמא הוא גם יברך עליו בשעה שהוא מניח את הס״ת כגון שחוזר מבית הכסא ומבית המרחץ, ולישון עם הס״ת ייתכן שישן שהרי הגמ׳ אומרת
אינו נכנס לא לבית הכסא ולא לבית המרחץ שנאמר והיתה עמו וקרא בו (דברים יז-יט) מקום הראוי לקרוא (סנהדרין כא:)
ומה הדין בשעת תשמיש ? שהרי זה קיל מבית הכסא ומבית המרחץ ששם אסור להרהר ובתשמיש לא רק שמותר זה אף מצווה כמאמר הקיצור שולחן ערוך
אינו נכנס לא לבית הכסא ולא לבית המרחץ שנאמר והיתה עמו וקרא בו (דברים יז-יט) מקום הראוי לקרוא (סנהדרין כא:)
ומה הדין בשעת תשמיש ? שהרי זה קיל מבית הכסא ומבית המרחץ ששם אסור להרהר ובתשמיש לא רק שמותר זה אף מצווה כמאמר הקיצור שולחן ערוך
במבי אמר:...
וכן כותב בקיצור שולחן ערוך סימן קנ' סעיף ב'
בשעת הזיוו' יש לו להרהר בדברי תורה, ובשאר דבר שבקדושה וכו'
.....