בוודאי - הוא הכי זול ולכן הרבה צורכים אותו.אהרן דוד אמר:שמעתי מאחד המתעסקים בתחום [מתחרה לקהילות] שבכשרות המהדרין קהילות הוא הכי חזק במכירות [גהינו הוא ההכשר ששוחט הכי הרבה ויש לו את מספר הלוקחות הגדול ביותר] והוא מזמן עקף את כולם, כך שההתיחסות אליו כאילו הוא איזה גוף קקיוני בשטח הדבר אינו נכון כלל.
לא בהכרח. לרוב ההכשרים יש היום מכירות זולות, ב"ה התחרות עשתה את שלה ואפילו העה"ח יש היום בזול.חסידישער אמר:בוודאי - הוא הכי זול ולכן הרבה צורכים אותו.אהרן דוד אמר:שמעתי מאחד המתעסקים בתחום [מתחרה לקהילות] שבכשרות המהדרין קהילות הוא הכי חזק במכירות [גהינו הוא ההכשר ששוחט הכי הרבה ויש לו את מספר הלוקחות הגדול ביותר] והוא מזמן עקף את כולם, כך שההתיחסות אליו כאילו הוא איזה גוף קקיוני בשטח הדבר אינו נכון כלל.
כמדומה ש-99% מהאנשים שאוכלים הכשר מסויים לא ביררו עליו, אלא אוכלים בגלל שכולם אוכלים.סלע אמר:בשר של הרב לוין. כל יום מתפרסמים מכירות זולות מטעם שארית ישראל ועוד. אבל אין צורך לכל זה. הציבור לא חשוד בשביל שקל או שתיים למכור את נשמתו.
קצת דיוק בקשה! הכשר קהילות כבר קיים למעלה מעשור, בגרסתו הנוכחית [וכבר היה קיים קודם תחת אגודת ישראל] והוקם ע"י רבנים חסידיים [הרב פישביין גוטרמן מגור ורבנים מויזניץ והצטרפו אח"כ בעלזא] הרב רוזנבלט הצטרף לתקופה קצרה ביותר כך שלהסביר את התופעה בגלל הרב רוזנבלט קצת תמוה.משה הלוי-שחור אמר:סלע אמר:הכשר קהילות התחיל עם ר' שבח רוזנבלט מה שגרם לרבים לסמוך עליו [עכ"פ אצל הליטאים] ואז כבר נהיה ש"כולם" אוכלים אותו, וממילא אין ראיה ממה שכולם אוכלים גם אחרי שהרש"ר עזב.
וק"ו שאין ראיה שלא נהיה יותר גרוע.
שטויות, קהילות ממש לא הכי זול. הן אמת שבאושר-עד וביש-חסד יש מבצעים זולים מאוד, זה שברשתות הגדולות שווה להם להפסיד בשביל למשוך לקוחות. בחנויות בשר קהילות יותר יקר מרובין ומשארית וכ"ש מכל הכשריות האחרות שצצות מידי יום.חסידישער אמר:בוודאי - הוא הכי זול ולכן הרבה צורכים אותו.
האם זה אומר משהו על טיב הכשרות???????
זה לא כ"כ שטויות, אני נמצא הרבה במעיין 2000, ויש שם תמיד מבצעים שאין ולא היו בשא"י ורובין, כמו"כ בחודשים האחרונים הם הכניסו אותו לזול בשפע וגם שם כנ"ל, יתכן שבכמה חנויות בשר זה לא כך, אבל רוב כח הקניה שלהם הוא מהרשתות הנ"ל.סופר אמר:שטויות, קהילות ממש לא הכי זול. הן אמת שבאושר-עד וביש-חסד יש מבצעים זולים מאוד, זה שברשתות הגדולות שווה להם להפסיד בשביל למשוך לקוחות. בחנויות בשר קהילות יותר יקר מרובין ומשארית וכ"ש מכל הכשריות האחרות שצצות מידי יום.חסידישער אמר:בוודאי - הוא הכי זול ולכן הרבה צורכים אותו.
האם זה אומר משהו על טיב הכשרות???????
מידע ממקור ראשון, הרב פישביין היה אתמול במשחטה כרגיל.יהודי אמר:שמעתי ממישהו מאוד מוסמך שבתקופה האחרונה הרב פישביין עזב את קהילות, ואף שיש מו"מ לשובו, כעת איננו אחראי. יש למישהו מידע בענין?
משונה מאוד וזר (בלשון עדינה), ובלי שום קשר לקהילות או הכשר אחר.יעקב שלם אמר:קבלתי פסק הלכה מעניין מ-א מהפוסקים המקובלים בצבור הליטאי שקשור לאשכול זה
שאלה
משפחה עשו חתונה צד א' מקפיד לאכול רק העדה ואכן הצד השני התגמש וכל הארועים שהיו תלויים בו היו רק העדה
דא עקא שהצד השני התבייש לבקש מבני משפחתו שבשבע ברכות שהם עושים עבורם (שכדרכם של עמ"י האחים וגיסים עושים שבע ברכות) יביאו רק העדה
והם תכננו להביא קהילות
תשובה
אם זה קהילות זה בסדר ול"צ להגיד למחותנים
אם זה הכשר פחות טוב זה בעיה
יהודי אמר:משונה מאוד וזר (בלשון עדינה), ובלי שום קשר לקהילות או הכשר אחר.
המספר הוא 33/36 לדקה (בעופות רגילים) כשעל הליין עומדים שלושה שוחטים היינו ממוצע של 11/12 לדקה לשוחטהבוחן אמר:הם העלו מאוד את קצב השחיטה (כלומר- כמה עופות לדקה), אמנם הודה שאין זה הלכה למשה מסיני קצב השחיטה, אלא שבהכשרים מהודרים מקובל קצב שחיטה מסוים ואחיד פחות או יותר (איני זוכר כרגע את המספרים)
כמי שמכיר את הנושא אך לא בעל עמדה בו אוכל להעיר שאין קשר בין מהירות לבדיקה על הליין שהרי גם בבדיקה על השלחן הליין פועל אותו הדבר וא"א להשאיר את העופות על השלחן וחייבים להחזיר אותם ללייןיהודי אמר:הם עברו משחטה, ושם הליין יותר מהיר, והם הרי בודקים על הליין ולא על השלחן.
באמת היום מישהו ביקש ממני לברר לו מה רמת כשרות זו כיום כלפי מה שהיה בעבר [בעקבות מש"כ לעיל].
לא ידוע לי על אמינות הכותב, אבל זה לא נראה כמשהו שכותבים סתם.בניגוד לאחרים, בקהילות בעל הבית של החברה הוא גם בעל ההכשר. ממנה את הרבנים ומפטר אותם כרצונו. לדוגמא, את הרה''ג חיים פסח הורביץ פיטר עקב שהחמיר בדברים מסויימים בבדיקת סכינים ומינה במקומו את הרב פדווא . זו רק דוגמא. ולא אשפוך כאן את כל הידוע לי ממקור ראשון וד''ל
בכל מערכת כשרות, הרבנים הם נותני הכשרות, והמפעל הוא בא לבקש מהם הכשר, ברצונם יתנו וברצונם לא יתנו. הרבנים (או העסקנים מטעמים) הם הגוף האחראי על ההכשר.
במערכת 'קהילות' זה בדיוק הפוך. יש בעל מפעל, שזקוק להכשר, אז הוא בחר רבנים כרצונו (מן החוגים הצורכים את תוצרת מפעליו). והקים את 'בד"ץ קהילות'.
אם הרב אינו מוצא חן בעיניו, פשוט מפטר אותו, ולוקח רב אחר. הרי בד"ץ קהילות זה בעצם בעל החברה. (מ. ח.) והוא הבוחר וממנה את הרבנים.
אלו הנתונים.
מה זה אומר? יחליט הציבור!
יהודי אמר:כל זה בכלל השאלה
שלחתי לברר אצל גברא בר סמכא בכשרות, נקווה שיחזיר תשובה.
זוהי זילות חמורה בכל ענין הכשרות, כביכול כל מה שמתפרסם נגד כשרויות זה פוליטיקה.שמח בחור אמר:יהודי אמר:כל זה בכלל השאלה
שלחתי לברר אצל גברא בר סמכא בכשרות, נקווה שיחזיר תשובה.
מה קרה עם זה בסוף?
הסיבה שהם נקראים הכשר טוב היא היות ועוד לא נתפרסם שנתפסו על איזשהו פשלה, וגם היות ואף אחד לא מדבר נגדם, (כנראה משום שהם לא פוליטיים)