עמיקא וטמירא אמר:
'אבל איני רואה בזה זכות כ"כ גדולה
ואולי חסרון מעט' מי כתב לשון זה?
אלו שזכו וקיבלו את התורה כלשון רבותיהם כנכתב בגמ' וקיבלו בלשון רבותיהם כך לפחות מתקופה של חמש מאות שנה הרי שתורתם זכה יותר כמבואר בגמ' וזכותם גדולה מאוד,
אני חוזר ואומר
לשון רבו זה דבר משתנה
האמוראים לא דברו גרמנית ובטח לא התנאים
ובאיזה שלב זה השתנה להיות גרמנית בהשפעת בני המדינה שגרו בה כמובן
ב"ה קרה שינוי בעשרות שנים האחרונות שחזר הלשון רבו להיות לה"ק אצל רוב היראים
[אכן בהשפעת בני המדינה בדיוק כפי שהתחילה הגרמנית לחדור לבתי התלמוד שלנו]
ולכן כאשר ישנה קבוצה אחת שלשון רבם היא גרמנית וקבוצה שניה לשון רבם היא לשון הקדש איני רואה מעלה לקבוצה בעלת לשון הגרמניתאם כבר להיפך
זה הכל