4568734 אמר:יש כזה ירושלמי (או משהו אחר) שכל המחובר לדבר - בטל לדבר?
נדיב לב אמר:4568734 אמר:יש כזה ירושלמי (או משהו אחר) שכל המחובר לדבר - בטל לדבר?
ציין באיזה נושא. בשבת מצינו וכן בטומאה או קנינים. לגבי בטל לקרקע. ומסתמא בעוד נושאים. אלא אם כוונתך לאו דווקא קרקע.
4568734 אמר:נדיב לב אמר:4568734 אמר:יש כזה ירושלמי (או משהו אחר) שכל המחובר לדבר - בטל לדבר?
ציין באיזה נושא. בשבת מצינו וכן בטומאה או קנינים. לגבי בטל לקרקע. ומסתמא בעוד נושאים. אלא אם כוונתך לאו דווקא קרקע.
זכור לי שיש כזה כלל בכל מקום.
חיפשתי בבר אילן "המחובר לדבר" והביא לי מש"כ הרא"ש כלל כב סי' יא 'ולעולם אם נאמר כל המחבר לדבר הרי הוא כמוהו' וכו'. וכן עוד כמה מקורות שהכלל הזה נאמר בכל מקום. השאלה מה המקור בחז"ל. באמת בכלים פ"ב מי"ב זה כתוב לגבי טומאה.
אגרת התשובה דרש א' אות ג'4568734 אמר:מה המקור (אולי בשערי תשובה?) - שמצות תפילין היא בכלל מצות קבלת עול מלכות שמים?
גמרא ערוכה היא במס' ברכות ס, ב.4568734 אמר:מה המקור לסיפור הידוע על רבי עקיבא שלקח עמו תרנגול ונר וחמור, והכל נלקח ממנו, ואמר על הכל גם זו לטובה?
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=350024#p349504מ. לב-טוב אמר:גמרא ערוכה היא במס' ברכות ס, ב.4568734 אמר:מה המקור לסיפור הידוע על רבי עקיבא שלקח עמו תרנגול ונר וחמור, והכל נלקח ממנו, ואמר על הכל גם זו לטובה?
גמ' ברכות דף יד:4568734 אמר:מה המקור (אולי בשערי תשובה?) - שמצות תפילין היא בכלל מצות קבלת עול מלכות שמים?
רבינו יונה עצמו מביא את הגמ' הנ"ל אבל בגמ' עצמה זה הולך על מי שמניח תפילין וקורא ק"ש, כך שלכאו' רבינו יונה מחדש שגם תפילין לבד זה קבלת עומ"ש. לא?תלמיד נאמן אמר:גמ' ברכות דף יד:4568734 אמר:מה המקור (אולי בשערי תשובה?) - שמצות תפילין היא בכלל מצות קבלת עול מלכות שמים?
מדרש אברהם והצְלמים מופיע בבראשית רבה, פרשה לח,4568734 אמר:איפה המקור במדרש לסיפור שאברהם אבינו שבר לאביו תרח את כל הפסילים?
https://www.yeshiva.org.il/wiki/index.php/%D7%9B%D7%9C%D7%AA%D7%94_%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%95רצונו כרצונו אמר:אשמח עם מישהו יוכל לעזור לי למצוא את המקום שבו איתא הדין דכלתה קנינו
יתכן מאוד. ייש"כ.4568734 אמר:רבינו יונה עצמו מביא את הגמ' הנ"ל אבל בגמ' עצמה זה הולך על מי שמניח תפילין וקורא ק"ש, כך שלכאו' רבינו יונה מחדש שגם תפילין לבד זה קבלת עומ"ש. לא?תלמיד נאמן אמר:גמ' ברכות דף יד:4568734 אמר:מה המקור (אולי בשערי תשובה?) - שמצות תפילין היא בכלל מצות קבלת עול מלכות שמים?
4568734 אמר:יש חזו"א שאומר שמי שגזל מחברו שטח ועשאו בית הכסא, אין לזה דין בית הכסא, אע"פ שבמציאות זה ביהכ"ס, מ"מ כיון שהוא לא בעלים, יש לזה דין רק של גרף של רעי. איפה זה נמצא?
שכייעח.יעקב יעקב אמר:4568734 אמר:יש חזו"א שאומר שמי שגזל מחברו שטח ועשאו בית הכסא, אין לזה דין בית הכסא, אע"פ שבמציאות זה ביהכ"ס, מ"מ כיון שהוא לא בעלים, יש לזה דין רק של גרף של רעי. איפה זה נמצא?
חזון איש סימן י"ז אות ז':
נראה דאם עשה ביה"כ בשל חברו בגזילה קרקע המזוהם דינו כגרף, וא"צ כאן יחוד בעלים.
אבל תוך המחיצות לא נאסר, כיון שלא יחדו בעלים לכך, ומכסה הצואה ומותר, או מוציא העפר המזוהם ומותר.
יעקב יעקב אמר:4568734 אמר:עוד מישהו דיבר על הנידון הזה???
עיין כאן.
"דאין אדם אוסר דבר שאינו שלו"
ובחרת_בחיים_סימן_כו_ר'_שלמה_קלוגר.PNG
4568734 אמר:מה המקור לסיפור הידוע על רבי עקיבא שלקח עמו תרנגול ונר וחמור, והכל נלקח ממנו, ואמר על הכל גם זו לטובה?
איני יודע. רק זכור לי דבר מעניין. שהמהר"ל בנתיבות עולם מביא את הסיפור הזה ומסביר אותו. ובסוף הוא אומר שמכאן מוכח שיש לעשות כפרות על תרנגול דוקא.
כרם אמר:ברכות ס' ע"ב:
אמר רב הונא אמר רב משום רבי מאיר וכן תנא משמיה דר' עקיבא לעולם יהא אדם רגיל לומר כל דעביד רחמנא לטב עביד כי הא דרבי עקיבא דהוה קאזיל באורחא מטא לההיא מתא בעא אושפיזא לא יהבי ליה אמר כל דעביד רחמנא לטב אזל ובת בדברא והוה בהדיה תרנגולא וחמרא ושרגא אתא זיקא כבייה לשרגא אתא שונרא אכליה לתרנגולא אתא אריה אכליה לחמרא אמר כל דעביד רחמנא לטב ביה בליליא אתא גייסא שבייה למתא אמר להו לאו אמרי לכו כל מה שעושה הקדוש ברוך הוא הכל לטובה.
דבר ראשון צריך לחפש בסוגיא ב"ק דף קב: ובב"י חו"מ סי' קפ"ג וקפ"ד ??4568734 אמר:איפה הרשב"א שאדם שקונה דברים לאשתו ולבניו, לא יכול אח"כ לגבות מזה לבעל חובו, כי יש גמירות דעת שאם קונה לאשתו או לבניו - רוצה שזה יהיה שלהם לגמרי. משהו כזה. זכור למישהו?