יושב אוהלים
משתמש ותיק
הניסיון הוכיח שדווקא כאלה יש להם 'אינטרסים' למיניהם.חייל של הרבי אמר:על עסק שחווה השגחת כמה הכשרים שונים, הוא האדם הכי אמין בעולם לנידו"ד
אין אני מכיר לא אותו ולא את עסקו, אבל רק להעיר על ההנחה באתי.
הניסיון הוכיח שדווקא כאלה יש להם 'אינטרסים' למיניהם.חייל של הרבי אמר:על עסק שחווה השגחת כמה הכשרים שונים, הוא האדם הכי אמין בעולם לנידו"ד
תהיה רגוע, אני בעצמי שמעתי פעם מאחד ממנהלי קונדיטוריה בהשגחת הרב לנדא שהרב לנדא זצ"ל אישר להם להשתמש בחלב ומוצריו בהשגחת העדה"ח, אחרי שעשה בירור מקיף בנושא [זה היה כשבהשגחת הרב לנדא היה רק את מחלבת החלבן ומנהל הקונדיטוריה לא הסתדר איתם, וכשראיתי בפתח המאפיה קופסאות עם חלב של תנובה שאלתי את בעה"ב והוא אמר לי שהרב לנדא ישר]חייל של הרבי אמר:אמונת אומן אמר:ויחידים אשר באמת בורחים ממ''ט שערי היתר כדי לא להכשל, מקפידים על הכשר הר' לנדא במוצרי חלב
ואני מכיר כמה כאלה.
זה היה יחסית פרקטי פעם כשלשטראוס היה פס ייצור לנדא, עד שהגיע הכשר שהציע להם קולות וכו' ואין להאריך בדבר המצער.
כיום כמדומני החלב (ומוצריו) היחיד בהשגחתם הוא של חברת "י. מרדכי" מיוצר בבית גמליאל. אני משתדל לקנות רק את החלב הזה (יש לי במכולת ליד הבית), אבל בשאר מוצרים חלביים אני לוקח של העדה.
אכן המציאות היא שבעסקים שבהשגחת הרב לנדא משתמשים בחלבי של העד"ח. אבל פשיטא שזהו מחוסר ברירה, מפני שבגשמיות אין מספיק מחלבות שמוכנות לקחת הכשר הרב לנדא ואין מספיק חלב כזה.שניאור אמר:תהיה רגוע,חייל של הרבי אמר:אמונת אומן אמר:
עזוב מה אני אומר, צא לרחוב, ותשאל - דוקא כאלה שנראה לך שהם מהדרים ומנסים להקפיד ולברר מה כן ומה לא - האם הם אוכלים את ההכשר הזה, ותיווכח לבד.יושב אוהלים אמר:מוציא שם רע בהידור.פעלעד אמר:zxc אמר:2. שמעתי מכמה וכמה מתושבי ענגלנד, ששם הפרומע ציבור, לא צורכים את מוצרי הרב ווסטהיים
מוצרי הרב וועסטיים כבר מזמן לא שמורים רק לתושבי אנגליה, כל ארה"ב מלא בהם, וכל מי שמבין קצת בכשרות יודע להתרחק מזה.
רק להבין את ה'טענה': ר' '@פעלעד' חפץ בהפסדי משפחתו?...יושב אוהלים אמר:הניסיון הוכיח שדווקא כאלה יש להם 'אינטרסים' למיניהם.
עפר ואפר אמר:אני הק' מצטרף לאלו שחשים אמינות מול סיפוריו של הרב @פעלעד
כידוע לכל דרדק שלומד אלו מציאות בניגוד לביטוי השגור, "טביעות עין" הוא דבר שאין רק לתלמיד חכם, אלא גם לע"ה (אלא שרק לת"ח מאמינים בזה),
והטביעות עין שלי הוא שהוא נאמן.
נראה בעליל שהוא מדבר על דברים שהוא בדק, ובלי אינטרס.
אכן כך עשיתי, ונודע לי מיודעי דבר, שהם גם ת"ח וגם מבינים ומחמירים בכשרות, שזה הכשר מהודר גם למהדרין מן המהדרין, ושזה אנשים עם 'אינטרסים' שמנסים כל הזמן לחתור תחתיו לפוסלו.פעלעד אמר:דוקא כאלה שנראה לך שהם מהדרים ומנסים להקפיד ולברר מה כן ומה לא - האם הם אוכלים את ההכשר הזה, ותיווכח לבד.
הוחכה מאוד מאוד חלשה, יש הרבה הכשרים טובים מאוד על ממתקים, ומהי"ת לומר שזה ראיה שזה הכשר חלש, אולי אדרבה אולי זה ההכשר היחיד שמוחה מספיק להכשיר כ"כ הרבה ממתקים.פעלעד אמר:1. הכשר שבתוך שנים ספורות המון המון מהממתקים בארה"ב עוברים לכשרות שלו, עד כדי שיש מי שמכנים אותו הרב המכשיר של הממתקים, זה לא מעלה תמיהה? האם ידוע לך כמה שאלות וכמה קשה הוא הכשרות של ממתקים אשר כל אחד מהם מכיל עשרות רכיבים שונים ומשונים, ולא ראי ממתק זה כראי ממתק זה?
לא מכיר שום הכשר שהוא מכשיר כ"כ הרבה מיני ממתקים כמו הכשרות הזאת.
אני מסתמא יותר מבוגר ממך, ואני מכיר המון המון מוצרים שעברו מהכשרים חלשים להכשרים יותר מהודרים, והסיבה הוא כלכלי נטו, שהחברה יודעים שהיום יש המון אנשים שרוצים הכשר יותר מהודר מה-OU ולכן משתלם להם לקחת הכשר מהודר כמו של הרב וסטהיים.פעלעד אמר:2. שאלה נוספת, איך זה שישנם מוצרים (קח דוגמא: דגני בוקר TRIX) שמאז ילדותי, עשרות שנים, אני זוכר שיש לזה רק OU, ופתאום אני מגלה לפני כשנה או שנתיים שגם איגוד הרבנים הצטרף לחגיגה, איך זה שעשרות שנים חברות ממתקים כאלה לוקחים רק כשרות מקילה כמו OU, ופתאום כמה וכמה חברות מעצמם קפצו ועלו לדרגה "המהודרת" של איגוד הרבנים? יש לך הסבר לזה?, ולמה דוקא איגוד הרבנים, איך זה שבין מספר חברות לא יצא שאחד לקח איגוד, ואחד וואלאווא, והשלישי גרובער?
קושיות שנובעות מחוסר ידיעה/הבנה של המקשה לא עושים את ההכשר חלש יותר, אלא רק מוכיחים על חסרון של המקשה, ותו לא.פעלעד אמר:לדעת איזה הכשר באמת טוב ואיזה לא, הוא ענין מורכב וקשה מאד, אבל צריך לפקוח עין, וכשיש כשרות שמייצרת סביב עצמה יותר מידי קושיות, או שפתאום יש אינפלציה של מוצרים בכשרותה, הרי שזה מלמד על טיב הכשרות יותר מאלף עדים. ואידך זיל גמור.
תוציא את המילים החשובות האלה מהסוגריים ותדגיש אותם בגדול.עפר ואפר אמר:טביעות עין" הוא דבר שאין רק לתלמיד חכם,
אלא גם לע"ה (אלא שרק לת"ח מאמינים בזה),
יושב אוהלים אמר:תוציא את המילים החשובות האלה מהסוגריים ותדגיש אותם בגדול.עפר ואפר אמר:טביעות עין" הוא דבר שאין רק לתלמיד חכם,
אלא גם לע"ה (אלא שרק לת"ח מאמינים בזה),
הרב @חייל של הרבי , תוכל להרחיב בעניין?חייל של הרבי אמר:אכן המציאות היא שבעסקים שבהשגחת הרב לנדא משתמשים בחלבי של העד"ח. אבל פשיטא שזהו מחוסר ברירה, מפני שבגשמיות אין מספיק מחלבות שמוכנות לקחת הכשר הרב לנדא ואין מספיק חלב כזה.שניאור אמר:תהיה רגוע,חייל של הרבי אמר:
אין זה סותר שהרב לנדא לא ניחא לו העניין הזה ולו היה יכול היה נמנע מלאשר.
(וכמו שכבודו שמע מבעל עסק שמועה אמינה זו, הרי במקביל אני שמעתי באזניי מהגרחי"א לנדא שהוא שותה חלב של העדה "בלב כבד" כלשונו. ולענ"ד הדברים לא סותרים, כי ההכשר מאשר מחוסר ברירה. משא"כ טונה למשל (גם של העדה), שהגרמי"ל זעק שזה טרף ממש, וגם ניתן איכשהו להסתדר בלי לאשר לעסקים טונה בשימורים, אז באמת הם לא מאשרים. אבל חלבי זה בסיסי מאוד, וגם עיקר החילוקים זה ברמת ההקפדה שיהיה לכתחילה לכל הדעות, אבל אף אחד לא טוען שהחלב של העדה הוא איסור ח"ו)
קצת דיברו בזה כאן. אני לא מבין בזה מספיק.E. W אמר:הרב @חייל של הרבי , תוכל להרחיב בעניין?חייל של הרבי אמר:שניאור אמר:
איפה זלזלתי בו? וכי אם אומרים דעת אחרת ממנו זה נקרא לזלזל בו??שניאור אמר:אל תזלזל בר' @פעלעד , כל באי אשכולות בנושאי כשרות יסכימו שהוא נראה/נשמע אמין מאוד ובלי אינטרסים, אתה לא צריך להאמין לו כמובן ואף אחד לא מכריח אותך לזה, אבל בלי לזלזל בו.
כשמישהו אומר שהוא יודע משהו על מישהו ואתה עונה לו כך זה לא זלזול?יושב אוהלים אמר:מוציא שם רע בהידור.
יושב אוהלים אמר:אכן כך עשיתי, ונודע לי מיודעי דבר, שהם גם ת"ח וגם מבינים ומחמירים בכשרות, שזה הכשר מהודר גם למהדרין מן המהדרין, ושזה אנשים עם 'אינטרסים' שמנסים כל הזמן לחתור תחתיו לפוסלו.פעלעד אמר:דוקא כאלה שנראה לך שהם מהדרים ומנסים להקפיד ולברר מה כן ומה לא - האם הם אוכלים את ההכשר הזה, ותיווכח לבד.
הוחכה מאוד מאוד חלשה, יש הרבה הכשרים טובים מאוד על ממתקים, ומהי"ת לומר שזה ראיה שזה הכשר חלש, אולי אדרבה אולי זה ההכשר היחיד שמוחה מספיק להכשיר כ"כ הרבה ממתקים.פעלעד אמר:1. הכשר שבתוך שנים ספורות המון המון מהממתקים בארה"ב עוברים לכשרות שלו, עד כדי שיש מי שמכנים אותו הרב המכשיר של הממתקים, זה לא מעלה תמיהה? האם ידוע לך כמה שאלות וכמה קשה הוא הכשרות של ממתקים אשר כל אחד מהם מכיל עשרות רכיבים שונים ומשונים, ולא ראי ממתק זה כראי ממתק זה?
לא מכיר שום הכשר שהוא מכשיר כ"כ הרבה מיני ממתקים כמו הכשרות הזאת.
אני מסתמא יותר מבוגר ממך, ואני מכיר המון המון מוצרים שעברו מהכשרים חלשים להכשרים יותר מהודרים, והסיבה הוא כלכלי נטו, שהחברה יודעים שהיום יש המון אנשים שרוצים הכשר יותר מהודר מה-OU ולכן משתלם להם לקחת הכשר מהודר כמו של הרב וסטהיים.פעלעד אמר:2. שאלה נוספת, איך זה שישנם מוצרים (קח דוגמא: דגני בוקר TRIX) שמאז ילדותי, עשרות שנים, אני זוכר שיש לזה רק OU, ופתאום אני מגלה לפני כשנה או שנתיים שגם איגוד הרבנים הצטרף לחגיגה, איך זה שעשרות שנים חברות ממתקים כאלה לוקחים רק כשרות מקילה כמו OU, ופתאום כמה וכמה חברות מעצמם קפצו ועלו לדרגה "המהודרת" של איגוד הרבנים? יש לך הסבר לזה?, ולמה דוקא איגוד הרבנים, איך זה שבין מספר חברות לא יצא שאחד לקח איגוד, ואחד וואלאווא, והשלישי גרובער?
קושיות שנובעות מחוסר ידיעה/הבנה של המקשה לא עושים את ההכשר חלש יותר, אלא רק מוכיחים על חסרון של המקשה, ותו לא.פעלעד אמר:לדעת איזה הכשר באמת טוב ואיזה לא, הוא ענין מורכב וקשה מאד, אבל צריך לפקוח עין, וכשיש כשרות שמייצרת סביב עצמה יותר מידי קושיות, או שפתאום יש אינפלציה של מוצרים בכשרותה, הרי שזה מלמד על טיב הכשרות יותר מאלף עדים. ואידך זיל גמור.
אמונת אומן אמר:הכשר זה מקצוע.
ממ"נ אם הכשר זה מקצוע, אז למה מביאים ראיות מה"עוילם" שאינם בעלי המקצוע?אמונת אומן אמר:העוילם לא גוילם.
הקשר היחיד של היצה''ר לאשכול חשוב זה,יושב אוהלים אמר:כבר מתחיל להכניס פה את טלפיו * (
עיין שוב בכל מה שכתבתי ותראה שהתייחסתי לזה במפורש בדברי שדיברתי על עצמי.אמונת אומן אמר:הקשר היחיד של היצה''ר לאשכול חשוב זה,
היא העקיצה המיותרת של כב' בתגובה הקודמת.
אם כנים דבריך היה עליך לתקן מקודם את המעוותיושב אוהלים אמר:עיין שוב בכל מה שכתבתי ותראה שהתייחסתי לזה במפורש בדברי שדיברתי על עצמי.אמונת אומן אמר:הקשר היחיד של היצה''ר לאשכול חשוב זה,
היא העקיצה המיותרת של כב' בתגובה הקודמת.
אמונת אומן אמר:אם כנים דבריך היה עליך לתקן מקודם את המעוותיושב אוהלים אמר:עיין שוב בכל מה שכתבתי ותראה שהתייחסתי לזה במפורש בדברי שדיברתי על עצמי.אמונת אומן אמר:הקשר היחיד של היצה''ר לאשכול חשוב זה,
היא העקיצה המיותרת של כב' בתגובה הקודמת.
ידידי היקר באמת,יושב אוהלים אמר:אם כנים דבריך היה עליך לתקן מקודם את המעוות
תיקנתי וביקשתי מחילה, לא כתבתי "רעיונות".אמונת אומן אמר:במקום זה כותבים רעיונות של מוסר?
האינטרס הוא פשוט ביותר.יהודי אמר:מעניין מה האינטרס של מאן דהו להתווכח בזה. וכי חסרים ממתקים בכשרויות מקובלות.
אמונת אומן אמר:הקביעה הזו מסקרנת מאד.שניאור אמר:ה. ברפתות של העדה שהבעלים לא שומרי שבת יש משגיח צמוד בכל חליבה
כמה משגיחים העד"ח מעסיקה ברפתות?
זה נשמע קצת מופרך כמש''כ למעלה, אבל בלי נתונים ברורים קשה לקבוע הנחות.
הרב וייטמן הוא יותר נאמן מהבד"צים הבינוניים שבוועדת מהדרין?יהודי אמר:השאלה העיקרית בועדת מהדרין היא בכל מוצרי החלב שיש בהם רכיבים (למעט חלב ניגר). על מי בדיוק סומכים שבדק את הרכיבים ובאיזה רמה מדובר בדיוק.
התשובה כפשוטו היא שסומכים בעיקר על הרב ויטמן. לא שיש לי בעיה איתו, הוא יהודי רציני, רק צריך לדעת שכנראה זו המציאות.
אצלי אישית זו עוד סיבה לצרוך בעיקר בד"ץ, או מכשרות הרב לנדא שלצערי כמעט אינו בנמצא.
נאמן, אבל על מה?חייל של הרבי אמר:הרב וייטמן הוא יותר נאמן מהבד"צים הבינוניים שבוועדת מהדרין?יהודי אמר:השאלה העיקרית בועדת מהדרין היא בכל מוצרי החלב שיש בהם רכיבים (למעט חלב ניגר). על מי בדיוק סומכים שבדק את הרכיבים ובאיזה רמה מדובר בדיוק.
התשובה כפשוטו היא שסומכים בעיקר על הרב ויטמן. לא שיש לי בעיה איתו, הוא יהודי רציני, רק צריך לדעת שכנראה זו המציאות.
אצלי אישית זו עוד סיבה לצרוך בעיקר בד"ץ, או מכשרות הרב לנדא שלצערי כמעט אינו בנמצא.