פטנט מקורי: לראות את הקולות - חידוש מדהים!!!

HaimL

משתמש ותיק
אני זוכר את הכתבה הזאת. מרתק - אבל קצת חסר משמעות.

צורת הרישום הגרפי של גלי הקול הוא משהו שהחליטו עליו פיזיקאים ו / או מהנדסים, הוא לא מבטא איזה משהו טבעי.

אפשר היה להציג גלי קול גם דרך רישום עם לבבות וסמיילים.

קצת כמו הדיון שהתנהל כאן בנוגע לייצוג בינארי של מספרים.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
שמעיה אמר:
יש לנו בעיה עם השיטות שהתורה נתנה בכתב עברי, ואין סיבה לומר שבני ישראל היוצאים ממצרים הכירו את הכתב האשורי.

זו רק בעיה אחת על 'השעבר', ומה עם העתיד, כאומר איזו הגייה בלשון הקודש? השגורה בפי, ליטאים, חסידים, ספרדים, תימנים וכו' או שאין משמעות לצורת המבטא.


מי שמכל סיבה אין לו אפשרות לגשת לקישור. הועתק לו כאן.
פטנט מקורי: לראות את הקולות
גוגנהיים: מהטילים וה'לביא'
לחקר האתיות

הוא פיזיקאי, מהנדס אלקטרוניקה, שעסק בפיתוח ראשי ביות של טילים, אבל ליבו נתפס לפסוק "וכל העם רואים את הקולות". מה הם בדיוק ראו? – זו השאלה שהחל לשאול את עצמו, כשהתקרב ליהדות ולשמירת תורה ומצוות ונתקל לראשונה בפסוק הזה.

כשעיין במפרשים גילה שפרשני המקרא בכל הדורות התחבטו בהבנת טיבה של ראייה זו. מחלוקת ראשונה בעניין נמצאת בין רבי ישמעאל לרבי עקיבא, אם "רואין הנראה ושומעין הנשמע", או אולי "רואין הנשמע ושומעין הנראה". רש"י בפרשתנו מסביר: "רואין את הנשמע". ה'כלי-יקר' אומר דברים מפורשים יותר, כי במתן-תורה ראה עם-ישראל את האותיות של הדיברות. כיצד נראו אותן אותיות? שאל יעקב גוגנהיים ולא הרפה.

אהבה לשפת-הקודש

יעקב (57), בעל תואר שני בפיזיקה ואלקטרוניקה, מתגורר ברחובות. הוא חזר בתשובה בצרפת, שם עבד כמהנדס וחוקר מכ"ם ולאחר מכן כמהנדס בכיר בנושא ראשי ביות של טילים. לפני כעשרים שנה עלה ארצה. עבד בפרוייקט ה'לביא', שימש ראש פרוייקט בחברת אלתא בתחומי מכ"ם ואלקטרו-אופטיקה וכעת הוא חוקר בחברת אלאופ.

"עליתי לארץ כדי להתחבר לשורשיי היהודיים", הוא אומר. "התחלתי ללמוד עברית ויהדות במקביל. מהרגע הראשון חשתי אהבה עצומה לשפת-הקודש. כשהגעתי לפסוק 'וכל העם רואים את הקולות', הדבר היה מבחינתי פשוט פנטסטי. ניסיתי לדמיין ולהבין מה הם ראו וכיצד נראו המראות הללו. יום אחד נזכרתי במכשיר אלקטרוני שראיתי לפני שנים באוניברסיטה בפריס. מכשיר זה הציג את התנודות של גלי הקול בצורת אותות גרפיים, והמעניין הוא שציוץ של ציפורים נראה בדמות ציפור. מכשיר זה נתן לי את הכיוון וכך יצאתי לדרך".

הקול משרטט אותיות

הוא ניסה לבדוק את הצורות הגרפיות שיוצרות אותיות שונות, ובהדרגה גילה שצלילי האותיות העבריות יוצרות על הצג דמויות של אותיות הכתב. בעזרת תוכנת מחשב ייחודית שפיתח הצליח ליצור הדמיה אקוסטית של אותיות שפת-הקודש. התוצאה מדהימה: הגייה ברורה ומדוייקת של האותיות בלשון-הקודש יוצרת גרפים הדומים מאוד (ברוב המקרים) לצורת האותיות.

ארבע שנים ארך מחקרו עד שהצליח להוכיח את התאוריה שפיתח. לפני כחמש שנים רשם פטנט על המצאתו. בעת האחרונה, עם העצמת מהירות המחשבים, אפשר לבצע את הניסוי בזמן אמיתי, כלומר בקצב הדיבור. הוא מסביר כי מהירות העיבוד של המחשב נחוצה בשל הפער העצום שבין כמות המידע הנקלטת באמצעות תמונה לבין המידע המועבר על-ידי קול – פער של כאחד למאה לטובת התמונה.

מילה יוצרת

גוגנהיים מוכיח כי צורת האותיות (בכתב אשורי) מתקבלת על-ידי הגייתן אך ורק בשפת-הקודש ולא בשום שפה אחרת. יעקב, העוסק בפנימיות התורה, מצביע גם על המשמעות העמוקה של האותיות בתהליך בריאת העולם והווייתו. והעולם, כידוע, נברא גם הוא באותיות לשון-הקודש.

"הגילוי הזה ממחיש לנו את משמעותה של מילה הנאמרת", אומר גוגנהיים. "למשל, כשאנחנו מברכים 'שהכול נהיה בדברו', אנחנו יוצרים בהבל פינו צורה של האותיות הללו. מכאן המסקנה בדבר האחריות הגדולה למוצא פינו".
 
לפרש את 'רואים את הקולות' ברמה פיזיקאלית נמוכה כל כך,
בלי להבין את ענין הנבואה ושראית הקולות היא קליטת הדעת את הקולות,
זה חילול הקודש ומתקרב כמעט לכפירה בתורה מהשמים.
 

אברך

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
לפרש את 'רואים את הקולות' ברמה פיזיקאלית נמוכה כל כך,
בלי להבין את ענין הנבואה ושראית הקולות היא קליטת הדעת את הקולות,
זה חילול הקודש ומתקרב כמעט לכפירה בתורה מהשמים.
או שכן או שלא.
כך או כך, זה מזכיר לי את מכשיר הפלאים שמראה את ה"הילה" שסביב האדם... עיין בהידברות.  
 
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
שמעיה אמר:
יש לנו בעיה עם השיטות שהתורה נתנה בכתב עברי, ואין סיבה לומר שבני ישראל היוצאים ממצרים הכירו את הכתב האשורי.
ולהעיר משו"ת רדב"ז סי' תתפג.
כמה שהספקתי לראות גם הרדב''ז לא פליג ע''ז שלשיטות אלו לא הכירו בני ישראל את כתב אשורית, אולי תתקנני אם טועה אני.
 
 

זכרונות

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
לפרש את 'רואים את הקולות' ברמה פיזיקאלית נמוכה כל כך,
בלי להבין את ענין הנבואה ושראית הקולות היא קליטת הדעת את הקולות,
זה חילול הקודש ומתקרב כמעט לכפירה בתורה מהשמים.


סליחה, אבל הגזמת! כל מילה בתורה מתפרשת לאין שיעור רמות, מהרמה הנמוכה ביותר ועד רמה של מעל רמת הנבואה, ויותר ויותר לאין שיעור וערך, כך לבוא ולומר למי שמפרש מושג תורני ברמה נמוכה הוא כלל לא מתקרב לכפירה, ואדרבא הוא מקיים מצוות לימוד התורה, אבל מי שחושב שזאת הרמה הגבוהה ביותר הוא כבר הגיע לכפירה
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
לפרש את 'רואים את הקולות' ברמה פיזיקאלית נמוכה כל כך,
בלי להבין את ענין הנבואה ושראית הקולות היא קליטת הדעת את הקולות,
זה חילול הקודש ומתקרב כמעט לכפירה בתורה מהשמים.

לא בהכרח "שפשוטו של מקרא" קרי ראיית הקולות כפשוטו, סותר להרגשות הגבוהות בקליטת הדעת את הקולות.
כך שבמקרה הזה חללת את "חילול הקודש" לחינם.
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
לגבי הכתב בו ניתנה התורה.
זה מחלוקת בבלי וירושלמי.
לפי הבבלי סמך ומם שבלוחות בנס היו עומדים. דהיינו שניתנה בכתב אשורי.
לפי הירושלמי עין שבלוחות עמדה בנס. דהיינו שניתנה בכתב עברי קדום ולא באשורית.
 
זכרונות אמר:
סליחה, אבל הגזמת!
ממש לא הגזמתי.
מעמד הר סיני הוא המקור לחיוב שלנו לעשות את המצוות.
משה רבינו לא בגלל האותו האמינו בו אלא בגלל שכל ישראל היו למרגלות הר סיני ושמעו ה=באוזניהם את עשרת הדברות
ואת צווי ה' למשה 'קרב אתה ושמע'
זה הבסיס של מתן תורה.
וזהו רואים את הקולות, כלומר קליטת הענין כראיה.
לא מתקרב ממש לפירוש הססגוני שמציעה המצלמה הנ"ל.
ואם יחשוב משהו שרואים את הקולות היינו שאיזה מדיה דיגיטלית יכולה להפוך את הקולות לחזות של אותיות,
ובכך מפספס את נבואת ישראל במעמד הר סיני.
הוא גם מפספס את יחודו של המעמד הנ"ל, וקרוב להיותו אומר שאין תורה מהשמים.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
זכרונות אמר:
סליחה, אבל הגזמת!
ממש לא הגזמתי.
מעמד הר סיני הוא המקור לחיוב שלנו לעשות את המצוות.
משה רבינו לא בגלל האותו האמינו בו אלא בגלל שכל ישראל היו למרגלות הר סיני ושמעו ה=באוזניהם את עשרת הדברות
ואת צווי ה' למשה 'קרב אתה ושמע'
זה הבסיס של מתן תורה.
וזהו רואים את הקולות, כלומר קליטת הענין כראיה.
לא מתקרב ממש לפירוש הססגוני שמציעה המצלמה הנ"ל.
ואם יחשוב משהו שרואים את הקולות היינו שאיזה מדיה דיגיטלית יכולה להפוך את הקולות לחזות של אותיות,
ובכך מפספס את נבואת ישראל במעמד הר סיני.
הוא גם מפספס את יחודו של המעמד הנ"ל, וקרוב להיותו אומר שאין תורה מהשמים.

בשביל החשש הזה שיבואו לחשוב וכו' וכו', מסתבר שגם מהירות העיבוד של המחשב המהיר שהשתמש המהנדס יעקב גוגנהיים, לא תספיק ליצור חשש מלאכותי שכזה...
למה לצאת מן השורה, בגלל שהובא באיזה עלון? וד"ב.
 

זכרונות

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
זכרונות אמר:
סליחה, אבל הגזמת!
ממש לא הגזמתי.
מעמד הר סיני הוא המקור לחיוב שלנו לעשות את המצוות.
משה רבינו לא בגלל האותו האמינו בו אלא בגלל שכל ישראל היו למרגלות הר סיני ושמעו ה=באוזניהם את עשרת הדברות
ואת צווי ה' למשה 'קרב אתה ושמע'
זה הבסיס של מתן תורה.
וזהו רואים את הקולות, כלומר קליטת הענין כראיה.
לא מתקרב ממש לפירוש הססגוני שמציעה המצלמה הנ"ל.
ואם יחשוב משהו שרואים את הקולות היינו שאיזה מדיה דיגיטלית יכולה להפוך את הקולות לחזות של אותיות,
ובכך מפספס את נבואת ישראל במעמד הר סיני.
הוא גם מפספס את יחודו של המעמד הנ"ל, וקרוב להיותו אומר שאין תורה מהשמים.
מי ביקש ממך לפרש את דבריו שרק זה מה שהיה, ולמה לא תבין שגם זה היה, וגם בראיית הקולות יש דרגות לאין שיעור וערך, וכי אין לנו חיוב ללמוד את מעמד הר סיני כי אין לנו מושג כלל וכלל איך זה היה בפועל, וכי אין לנו חובה ללמוד את דרכי אבותינו כשאנו לא מתחילים לקלוט בבואה דבבואה מגדלותם, אלא חייבים ללמוד, ולדעת שאנו רחוקים מאוד מאוד מהבנת הנושא ברבדים הגבוהים מאתנו, וגם ברבדים שאנו כן מסוגלים להבין גם מזה אנו רחוקים, כי עוונותיכם מבדילים רח"ל

אחרי עברי שוב על דבריך אני רואה שאתה ממש נכנס למחלוקת תנאים וכאילו אתה בא להכריע שרואים את הקולות הוא רק ענין של קליטת הענין כראיה, ובזה אתה אומר שאתה כופר בהבנת חז"ל ובהסבר רש"י שרואים את הקולות כפשוטו רואים את הנשמע, וכל הפוסל במומו פוסל
 
 

אברך

משתמש ותיק
HaimL אמר:
אני זוכר את הכתבה הזאת. מרתק - אבל קצת חסר משמעות.

צורת הרישום הגרפי של גלי הקול הוא משהו שהחליטו עליו פיזיקאים ו / או מהנדסים, הוא לא מבטא איזה משהו טבעי.

אפשר היה להציג גלי קול גם דרך רישום עם לבבות וסמיילים.

קצת כמו הדיון שהתנהל כאן בנוגע לייצוג בינארי של מספרים.
אז מה? המהנדס הבכיר גוגנהיים אומר שטויות?
נדיב לב אמר:
יעקב (57), בעל תואר שני בפיזיקה ואלקטרוניקה, מתגורר ברחובות. הוא חזר בתשובה בצרפת, שם עבד כמהנדס וחוקר מכ"ם ולאחר מכן כמהנדס בכיר בנושא ראשי ביות של טילים. לפני כעשרים שנה עלה ארצה. עבד בפרוייקט ה'לביא', שימש ראש פרוייקט בחברת אלתא בתחומי מכ"ם ואלקטרו-אופטיקה וכעת הוא חוקר בחברת אלאופ.

"עליתי לארץ כדי להתחבר לשורשיי היהודיים", הוא אומר. "התחלתי ללמוד עברית ויהדות במקביל. מהרגע הראשון חשתי אהבה עצומה לשפת-הקודש. כשהגעתי לפסוק 'וכל העם רואים את הקולות', הדבר היה מבחינתי פשוט פנטסטי. ניסיתי לדמיין ולהבין מה הם ראו וכיצד נראו המראות הללו. יום אחד נזכרתי במכשיר אלקטרוני שראיתי לפני שנים באוניברסיטה בפריס. מכשיר זה הציג את התנודות של גלי הקול בצורת אותות גרפיים, והמעניין הוא שציוץ של ציפורים נראה בדמות ציפור. מכשיר זה נתן לי את הכיוון וכך יצאתי לדרך".

הקול משרטט אותיות

הוא ניסה לבדוק את הצורות הגרפיות שיוצרות אותיות שונות, ובהדרגה גילה שצלילי האותיות העבריות יוצרות על הצג דמויות של אותיות הכתב. בעזרת תוכנת מחשב ייחודית שפיתח הצליח ליצור הדמיה אקוסטית של אותיות שפת-הקודש. התוצאה מדהימה: הגייה ברורה ומדוייקת של האותיות בלשון-הקודש יוצרת גרפים הדומים מאוד (ברוב המקרים) לצורת האותיות.

ארבע שנים ארך מחקרו עד שהצליח להוכיח את התאוריה שפיתח. לפני כחמש שנים רשם פטנט על המצאתו.
 
 

בן-בנו של ק''ו

משתמש רגיל
לבי במערב אמר:
שמעיה אמר:
יש לנו בעיה עם השיטות שהתורה נתנה בכתב עברי, ואין סיבה לומר שבני ישראל היוצאים ממצרים הכירו את הכתב האשורי.
ולהעיר משו"ת רדב"ז סי' תתפג.
וכדבריו מפורש בריטב''א מגילה ב' ב'.
אבל בפי' ר''ח סנהדרין כ''ב א' כתב לא כן, וז''ל, מכלל שנשתנה הכתב שנאמר וכתב לו את משנה התורה הזאת על ספר כתב העתיד להשתנות ולמה נקרא אשורי שעלה עמהן מאשור ואין הלכה כמר עוקבא דהא קיימא כתנאי ולא כר' יוסי אלא קיי"ל כך שכתב זה ניתן למשה בסיני כדאמרינן מ"ם וסמ"ך שבלוחות בנס היו עומדין וכן ווי העמודים ואין הלכה כמותו שנשתנה אלא כר' אלעזר המודעי דאמר כתב זה לא נשתנה כל עיקר מעולם. 
ולהעיר מן הירושלמי מגילה פ''א ה''ט, מאן דאמר אשורי ניתנה התורה סמ"ך מעשה ניסים רבי ירמיה בשם רבי חייה בר בא ורבי סימון תריהון אמרין תורת הראשונים לא היה לא ה"א שלהם ולא מ"ם שלהן סתום הא סמ"ך סתום.
[אגב, אולי יכול מישהו לפרש מ''ט הוצרכה אות ה''א להיות סתומה].
 
 

בן-בנו של ק''ו

משתמש רגיל
פינחס רוזנצוויג אמר:
לפרש את 'רואים את הקולות' ברמה פיזיקאלית נמוכה כל כך,
בלי להבין את ענין הנבואה ושראית הקולות היא קליטת הדעת את הקולות,
זה חילול הקודש ומתקרב כמעט לכפירה בתורה מהשמים.
ומה תאמר עמש''כ בשו"ת הלכות קטנות ח"ב סי' שט"ז וז"ל, שאלת מה ענין רואין את הנשמע. תשובה. היה לך ללכת אחר הבחורים ללקט מן הפסקים וכתבים, אבל אפשר שלא ליקטוה וזה דעתי בקיצור, שניתנה כח הראיה לאוזן, והכי דייק מה ראתה אוזן אוזן ששמעה (רש"י משפטים), ואל תתמה, שמי שאמר לעין שתשמע יאמר לאוזן שתראה, שהחושים מוצאם ממקום אחד, גם אמרו רואין את הנשמע, והיל"ל שומעין את הנראה.
גם הוא התכוין לקליטת הדעת????
 
 

אור החכמה

משתמש ותיק
פותח הנושא
הכתב והקבלה דברים פרק ד
ובעל הברית אמר למ"ש על וכל העם רואים את הקולות, (שמות כ'), רואים את הנשמע, והדברים יובנו, כי כמו ששמעו מלת אנכי ככה ראו בעיניהם אות א' ואות נ' ואות כ' ואות יו"ד בתוך האויר צורות אותיות אלה ממש, והאותיות היו של אור גדול עומדים באויר אשר על הר סיני, ומאירים באור זך ומצוחצח עד מאד לעיני כל ישראל, וכן רואים ג"כ אחר מלת אנכי ד' אותיות הוי' ב"ה, וכן ה' אותיות אלהיך, וכן ג' אותיות אשר, וכן כל דבור ודבור, תוך כדי דבור הנשמע לאזניהם היה נראה ג"כ לעיניהם באויר עד תום כל עשרת הדברות, וכ"כ במכדרשב"י יתרו; ופירושו כאן, תמונה אינכם רואים זולתי תמונת קול, כלומר שום תמונה לא ראיתם חוץ מתמונת אותיות הקדש שהוא מהות הקול (ועמ"ש בבראשית בויאמר אלקים ובפ' יתרו בקול שופר).

של"ה מסכת שבועות פרק תורה אור
ועל פי דרך רש"י מתורץ גם כן קושיא דלעיל, למה אמר 'אנכי' ולא 'אני', לפי שהאותיות היו נראות, כמו שאמרו (מכילתא יתרו פרשה ט') רואים את הנשמע ושומעים הנראה. ואם היו פורחים באויר אותיות 'אני', יש מקום לטעות, מאחר שאינו נקוד, ולקרות אני בציר"י תחת ה'אלף', ואז היה חס ושלום הפירוש, כי איני זה אשר ראיתם על הים. וכהאי גוונא מצינו (בבא בתרא כא א) טעות ברבו של יואב, שקרא עמו 'תמחה את זכר עמלק' (דברים כה, יט), קרא בקמ"ץ 'זָכָר', ולא 'זֵכֶר' בציר"י, ושקל ספסירא כו'. על כן אמר 'אנכי', ואז אין מקום לטעות.
 
בן-בנו של ק''ו אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
לפרש את 'רואים את הקולות' ברמה פיזיקאלית נמוכה כל כך,
בלי להבין את ענין הנבואה ושראית הקולות היא קליטת הדעת את הקולות,
זה חילול הקודש ומתקרב כמעט לכפירה בתורה מהשמים.
ומה תאמר עמש''כ בשו"ת הלכות קטנות ח"ב סי' שט"ז וז"ל, שאלת מה ענין רואין את הנשמע. תשובה. היה לך ללכת אחר הבחורים ללקט מן הפסקים וכתבים, אבל אפשר שלא ליקטוה וזה דעתי בקיצור, שניתנה כח הראיה לאוזן, והכי דייק מה ראתה אוזן אוזן ששמעה (רש"י משפטים), ואל תתמה, שמי שאמר לעין שתשמע יאמר לאוזן שתראה, שהחושים מוצאם ממקום אחד, גם אמרו רואין את הנשמע, והיל"ל שומעין את הנראה.
גם הוא התכוין לקליטת הדעת????
ממש כן.
אמנם באופן מעט שונה ממה שהביאור השוט ב'רואים את הקולות'
אבל ודאי לא באופן הפיזיקאלי שיש כאלה כאן שחושבים.

רואים את הקולות זה מה שרואים את הנשמע שאי אפשר לראות במקום אחר (לשון רש"י) אמנם לרש"י היו חסרים האמצעיים הטכנולוגיים הנ"ל, אבל כוונת התורה היא ברואין את הקולות, לביטוי שלא קיים בשפה והוא מתאר נבואה (השווה איוב ד טז)

מי שמתווכח על זה וסבור שראוים את הקולות היתה ראיה חושית של תנועת גלי קול ברקיע, הוא בן לדת אחרת משלי.
 
 

כרם

משתמש ותיק
האם בפטנט הזה ניתן להבחין, אם הנאמר הוא "לא תגנוב", או "לו תגנוב" (לא באל"ף, או לו בו"ו)?!
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
אור החכמה אמר:
מה אתם אומרים על החידוש הזה?
ראו בעמ' 4
http://chabad-il.org/sh/801-900/sh838.htm

וזה אשר כתב המלבי"ם בפרשת ואתחנן..
ומ"ש זולתי קול, יל"פ במ"ש חז"ל וכל העם רואים את הקולות שהיו רואים את הנשמע, וכבר פרשתי בפ' תשא (לא יח) מ"ש חז"ל שכל דבור מעשרת הדברות נחקק באש על האויר עד שהיו העם רואים את הקולות, ר"ל שקול המדבר חורת תמיד אותיות באויר דרך מהלכו רק שא"א לראות את האויר ואז בחפץ ה' נצטמצם האויר שדרכו להתפשט ושב להיות דבר ממשי ונדחק חומרו הנוזלי כ"כ עד שנתקשה כאבן ונעשה מן האויר לוחות אבנים כעין אבני ספיר כי האויר הוא ספירי והאותיות שנרשמו בו בעת הדבור נשארו כאותיות אש חרותים דרך עובי האבן שנתגלם מן האויר ונראו מצד אל צד, וזה ראו כולם בעיניהם שעז"א וכל העם רואים את הקולות וז"ש ותמונה אינכם רואים זולתי קול ר"ל רק תמונה של הקול ראו, כי הקול נצטייר כתמונת אותיות:
 

HaimL

משתמש ותיק
אברך אמר:
HaimL אמר:
אני זוכר את הכתבה הזאת. מרתק - אבל קצת חסר משמעות.

צורת הרישום הגרפי של גלי הקול הוא משהו שהחליטו עליו פיזיקאים ו / או מהנדסים, הוא לא מבטא איזה משהו טבעי.

אפשר היה להציג גלי קול גם דרך רישום עם לבבות וסמיילים.

קצת כמו הדיון שהתנהל כאן בנוגע לייצוג בינארי של מספרים.
אז מה? המהנדס הבכיר גוגנהיים אומר שטויות?
אני בטוח שאוכל למצוא יותר ממהנדס בכיר אחד שישלול (ח"ו) את התורה ואת מציאות הבורא. האם גם אז תשאל אותי אם המהנדס הבכיר אומר שטויות?

ואגב, אני בטוח שהוא בכלל בכלל לא אומר שטויות. רק טענתי שזה חסר משמעות. אם הטענה היא שגלי הקול נעים בצורת האותיות, למשל, אז זה מאוד משמעותי, כי זאת תכונה טבעית של גלי הקול. אבל הוא דיבר על מה שמוצג על מסך של מכשיר אלקטרוני. וזה לא אומר שום דבר. כי המכשיר מציג גרפים שאותם המציאו מהנדסים והם לא בהכרח מייצגים תכונה טבעית, אלא בסך הכל זה סימון מקובל בעולם ההנדסה לרישום של גלי הקול.
 
 

דודעלע

משתמש ותיק
לא הבנתי.
הפטנט המדהים -ניחא

אבל מה הקשר לפירוש הפסוק 'רואים את הקולות'?
והרי לא היה להם שם את המכשיר המשוכלל!!
אלא מאי? ראו אותיות פורחות באוויר? א''כ אין כל צורך בפטנט, אפשר לפרש כך גם בלעדיו
 
חלק עליון תַחתִית