בישולים לפי רמ"א - בבעלות יהודי - טוב לספרדים לפי הגר"ע יוסף?

חייל של הרבי

משתמש ותיק
ב"ה

האם יש היתר של הגר"ע יוסף לספרדים לאכול מבישול ישראל של הרמ"א בלבד, כאשר זה נעשה בעסק/בית של יהודי? ואם כן, היכן זה כתוב. תודה רבה.
 

יהודי

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
ב"ה

האם יש היתר של הגר"ע יוסף לספרדים לאכול מבישול ישראל של הרמ"א בלבד, כאשר זה נעשה בעסק/בית של יהודי? ואם כן, היכן זה כתוב. תודה רבה.
מדוע נכתב באשכול 'כשרות'?
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי אמר:
חייל של הרבי אמר:
ב"ה

האם יש היתר של הגר"ע יוסף לספרדים לאכול מבישול ישראל של הרמ"א בלבד, כאשר זה נעשה בעסק/בית של יהודי? ואם כן, היכן זה כתוב. תודה רבה.
מדוע נכתב באשכול 'כשרות'?
אכן לכאורה שייך יותר ל'הלכה ומנהג'... 
 
 

יהודי

משתמש ותיק
למעשה הרבנות מקילה בזה לחלוטין, כך שמעתי מקרוב משפחה שהחזיק מסעדה (ומחמת שרצה שיהודי יניח הסיר על האש עבור הנוהגים כהשו"ע, שילם על כך עוד דמים מרובים).
מה עושים בזה בבד"ץ בית יוסף (לפחות רשמית)?
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לאור ההיתר הנ"ל, הייתי שמח לשאול את דעת חו"ר הפורום ובפרט אחינו הספרדים,

בהרבה בתי חב"ד בחו"ל מפעילים מסעדה כשרה לזיכוי הרבים (וגם כמקור הכנסה לשלוחים ולמימון הפעילות), ולא שייך כלל להקפיד בה על בישולים של הב"י. אלא היא בבעלות ישראל (לרוב) ויש בה בישולים לפי הרמ"א. האם לדעתכם השליח צריך להתריע בפני כל ספרדי שזה רק בדיעבד (ורק לפי הגר"ע יוסף) וישקול את שיקוליו, או שכיוון שזה יכול לגרום ריחוק וחוסר נוחות, עדיף לכתוב בהתעודה "בישולים לפי רמ"א" ומי שיתעניין יברר זאת בעצמו. 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי אמר:
למעשה הרבנות מקילה בזה לחלוטין, כך שמעתי מקרוב משפחה שהחזיק מסעדה (ומחמת שרצה שיהודי יניח הסיר על האש עבור הנוהגים כהשו"ע, שילם על כך עוד דמים מרובים).
מה עושים בזה בבד"ץ בית יוסף (לפחות רשמית)?
ברבנות מקילים בזה בכשרות רגילה, אבל במהדרין מחמירים.
בבד"צ ב"י כמובן מחמירים בזה באופן רשמי (ואפילו בפועל ככל שביררתי)
 
 

יהודי

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
לאור ההיתר הנ"ל, הייתי שמח לשאול את דעת חו"ר הפורום ובפרט אחינו הספרדים,

בהרבה בתי חב"ד בחו"ל מפעילים מסעדה כשרה לזיכוי הרבים (וגם כמקור הכנסה לשלוחים ולמימון הפעילות), ולא שייך כלל להקפיד בה על בישולים של הב"י. אלא היא בבעלות ישראל (לרוב) ויש בה בישולים לפי הרמ"א. האם לדעתכם השליח צריך להתריע בפני כל ספרדי שזה רק בדיעבד (ורק לפי הגר"ע יוסף) וישקול את שיקוליו, או שכיוון שזה יכול לגרום ריחוק וחוסר נוחות, עדיף לכתוב בהתעודה "בישולים לפי רמ"א" ומי שיתעניין יברר זאת בעצמו. 
האם האוכלים בבית חבד אכפת להו אם הוא בישול עכום?
 
 

צדיקוש

משתמש ותיק
צריכים להדגיש שזה אמנם לדעת מרן הגר"ע יסף
אבל זה לא מוסכם על רבני ספרדים
ולדוגמא מרן הגרב"צ אבא שאול בהקדמת ספרו אורל"צ ח"ב מוכיח שדעת 'מרן השו"ע' שזה אסור!
ולפי הידוע לי, הגרע"ילא השיב על הוכחותיו מהבית יוסף!
 

יהודי

משתמש ותיק
זה לא נחשב שמותר בדיעבד, אלא ישנה מחלוקת הפסוקים מה דינו בדיעבד.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מבלי להיכנס לפן ההלכתי, מומלץ לכל ספרדי לאכול כל ימיו מהכשרים אשכנזיים, ההגוניםשבהם, ולהכנס לחששות בישול עכו"ם של רמ''א,
ולא לאכול הכשרים ספרדיים, שחלקם אינו חשש, אלא ודאי מכשול של מאכלות אסורות.

הדברים נכתבים בכאב רב.
 
חלק עליון תַחתִית