כשרות המאכלים - יידע הציבור וייזהר

חייל של הרבי

משתמש ותיק
HaimL אמר:
חייל של הרבי אמר:
ההוא טייעא אמר:
כמו אם השוחט מחזיק אייפון למשל..?
אינו קשור. הרבה חסידים מקפידים לאכול משחיטתו של שוחט חסידי, הטובל בכל יום, ואינו מקצץ את זקנו.
כמובן שאין זו הקפדה הלכתית, אלא חסידית. ומובן שאצל הליטאים זהו עניין מיותר ואינם מחפשים שוחט כזה.
יפה, מה שקצת עושה comeback לשאלתי המקורית. אני זוכר שפעם קראתי על חסיד שלימד בחורים, או אברכים, שחיטה, ושאל אותם, כיצד ייתכן שהשוחט ישחט ע"פ כל דקדוקי ההלכה, ועדיין שחיטתו פגומה (או פסולה, אינני זוכר מה בדיוק שאל). שתקו, וענה להם, אז מ'שחטען אהן גארטיל! (סליחה על האידיש המשובשת)

נו, אז מה העניין. היכא רמיזא שהשוחט צריך לטבול, או לגדל זקן, או ללמוד מס"י, או לשחוט בשטריימיל, כאשר יודעים שהוא מומחה ובקי וירא שמיים?


אינו רמוז באף ספר (להלכה), ומכאן הסיבה שהליטאים לא מחזיקים מהידור זה. 
זוהי מעין תקנה של אדמו"ר (כל חסידות והאדמו"ר שלה והדור שבו זה נתתקן), שמורה לחסידיו לאכול רק משוחט חסידי. 
מסתמא לא בכל החסידויות נוהגים כך, אבל בהרבה כן. 
בחב"ד, היו תקופות (בדורו של כ"ק אדמו"ר הצ"צ כמדומני) שבהם חיו יחד חסידי חב"ד באותה עיירה יחד עם מתנגדים. וכשעלו וויכוחים את מי למנות לתפקיד פלוני, האדמו"ר (שוב, כמדומה שהצ"צ) הורה שעדיף לוותר למתגדים בעניין רב העיירה שיהיה משלהם, ובלבד שהשוחט יהיה חסיד. 

הטעם והסיבה איני יודע. 
 
 

HaimL

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
HaimL אמר:
חייל של הרבי אמר:
אינו קשור. הרבה חסידים מקפידים לאכול משחיטתו של שוחט חסידי, הטובל בכל יום, ואינו מקצץ את זקנו.
כמובן שאין זו הקפדה הלכתית, אלא חסידית. ומובן שאצל הליטאים זהו עניין מיותר ואינם מחפשים שוחט כזה.
יפה, מה שקצת עושה comeback לשאלתי המקורית. אני זוכר שפעם קראתי על חסיד שלימד בחורים, או אברכים, שחיטה, ושאל אותם, כיצד ייתכן שהשוחט ישחט ע"פ כל דקדוקי ההלכה, ועדיין שחיטתו פגומה (או פסולה, אינני זוכר מה בדיוק שאל). שתקו, וענה להם, אז מ'שחטען אהן גארטיל! (סליחה על האידיש המשובשת)

נו, אז מה העניין. היכא רמיזא שהשוחט צריך לטבול, או לגדל זקן, או ללמוד מס"י, או לשחוט בשטריימיל, כאשר יודעים שהוא מומחה ובקי וירא שמיים?


אינו רמוז באף ספר (להלכה), ומכאן הסיבה שהליטאים לא מחזיקים מהידור זה. 
זוהי מעין תקנה של אדמו"ר (כל חסידות והאדמו"ר שלה והדור שבו זה נתתקן), שמורה לחסידיו לאכול רק משוחט חסידי. 
מסתמא לא בכל החסידויות נוהגים כך, אבל בהרבה כן. 
בחב"ד, היו תקופות (בדורו של כ"ק אדמו"ר הצ"צ כמדומני) שבהם חיו יחד חסידי חב"ד באותה עיירה יחד עם מתנגדים. וכשעלו וויכוחים את מי למנות לתפקיד פלוני, האדמו"ר (שוב, כמדומה שהצ"צ) הורה שעדיף לוותר למתגדים בעניין רב העיירה שיהיה משלהם, ובלבד שהשוחט יהיה חסיד. 

הטעם והסיבה איני יודע. 
זה אולי בגלל תקנת זקנו (סכינים מלוטשות). אבל מה טיבן של טובלי שוחטים. אם על ת"ח הקפידו שלא יהיו כתרנגולים, על תרנגולים לא הקפידו שיהיו כת"ח. 
 
 

אור זרוע

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
אור זרוע אמר:
איש ווילנא אמר:
אלו חומרות בענין שחיטה היו מקובלות אצל הר' לנדא שלא היו מקובלות בשא"י? לפחות לי לא ידוע 
הרב לנדא החמיר בחיסונים לעופות, ובהכשר שלו נתנו חיסונים רק דרך הפה. ובהכשר שא"י נותנים חיסונים בחזה.
[על פי השמועה]

לא דרך הפה. במקום אחר.
כעת ראיתי אריכות רבה באשכול "זריקות החיסונים בעופות" ושם הובא ששנים רבות היה מקפיד הגרמי"ל שלא לשחוט עופות עם זריקות. אחר כך חל שינוי מסוים. עכ"פ זה לא הנושא של האשכול הנוכחי, ורק הערתי בנוגע להבדלים בין השגחת הרב לנדא לשא"י.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
HaimL אמר:
נו, אז מה העניין. היכא רמיזא שהשוחט צריך לטבול, או לגדל זקן, או ללמוד מס"י, או לשחוט בשטריימיל, כאשר יודעים שהוא מומחה ובקי וירא שמיים?
ראשית, אי"ז סיבה - אלא סימן.
ולפיכך הורה כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע (אגרות־קדשו ח"ד ע' תקנח. ועוד) דשפיר דמי לאכול משחיטת בן אשכנז וכיו"ב המקצץ זקנו, לפי שבמדינות ההן אינו חשוב כ"כ בעיניהם ואינו מעיד על פגם ביר"ש; אך בעיני בני רוסיא וסמוכותי' נחשב הדבר לאיסור חמור, והמזלזל בה ראוי לבדוק אחריו.

לעצם הענין, כעי"ז נזכר ב'הלכות א"י' מאלדד הדני [ואף שבמצורף כאן שיער דבשחיטת קדשים מיירי (ואכן מסתברא הכי לפו"ר), הרי סוכ"ס רבים הביאו דבריו אף לענין זביחה שבזמננו].
 

מ אלישע

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
HaimL אמר:
1. לא הבנתי. הרי יש סקר כאן בפורום. הצביעו לכאורה כ24 ניקים, וניתן לראות שבינתיים אין אפילו אחד שסומך על בד"ץ ב"י. (דרך אגב, מסתבר שם גם שלא רק חסידי חב"ד אינם סומכים על שא"י, אלא רוב חברי הפורום).

רוב מתוך 24 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
מ אלישע אמר:
חייל של הרבי אמר:
HaimL אמר:
1. לא הבנתי. הרי יש סקר כאן בפורום. הצביעו לכאורה כ24 ניקים, וניתן לראות שבינתיים אין אפילו אחד שסומך על בד"ץ ב"י. (דרך אגב, מסתבר שם גם שלא רק חסידי חב"ד אינם סומכים על שא"י, אלא רוב חברי הפורום).

רוב מתוך 24 
אכן. וסטטיסטית זה אומר שרוב חברי הפורום אינם אוכלים מהכשר זה. כידוע ליודעי שיטות הסיקור. 
אדרבה אשמח שיענו שם כל חברי הפורום, אבל גם מה שענו בינתיים, נותן תמונה. 
 
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
אני חושב שאין ראיה
כמעט אין מוצרים עם ההכשר הזה
ולכן אנשים לא מתייחסים לשאלה על ההכשר הזה
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
huo yuc יום טוב אמר:
אני חושב שאין ראיה
כמעט אין מוצרים עם ההכשר הזה
ולכן אנשים לא מתייחסים לשאלה על ההכשר הזה

כל מי שנכנס לסקר, מתבקש לסמן כל הכשר שעליו הוא סומך, ויש לו אפשרות לסמן את כל ההכשרים אם ירצה. 

פשוט וברור שכל ניק עובר על רשימת ההכשרים ומסמן לפי המציאות בחייו היומיומיים אם הוא נוהג לסמוך על הכשר זה או לאו. 
 

HaimL

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
HaimL אמר:
חייל של הרבי אמר:
1. לא ידעתי שאפשר לעשות כאן סקר ע"פ רוח הקודש.
סתם.
1. לא הבנתי. הרי יש סקר כאן בפורום. הצביעו לכאורה כ24 ניקים, וניתן לראות שבינתיים אין אפילו אחד שסומך על בד"ץ ב"י. (דרך אגב, מסתבר שם גם שלא רק חסידי חב"ד אינם סומכים על שא"י, אלא רוב חברי הפורום).
במחילה, לא ראיתי את הסקר הנ"ל. חשבתי שזאת לשון המושאלת.
 
 

huo yuc יום טוב

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
כל מי שנכנס לסקר, מתבקש לסמן כל הכשר שעליו הוא סומך, ויש לו אפשרות לסמן את כל ההכשרים אם ירצה. 

פשוט וברור שכל ניק עובר על רשימת ההכשרים ומסמן לפי המציאות בחייו היומיומיים אם הוא נוהג לסמוך על הכשר זה או לאו.
כמובן ,אך הכשר שהוא לא שימושי לא מציינים אותו
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
אור זרוע אמר:
איש ווילנא אמר:
אלו חומרות בענין שחיטה היו מקובלות אצל הר' לנדא שלא היו מקובלות בשא"י? לפחות לי לא ידוע 
הרב לנדא החמיר בחיסונים לעופות, ובהכשר שלו נתנו חיסונים רק דרך הפה. ובהכשר שא"י נותנים חיסונים בחזה.
[על פי השמועה]

לא דרך הפה. במקום אחר.

כמדומה בכנף לא? 
אגב מהסיבה הזו אני מעדיף עופות של העדה שנותנים את החיסונים השוק [בשעתו יצאו עוררין שזה פוגע בצומת הגידים] 
שכמדומה שלאחר בירורים זה הכי גלאט. 
 
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
חייל של הרבי אמר:
ההוא טייעא אמר:
כמו אם השוחט מחזיק אייפון למשל..?
אינו קשור. הרבה חסידים מקפידים לאכול משחיטתו של שוחט חסידי, הטובל בכל יום, ואינו מקצץ את זקנו.
כמובן שאין זו הקפדה הלכתית, אלא חסידית. ומובן שאצל הליטאים זהו עניין מיותר ואינם מחפשים שוחט כזה.


בספר החדש פרשת גדולת מרדכי על תולדות חייו של הרב מבולגרייא (אביו של הרבי מבעלזא שליט''א) מובא, כי פעם בהיותו באירופה בא השוחט להראות את סכינו, והיה מגולח זקן. הזדעזע הרב והסביר לבעל האכסניא, שאביו (מהרי"ד מבעלזא זצ"ל) אמר, כי בשו''ע מבואר שהשוחט צריך שיהיה ירא שמים מרבים. והכוונה, שכל הידור וקפידא שיש שני אנשים בעיר הנוהגים בו, צריך השוחט לנהוג בו. ואם אינו נוהג - אי אפשר להגדירו יר''ש מרבים.
לפי פרשנות הלכתית זו בדברי השו''ע, הרי שמדובר בהקפדה הלכתית לכל דבר. אם כי, פרשנות זו אינה מחייבת מי שאינו מקבל זאת.
(אך כמדומה שבכל זאת כך היה נהוג בעבר גם באויבערלאנד שבהונגריה, שהרב והשוחט היו מגודלי זקן)
שמעיה מקווה שלא כתבת ברצינות 
בכל מקרה כמדומה שאם חיפשנו שבכל הידור וקפידא הוא מחמיר 
הרי מן הראוי להקפיד על שוחט שאינו משתמש בחשמל שמיוצר בחילול שבת 
ואינו סומך על העירוב ברשות הרבים רחבה שש עשרה אמה 

 
 

שמעיה

משתמש ותיק
איש ווילנא אמר:
שמעיה אמר:
חייל של הרבי אמר:
אינו קשור. הרבה חסידים מקפידים לאכול משחיטתו של שוחט חסידי, הטובל בכל יום, ואינו מקצץ את זקנו.
כמובן שאין זו הקפדה הלכתית, אלא חסידית. ומובן שאצל הליטאים זהו עניין מיותר ואינם מחפשים שוחט כזה.


בספר החדש פרשת גדולת מרדכי על תולדות חייו של הרב מבולגרייא (אביו של הרבי מבעלזא שליט''א) מובא, כי פעם בהיותו באירופה בא השוחט להראות את סכינו, והיה מגולח זקן. הזדעזע הרב והסביר לבעל האכסניא, שאביו (מהרי"ד מבעלזא זצ"ל) אמר, כי בשו''ע מבואר שהשוחט צריך שיהיה ירא שמים מרבים. והכוונה, שכל הידור וקפידא שיש שני אנשים בעיר הנוהגים בו, צריך השוחט לנהוג בו. ואם אינו נוהג - אי אפשר להגדירו יר''ש מרבים.
לפי פרשנות הלכתית זו בדברי השו''ע, הרי שמדובר בהקפדה הלכתית לכל דבר. אם כי, פרשנות זו אינה מחייבת מי שאינו מקבל זאת.
(אך כמדומה שבכל זאת כך היה נהוג בעבר גם באויבערלאנד שבהונגריה, שהרב והשוחט היו מגודלי זקן)
שמעיה מקווה שלא כתבת ברצינות 
בכל מקרה כמדומה שאם חיפשנו שבכל הידור וקפידא הוא מחמיר 
הרי מן הראוי להקפיד על שוחט שאינו משתמש בחשמל שמיוצר בחילול שבת 
ואינו סומך על העירוב ברשות הרבים רחבה שש עשרה אמה 

מה לא רציני פה?
כתבתי מה הרב מבולגרייא אמר בשם אביו. איני רואה סיבה לפקפק באמינות הספר, הסיפור, או הציטוט. כך הייתה דעת מהרי"ד מבעלזא, וכנראה עוד רבים מגדולי החסידות.
ובפשטות, לפי זה, ברור שצריך ולא רק ראוי להקפיד על שוחט שאינו משתמש בחשמל שמיוצר בחילול שבת, ואינו סומך על העירוב ברה"ר שרחבה ט"ז אמה. מה הפירכה?
 

mashav

משתמש רגיל
יש לי הרבה מה להוסיף, בעיקר בקשר לשני ה"חוג חת"ס" אבל אין זמני עמי,
רק אכתוב ענין מזעזע שראו עיני, בשחיטת עופות באחד מכשרויות הבדצי"ם המוסמכות הלכו כל העופות שהיה עליהם שאלות לליין מקביל שהיה אמור להיות משווק לרבנות (שימו לב! אוכלי הרבנות לא מקבלים משם שחיטה שמכשירים בעיות אם מתעוררות, אלא שחיטה שכולה עשויה מבעיות, רק מה שנפסל עבר אליהם!).
ובפועל יצאתי החוצה לחדר האריזה של ליין "הרבנות" וראיתי את כל העופות נארזים תחת השגחת חוג חת"ס פ"ת! ע"י עובדים ערבים בלא שיש שום משגיח המפקח עליהם!
שאלתי את האנשים במקום מה זה? ככה זה תמיד? והם ענו לי אכן אתה ראית.... לנו אסור להגיד.
שומו שמים!!!!

הכשר חוג חתם סופר פ''ת

כשרות חוג חתם סופר בני ברק

 
נערך לאחרונה על ידי מנהל:

חייל של הרבי

משתמש ותיק
mashav אמר:
יש לי הרבה מה להוסיף, בעיקר בקשר לשני ה"חוג חת"ס" אבל אין זמני עמי,
רק אכתוב ענין מזעזע שראו עיני, בשחיטת עופות באחד מכשרויות הבדצי"ם המוסמכות הלכו כל העופות שהיה עליהם שאלות לליין מקביל שהיה אמור להיות משווק לרבנות (שימו לב! אוכלי הרבנות לא מקבלים משם שחיטה שמכשירים בעיות אם מתעוררות, אלא שחיטה שכולה עשויה מבעיות, רק מה שנפסל עבר אליהם!).
ובפועל יצאתי החוצה לחדר האריזה של ליין "הרבנות" וראיתי את כל העופות נארזים תחת השגחת חוג חת"ס פ"ת! ע"י עובדים ערבים בלא שיש שום משגיח המפקח עליהם!
שאלתי את האנשים במקום מה זה? ככה זה תמיד? והם ענו לי אכן אתה ראית.... לנו אסור להגיד.
שומו שמים!!!!
צריך לעשות רעש אדיר על "ההכשר" הזה, 
בושה שהוא עוד קיים ומתפרנס. 

 
 

יהודי

משתמש ותיק
הכהן אמר:
חומוס קלוי - קדאמעס - ראיתי בספרו של הגר"י אפרתי שיש בזה בעיה חריפה של בשולי עכו"ם
במדריך הכשרות של העד"ח כבר לפני שנים רבות (ושוב כל שנה ושנה) כתבו שיש מח' בדינו אי בישול עכו"ם אוסרו.
 
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
לגבי ב"י, מידיעה אישית על מפעל שהם לא מקפידים שרק יהודי ידליק את האש כדעת הב"י
לגבי הטונה של שא"י, זה לא ע"ג הגרש"צ רוזנבלט שליט"א (אמנם הבעיה שמפריעה לו זה הבדיקה של הדגים עצמם ולא הכבוש)
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
חלק א׳ ממעל אמר:
לגבי ב"י, מידיעה אישית על מפעל שהם לא מקפידים שרק יהודי ידליק את האש כדעת הב"י
לגבי הטונה של שא"י, זה לא ע"ג הגרש"צ רוזנבלט שליט"א (אמנם הבעיה שמפריעה לו זה הבדיקה של הדגים עצמם ולא הכבוש)
לגבי בישול ישראל. על הדלקת אש גם הרמ"א מקפיד, והב"י מקפיד שהישראל יניח על האש
 
 

יהודי

משתמש ותיק
אם לא מדליקים את האש, זה בישול עכו"ם לדברי הכל. אלא שלשו"ע בעי שיניח הקדירה (שלא כמו באפיה שסגי בהדלקת האש). וכמש"כ הרב @חייל של הרבי.
 

יהודי

משתמש ותיק
בחפשי איזה מידע ברשת, הגעתי לדברים שכתבו באתר כושרות לגבי כשרויות בפסח:
הערה לסיום: כאשר אנו רואים את הכשרויות שנותנות את כשרותן לצורך הפסח על מוצרים שכשרויות אחרות הסכימו להכשיר את המוצר לימות השנה בלבד, לא נוכל להמנע מלשאול את עצמנו - האם באמת ישנו פיקוח הדוק בכל המפעלים הללו? מהיכן כח האדם הגדול הנדרש כדי לפקח לתקופה קצרה כל כך? מה המשגיחים הללו עושים בשאר ימות השנה ומה רמת המקצועיות שלהם? כיצד יכול גוף כשרות לברר ולקבוע נהלים ברורים באופן יסודי בתקופה קצרה כל כך של ייצור לפסח על כמות מפעלים גדולה כל כך? עד כאן הציטוט.
כמובן שהענין נוגע בעיקר לחותמת בית יוסף וחוג חת"ס.
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
חלק א׳ ממעל אמר:
לגבי ב"י, מידיעה אישית על מפעל שהם לא מקפידים שרק יהודי ידליק את האש כדעת הב"י
לגבי הטונה של שא"י, זה לא ע"ג הגרש"צ רוזנבלט שליט"א (אמנם הבעיה שמפריעה לו זה הבדיקה של הדגים עצמם ולא הכבוש)
לגבי בישול ישראל. על הדלקת אש גם הרמ"א מקפיד, והב"י מקפיד שהישראל יניח על האש
צודק החלפתי, הם לא מקפידים שהישראל יניח
 
 

נוריאל עזרא

משתמש ותיק
נוריאל עזרא אמר:
אברהם משה אמר:
נוריאל עזרא אמר:
לגבי בעלז אין לי מושג. אך עד לפני כשנה הייתה באיזה מקום פיצרייה בהכשר של בד"ץ חדש ולא מוכר ובשום הזדמנות המשגיח לא היה שם.(ולא היו מצלמות של הבד"ץ או משהו כזה) שאלתי את העובד שם שאלה קטנה ממש האם יש להם נפה חשמלית, הם השיבו שלא. תהיו בטוחים שבלא נפה חשמלית מכניסים בודאי קמח שאינו מנופה אין ולו שום סיכוי שהם עומדים שעות ומנפים ק"ג רבים בנפה ידנית.

נתקלתי בדרך אגב במשגיח של הרבנות ושאלתי אותו אם הוא ראה אי פעם את המשגיח של הבד"ץ והוא השיב בשלילה שאלתי אותו על העניין עם הנפה והוא השיב שאכן לא יתכן שהם מנפים אם אין להם נפה חשמלית שאין סיכוי.

לא בדקתי יותר מדי כי לי זה הספיק לא לקנות שם, בדיעבד כעסתי על עצמי שלא הרקעתי רקיעים על זה, עכ"פ נסגרה.
סתם שאלה,
במפעלים יש חוק (כך אני לומד מכל האריזות למיניהם) שצריך כשרות רבנות כבסיס, ועל זה אם רוצים להוסיף כשרות, בבקשה.
האם בחנויות/מסעדות המוכרות דברי מאכל אין את הכלל הזה?
כלומר,
אותה פיצרייה לא צריכה כשרות רבנות? ואם היא אכן צריכה, למה המשגיח שפגשתם לא הוצרך לבאר את ענין החנות ההיא גופא?
צודק. אכן לא היה לו מה להשיב(הוא אגב(למקרה ולא ביארתי היטב קודם) היה אחראי על החנות הנ"ל מטעם הרבנות) ולצערי לא בדקתי מהמזבח ולמעלה וחבל. בהזדמנות אברר מה הנוהל אצלנו ברבנות בעירנו לראות האם הם דורשים נפה חשמלית לעסק כמו פיצרייה(המכינה בצק במקום מקמח שאינו מנופה)ואזכיר עניין הפיצרייה הנ"ל ואעדכן מה אמרו לי.
נתקלתי במשגיח הכשרות הנ"ל ודברתי עמו שוב על החנות של הפיצה(שכיום כאמור כבר נסגרה) והזכרתי לו העניין עם הנפה, הוא לא כל כך זכר מה היה בחנות אך ניסה לומר שאולי הייתה להם נפה מיוחדת גדולה מאוד ובמקרה כזה גם אם לא חשמלית זה אפשרי לנפה.(לדעתי זו לא טענה כי המדובר בחנות של אנשים שאינם דתיים ואי אפשר לסמוך על זה גם בנפה גדולה כזו כי בכל זאת זו פעולה קשה לנפות ק"ג רבים של קמח) עכ"פ הערתי לו שהם הראו לי את הנפה והיא הייתה נפת 70 מ"ש בגודל רגיל.
אם כך הוא אמר באמת אי אפשר שהם ינפו כמויות לפיצה לא ייתכן.

ומה הנהלים במקרה כזה? שאלתי, האם אתם ברבנות מאשרים לעסק כזה להשתמש בנפה כזו? 
הוא השיב לי שלא, מה פתאום.

אז איך קרה כזה דבר שאלתי האם זה מחדל?

הוא השיב שכן אכן מדובר במחדל ולא אמור היה להיות.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
חייל של הרבי אמר:
בהרבה הכשרים ישנן פאדיחות "נוראות"... יש הכשרים שהפדיחות כנראה לא מתגלות...

על מנת לשכנע שהכשר בית יוסף סובל מעודף של פאדיחות יש צורך לערוך מחקר מעמיק ומסודר על מה שקורה בשאר ההכשרים.

כבר במקרה שהבאת מופיע שמו של הכשר אחר, לא ברור מי היה המוביל בפאדיחה...
אחר המחילה, כבודו קרא את הדו"ח?
לגוף הטענה, 'פאדיחות' כאלו לא קורות בכל הכשר. הכשלה מאסיבית ושיטתית של יהודים בחלב עכו"ם, בליעת טעם של גבינות עכו"ם (שאסור מדינא), והכל תוצאה של משגיחים שאין להם מושג איך המפעל עובד, ומנהלי מערך הכשרות שפשוט לא מקצים מספיק משגיחים לפקח על החליבה. זו התנהלות טפשית במקרה הטוב (ואני לא אגיד מה זה במקרה הרע).

לטעון שדברים כאלו קורים אצל העד"ח, הרב לנדא... רק שלא שומעים... ברור שאצל כולם יש כשלים, אבל הדו"ח הנ"ל חושף - לא כשל, אלא - שיטה. הביקורת שם בכלל תואמה מראש!

לגבי בד"ץ בעלזא, אה"נ וכפשוט...
 

עמנואל

משתמש ותיק
קראתי היטב את הדו"ח,
לא ראיתי שהבאתם פאדיחות של הכשרים אחרים כדי שנוכל לדון האם האם הן חמורות יותר או פחות
יש צורך לערוך תחקיר עומק על כל ההכשרים, כדי שנוכל לקדם את הדיון אודות הדעה השלילית על בית יוסף
אי אפשר להסיק מאיפיזודה כלשהי
 

עמנואל

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
עמנואל אמר:
לא ראיתי שהבאתם פאדיחות של הכשרים אחרים
הביאו גם הביאו; די אם נציין את נושאי־שמו של אחד ומיוחד מגדולי־ישראל שבאונגאר"ן, וד"ב.
אין כוונתי לכל חברי הפורום, אלא לרב חייל של הרבי
 

נוריאל עזרא

משתמש ותיק
נוריאל עזרא אמר:
HaimL אמר:
נוריאל עזרא אמר:
יש גם מקרים שאפשר לציין את ההשגחות או המשגיחים לשבח.
מדוע שלא תציין לשבח את שמה של ההשגחה הנ"ל?

אני לא זוכר אבל היו על התעודה עצמה הרבה תמונות של רבנים למשפחת אביחצירא.
אני מתנצל עברתי על הדברים שכתבתי ומשום מה תגובתי לא הייתה נכונה לשאלתך. בטעות השבתי על ההשגחה של חנות הפיצה(שממש לא לשבח וכנ"ל בהודעות הקודמות) ושגיאות מי יבין...
הכשרות שהמשגיח כשרות המדובר בחנות השווארמה שציינתי לשבח לא נאמר לי אנסה לברר עם מספר הדברים.
 
 

נוריאל עזרא

משתמש ותיק
נוריאל עזרא אמר:
יש גם מקרים שאפשר לציין את ההשגחות או המשגיחים לשבח.

שח לי אדם אחד שיש לו חבר שהוא משגיח כשרות ושהוא השגיח על חנות שווארמה אחת ויום אחד איחר לבוא לעבודה בגלל התנועה וכשהגיע ראה שכבר השווארמה עם השומן בתהליך הכנה על המתקן מה שהוא לא מסכים בלעדיו כי רוצה לראות שיוצא מהשקית עם החותמות. אבל בגלל שזה גם קשור אליו כי אחר אמר אומר לבדוק לפחות היכן השקיות הפתוחות שאל את העובדים שאמרו לו הנה זרקנו לפח הזה. הוא בדק ומשלא ראה שם כלום, פנה לבעל העסק ובעל העסק אמר לו תירגע זה בפח המרכזי. הלך מיודענו לפח המרכזי והפכו על פניו וחיפש בכל הלכלוך השקיות ולא מצא. חזר ואמר לבעל העסק שאין שקיות ולא כלום ושאם לא יביא לו את השקיות הוא יוריד לו את הכשרות! בעל העסק אמר לו זה בפח, אתה יודע אמר לו המשגיח תאמר לי לפחות ממי קנית או מאיפה אני רוצה לבדוק שאכן קנית משם. בעל העסק לא רצה לענות על זה ואמר לו זה בפח לך תחפש.

ברוך אומר ועושה, המשגיח אמר לו שהוא שהוא מתפטר ובו ביום דאג שיורידו לו את הכשרות.
בלילה ההוא גילה המשגיח ששרפו את מכוניתו.
(מזה גם נבין עם מה המשגיחים צריכים להתמודד ונדונם לכף זכות אי כי אין בזה ללמד סנגוריא על השגחה לא טובה או משגיח שמזלזל)
HaimL אמר:
מדוע שלא תציין לשבח את שמה של ההשגחה הנ"ל?
שאלתי את מי שסיפר לי את הדברים ואמר לי שלמיטב זיכרונו מדובר היה בבד"צ בית יוסף.
 
חלק עליון תַחתִית