וזאת הברכה, לידידנו שליט"א

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
כמה נחת רוח יש לרבונו של עולם כשהוא רואה את העין הטובה והשמחה לפרגן שיש לחכמי ורבני הפורום!
למרות שרובם המוחלט לא מכירים באופן אישי, ולא יצרו קשר עם השם המסתתר מאחורי הניק.
ולוואי שיהיה זה צעד נוסף באהבת חינם החסרה כל כך.
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ובכן אמר:
אפשר להעיר דבר מעניין, שלמרות שרשום לי סך מסויים של הודעות, מ"מ כאשר נכנסים לבדיקת ההודעות, פוחת לפתע המספר, כאשר אצלי למשל זה עומד רק על 978 הודעות בינתיים.
כנראה כמה מהודעותי מצויים באשכולות שנגנזו, והינם פתוחים לצפיה למורשים בלבד.

ברוך שכיוונת לדעת המנהל נ”י.
 

ובכן

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
ובכן אמר:
אפשר להעיר דבר מעניין, שלמרות שרשום לי סך מסויים של הודעות, מ"מ כאשר נכנסים לבדיקת ההודעות, פוחת לפתע המספר, כאשר אצלי למשל זה עומד רק על 978 הודעות בינתיים.
כנראה כמה מהודעותי מצויים באשכולות שנגנזו, והינם פתוחים לצפיה למורשים בלבד.
ברוך שכיוונת לדעת המנהל נ”י.
לא. עיקר חידושי היה לא על המחיקה, אלא על זה שלפעמים הוא נשמר אי-שם, ולכן בפרופיל יהא כתוב עלי שאני למעלה מאלף הודעות, ואילו חיפוש הודעות המשתמש שלי - יניבו פחות מאלף הודעות.
 
 

חימקו

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
להרב הנעלה בכל מידה נכונה @חימקו על ההודעה ה-900, הסוגרת מספר עגול של הודעות איכותיות ומחכימות כידוע לכל.

יש"כ על העין הטובה, הנכונה לתת לכל אחד כמתנתה הרחבה, ירבו כמותך!
 

נדיב לב

משתמש ותיק
חימקו אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
להרב הנעלה בכל מידה נכונה @חימקו על ההודעה ה-900, הסוגרת מספר עגול של הודעות איכותיות ומחכימות כידוע לכל.

יש"כ על העין הטובה, הנכונה לתת לכל אחד כמתנתה הרחבה, ירבו כמותך!

ממתינים בציפייה לסגירת האלפייה של מר!
 

נדיב לב

משתמש ותיק
לאחד מהת"ח הגדולים והנעימים בפרומינו הנהדר הלא הוא רבינו הגדול @איש ווילנא שליט"א אשר כל רז לא אניס ליה בתורת רבינו הגר"א ובעוד אינספור נושאים, כל הודעה קובעת ברכה לעצמה, וכל תגובה קולעת אל חוט השערה, בחכמה בתבונה ובשפה מתוקה הראויה להערצה ולא פעם גם לקנאת סופרים, בשם כל חו"ר הפורום שא את ברכתנו לרגל הגיעך לשלושת אלפים הודעות!!!!!
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
למה זה תשאל לשמי אמר:
שפתיי לא אכלא, ברכות נרגשות ולבביות לאחד הת''ח הגדולים דהכא, מע''כ רבנו @דרומאי על 4000 הודעותיו. כל הודעה והודעה פנינה הקובעת ברכה לעצמה, ובמיוחד על דעת ההלכה והתשובות ההלכתיות באינספור נושאים.


מה נאה לו מה שכתב בפרופיל: תורה תורה ורק תורה
האשכול שבו הגיב הכי הרבה הוא ועשית ככל אשר יורוך
אנו זוכים לבחינה של 'הרוצה להחכים ידרים'.

ברכה מרובה וכט''ס. ימשיך וירעיף עלינו טובה עד בלי די.
אכפול את ברכתי בהגיעו להודעה ה5000.
 
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
ובכן אמר:
אזכר את שמו
כד"א בְּכׇל־הַמָּקוֹם֙ אֲשֶׁ֣ר אַזְכִּ֣יר אֶת־שְׁמִ֔י אָב֥וֹא אֵלֶ֖יךָ וּבֵרַכְתִּֽיךָ...

אלא שכאן אירע 'אם תזכיר את שמי אבוא אליך ובירכתיך'... (התודה של הרב דרומאי להודעתי ניתנה אחר אזכורו). שוב הבנתי כי הן הן הדברים.

והאי קרא הואיל ואתא לידן נימא ביה מילתא. 

תנן באבות ג, ו
רבי חלפתא איש כפר חנניה אומר עשרה שיושבין ועוסקין בתורה שכינה שרויה ביניהם שנאמר (תהלים פ"ב) אלהים נצב בעדת אל ומנין אפילו חמשה שנאמר (עמוס ט') ואגודתו על ארץ יסדה ומנין אפילו שלשה שנאמר בקרב אלהים ישפוט ומנין אפילו שנים שנאמר (מלאכי ג') אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו ויקשב ה' וישמע וגו' ומנין אפילו אחד שנאמר (שמות כ')
בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבא אליך וברכתיך: 

ומעניין שמאמר זה נשנה כמימרא בגמ' (ברכות ו.), אף שכבר נשנה במשנה!
 
אמר רבין בר רב אדא אמר רבי יצחק: מנין שהקדוש ברוך הוא מצוי בבית הכנסת שנאמר: אלהים נצב בעדת אל; ומנין לעשרה שמתפללין ששכינה עמהם - שנאמר: אלהים נצב בעדת אל; ומנין לשלשה שיושבין בדין ששכינה עמהם - שנאמר: בקרב אלהים ישפוט; ומנין לשנים שיושבין ועוסקין בתורה ששכינה עמהם - שנאמר: אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו ויקשב ה' וגו'. מאי ולחושבי שמו? אמר רב אשי: חשב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה - מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה. ומנין שאפילו אחד שיושב ועוסק בתורה ששכינה עמו - שנאמר: בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך. וכי מאחר דאפילו חד - תרי מבעיא? - תרי מכתבן מלייהו בספר הזכרונות, חד לא מכתבן מליה בספר הזכרונות. וכי מאחר דאפילו תרי - תלתא מבעיא? מהו דתימא: דינא שלמא בעלמא הוא, ולא אתיא שכינה - קמשמע לן דדינא נמי היינו תורה. וכי מאחר דאפילו תלתא - עשרה מבעיא? - עשרה קדמה שכינה ואתיא, תלתא - עד דיתבי. 

וראה עוד לשון ר' צדוק הכהן מלובלין - פרי צדיק במדבר פרשת בלק ודוק.
 
וכן למדו מזה (ברכות ו' א) לאחד שיושב ועוסק בתורה ששכינה עמו. ולכאורה היה צריך לכתוב תזכיר את שמי. אך בתורה שלומד הוא באמת פי ה' וזהו אזכיר את שמי וזהו בקול תורה וכן בקול תפילה אומרים קודם שמונה עשרה אדנ"י שפתי תפתח וגו' וכמו שאומרים בשם רבינו הרבי ר' אלימלך זצ"ל על הגמרא (ברכות ז' א) מנין שהקב"ה מתפלל היינו בפיפיות ישראל וזהו אם תפילתי שגורה בפי (שם ל"ד ב) לשון שליחות מה' יתברך וזהו בחינת פי ה' בקול תפילה וזהו הפירוש שנברא פה בנפש.

 
 

ובכן

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
ובכן אמר:
אזכר את שמו
כד"א בְּכׇל־הַמָּקוֹם֙ אֲשֶׁ֣ר אַזְכִּ֣יר אֶת־שְׁמִ֔י אָב֥וֹא אֵלֶ֖יךָ וּבֵרַכְתִּֽיךָ...
ויצויין עוד:
אור החיים (וזאת הברכה לג יב) אמר:
לבנימין אמר. פירוש תבת לבנימין הוא דברי משה, ותיבת אמר הוא דברי הכתוב, שאם לא כן במה יובן הדבר שעל בנימין הוא אומר, וכן ליוסף ולזבולן וגו'.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
ובכן אמר:
אור החיים (וזאת הברכה לג יב) אמר:
לבנימין אמר. פירוש תבת לבנימין הוא דברי משה, ותיבת אמר הוא דברי הכתוב, שאם לא כן במה יובן הדבר שעל בנימין הוא אומר, וכן ליוסף ולזבולן וגו'.
אגב: דייק להקשות כן על בנימין, כי בכל שאר השבטים הזכיר שמם בפירוש (מלבד לוי, אך גם בו מבואר היטב מתוך הדברים שאליו כוונתו).
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
רבנו @אמונת אומן, המייצג באמונת אוּמָּן את עדת החסידים המסולאה, חצה הלילה את מספר 4000 בהודעותיו. ימשיך נא להרוות את הפורום בהודעותיו היקרות מפז, מזן אל זן, בכל נושא אפשרי.​
 

נדיב לב

משתמש ותיק
אצטרף בחום ואברך בשם כל חברי הפורום את מכובדנו הרה"ח הגביר:) רבינו @אמונת אומן שליט"א רב פעלים לתורה לחסד ולחסידות, אשר כל רז לא אניס ליה - בחצרות החסידים כמו בהיכלות הליטוואק, בשדה החינוך כמו בשוק העסקים, ומעמיד ארץ על תילה כגורם מאזן ומגוון בפורמנו 'המתנגד':) בשם כל המתנגדים ורעיהם חסידא קדישא שא נא את ברכותינו לרגל הגיעך לארבעת אלפים הודעות!!!!!


לידידינו הנ"ל ישנם כמה פנים כמה גוונים. פנים של חסד גמור, ופנים של העמדת ארץ על תילה, שילוב של חסידות עם נגיעות ליטאיות, רצון לחפש את האמת בכל מגזר ומאידך גאוות יחידה מפוארת, כמו גם כבוד ת"ח בלי הבדל גזע ודת.. ישר כוחו, עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אוללה... כלל לא ידעתי על קיום האשכול טוב עין הזה, וטוב שכך, שהלא לא ימלט שהיה נגרם לי חלישות הדת שלא הוזכר שמי... עאכו"כ לא ידעתי כלל את מספר ההודעות שהתעגל לו...
אז ייש"כ לרבנים טובי העין, @למה זה תשאל לשמי @נדיב לב וכבר כתבתי לעיל שאני לא יודע כיצד מגיבים למחמאות, וכשלעצמי איני רואה רבותא במספר ההודעות, אבל אם גרמתי לאי מי להסתכל על דברים מזווית אחרת, ולהכיל דעה נוספת, הריני רואה זאת לזכות ולכבוד.

אמנם לא אכחד שנהניתי למקרא ההספד המפורט בהוספת מקצת כפסק השו"ע...

ומברכי אברך בברכת כהנים באהבה.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אוללה... כלל לא ידעתי על קיום האשכול טוב עין הזה, וטוב שכך, שהלא לא ימלט שהיה נגרם לי חלישות הדת שלא הוזכר שמי... עאכו"כ לא ידעתי כלל את מספר ההודעות שהתעגל לו...
אז ייש"כ לרבנים טובי העין, @למה זה תשאל לשמי @נדיב לב וכבר כתבתי לעיל שאני לא יודע כיצד מגיבים למחמאות, וכשלעצמי איני רואה רבותא במספר ההודעות, אבל אם גרמתי לאי מי להסתכל על דברים מזווית אחרת, ולהכיל דעה נוספת, הריני רואה זאת לזכות ולכבוד.

אמנם לא אכחד שנהניתי למקרא ההספד המפורט בהוספת מקצת כפסק השו"ע...

ומברכי אברך בברכת כהנים באהבה.

אשרי המאמין...:) מי שלא יודע מאשכול זה ה"ז כאחד שאינו מכיר בטיבו של פורום לתורה...:)
היכן מר ביטא רגש זה?
 

נדיב לב

משתמש ותיק
כמה נאה ויאה לברך את ידידינו מת"ח החשובים בפורום רבינו @דרומאי שליט"א לרגל הגיעו לקו החמשת אלפים הודעות, שלא רבים זכו לסיימו ולדלג מעל המשוכות דוגמת ניקים מתחדשים לבקרים שאינם לרמתו ומעלתו התורנית [כמוני למשל:)] ואף על פי כן, היטה חסדו עלינו, והמשיך לגמוא כסדר את מסלול ההודעות והתגובות עד לקו סיום 'חמשת אלפים' חזק ואמץ!
 

ובכן

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
אמונת אומן אמר:
כלל לא ידעתי על קיום האשכול טוב עין הזה
אשרי המאמין...:)
אמונת אומן אמר:
עד לרגע זה חשבתי שזה אשכול חדש שנפתח השבוע. כנראה תלוי מאיזה דף נכנסים לפורום
נאמן אתה, ואתה נאה לשמך.
גם כאשר נכנסים כרגיל, מהדלת הראשית, האשכול הלז אינו מופיע ברשימת 'אחרונים', אלא תמיד מצוי הוא בפורום למטה - 'הפורום שלנו'.
ואני משער שרבים אינם שמים לב אליו.
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ובכן אמר:
נדיב לב אמר:
אמונת אומן אמר:
כלל לא ידעתי על קיום האשכול טוב עין הזה
אשרי המאמין...:)
אמונת אומן אמר:
עד לרגע זה חשבתי שזה אשכול חדש שנפתח השבוע. כנראה תלוי מאיזה דף נכנסים לפורום
נאמן אתה, ואתה נאה לשמך.
גם כאשר נכנסים כרגיל, מהדלת הראשית, האשכול הלז אינו מופיע ברשימת 'אחרונים', אלא תמיד מצוי הוא בפורום למטה - 'הפורום שלנו'.
ואני משער שרבים אינם שמים לב אליו.
 

ובכן.. אם יש לך צד שפקפקתי בנאמנותו -עד כדי הצורך להסביר בפרוטרוט למה לא- הרשה לי לפקפק במילה אחת 'מליצית' שכתבתי בהודעה זו - חוש הומור..:)
 

ובכן

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
ובכן.. אם יש לך צד שפקפקתי בנאמנותו -עד כדי הצורך להסביר בפרוטרוט למה לא- הרשה לי לפקפק במילה אחת 'מליצית' שכתבתי בהודעה זו - חוש הומור..:)
מורשה הינך לפקפק, ולו מצד 'הפה שאסר' כו'.

ברם, למעשה הגבתי כי ראיתי שהרב @אמונת אומן הרגיש בעצמו לחזור על עדותו שלא ראה ולא ידע, ואף נתן הצעה שתלוי מהיכן נכנסים לפורום.
אמרתי, שמא לא הבין את מליצתך למרות הסימן המובהק שהצמדת אליו.
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ובכן אמר:
נדיב לב אמר:
ובכן.. אם יש לך צד שפקפקתי בנאמנותו -עד כדי הצורך להסביר בפרוטרוט למה לא- הרשה לי לפקפק במילה אחת 'מליצית' שכתבתי בהודעה זו - חוש הומור..:)
מורשה הינך לפקפק, ולו מצד 'הפה שאסר' כו'.

ברם, למעשה הגבתי כי ראיתי שהרב @אמונת אומן הרגיש בעצמו לחזור על עדותו שלא ראה ולא ידע, ואף נתן הצעה שתלוי מהיכן נכנסים לפורום.
אמרתי, שמא לא הבין את מליצתך למרות הסימן המובהק שהצמדת אליו.
 

יפה יפה.
 
חלק עליון תַחתִית