נניח שמותר לאשכנזי לשנות מנהגו ולהתפלל ולקרוא ק''ש בהברה ספרדית וכן להיפך,
אבל האם כשיש אחד כזה בעל קורא שנניח לא מדבר לגמרי טוב בהברה ספרדית או להיפך ובהרבה מילים הוא עדיין מערבב בין שני ההברות או באותו מילה או עכ''פ במילים נפרדות,
האם זה לכתחלה?
שאפי' את''ל שאחד יכול להתפלל לעצמו בהברה אחת ובציבור לקרוא למשל בהברה אחרת, ולא פוסל זה שהוא מדבר בדר''כ בהברה אחרת,
אבל באותו קריאת התורה שלמשל קורא בהרבה אשכנזית ברובה אבל משתרבב לו הרבה מילים שקוראם בהברה ספרדית האם אמרי' שממ''נ לא קורא טוב ובכל הברה חסר לו מהפרשה...?
ובשמו''ע וכו' לא נראה בעי' לכא' כי כל ברכה אפשר לצאת בעצמה,
ולכא' לא קשור לשאלה האם א' מהמנהגים הוא נכון או לא,
ואפי' שניהם אמת ויש באמת שני סוגים של הברות ולא מעכב שמשנים ממה שמשה רבינו דיבר ורק שיהי' חילוק ההברות כסדר,
אבל האם כשיש אחד כזה בעל קורא שנניח לא מדבר לגמרי טוב בהברה ספרדית או להיפך ובהרבה מילים הוא עדיין מערבב בין שני ההברות או באותו מילה או עכ''פ במילים נפרדות,
האם זה לכתחלה?
שאפי' את''ל שאחד יכול להתפלל לעצמו בהברה אחת ובציבור לקרוא למשל בהברה אחרת, ולא פוסל זה שהוא מדבר בדר''כ בהברה אחרת,
אבל באותו קריאת התורה שלמשל קורא בהרבה אשכנזית ברובה אבל משתרבב לו הרבה מילים שקוראם בהברה ספרדית האם אמרי' שממ''נ לא קורא טוב ובכל הברה חסר לו מהפרשה...?
ובשמו''ע וכו' לא נראה בעי' לכא' כי כל ברכה אפשר לצאת בעצמה,
ולכא' לא קשור לשאלה האם א' מהמנהגים הוא נכון או לא,
ואפי' שניהם אמת ויש באמת שני סוגים של הברות ולא מעכב שמשנים ממה שמשה רבינו דיבר ורק שיהי' חילוק ההברות כסדר,