יושבי יעבץ אמר:הבהרה - אינני רוחץ בסבון כלים, עם סקוצ'ברייט ובלעדיו.
מדוע באמת אינך רוחץ בסבון כלים באופן יומיומי?
רק בגלל הריח?
תנסה לשטוף ידים בסבון כלים
ולשטוף ידים בסבון ידים (שנמצאים ע"י הברזים)
ההבדל הוא ביובש הידים
סבון - מפרק שומנים, והוא גם מפרק את שומני העור
בסבון ידים מוסיפים חומרים כדי שהעור לא יתייבש
אך בסבון כלים אין אותם, ולכן אחרי הרחיצה, יש תחושת יובש.
עכשיו נבאר את כוונת הסוקר
אנו יודעים שבתשעת הימים - המנהג לא לרחוץ
ובהלכות שבת חזון כתב המשנ"ב שגם אם מותר לרחוץ - לא עם בורית וזיי"ף (אפר)
דברים אלו היו הסבון של זמנם
ובפשטות הדברים אינם מובנים - מה האיסור ברחיצה עם סבון?
אם כבר התירו רחיצה, מנין לאסור סבון?
אלא שמדברי המשנ"ב במקום אחר בהלכות ת"ב (לא זוכר היכן)
משמע שבבורית יש איסור 'סיכה'
וא"כ אף שהתירו רחיצה בע"ש חזון - לא התירו סיכה
ויש המבארים - שהטעם שסבון הוא סיכה
מפני שמוחדרים בו חומרים השומרים על שמנוניות העור
משא"כ בסבון כלים, וגרוע מכך - סבון כביסה
שבהם אין את החומרים הללו
בתקוה שהנחתי את דעתכם
היכן כתוב שסיכה אסורה בתשעת הימים, מלבד תשעה באב שאסור בה' עינויים.
וחפשתי בספר נטעי גבריאל וכתב בפרק מב שסיכה מותרת בימים אלו, ומקורו מספר טהרת השלחן תקנא, סט"ז, ולא הביא שום חולק.