[השאלה על כל חתן בשנה ראשונה, אם מחוייב לנסוע מדי שבוע שבועיים לחתונות של חבריו מהישיבה שמחכים לו...,
זה חוץ מהכרת הטוב שהם באו לחתונתו ושמחוהו, אלא באופן רעיוני אם יש חיוב שמחת חתן בשנה ראשונה].
[השאלה על כל חתן בשנה ראשונה, אם מחוייב לנסוע מדי שבוע שבועיים לחתונות של חבריו מהישיבה שמחכים לו...,
זה חוץ מהכרת הטוב שהם באו לחתונתו ושמחוהו, אלא באופן רעיוני אם יש חיוב שמחת חתן בשנה ראשונה].
ספר המצוות לרמב"ם מצות עשה ריד
והמצוה הרי"ד היא שצונו להתייחד החתן עם אשתו שנה תמימה, שלא יסע חוץ לעיר ולא יצא בצבא ולא יעבור עליו דבר מהדברים הדומים לאלו [ל"ת שיא], אבל ישמח עמה עד מלוא שנה מיום בואו אליה. והוא אמרו יתעלה (תצא כד) נקי יהיה לביתו שנה אחת ושמח את אשתו אשר לקח.
וצ"ע אם ה"ה בזמנינו או דשאני משום שיכול לחזור בקל ובמהירות
ספר המצוות לרמב"ם מצות עשה ריד
והמצוה הרי"ד היא שצונו להתייחד החתן עם אשתו שנה תמימה, שלא יסע חוץ לעיר ולא יצא בצבא ולא יעבור עליו דבר מהדברים הדומים לאלו [ל"ת שיא], אבל ישמח עמה עד מלוא שנה מיום בואו אליה. והוא אמרו יתעלה (תצא כד) נקי יהיה לביתו שנה אחת ושמח את אשתו אשר לקח.
וצ"ע אם ה"ה בזמנינו או דשאני משום שיכול לחזור בקל ובמהירות
לפי"ד הר"מ אפשר לשאול על כל יציאה מחוץ לעיר בשנה ראשונה, ולא שמענו מעולם מי שמקפיד בזה, וע"כ כמו שכתבת דבזמננו שהנסיעות קצרות וכו' מקילין בזה, ולנסיעה ארוכה (כגון לחו"ל וכדו') באמת יתכן דהוא בכלל ד' הר"מ, וצ"ע.
ספר המצוות לרמב"ם מצות עשה ריד
והמצוה הרי"ד היא שצונו להתייחד החתן עם אשתו שנה תמימה, שלא יסע חוץ לעיר ולא יצא בצבא ולא יעבור עליו דבר מהדברים הדומים לאלו [ל"ת שיא], אבל ישמח עמה עד מלוא שנה מיום בואו אליה. והוא אמרו יתעלה (תצא כד) נקי יהיה לביתו שנה אחת ושמח את אשתו אשר לקח.
וצ"ע אם ה"ה בזמנינו או דשאני משום שיכול לחזור בקל ובמהירות
לפי"ד הר"מ אפשר לשאול על כל יציאה מחוץ לעיר בשנה ראשונה, ולא שמענו מעולם מי שמקפיד בזה, וע"כ כמו שכתבת דבזמננו שהנסיעות קצרות וכו' מקילין בזה, ולנסיעה ארוכה (כגון לחו"ל וכדו') באמת יתכן דהוא בכלל ד' הר"מ, וצ"ע.
אאל"ט, בדורינו כבר עשו ספר שלם על שנה ראשונה כהלכתה. (פשוט שיציאה מחוץ לעיר בזמנינו הוא שונה מזמנם, ולכן גם אלו שלומדים\עובדים מחוץ לעיר אין להם חיוב פקידה כל ערב...)
ז"ל החינוך (מצוה תקפ"ב) במצוה של ושמח את אשתו "ועובר על זה ופרש ממנה תוך שנה לעמוד זולתה ימים רבים ואפלו במחילתה בטל עשה זה. ומכל מקום הרוצה לצאת לדבר מצוה או לשמח עם רעיו על דעת שישוב לימים מועטים בשמחה, מן הדומה שאין בזה בטול המצוה ויש אומרים שבמחילתה מותר"