ישנם מקומות רבים כאלה ויש לכך סיבות שונות ומגוונות, חלקן תמצא כאןשי לתלמיד אמר:בקשת עזרה מקומות בהן בני עדות המזרח לא נוהגים כמו פסיקת הבית יוסף
השו"ע פוסק בזה כדעת הרא"ש, ואנחנו נוהגים כהאריז"ל לכרוך קודם הנחת של ראש.חייל של הרבי אמר:לכרוך רצועות תפש"י על הזרוע לפני הנחת תפש"ר (ודעת מרן המחבר תחילה להניח תפש"ר ואח"כ לכרוך רצועות על זרוע).
וזהו לפי הזוה"ק כמדומני.
חזר בו המחבר ביו"ד סי' רסו (ס"ט).עשירית האיפה אמר:כל עם ישראל נוהג שלא כשו"ע בזמן השקיעה
רוב המסעדות והמלונות הללו אינם בכשרות מהודרת, וכמעט כל אחד שנכנס אליהם אינו מאלה שמדקדקין בקלה כבחמורה, בכדי שתוכל להוכיח ממנו משהו.עטסופר אמר:רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א.
אם להביא ראיה מהמון העם האוכלים בכל מקום, אפשר להביא אלפי ראיות ממנהגם נגד השו"ע. וגם נגד הגמרא.עטסופר אמר:רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
בכל מקרה ניתן לראות זאת בארוחת בוקר כאשר פועל לא יהודי מכין בלינצ'ס חביתיות ירק ועוד לפי דרישת הסועדים, לאשכנזים יש לקוות שהמשגיח הדליק את האש, אך לספרדים ניתן לראות כי כל פעולת הבישול נעשה ע"י הפועל הנכרי, אלא למי שסובר שמאכלים אלו אינם עולים על שולחן מלכים, למרות שמדובר במלון יוקרתי.
אין (כיום) בארה"ק שום הכשר רציני שלא מקפיד על בישול ישראל של הב"י. (אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה).עטסופר אמר:רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
מרן לא דיבר במקום שבו האיסור מבוסס על כמה חומרות. הב"י עצמו בס"ס רנג נימק להתיר השהיה לצורך מחר מס"ס, שמא הלכה כחנניה ואת"ל כחמים, שמא מותר להשהות לצורך מחר - למרות שבשתי המחלוקות הוא אוסר. וכהנה רבות בספרות ההלכתית.עטסופר אמר:רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
בכל מקרה ניתן לראות זאת בארוחת בוקר כאשר פועל לא יהודי מכין בלינצ'ס חביתיות ירק ועוד לפי דרישת הסועדים, לאשכנזים יש לקוות שהמשגיח הדליק את האש, אך לספרדים ניתן לראות כי כל פעולת הבישול נעשה ע"י הפועל הנכרי, אלא למי שסובר שמאכלים אלו אינם עולים על שולחן מלכים, למרות שמדובר במלון יוקרתי.
יש כאן כמה מילים שאסור להאמין להן לפי הלכות לה"רחייל של הרבי אמר:(אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה)
וזה כנראה המילים שאתה כתבתעמנואל אמר:יש כאן כמה מילים שאסור להאמין להן לפי הלכות לה"ר
עמנואל אמר:יש כאן כמה מילים שאסור להאמין להן לפי הלכות לה"רחייל של הרבי אמר:(אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה)
הייתי משיב לך,חייל של הרבי אמר:עמנואל אמר:יש כאן כמה מילים שאסור להאמין להן לפי הלכות לה"רחייל של הרבי אמר:(אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה)
מה, שכתבתי שהם מקפידים בישול ישראל של הב"י? נו, אני שומע
צא וראה שבמק"א דיברתי דברים טובים על הכשר הרב מחפוד (לא מכיתתי), ונתתי ביקורת על הכשר הרב לנדא בדבר מסויים.עמנואל אמר:הייתי משיב לך,חייל של הרבי אמר:עמנואל אמר:יש כאן כמה מילים שאסור להאמין להן לפי הלכות לה"ר
מה, שכתבתי שהם מקפידים בישול ישראל של הב"י? נו, אני שומע
אבל הנושא כאן הוא לא כמה החיל של הרבי מזלזל בהכשרים ובמוסדות שלא מזוהים עם כיתתו.
קבל נא את התנצלותי.חייל של הרבי אמר:קצת מצחיק דאתה תלמד אותי על בד"ץ ב"י אחרי שאני השגחתי מטעמם יותר מפעם אחת.
פדיחות דומות קורות בעוד הכשרים (אגב, כבר שם מוזכר שם שמו של הכשר נוסף, של אחת החסידויות הגדולות).חייל של הרבי אמר:
עמנואל אמר:. אני אישית הפרשתי חלה בהוראת הערבי שעבד באחת מהמאפיות של עדה החרדית...חייל של הרבי אמר:
ולכן? כל הכשר שאינו עושה את עבודתו נאמנה 'זכה' כאן לבקורת צולבת, ובצדק.עמנואל אמר:פדיחות דומות קורות בעוד הכשרים (אגב, כבר שם מוזכר שם שמו של הכשר נוסף, של אחת החסידויות הגדולות).
איך מידיעה? הם נותנים הכשר למאות אם לא אלפי מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ.חייל של הרבי אמר:אין (כיום) בארה"ק שום הכשר רציני שלא מקפיד על בישול ישראל של הב"י. (אפילו בד"ץ ב"י שידוע בחוסר מקצועיותו ובעצלותו, מקפידים על עניין זה, מידיעה).עטסופר אמר:רוב המסעדות והמלונות הם בישול עכו"ם לדעת השו"ע. כמעט כל ספרדי שמתארח שם סומך על הרמ"א. אמנם הגר"ע יוסף כתב להתיר, אך זה מבוסס על צירוף של קולות שעל כולם המחבר נחלק.
כל ההכשרים (כיום, בארה"ק) שאינם מקפידים בזה, מי שאוכל אצלם נוהג בכו"כ עניינים נגד השיטה הרווחת של הפוסקים שראוי להיזהר מספק מאכלות אסורות... לא קשור למחבר/רמ"א
(אמנם בחו"ל יש כמה הכשרים רציניים שאולי אשכנזים יכולים לסמוך, והספרדים באמת צריכים להימנע בגלל עניין זה)
עיקר כוונתי שבאופן רשמי הם מקפידים על כך.יהודי אמר:איך מידיעה? הם נותנים הכשר למאות אם לא אלפי מסעדות ובתי קפה ברחבי הארץ.חייל של הרבי אמר:עטסופר אמר: