האם יש סיכוי שיהיה אחדות בכלל ישראל?

שראלטשיק

משתמש ותיק
ידוע שכדאי שיבא הגאולה צריך להיות אחדות בכלל ישראל

הנה היום יש הרבה חלקים בכלל ישראל (חסידים, ספרדים, ליטאים, מזרחים, ועוד) וכל חלק יש לו הרבה חלקים בה.

והרבה מחלוקת יש בין הקהלות וישיבות, בין מצד השקפה, בין מצד ירושה, ושאר סיבות.

ולדבאונינו איננו רואה האיך יתכן לקרב אחים הרחוקים זה מזה.

ואחדד עוד יותר דהנה בכל ענין יש עבודת היחיד מלמטה, דהיינו הנסיון הוא באנשים פשוטים וכל שמתעלה האדם מתמעט הנסיון, ובזה יש תקווה שכל אחד יתקן את עצמו, וממילא יבא נתקן כלל ישראל.

אך כאן הרי עיקר הפילוג נעשה מלמעלה, ובזה איננו רואה שום סיכוי שיתתקן ובפרט כשמדובר בעניני השקפה.

(ואני יודע שצריך לעזוב המלחמות להגדולים, ואנשים פשוטים ירחקו מזה, אבל א) זהו עבודה קשה ונורא כאשר גדול אחד יוצא כנגד השני, שכולם ישתקו, ב) הרי כמעט אל שמענו שהגדולים יאמרו שלא יכנסו ההמון במחלוקת, וכן לא שמענו שיאמרו שהגם שאני חושב שזה עושה טעוס נורא ואיום עדיין יש לכבדו וכדו').

(נ"ב השאלה הוא לא ח"ו לעשות טענות על התנהגות גדולי ישראל אמיתיים, רק עצם השאלה מעיק לי האם יש סיכוי)
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
צודע זאך אמר:
אם הרבוש"ע דורש זאת מאתנו כנראה שכן...

כמובן!!!, אבל עיקר השאלה הוא ה"ביאור" בזה, שלפי המהליך כעת לא נראה שיש שום סיכוי בעולם ושלזה צריך אליהו הנביא.
 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
אחדות בכלל ישראל, זה משימה כבידה וגדולה עבור אנשים קטנים שכמונו...
מה שאני מציע, ואני מנסה לעשות את זה בעצמי,
לאהוב את השכן/המתפלל/הגבאי וכו' שמעצבנים אותי.

כשכל אחד, יאהב את מי שקשה לו לאהוב,
יהי' אחדות בכלל ישראל.
 

צודע זאך

משתמש רגיל
שראלטשיק אמר:
צודע זאך אמר:
אם הרבוש"ע דורש זאת מאתנו כנראה שכן...

כמובן!!!, אבל עיקר השאלה הוא ה"ביאור" בזה, שלפי המהליך כעת לא נראה שיש שום סיכוי בעולם ושלזה צריך אליהו הנביא.


1. כמו בכל דבר בעולם אנו עושים רק השתדלות... ואת מה שמוטל עלינו והרבוש"ע יעשה את שלו.
2. אומרים שאם כל הרבי'ס היו יושבים סביב שולחן אחד משיח היה מגיע, אך כדי להושיב את כולם סביב שולחן אחד משיח צריך להגיע..וק"ל.
 
 

HaimL

משתמש ותיק
איך תהיה אחדות בעם, אם אנשים, אפילו במקום הקדוש הזה, מבזים תלמידי חכמים. מילא, ללכת אחרי רב שלא אוחז מפלוני. אבל להיכנס במחלוקת בעצמם, מהכ"ת. שלא לדבר על מחלוקת על ציבורים שלמים, תרתי משמע. אז אין אחדות.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
ידוע שכדאי שיבא הגאולה צריך להיות אחדות בכלל ישראל

הנה היום יש הרבה חלקים בכלל ישראל (חסידים, ספרדים, ליטאים, מזרחים, ועוד) וכל חלק יש לו הרבה חלקים בה.

והרבה מחלוקת יש בין הקהלות וישיבות, בין מצד השקפה, בין מצד ירושה, ושאר סיבות.

ולדבאונינו איננו רואה האיך יתכן לקרב אחים הרחוקים זה מזה.

ואחדד עוד יותר דהנה בכל ענין יש עבודת היחיד מלמטה, דהיינו הנסיון הוא באנשים פשוטים וכל שמתעלה האדם מתמעט הנסיון, ובזה יש תקווה שכל אחד יתקן את עצמו, וממילא יבא נתקן כלל ישראל.

אך כאן הרי עיקר הפילוג נעשה מלמעלה, ובזה איננו רואה שום סיכוי שיתתקן ובפרט כשמדובר בעניני השקפה.

(ואני יודע שצריך לעזוב המלחמות להגדולים, ואנשים פשוטים ירחקו מזה, אבל א) זהו עבודה קשה ונורא כאשר גדול אחד יוצא כנגד השני, שכולם ישתקו, ב) הרי כמעט אל שמענו שהגדולים יאמרו שלא יכנסו ההמון במחלוקת, וכן לא שמענו שיאמרו שהגם שאני חושב שזה עושה טעוס נורא ואיום עדיין יש לכבדו וכדו').

(נ"ב השאלה הוא לא ח"ו לעשות טענות על התנהגות גדולי ישראל אמיתיים, רק עצם השאלה מעיק לי האם יש סיכוי)

הפילוג נעשה מלמטה ללמעלה וחוזר חלילה. [זה לשיטתך, לדעתי יש להבדיל בין פילוג ושנאה, לשוני]

קמתי בבוקר ונסיתי מתוך רצון טוב לשנות את העולם - שכל אחד יאהב את רעהו, בלי שנאה ומחלוקת, אבל לא הלך...
לא התייאשתי, ונסיתי לשנות את בני עירי וגם זה לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את בני שכונתי, אבל גם זם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את בני הרחוב.. אבל גם שם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את שכני... אבל גם שם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את משפחותי, אבל גם זה לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את עצמי בעצמי... ואכן הלך!
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודה יעקבזון אמר:
אחדות בכלל ישראל, זה משימה כבידה וגדולה עבור אנשים קטנים שכמונו...
מה שאני מציע, ואני מנסה לעשות את זה בעצמי,
לאהוב את השכן/המתפלל/הגבאי וכו' שמעצבנים אותי.

כשכל אחד, יאהב את מי שקשה לו לאהוב,
יהי' אחדות בכלל ישראל.



נכון וזה יסוד שאלתי, ולכן חלקתי בין מה שבא מלמטה / אנשים פשוטים שבזה יכולים באמת לעבוד, אבל על מה שבא מלמעלה אין יכולים לעבוד, ולכן השאלה האם באמת יש סיכוי שיתכן להיות שלם בין כל המגזרים.

ובעוד נגעת בעוד עומק בשאלתי, ששומעים הרבה פעמים דרשות האיך מחלוקת מרחיק הגאולה וכדו', ולכאו' אם יש נגע בכל הציבור כולו שקשה לרפאות, הגם שיש מאוד טוב שכל אחד יתחזק בשלום אצל ידידיו וקרוביו ושכניו וכדו', אבל לענ"ד להסיט הדגוש לזה, הוא הסטה נוראה, מעיקר הבעיא, שיש כל כך מחלוקת נוראות במגזרים של עם ישראל, וזה המצב בעצמו מביא מחלוקת בין יחידים, אבך עכ"פ עיקר הנקודה שודאי חשוב מאוד שלום בין יחידים אבל זהו הסטה נורא מעיקר הבעיא של מחלוקת בין המגזרים.  
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
HaimL אמר:
איך תהיה אחדות בעם, אם אנשים, אפילו במקום הקדוש הזה, מבזים תלמידי חכמים. מילא, ללכת אחרי רב שלא אוחז מפלוני. אבל להיכנס במחלוקת בעצמם, מהכ"ת. שלא לדבר על מחלוקת על ציבורים שלמים, תרתי משמע. אז אין אחדות.

זהו תוצאה מפילוג המגזרים
 

חימקו

משתמש ותיק
גם כשבני ישראל היו מחולקים לשבטים, דיברו על אחדות?! לא נראה לי... מי אומר שצריך שתהיה אחדות.

צריך לשאוף שכל אחד יכבד את השני בדרך עבודת הבורא שלו.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
חימקו אמר:
גם כשבני ישראל היו מחולקים לשבטים, דיברו על אחדות?! לא נראה לי... מי אומר שצריך שתהיה אחדות.

צריך לשאוף שכל אחד יכבד את השני בדרך עבודת הבורא שלו.

היינו הך
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
שראלטשיק אמר:
חימקו אמר:
גם כשבני ישראל היו מחולקים לשבטים, דיברו על אחדות?! לא נראה לי... מי אומר שצריך שתהיה אחדות.

צריך לשאוף שכל אחד יכבד את השני בדרך עבודת הבורא שלו.

היינו הך
ויהי בישורן מלך "יחד" שבטי ישראל
 
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
אחדות בכלל ישראל, זה משימה כבידה וגדולה עבור אנשים קטנים שכמונו...
מה שאני מציע, ואני מנסה לעשות את זה בעצמי,
לאהוב את השכן/המתפלל/הגבאי וכו' שמעצבנים אותי.

כשכל אחד, יאהב את מי שקשה לו לאהוב,
יהי' אחדות בכלל ישראל.

נכון וזה יסוד שאלתי, ולכן חלקתי בין מה שבא מלמטה / אנשים פשוטים שבזה יכולים באמת לעבוד, אבל על מה שבא מלמעלה אין יכולים לעבוד, ולכן השאלה האם באמת יש סיכוי שיתכן להיות שלם בין כל המגזרים.

ובעוד נגעת בעוד עומק בשאלתי, ששומעים הרבה פעמים דרשות האיך מחלוקת מרחיק הגאולה וכדו', ולכאו' אם יש נגע בכל הציבור כולו שקשה לרפאות, הגם שיש מאוד טוב שכל אחד יתחזק בשלום אצל ידידיו וקרוביו ושכניו וכדו', אבל לענ"ד להסיט הדגוש לזה, הוא הסטה נוראה, מעיקר הבעיא, שיש כל כך מחלוקת נוראות במגזרים של עם ישראל, וזה המצב בעצמו מביא מחלוקת בין יחידים, אבך עכ"פ עיקר הנקודה שודאי חשוב מאוד שלום בין יחידים אבל זהו הסטה נורא מעיקר הבעיא של מחלוקת בין המגזרים.  

כל 'יחיד' בתוך 'מגזר' יכול ומסוגל להגיע בעצמו שבינו לבין המגזר האחר לא יהי' מחלוקת!
כל מה שלא 'נוגע' אליו ישירות, לא 'קשור' אליו.
הוספה חשובה: אשרי מי שזוכה להשכין שלום ולהרבות שלום. [בין מגזרים]
 

HaimL

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
HaimL אמר:
איך תהיה אחדות בעם, אם אנשים, אפילו במקום הקדוש הזה, מבזים תלמידי חכמים. מילא, ללכת אחרי רב שלא אוחז מפלוני. אבל להיכנס במחלוקת בעצמם, מהכ"ת. שלא לדבר על מחלוקת על ציבורים שלמים, תרתי משמע. אז אין אחדות.

זהו תוצאה מפילוג המגזרים
כבר ראיתי לפחות שני שמות של רבנים ידועים, שביזו כאן. שוב, אם אדם הולך אחר רבו, לית לן בה. אבל מה לת"ח ולהכניס את ראשם במחלוקת, ואינם יראים מזה.
 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
HaimL אמר:
שראלטשיק אמר:
HaimL אמר:
איך תהיה אחדות בעם, אם אנשים, אפילו במקום הקדוש הזה, מבזים תלמידי חכמים. מילא, ללכת אחרי רב שלא אוחז מפלוני. אבל להיכנס במחלוקת בעצמם, מהכ"ת. שלא לדבר על מחלוקת על ציבורים שלמים, תרתי משמע. אז אין אחדות.

זהו תוצאה מפילוג המגזרים
כבר ראיתי לפחות שני שמות של רבנים ידועים, שביזו כאן. שוב, אם אדם הולך אחר רבו, לית לן בה. אבל מה לת"ח ולהכניס את ראשם במחלוקת, ואינם יראים מזה.

כבר יש לנו דוגמא חי על קושי הדבר לעשות שלום בין המגזרים
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
נדיב לב אמר:
שראלטשיק אמר:
ידוע שכדאי שיבא הגאולה צריך להיות אחדות בכלל ישראל

הנה היום יש הרבה חלקים בכלל ישראל (חסידים, ספרדים, ליטאים, מזרחים, ועוד) וכל חלק יש לו הרבה חלקים בה.

והרבה מחלוקת יש בין הקהלות וישיבות, בין מצד השקפה, בין מצד ירושה, ושאר סיבות.

ולדבאונינו איננו רואה האיך יתכן לקרב אחים הרחוקים זה מזה.

ואחדד עוד יותר דהנה בכל ענין יש עבודת היחיד מלמטה, דהיינו הנסיון הוא באנשים פשוטים וכל שמתעלה האדם מתמעט הנסיון, ובזה יש תקווה שכל אחד יתקן את עצמו, וממילא יבא נתקן כלל ישראל.

אך כאן הרי עיקר הפילוג נעשה מלמעלה, ובזה איננו רואה שום סיכוי שיתתקן ובפרט כשמדובר בעניני השקפה.

(ואני יודע שצריך לעזוב המלחמות להגדולים, ואנשים פשוטים ירחקו מזה, אבל א) זהו עבודה קשה ונורא כאשר גדול אחד יוצא כנגד השני, שכולם ישתקו, ב) הרי כמעט אל שמענו שהגדולים יאמרו שלא יכנסו ההמון במחלוקת, וכן לא שמענו שיאמרו שהגם שאני חושב שזה עושה טעוס נורא ואיום עדיין יש לכבדו וכדו').

(נ"ב השאלה הוא לא ח"ו לעשות טענות על התנהגות גדולי ישראל אמיתיים, רק עצם השאלה מעיק לי האם יש סיכוי)

הפילוג נעשה מלמטה ללמעלה וחוזר חלילה. [זה לשיטתך, לדעתי יש להבדיל בין פילוג ושנאה, לשוני]

קמתי בבוקר ונסיתי מתוך רצון טוב לשנות את העולם - שכל אחד יאהב את רעהו, בלי שנאה ומחלוקת, אבל לא הלך...
לא התייאשתי, ונסיתי לשנות את בני עירי וגם זה לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את בני שכונתי, אבל גם זם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את בני הרחוב.. אבל גם שם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את שכני... אבל גם שם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את משפחותי, אבל גם זה לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את עצמי בעצמי... ואכן הלך!

מימרא זה טוב מאוד כדאי שהאדם לא יהא להוט אחר לשנות העולם, ולא לחשוב על עצמו כלום.

אבל ודאי ובודאי יחיד יכול לשנות העולם, ואני יודע הרבה יחידים ששינוי וזיכו את הרבים, ובטוח אני שבמעט התבוננות כל אחד כאן יכול לעמוד על כמה אנשים (ומהם גם פשוטים) ששינוי את העולם. 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
אור החכמה אמר:
סיכוי תמיד יש...
השאלה היא מה גודלו של הסיכוי הזה...
כמובן
המשמעות של "האם יש סיוכוי" הוא ה"אם יש סיוכי הגיוני" דהיינו אחוז אחד ממאה אינו סיכוי הגיוני כלל שיש לאדם לקוות מזה כלום
 

נדיב לב

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
מימרא זה טוב מאוד כדאי שהאדם לא יהא להוט אחר לשנות העולם, ולא לחשוב על עצמו כלום.

אבל ודאי ובודאי יחיד יכול לשנות העולם, ואני יודע הרבה יחידים ששינוי וזיכו את הרבים, ובטוח אני שבמעט התבוננות כל אחד כאן יכול לעמוד על כמה אנשים (ומהם גם פשוטים) ששינוי את העולם. 

אכן הלך והלך.

נדיב לב אמר:
הפילוג נעשה מלמטה ללמעלה וחוזר חלילה. [זה לשיטתך, לדעתי יש להבדיל בין פילוג ושנאה, לשוני]

קמתי בבוקר ונסיתי מתוך רצון טוב לשנות את העולם - שכל אחד יאהב את רעהו, בלי שנאה ומחלוקת, אבל לא הלך...
לא התייאשתי, ונסיתי לשנות את בני עירי וגם זה לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את בני שכונתי, אבל גם זם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את בני הרחוב.. אבל גם שם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את שכני... אבל גם שם לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את משפחותי, אבל גם זה לא הלך...
כנ"ל, נסיתי לשנות את עצמי בעצמי... ואכן הלך!
 
חימקו אמר:
גם כשבני ישראל היו מחולקים לשבטים, דיברו על אחדות?! לא נראה לי... מי אומר שצריך שתהיה אחדות.

צריך לשאוף שכל אחד יכבד את השני בדרך עבודת הבורא שלו.
כשבני ישראל היו מחולקים לשבטים, בודאי היתה אחדות, כמו שמפורש בפסוק 'יחד שבטי ישראל', והאחדות היא בזה שהפעולות של כולם הם תחת ה'אב' אחד של כולם - יעקב. 
ככלל - 'אח' מלשון אחוי, וכל ה'קונץ' של אח זו ההשלמה שיש בו כלפי אחיו מעצם 'שונותו' ו'נפרדותו' <וכך בכל אח ואח> ושמהשלמת כולם חוזרים לאחדות השלימה של ה'אבא'.

ובקטע הרלוונטי - לכאורה מה שקורה היום הוא אכן הדבר הכי טבעי בהתאם לנתונים שלנו, כי כל עוד אנחנו לא מזהים את עצמנו ואת הדרך שלנו <כאו"א> כ'אח' מתוך כמה 'אחים', ואת זה שיתכן 'אבא' גדול יותר שאנחנו רק פרט אחד בו, אלא רואים בדרכנו את הדרך הנכונה שאליבא דאמת (מתוך החוד והחריפות של דרכנו אנו) לא מותירה מקום לדרכים נוספות, למה שנהיה מאוחדים? 
אכן, העבודה היא להגדיל את המושגים - מתוך הדרך שלנו <כנ"ל, כאו"א> עצמה מיניה וביה, ולזהות בה עצמה את זה שהיא רק פן אחד שמייצג דבר גדול ממנה שמצד עצמו ניתן לפירושים נוספים, ובכך תבוא האחדות המיוחלת.
 
 
שראלטשיק אמר:
ידוע שכדאי שיבא הגאולה צריך להיות אחדות בכלל ישראל
הנה ידוע זה, אינו ידוע לכל אחד ואחד מישראל.
משיח יבוא לאלו שאין זה ידוע להם.

אני חי כאן, וחוץ מכמה מריבות תקשורתיות, לא ראיתי מימי שמסלקים בן אדם מחתונה בגלל שהוא לא מהפלג הנכון בחסידות, והמוני מתפללי מצטרפים למנין אחד ואף אחד לא בודק אם חסיד פלוני שנצטרף הוא נגד הראש ישיבה שלי.
אני חושב שמשיח כבר יכול להגיע מהבחינה הזו, אלא אם כן צריך לעשות שלום עם ליברמן ומתן כהנא. אם כך אז מבחנתי קשה לי להצליח לאהוב אותם.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
כהן אמר:
שראלטשיק אמר:
ידוע שכדאי שיבא הגאולה צריך להיות אחדות בכלל ישראל
??

באמת לא שמעתם?

בהקדמה לספר חפץ חיים איתי שצריך לתקן הפגם של שנאת חינם כדאי שיבנה הבית המקדש שנחרב ע"י שנאת חנם.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
פינחס רוזנצוויג אמר:
שראלטשיק אמר:
ידוע שכדאי שיבא הגאולה צריך להיות אחדות בכלל ישראל
הנה ידוע זה, אינו ידוע לכל אחד ואחד מישראל.
משיח יבוא לאלו שאין זה ידוע להם.

אני חי כאן, וחוץ מכמה מריבות תקשורתיות, לא ראיתי מימי שמסלקים בן אדם מחתונה בגלל שהוא לא מהפלג הנכון בחסידות, והמוני מתפללי מצטרפים למנין אחד ואף אחד לא בודק אם חסיד פלוני שנצטרף הוא נגד הראש ישיבה שלי.
אני חושב שמשיח כבר יכול להגיע מהבחינה הזו, אלא אם כן צריך לעשות שלום עם ליברמן ומתן כהנא. אם כך אז מבחנתי קשה לי להצליח לאהוב אותם.

ברוך ה' שיש מקומות בעולם שלא שמעו על מחלוקת בעולם בין המגזרים, האם כבודו יכול להודיענו היכא הוא דר? אולי כדאי לי לבא לדור שם רק משום זה. 
 

כהן

משתמש ותיק
שראלטשיק אמר:
באמת לא שמעתם?

בהקדמה לספר חפץ חיים איתי שצריך לתקן הפגם של שנאת חינם כדאי שיבנה הבית המקדש שנחרב ע"י שנאת חנם.
אנא מתניתין ידענא
משנה מסכת עדויות פרק ח
רבי שמעון אומר להשוות המחלוקת וחכמים אומרים לא לרחק ולא לקרב אלא לעשות שלום בעולם שנאמר (מלאכי ג') הנני שולח לכם את אליה הנביא וגומר והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם:

זהו בדיוק התפקיד של אליהו הנביא..
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
  
דברתי כעת עם אחד בענין זה, ואני חושב שיש אולי מהליך בזה

הנה נתפרסם כאן בפורום מכתב מרבנים "
לאהוב כל יהודי שמאמין בי"ג עיקרים גם כשהוא כופר בכל הקדוש והיקר לי!!!"

tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=194&t=21981#p343123

הצג קובץ מצורף Scan_0001 (1).pdf


ואני חושב שזהו דרך חשובה מאוד, רק צריכין לחדד זאת יותר
א) באמת אי אפשר לאהוב הכל, כי מצוה לשנאו את הרשעים (וגם בזה...), ולכן צריכין להיות ברור מי לא נכלל ברשעים הללו שצוה לשנאותו שאז יש חיוב לאחד עמהם ולאהוב אותם בכל לבם.
ב) רבים משתמשים בביטוי של אפיקורסים כופרים וכדו', אבל באמת כוונתם שזה מאוד מסוכן וכדו'  והראיה הברורה על זה שלא נזהרים מיין נסך שלהם וכדו' וצריכין להבהיר זה היטב
ג) בנוגע מכתב הנ"ל אני בטוח שהמזרחים מאמינים בי"ג עיקרים ולכן על מהגזרים לא רק לפרסם שצריך לאהוב כל מאמין רק לאמר בגלוי שכל המזרחים בכלל זה, והגם שאנו חולקים בכל תוקף על שיטתם אבל מצוה לאהוב אותם בכל לבם וכדו' וכדו', ולא די בדיבורים, וכ"ש דיבורים כלליים.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
פותח הנושא
כהן אמר:
שראלטשיק אמר:
באמת לא שמעתם?

בהקדמה לספר חפץ חיים איתי שצריך לתקן הפגם של שנאת חינם כדאי שיבנה הבית המקדש שנחרב ע"י שנאת חנם.
אנא מתניתין ידענא
משנה מסכת עדויות פרק ח
רבי שמעון אומר להשוות המחלוקת וחכמים אומרים לא לרחק ולא לקרב אלא לעשות שלום בעולם שנאמר (מלאכי ג') הנני שולח לכם את אליה הנביא וגומר והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם:

זהו בדיוק התפקיד של אליהו הנביא..

אה תודה! החפץ חיים שכח פסוקים הללו!!! 
 

חפר

משתמש ותיק
אם אין ישראל עושים תשובה הקב״ה מעמיד להם מלך קשה כהמן, ואז נתקיים לך כנוס את כל היהודים
 
חלק עליון תַחתִית