סבא חלם. אבא הגשים. תיירה אהה סליחה פנטהאוז

פונוביז'ער

משתמש רגיל
לעיתים רחוקות אמר:
תיובתא אמר:
שאר לעמו אמר:
זו תמימות מעושה, כי אינו מן החידוש לאף אחד, שלמילה כתובה יש כח השפעה גדול מאוד לטוב ולמוטב.
ולדוגמא לעניננו, כשאתה רואה חתימה כל ספר כלשהוא שהוא בפיקוח אתה בדר"כ לא בודק אותו שוב.
אין איסור או יש איסור, זה מנעד רחב ביותר.
כפי ההשקעה בחינוך העצמי ושל המשפחה - יקבל את התוצאה.
הרשה לי לחדש לך משהו. איננו חיים בעיירה מבודדת בפולין. אנחנו חיים בסביבה ודור, בו אנחנו מופצצים באופן יומיומי בארטילריה כבדה של טקסט צבעים ופיתויים, מכל הסוגים והמינים. לכל זה יש השפעה ולענ"ד לא ניתן לברוח מזה, ואולי לצמצם מעט את החשיפה ניתן.
הגישה להתמודד בעיני היא לא להתחיל "להתדיין" עם כל שטות שכתב מישהו, אלא לשמוט את השטיח באופן גורף מכל הדברים מהסוג הנ"ל דהיינו לחנך להסתכלות מזלזלת כברירת מחדל, בכל דף מרוח צבע וטקסט. ברגע שעיתון נהיה מ"ד אתה בבעיה רצינית.


אתה וודאי צודק שאחרי שיש את הבעיה זו הפתרון, אך עדיין כיון שהמחשבה שלנו מושפעת (מהונדסת בלע"ז) ממה שרואה וודאי שעדיף שילדנו יחשפו כמה שפחות לדברים האלו, ובד בבד לטעת בהם זלזול בכל הנ"ל שכשיפגשו עם זה, זה ישפיע עליהם אבל פחות.
מצד שני א"א לזלזל בצורך של עיתון כמאגד לציבור החרדי, שכל כמה שאין עיתון הציבור הוא אוסף של יחידים, והעיתון הופך אותם לציבור, וגם אם החרדי כאדם פרטי לא נצרך לו הרי שזה זצורך שלו כחלק מציבור, זה הסיבה שמרן הרב שך הקים את יתד, וזה הסיבה שכל פלג שקם דבר ראשון פותח עיתון.
ולגבי גוף הפירסומים, לכאו' הבעיה מתחילה מהעולם המקוון והאינטרנטי שנכנס לחיינו בדור האחרון, ואז כל העולם נמצא במסך הקטן שבתוך היד, ואז גם המושגים גדילים, והחלומות בהתאם
 
 

ובכן

משתמש ותיק
HaimL אמר:
לא מזמן היה כאן נושא מרתק, בנוגע למבנה הסטנדרטי של בית מהתקופה הרומית, בהקשר של רבי אליעזר בן הורקנוס

אם לר"א, שבוודאי לא פסיק פומיה מגרסא, היה בית עם קינוף וטרקלין ועלייה, וכל הגעשעפט, מותר גם לת"ח בזמנינו לחלום (ולהגשים) על פנטהאוז
הראני נא דרך מבוא האשכול, ואתורה נא ואראה את פרי הארץ.
 
 

ובכן

משתמש ותיק
ובכן אמר:
HaimL אמר:
לא מזמן היה כאן נושא מרתק, בנוגע למבנה הסטנדרטי של בית מהתקופה הרומית, בהקשר של רבי אליעזר בן הורקנוס

אם לר"א, שבוודאי לא פסיק פומיה מגרסא, היה בית עם קינוף וטרקלין ועלייה, וכל הגעשעפט, מותר גם לת"ח בזמנינו לחלום (ולהגשים) על פנטהאוז
הראני נא דרך מבוא האשכול, ואתורה נא ואראה את פרי הארץ.
HaimL אמר:
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?t=19554
יישר כחך.
ולגופו של הערתך, אין ראיה מרבי אליעזר שהיה נשוי לבית הנשיא, ואף מאביו ירש ירושה גדולה, וכל מה שניתן ללמוד ממנו הוא - שאין ענין להמנע מבית גדול כראוי וכנאות.
אבל לומר ש'חלם' על כך, לא נראה.
 
 

הערשלה

משתמש ותיק
אור עולם אמר:
שמישהו יעשה חשבון בעיתון הנ"ל ביום הנ"ל כמה כסף הוא חייב להוציא! רק על דברים נצרכים ומחויבים...
אני מהרהר בקול...
האם התכוונת גם למגביות השונות???
 
 

לעיתים רחוקות

משתמש ותיק
פונוביז'ער אמר:
לעיתים רחוקות אמר:
תיובתא אמר:
הרשה לי לחדש לך משהו. איננו חיים בעיירה מבודדת בפולין. אנחנו חיים בסביבה ודור, בו אנחנו מופצצים באופן יומיומי בארטילריה כבדה של טקסט צבעים ופיתויים, מכל הסוגים והמינים. לכל זה יש השפעה ולענ"ד לא ניתן לברוח מזה, ואולי לצמצם מעט את החשיפה ניתן.
הגישה להתמודד בעיני היא לא להתחיל "להתדיין" עם כל שטות שכתב מישהו, אלא לשמוט את השטיח באופן גורף מכל הדברים מהסוג הנ"ל דהיינו לחנך להסתכלות מזלזלת כברירת מחדל, בכל דף מרוח צבע וטקסט. ברגע שעיתון נהיה מ"ד אתה בבעיה רצינית.


אתה וודאי צודק שאחרי שיש את הבעיה זו הפתרון, אך עדיין כיון שהמחשבה שלנו מושפעת (מהונדסת בלע"ז) ממה שרואה וודאי שעדיף שילדנו יחשפו כמה שפחות לדברים האלו, ובד בבד לטעת בהם זלזול בכל הנ"ל שכשיפגשו עם זה, זה ישפיע עליהם אבל פחות.
מצד שני א"א לזלזל בצורך של עיתון כמאגד לציבור החרדי, שכל כמה שאין עיתון הציבור הוא אוסף של יחידים, והעיתון הופך אותם לציבור, וגם אם החרדי כאדם פרטי לא נצרך לו הרי שזה זצורך שלו כחלק מציבור, זה הסיבה שמרן הרב שך הקים את יתד, וזה הסיבה שכל פלג שקם דבר ראשון פותח עיתון.
ולגבי גוף הפירסומים, לכאו' הבעיה מתחילה מהעולם המקוון והאינטרנטי שנכנס לחיינו בדור האחרון, ואז כל העולם נמצא במסך הקטן שבתוך היד, ואז גם המושגים גדילים, והחלומות בהתאם
ברגע שהעיתון נהפך למשהו אחר מלאגד את היחדים כצבור חרדי - דהיינו צבור שחרד לדבר ה', וכרגע הוא מיצג רק את המילה "חרדי" לכאורה הוא איבד את הזכות והסיבה שבגינה הוא הוקם כמו שכתבת. 
פרסום כנ"ל  מחדד מאד את התובנה הזאת ועל כך מגיע יישר כוח ליעקב שלם שפתח את האשכול הזה על הפניית התשומת לב לדרך העקלקלה שמתסתתרת לה בינות ל"השקפה הטהורה" [כשאני הייתי בחור זה היה ההולך יילך ולצערי אני מגלה לעיתים שהוא עדיין במקום מסוים מלווה אותי (אני עדיין מתייחס לעיתון הזה ביתר רצינות לשבוענים), הבן שלי אני מאמין כבר לא יראה את כך, ויהיה לו יותר קל להתמודד מול הרדידות והשטחיות הפושה כנגע].
 

תיובתא

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
אך הוא אשר אמרתי: כשאתה מנוי על עיתון בבית, שאותו אתה רואה כמביע את השקפות אורח חייך ורבותיך - והוא חלק ממך - ומבלי להתמם! .
עיתון מביע לכל היותר את כאבי הבטן דאתמול של העורך\כתב ותו לא.
כ"ש וכ"ש שההגדרה שהעיתון הוא חלק ממני, היא מרחיקת לכת ביותר ותמוהה טובא בעיני.
אני לא התעלמתי מכך שהיה תקופה שהעיתון היה נחשב מפוקח ומה בכך? החסרים גופי כשרות מהודרים שבצוק העיתים ירדה מעלתם? (וגם אז לא ישב הרב שך, ופלפל בכל מילה היוצאת מעט הלבלר לפני הירידה לדפוס, אלא התוה קו כללי)
שאר לעמו אמר:
ובפרט כלפי הנערים והנערות בבית, שזו משימה בלתי אפשרית כמעט, אא"כ תשקיע הרבה ממרצך לעקוב באופן תכוף, להזכיר ולשנן. וזו הביקורת של פותח האשכול. ואם כבר אז עדיף להעיף אותו מהבית זה פשוט יותר קל...
לגבי בני הנעורים כדאי מאוד לפתח אצלם את אומנות הקריאה הביקורתית. ראית כתבה על עליית מחירי הנדל"ן, זרוק באגביות משפט שהכתבה מוטית כי לכתב יש 12 דירות, וכו' וכו'.
לאחר כמה פעמים שכאלו קריאת העיתון הופכת לסוג של אמצעי למילוי זמן כשממש משועממים ואין מה לעשות, אבל ממש לא חוויה מעצבת דרך. כמובן מי שיכול לזרוק והתועלת תהיה מרובה על הנזק אשריו וטוב לו.
 

מהמבקשים

משתמש ותיק
תיובתא אמר:
שאר לעמו כתב: ↑אתמול, 14:03
אך הוא אשר אמרתי: כשאתה מנוי על עיתון בבית, שאותו אתה רואה כמביע את השקפות אורח חייך ורבותיך - והוא חלק ממך - ומבלי להתמם! .
עיתון מביע את לכל היותר את כאבי הבטן דאתמול של העורך\כתב ותו לא.
כ"ש וכ"ש שההגדרה שהעיתון הוא חלק ממני, היא מרחיקת לכת ביותר ותמוהה טובא בעיני.
אני לא התעלמתי מכך שהיה תקופה שהעיתון היה נחשב מפוקח ומה בכך? החסרים גופי כשרות מהודרים שבצוק העיתים ירדה מעלתם? (וגם אז לא ישב הרב שך, ופלפל בכל מילה היוצאת מעט הלבלר לפני הירידה לדפוס, אלא התוה קו כללי)
שאר לעמו כתב: ↑אתמול, 14:03
ובפרט כלפי הנערים והנערות בבית, שזו משימה בלתי אפשרית כמעט, אא"כ תשקיע הרבה ממרצך לעקוב באופן תכוף, להזכיר ולשנן. וזו הביקורת של פותח האשכול. ואם כבר אז עדיף להעיף אותו מהבית זה פשוט יותר קל...
לגבי בני הנעורים כדאי מאוד לפתח אצלם את אומנות הקריאה הביקורתית. ראית כתבה על עליית מחירי הנדל"ן, זרוק באגביות משפט שהכתבה מוטית כי לכתב יש 12 דירות, וכו' וכו'.
לאחר כמה פעמים שכאלו קריאת העיתון הופכת לסוג של אמצעי למילוי זמן כשממש משועממים ואין מה לעשות, אבל ממש לא חוויה מעצבת דרך. כמובן מי שיכול לזרוק והתועלת תהיה מרובה על הנזק אשריו וטוב לו.
בסופו של דבר הכל משפיע גם אם0 לא תרצה
וכבר אמר הרבי מלובוויץ "חזקה על תעמולה שלא שבה ריקם"
 

mmh

משתמש ותיק
תיובתא אמר:
לגבי בני הנעורים כדאי מאוד לפתח אצלם את אומנות הקריאה הביקורתית.

ישבתי פעם עם בחורים בגיל ש"ב ישי"ק עם עיתון פתוח,
('אל תעשו את זה בבית', לא מקובל כ"כ למישהו 'חשוב' עם זקן לבן...)
ועברנו בכל כתבה למי יש אינטרס באותה כתבה ואת מי היא בא לשרת,
בקיצור, מי ומה דחף את הכתבה הזו לעיתון,
כל כתבה כזו סימנו באיקס זורח,
וכמה נשארו בלי איקס?
כתבות בודדות שכנראה נועדו לסגור פינה ולסתום חור של המעמד.

הם לא רצו להאמין לזה, ואחד טען שזה רק באותו שבוע כך...

זה בעיה, השילוב של 'עיתון' עם 'ביטאון מפלגתי' לא יכול ללכת בצורה חלקה.

אומנות הקריאה הביקורתית, כמה שאתה צודק.
הרי כל מודעה מייצגת אינטרס,
וכאן יש בעיה,
כששומעים על כך בגילאים צעירים, מתפתחת ציניות חספוס וחשדנות לכל דבר,
לכן צריך אומנות.
 
 

לעיתים רחוקות

משתמש ותיק
mmh אמר:
תיובתא אמר:
לגבי בני הנעורים כדאי מאוד לפתח אצלם את אומנות הקריאה הביקורתית.

ישבתי פעם עם בחורים בגיל ש"ב ישי"ק עם עיתון פתוח,
('אל תעשו את זה בבית', לא מקובל כ"כ למישהו 'חשוב' עם זקן לבן...)
ועברנו בכל כתבה למי יש אינטרס באותה כתבה ואת מי היא בא לשרת,
בקיצור, מי ומה דחף את הכתבה הזו לעיתון,
כל כתבה כזו סימנו באיקס זורח,
וכמה נשארו בלי איקס?
כתבות בודדות שכנראה נועדו לסגור פינה ולסתום חור של המעמד.

הם לא רצו להאמין לזה, ואחד טען שזה רק באותו שבוע כך...

זה בעיה, השילוב של 'עיתון' עם 'ביטאון מפלגתי' לא יכול ללכת בצורה חלקה.

אומנות הקריאה הביקורתית, כמה שאתה צודק.
הרי כל מודעה מייצגת אינטרס,
וכאן יש בעיה,
כששומעים על כך בגילאים צעירים, מתפתחת ציניות חספוס וחשדנות לכל דבר,
לכן צריך אומנות.

האמת שגם אני לא מאמין/מבין למה שאתה אומר.
אודה לך מאוד אם תראה לי דוגמא של שתים שלוש דפים, זה יהיה בשבילי תועלת רבה [בדיוק השבוע יצא לי לדבר עם בני שהגרחי"ק מראה לעיתים קרובות על בעיות בכתבות ואמירות בעיתון, ובני ביקש דוגמא, ואיין]
 

אור עולם

משתמש ותיק
לי לדוג' - בבית אין את העיתון הנ"ל ובישיבה כן, לכן אני עכשיו לא יכול לתת לך דוג', ובזמן - כן.
 

יאיר1

משתמש ותיק
[לרב - לעיתים רחוקות - אתה מפתיע אותי - אבל טוב שיש עוד קצת תמימים בעולם.]
אצהיר מראש, אני מזדהה עם המבקרים!
ואתייחס לטענה אחת, שתפקיד המפרסם לפרסם, והעיתון להדפיס וכו'.. וכל אחד עושה את תפקידו. ואנו תפקידנו להתגבר.
זה נכון.
אבל חלק מהענין זה שאנו נוקיע נחרים....... את מבקשי נפשנו!
במשל שקראתי בחוברת שעוסקת במטרת החיים, קראתי על המשל המופלא, בבן המלך שאביו שלח ז- ונה שתפתה אותו.
כמובן שהז- ונה אינה רוצה שייכשל, אך זה התפקיד שלה, להכשיל אותו!
ממילא אפשר לפתוח בפני כלכלני העיתונות החרדית את פרסום הז- נות לגווניה.
ואנו תפקידנו לא לקרא.
וכיון שעובדי ה' יועיל להם דפים מודפסים עם דברי תעמולה והוויות העולם, מידי יום או שבוע, נמצא מי שיקים את הדבר הזה, ולא נכנה אותו חלילה עיתון. כי אז שוב הוא יעבור לתפקיד הז- ונה המפתה.

אם יש עיתון, שרבנים מפרסמים בו את דעתם כדעת התורה, לא יתכן שבאותו מקום יתפרסם פיתויי היצר לשלל סוגיו.
בטח לא באותו היום, בטח לא באותו העמוד!!

מי שירצה יברח.
מי שירצה ידבק!!
ולא ירחק היום שיהיה מאד קל לזהות את זה.
כי ההורים מבחינים בין טוב לרע.
אצל הבנים זה כבר להבחין בין תכלת לקלא אילן.
ואצל הנכדים יהיו אלו ואלו דברי חיים
 

mmh

משתמש ותיק
עמודים שלמים שמספרים על רבבות ששותפים ללגיונו של מלך,
ו.. תורמים לארגון... עמותת... וכו',
או מצטרפים למבחנים החדשים של ארגון...
ואפילו עמוד שלם שמתאר בצורה דביקית את הלחות שעמדה באויר,
כש... נשא את דבריו במשא המרכזי.

כל העמודים האלו נכתבים ע"י בעלי אינטרסים,
וברוב הפעמים נשלחים לעיתון ככתבם וכלשונם מאותם הארגונים.

בד"כ זה מתנהל באופן של 'תכניס מודעה ונכניס כתבה',
(אפילו ביחס להכנסת ס"ת ואירועים קהילתיים זה כך עובד)

כל זה נכנס ע"י בעלי אינטרסים!
עכשיו, כדאי לדעת שכאשר יש הכנסת כתבות מבית חולים על תסמונת QWE והבעיות שהיא גורמת,
זה בגלל שיש מחקר רפואי על תרופה נסיונית, וכל כיו"ב.
(קציני מודיעין לומדים איך להבין כתבות כאלו.)
 

HaimL

משתמש ותיק
אור עולם אמר:
עוד דוג' לפרסומות מעניינות:
שוקולדים של עילית בהכשר בד"ץ העדה"ח - שפע רב בכל העולמות...
קפה שחור של עילית - אלול!!! תתעורר
למרות שתמיד הגעיל אותי איך שמפרסמים לחרדים (בדרך כלל המפרסמים בעצמם חרדים), אני מוכרח לומר שאלול תתעורר זאת הברקה מוצלחת במיוחד, ומתחרה רק בר"ת "אוי וי ליצנות, ליצנות", שכתב כאן חד מן חבריא.
 
 
עת הזמיר אמר:
זה גם מטיל דופי בהרבה מדורות הראשונים, סבא שלי לדוגמא מעולם לא חלם על פנטהוז, אנשים רבים העדיפו פת חרבה ושלווה בה, מעולם לא התלוננו על המגורים בדירת שלושה חדרים ויש כאלו אפילו שני חדרים, ומושגי הנופש היה מלון תל אביב בצפת עם שרותים ומקלחת בסוף כל קומה, ואולי איזה דירה רגילה בנתניה.
היום בבוקר קראתי (בעת תפילתי באחד מבתי הכנסת דאלכסנדר בארץ) ספר על האדמו"ר הקודם מאלכסנדר איך שחי בדירה קטנה
אני לא אומר גם לי יש דירה גדולה עם הרבה אופציות ותוכניות לעתיד
אבל אין ספק שתרבות הפרסומות התעלתה מעל עצמה וראויה להגבלה מסויימת +
 
 
HaimL אמר:
עוד דוג' לפרסומות מעניינות:
שוקולדים של עילית בהכשר בד"ץ העדה"ח - שפע רב בכל העולמות...
קפה שחור של עילית - אלול!!! תתעורר
"קוקה קולה טעם החיים"
שמעתי פעם מאיזה חסיד ויזניץ חשוב שראה את הפרסומת הזו וזעק, "הרבי אמר ששבת זה טעם החיים איך קוקה קולה קיבל את אותו התואר?"
 

mmh

משתמש ותיק
דרך אגב, האם ידעתם שיתד נאמן עמדו למשפט על הכנסת כתבות פרסומיות ככתבות רגילות.
אפילו במכתבים למערכת יש מגמות מפורשות והכנסת 'מכתבחם' של בעלי אינטרסים כלכליים

https://hm-news.co.il/107534/
 

יאיר1

משתמש ותיק
חשוב לשים לב למי שכן מכניס יתדות לא נאמנים לביתו. שהילדים רואים את המגמות.
לפני כשנתיים הבת שלי מקריאה לי בתדהמה. תיאור של נופש שזכו בו כמה זוכים מטעם קוקה קולה או משהו אחר. שמתאר איך הלכו כמה משפחות לשקוע בבוץ העולם הזה בקפריסין או משהו דומה, והיה שם שיעור תורה בין מנחה לערבית.
והיא אמרה לי מילא הסיאוב, אבל למה צריך לעטוף בשיעור תורה.
אמרתי לה ועל החזיר אמרו שפושט טלפיו ואומר טהור אני.
תבדקו שהילדים ערים לתופעה.
 
יעקב שלם אמר:
תרבות הפרסום בעתונות של ההשקפה הטהורה
מאז ומתמיד לא היתה ביס מדרש להשקופה

נדמה שהם זוכים להתעלות בעניין מפעם לפעם 

זה הכותרת החדשה
סבא חלם! אבא הגשים!
פנטהאוז!!

אין לי בעיה עם הרצון לדירה המר/חריבה  דעתו של אדם
כמו שאין בעיה עם להנות מהחיים (ראה אשכול ארוך בעניין)

הבעיה זה הטירוף העבדות והעבודה זרה שיש בזה
מכיוון שאני יודע שאתה לא תחשב שאני מדבר עליך באופן אישי תרשה לי להסיט את הנושא, ואכתוב בקצרה נקודה שלדעתי חשובה.
לפעמים ה"קנאות" על ירידת הדורות היא "מקנאה" למה אין לי... או אפי בלי קנאה אבל מחמת שאני לא יכול לפרגן לעצמי... אז אני פוסל את זה ובכך אני מרגיש טוב שאין לי כי אסור ולא מחמת שאני לא יכול. [אגב קנאה וקנאות זה אותו שורש. וההבדל הוא דק].
 
 
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
מכיוון שאני יודע שאתה לא תחשב שאני מדבר עליך באופן אישי תרשה לי להסיט את הנושא, ואכתוב בקצרה נקודה שלדעתי חשובה.
לפעמים ה"קנאות" על ירידת הדורות היא "מקנאה" למה אין לי... או אפי בלי קנאה אבל מחמת שאני לא יכול לפרגן לעצמי... אז אני פוסל את זה ובכך אני מרגיש טוב שאין לי כי אסור ולא מחמת שאני לא יכול. [אגב קנאה וקנאות זה אותו שורש. וההבדל הוא דק].
סליחה
אבל תרשה לי לחלוק עליך
ישנם יהודים שזכו לראות יהודים מדורות קודמים באיזה עולם טהור הם חיו וכואב להם למה בדור שלנו אין כמעט כאלו
 

יאיר1

משתמש ותיק
משגיח כשרות ותיק אמר:
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
מכיוון שאני יודע שאתה לא תחשב שאני מדבר עליך באופן אישי תרשה לי להסיט את הנושא, ואכתוב בקצרה נקודה שלדעתי חשובה.
לפעמים ה"קנאות" על ירידת הדורות היא "מקנאה" למה אין לי... או אפי בלי קנאה אבל מחמת שאני לא יכול לפרגן לעצמי... אז אני פוסל את זה ובכך אני מרגיש טוב שאין לי כי אסור ולא מחמת שאני לא יכול. [אגב קנאה וקנאות זה אותו שורש. וההבדל הוא דק].
סליחה
אבל תרשה לי לחלוק עליך
ישנם יהודים שזכו לראות יהודים מדורות קודמים באיזה עולם טהור הם חיו וכואב להם למה בדור שלנו אין כמעט כאלו
אני מסכים. וחולק.
מסכים עם המשגיח וחולק על המשתדל.
לרב המשתדל, זה ממש מוזר מה שאתה כותב. מפריע לאנשים שבתוך הציבור הירא, צריך כל כך הרבה להישמר. הילדים שלי לא מבקשים ממני דברים שאינם מקובלים בחברה שלנו. והמינסטרים שאמורים לסייע לי, הם הם אלו שמביאים אותי לידי נסיון.
אם בית הספר של הבת שלך, יארגן טיול לאילת, אתה תתנגד? מן הסתם. למה, אתה לא חייב לבוא - כן דוגמא מאד קיצונית, אבל אותו עיקרון.
אילו כולנו היינו מתוגררים בדירות פשוטות יותר, זה בכלל לא היה עולה על ליבנו לשפץ. אבל החברה הרעה מפריעה.
והאמת שיש בזה גם טוב. כי הנהנתיים כל כך מתרחקים מעובדי ה', שזה כבר באמת לא כל כך משפיע כמו פעם. נעשה בירור טוב מי לה' ומי לבעל. וחשוב לחזור ולומר שה'לא נאמן' הוא לבעל. ואע"פ שיש שם מאמרים מלאים מת"ח צדיקי הדור
ולרב המשגיח - ראינו, אבל גם בלי לראות, כל מבקש ה', מרגיש ומבין שההיסתאבות ייתר בהנאות העולם, והנסיון למצוץ את כל ההנאות והתאוות כאילו בהיתר, הוא דבר המרחיק מעבודת ה'.
 

איש קטן

משתמש ותיק
הפרסומות באמת מוגזמות ומכניסות הרבה להט עולם הזה 

לגבי דירה גדולה או קטנה רכב רגיל או ג'יפ כמובן "שהצנע לכת" עדיף וגם שלא כדאי להוציא ענים לאנשים ולגרום להם צער בזה שהם מרגישים חסרים וענים 

אבל יש פה עוד עניין שאנשים חיים הרבה מעבר לרמה שלהם כי אפשר לקחת משכנתא לפנטהואז וליסינג למכונית יוצא בסוף שאתה משלם הרבה יותר וכשיש בית כזה יפה צריך ריהוט בהתאם ועם גיפ נוצץ לא ניסע קצת לטיולים ? לא חבל שיעמוד סתם בקיצר נכנסים ללופ של הלוואות ומשתעבדים לעולם הזה ולבנקים 
כמובן שזה בא על חשבון תורה ויראת שמים 
 

חסידישער

משתמש ותיק
עוד דוגמא מגעילה שמראה על התדרדרות ערכית של משרדי הפרסום והעיתונים
היתה פרסומת של חברת עילית' שפע רב בכל העולמות' על מוצרי שוקולד חדשים.
לאן נעלמה הבושה להשתמש בדבר כל כך נעלה וקדוש בשביל שוקולד. האם זהו השפע רב שאנו מעניינים שיושפע עלינו.
אין מילים לתאר את עוצמת הזלזול בכל דבר קדוש שהפרסומאים עושים וזה משפיע על נפשותינו ונפשות ילדינו
אם אנחנו לא נתעורר ונמחה בפני החברות השונות במשק (שאינם מצויים בהוויה היהודית- חרדית וקונים כל לוקש שחברות הפרסום מוכרות להם) המצב יחמיר וילך.
זה גם המקום לומר מילה טובה לעיתון המודיע שהשמיטו מהפרסומת את המילים 'בכל העולמות' ובכך לא נתנו לקונוטציה השלילית הזו מקום.
חברה - תתעוררו!!!
 

נתן סברסוב

משתמש ותיק
שמעתי מאיש חכם בתקופת הסגרים בקורונה
"סוגרים מה שלא חיוני והמשק העולמי קורס. ללמדך - כמה אנו חיים בתוך מותרות שלא שיערום אבותינו"
היום האביון והדל ביותר חי יותר בנוחות מאשר שלמה המלך בשעתו
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
מלמד להועיל אמר:
התרבות המערבית שוטפת בעוז את כל הנקרה בדרכה, והמלחמה בה קשה מתמיד. אתה עדיין מכיר אברך שלא מחזיק ברשותו רכב?! תוכל לספר זאת לבניך, על מסירות נפשם של אברכי המשי בדור הקדום

גם דוד המלך החזיק רכב (דאז...) ושלמה המלך כבר החזיק צי של רכבים, וגם אבות אבותינו בארץ כנען ובארץ מצרים וכו' עד רבותינו האחרונים, ולחלקם היה גם "נהג פרטי" (מי לא מכיר את אלכסיי, העגלון של הבעש"ט). אף אחד לא ראה בזה פסול עד שהגיעו "אברכי המשי" שידם לא השיגה לקנות רכב ואז ראו צורך ללכלך על כל מי שמחזיק רכב רח"ל.

איזה קשר יש בין רכב לבין התרבות המערבית?

אבותינו גם עשו "על האש" מידי יום ביומו, זה היה הסטנדרט בזמנם. אבל כיום אברך שעושה מנגל בחצר הוא כבר יצא מגדר 'אברך משי' ואינו יודע מסירות נפש מהי... ואם יעשה כל יום מנגל, כל השכונה תדבר על המתהולל שזולל וסובא...

אכן, יש בהחלט מעלה ללמוד תורה מתוך הדחק, אבל "דל גאה" זה כבר מושג חדש.
 

HaimL

משתמש ותיק
אני זוכר איך שפעם, כשהייתי בחור, רצינו, כמה אנשים מבית הכנסת שהייתי מתפלל בו, לעשות על האש ערב אחד. מה הייתה הסיבה למסיבה, אינני זוכר. הרב (כמדומני הבלתי רשמי) של בית הכנסת, שהיה, ז"ל, גאון וחסיד ישיש מפורסם, גער בנו ולא הרשה לעשות. ומאז ומתמיד תמהתי, על מה יצא הקצף, וכי לא עשו בשר על גחלים בזמן חז"ל? קוגעל וטשולנט עם קרטופל'ך, כמובן  שלא אכלו.
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
עת הזמיר אמר:
זה גם מטיל דופי בהרבה מדורות הראשונים, סבא שלי לדוגמא מעולם לא חלם על פנטהוז, אנשים רבים העדיפו פת חרבה ושלווה בה, מעולם לא התלוננו על המגורים בדירת שלושה חדרים ויש כאלו אפילו שני חדרים

מעניין, גם אני מתגורר בדירה פשוטה ומעולם לא חלמתי על פנטהאוז... טוב לי בדירה שלי, גם אם אזכה בלוטו אמשיך לגור בה, היא קטנה ונוחה, ופנטהאוז רק עושה לי פחד גבהים. למעשה אני לא צריך לזכות בלוטו, יש לי כרגע את הכסף בצד, ואני לא רואה כל צורך בלעבור לפנטהאוז.

אז אני בדרגה של סבא שלך?

מי שפותח דיון על המודעה הנ"ל ומתעמק בפיתויים של הפרסומאי, הוא אחד כזה שבאמת חולם על פנטהאוז. לכן זה עקץ אותו. אם היה לו כסף, הוא היה רץ חיש מהר ל"תרבות המערב" ורוכש פנטהאוז... מי שלא חולם ולא מעניין אותו, מדפדף הלאה.
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
עת הזמיר אמר:
באותה מידה מותר לחלום על רכב טוב ונוח אבל למה אברך צריך 4×4? גם מי שלא אברך אם הוא לא עובד בשטח מדוע צריך להשקיע על ג'יפ

מדבריך ניכר שאין לך הרבה מושג... ג'יפ זה לא בהכרח 4×4, להיפך - ברוב המקרים מדובר בדמוי ג'יפ, שהוא 4×2, דהיינו הנעה קדמית.

יש יתרונות ברורים לג'יפ: תנוחת הישיבה מקלה מאוד על הכניסה והיציאה לסובלים מכאבי גב, שדה הראיה גדול ורחב, תא המטען גדול יותר, העליה על מדרכות היא קלה ונוחה, ועוד.

איני מתכוון אליך ספציפית, אבל יחשוב כל אחד לעצמו האם הוא 'פנחס קנאה' או שהביקורת שלו מגיעה מנקודה של קנאה בלבד.

אברך שיש לו כסף, שיקנה ג'יפ במיליון שקל. למי זה אמור להפריע?
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אני חושב שאת האשכול הזה צריך לנעוץ בראש הפורום,
האשכול הזה הוא מראה מלוטשת, המראה לנו כמה נוראית ירידת הדורות והשפעתה.

כל מי שזוכר טיפה איך נראתה הפרהסיה החרדית לפני דור, מבקש להקיא את קרביו כאשר הוא נתקל בפרסומת הזו!
וזה נכון גם אם הוא גר בפנטהאוז בעצמו.

חונכנו שגם אם יש לנו רצונות ותאוות כמוסים, לחלום חולמים על נחת יהודית!
וגם מי שלהוותו חלומו הוא גשמי,
יש מרחק עצום בין המציאות הזו - לבין הכרזה עליה בפרהסיה כאומר אני וחמורי נאכל באבוס אחד.

אני המום מכך שיש פה 2 צדדים!
והצעירים דפה מתחכמים כאילו זה ענין של חינוך יחידני וכו', ועוד יש התולים את זה בקנאה. טפו!

אם הייתי רואה את זה לפני שלושים שנה הייתי מוכן לחתום שמדובר על עיתון של חוגי הדלי''ם,
ואף היו מביאים את זה כדי להראות עד היכן ניתן להתדרדר.

נ. ב.
גילוי נאות - הכותב מתגורר בדירה נאה ומרווחת, ומפרגן כזו ויותר מזה לכל חברי הפורום.
 
חלק עליון תַחתִית