בקשת עזרה מקומות בהן בני עדות המזרח לא נוהגים כמו פסיקת הבית יוסף

שי לתלמיד

משתמש רשום
בקשת עזרה מקומות בהן בני עדות המזרח לא נוהגים כמו פסיקת הבית יוסף
 

עמנואל

משתמש ותיק
שי לתלמיד אמר:
בקשת עזרה מקומות בהן בני עדות המזרח לא נוהגים כמו פסיקת הבית יוסף
ישנם מקומות רבים כאלה ויש לכך סיבות שונות ומגוונות, חלקן תמצא כאן
 

עת הזמיר

משתמש ותיק
מי מוגדר בני עדות המזרח?
ועל איזה זמן אתה מדבר? קודם הרב עובדיה יוסף זצ"ל ובניו או לאחר מכאן.
יוצאי מורוקו ומנהגיהם, תוניס וג'רבא, לוב, או עירקים שהלכו לפי הבן איש חי....
פרט נמק ובאר
או אולי כוונתך בסב"ל כנגד מרן שמוסכם על כולם.
 

שי לתלמיד

משתמש רשום
פותח הנושא
א. בני עדות המזרח הכוונה לכולם [חוץ מתימנים]
מבחינת הזמן אני מעוניין להקיף את כל הזמנים בצורה מסודרת
 

בן אבנר

משתמש ותיק
איני יודע מקורות מספיק,
אך רבות מבנות המזרח מברכות על הדלקת נרות שבת אחר ההדלקה.
רבות מהן גם מברכות על חלק ממצוות עשה שהזמן גרמן.

כמדו' שנוהגים היום כולם לברך הנותן ליעף כח (ע"פ האר"י), ודלא כפסק השו"ע.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
לכרוך רצועות תפש"י על הזרוע לפני הנחת תפש"ר (ודעת מרן המחבר תחילה להניח תפש"ר ואח"כ לכרוך רצועות על זרוע).
וזהו לפי הזוה"ק כמדומני.

להכניס הציצית תחת הבגדים. ג"כ ע"פ הסוד.
 

חימקו

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
לכרוך רצועות תפש"י על הזרוע לפני הנחת תפש"ר (ודעת מרן המחבר תחילה להניח תפש"ר ואח"כ לכרוך רצועות על זרוע).
וזהו לפי הזוה"ק כמדומני.
השו"ע פוסק בזה כדעת הרא"ש, ואנחנו נוהגים כהאריז"ל לכרוך קודם הנחת של ראש.
 

ישראל הכהן

משתמש ותיק
בהמון מקומות גם ביו"ד [תערובות מליחה וכו'] הזבחי צדק הכף החיים ושא"פ הספרדים פוסקים כהרמ"א ודלא כב"י
 

עטסופר

משתמש ותיק
רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
בכל מקרה ניתן לראות זאת בארוחת בוקר כאשר פועל לא יהודי מכין בלינצ'ס חביתיות ירק ועוד לפי דרישת הסועדים, לאשכנזים יש לקוות שהמשגיח הדליק את האש, אך לספרדים ניתן לראות כי כל פעולת הבישול נעשה ע"י הפועל הנכרי, אלא למי שסובר שמאכלים אלו אינם עולים על שולחן מלכים, למרות שמדובר במלון יוקרתי.
 

נותן טעם לשבח

משתמש ותיק
עטסופר אמר:
רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א.
רוב המסעדות והמלונות הללו אינם בכשרות מהודרת, וכמעט כל אחד שנכנס אליהם אינו מאלה שמדקדקין בקלה כבחמורה, בכדי שתוכל להוכיח ממנו משהו.
 
 

יהודי

משתמש ותיק
עטסופר אמר:
רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
בכל מקרה ניתן לראות זאת בארוחת בוקר כאשר פועל לא יהודי מכין בלינצ'ס חביתיות ירק ועוד לפי דרישת הסועדים, לאשכנזים יש לקוות שהמשגיח הדליק את האש, אך לספרדים ניתן לראות כי כל פעולת הבישול נעשה ע"י הפועל הנכרי, אלא למי שסובר שמאכלים אלו אינם עולים על שולחן מלכים, למרות שמדובר במלון יוקרתי.
אם להביא ראיה מהמון העם האוכלים בכל מקום, אפשר להביא אלפי ראיות ממנהגם נגד השו"ע. וגם נגד הגמרא.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
עטסופר אמר:
רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
אין (כיום) בארה"ק שום הכשר רציני שלא מקפיד על בישול ישראל של הב"י. (אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה).

כל ההכשרים (כיום, בארה"ק) שאינם מקפידים בזה, מי שאוכל אצלם נוהג בכו"כ עניינים נגד השיטה הרווחת של הפוסקים שראוי להיזהר מספק מאכלות אסורות... לא קשור למחבר/רמ"א
(אמנם בחו"ל יש כמה הכשרים רציניים שאולי אשכנזים יכולים לסמוך, והספרדים באמת צריכים להימנע בגלל עניין זה)
 
 

עמנואל

משתמש ותיק
עטסופר אמר:
רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
בכל מקרה ניתן לראות זאת בארוחת בוקר כאשר פועל לא יהודי מכין בלינצ'ס חביתיות ירק ועוד לפי דרישת הסועדים, לאשכנזים יש לקוות שהמשגיח הדליק את האש, אך לספרדים ניתן לראות כי כל פעולת הבישול נעשה ע"י הפועל הנכרי, אלא למי שסובר שמאכלים אלו אינם עולים על שולחן מלכים, למרות שמדובר במלון יוקרתי.
מרן לא דיבר במקום שבו האיסור מבוסס על כמה חומרות. הב"י עצמו בס"ס רנג נימק להתיר השהיה לצורך מחר מס"ס, שמא הלכה כחנניה ואת"ל כחמים, שמא מותר להשהות לצורך מחר - למרות שבשתי המחלוקות הוא אוסר. וכהנה רבות בספרות ההלכתית.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
חייל של הרבי אמר:
(אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה)
יש כאן כמה מילים שאסור להאמין להן לפי הלכות לה"ר

מה, שכתבתי שהם מקפידים בישול ישראל של הב"י? נו, אני שומע
 

עמנואל

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
עמנואל אמר:
חייל של הרבי אמר:
(אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה)
יש כאן כמה מילים שאסור להאמין להן לפי הלכות לה"ר

מה, שכתבתי שהם מקפידים בישול ישראל של הב"י? נו, אני שומע
הייתי משיב לך,
אבל הנושא כאן הוא לא כמה החיל של הרבי מזלזל בהכשרים ובמוסדות שלא מזוהים עם כיתתו.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
חייל של הרבי אמר:
עמנואל אמר:
יש כאן כמה מילים שאסור להאמין להן לפי הלכות לה"ר

מה, שכתבתי שהם מקפידים בישול ישראל של הב"י? נו, אני שומע
הייתי משיב לך,
אבל הנושא כאן הוא לא כמה החיל של הרבי מזלזל בהכשרים ובמוסדות שלא מזוהים עם כיתתו.
צא וראה שבמק"א דיברתי דברים טובים על הכשר הרב מחפוד (לא מכיתתי), ונתתי ביקורת על הכשר הרב לנדא בדבר מסויים.
האמן לי שמה שמעניין אותי זה כשרות ולא הפוליטיקות הללו.
קצת מצחיק שאתה תלמד אותי על בד"ץ ב"י אחרי שאני השגחתי מטעמם יותר מפעם אחת. 
 
 

עמנואל

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
קצת מצחיק דאתה תלמד אותי על בד"ץ ב"י אחרי שאני השגחתי מטעמם יותר מפעם אחת.
קבל נא את התנצלותי.
לא באתי ללמד אותך על הכשר בית יוסף, אבל דעתך האישית כפי שהיא הובעה - מבלי נימוק משכנע - אין לה מקום.
יש ת"ח גדולים וציבורים גדולים של ירא"ש שסומכים על ההכשר ולא ממש מכבד להטיל בהם דופי.
 

עמנואל

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
עמנואל אמר:
 נימוק משכנע - 

ראה כאן, ובעיקר כאן.
פדיחות דומות קורות בעוד הכשרים (אגב, כבר שם מוזכר שם שמו של הכשר נוסף, של אחת החסידויות הגדולות).

אי אפשר להסיק מאפיזודות. אני אישית הפרשתי חלה בהוראת הערבי שעבד באחת מהמאפיות של עדה החרדית... יש לערוך תחקיר מעמיק ולבדוק את הסטנדרטים בכל ההכשרים, ללא משוא פנים, ואח"כ ללמוד אך דרישות ההלכה. אז יהיה ניתן להביע דעה אוביקטיבית ככל הניתן.

בסופו של דבר נראה שרוב האנשים אוחזים בהכשר מסוים מבלי ידיעה, ועל הבורות הזו חוגגים הרבה הכשרים...

הזכרת שם בדיקה של המשגיח. מעניין מאוד כיצד בודקין את המשגיח?
יש יהודי המפעיל טחנת קמת נחשבת מאוד עבור מצות. הוא נוהג לבדוק האם הטוחן הביא שתי שערות... מה שמעורר שאלות לא פשוטות על מפעיל הטחנה ועל ההכשר שלו...
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
עמנואל אמר:
חייל של הרבי אמר:
עמנואל אמר:
 נימוק משכנע - 

ראה כאן, ובעיקר כאן.
. אני אישית הפרשתי חלה בהוראת הערבי שעבד באחת מהמאפיות של עדה החרדית... 

האמת שזה מרתק. מצד אחד זה לא תקין שהערבי אחראי על זה, מצד שני הוא ממלא את תפקידו נאמנה!

לגוף העניין, אני חושב שכבודו מדי מחמיר בהל' לשה"ר כשזה מגיע להכשרים. לשיטת מר, כל הכשר הוא בחזקת זכאי עד שיוכח ההיפך. וגם ההוכחה חייבת להיות אחרי מחקר ארוך ומקיף. 
אבל המוחש לא יוכחש, שאפשר ע"י שמועות (מבוססות) וסיפורים (עם מקור אמין) 'להריח' איזה הכשר נותן עבודה, ואיזה הכשר נותן תעודה...
 

יהודי

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
עטסופר אמר:
רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
אין (כיום) בארה"ק שום הכשר רציני שלא מקפיד על בישול ישראל של הב"י. (אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה).

כל ההכשרים (כיום, בארה"ק) שאינם מקפידים בזה, מי שאוכל אצלם נוהג בכו"כ עניינים נגד השיטה הרווחת של הפוסקים שראוי להיזהר מספק מאכלות אסורות... לא קשור למחבר/רמ"א
(אמנם בחו"ל יש כמה הכשרים רציניים שאולי אשכנזים יכולים לסמוך, והספרדים באמת צריכים להימנע בגלל עניין זה)
איך מידיעה? הם נותנים הכשר למאות אם לא אלפי מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
יהודי אמר:
חייל של הרבי אמר:
איך מידיעה? הם נותנים הכשר למאות אם לא אלפי מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ.
עיקר כוונתי שבאופן רשמי הם מקפידים על כך.
אבל גם בפועל, ממה שיצא לי לראות בעצמי (במסעדה שהשגחתי) ולשמוע מאחרים, הם מקפידים על כך.
כנראה שהם לא מקפידים שזה יהי' יהודי דתי, אבל שיהי' יהודי.
ידיד שלי השגיח מטעמם כמה פעמים במסעדת בשרים במרכז הארץ, וכנראה לא היו שם מספיק עובדים יהודים והוא הי' חייב לעמוד שעות ליד הפלאנצ'ה כדי להניח את הבשרים על האש. היו שם בעיות אחרות (למשל - המפקח של הבד"ץ הגיע ושלל בתוקף את ההנהגה של המשגיח לבדוק אצה אצה [באצות נורי] ואמר שמספיק בדיקה מדגמית, וזו הכשלת הרבים כידוע ליודעים)
 
 

יהודי

משתמש ותיק
יהודי שאינו דתי, זה ממש לא פשוט כידוע.
אבל אני שמח לשמוע שאת זה לפחות הם דורשים.
 
חלק עליון תַחתִית