סיפורים מופלאים על בני־התורה הַמְסֻלָּאִ֖ים

דניאלי

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אמונת אומן אמר:
פעם דפקתי על דלתו של אברך באחת מעיירות הדרום בשעה מאוחרת, ומשלא מיהר לפתוח, עזבתי את המקום וחזרתי מאוחר יותר.
הסברתי לו שמכיוון שידעתי שחזר באוטובוס האחרון מירושלים, שיערתי שאולי לא הספיק להתפלל ערבית והוא התפלל ביחידות בביתו.

פניו ממש התכרכמו מההווא אמינא.
הוא אמר בנחרצות שאם לא היה מספיק להתפלל בציבור בירושלים, היה נשאר בלילה בירושלים וחוזר הביתה רק למחר!
לא על חשבון שמחת ביתו. וד"ל
למען ד' למה בכל סיפור מחפשים פה למה זה לא טוב?!
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אמונת אומן אמר:
פעם דפקתי על דלתו של אברך באחת מעיירות הדרום בשעה מאוחרת, ומשלא מיהר לפתוח, עזבתי את המקום וחזרתי מאוחר יותר.
הסברתי לו שמכיוון שידעתי שחזר באוטובוס האחרון מירושלים, שיערתי שאולי לא הספיק להתפלל ערבית והוא התפלל ביחידות בביתו.

פניו ממש התכרכמו מההווא אמינא.
הוא אמר בנחרצות שאם לא היה מספיק להתפלל בציבור בירושלים, היה נשאר בלילה בירושלים וחוזר הביתה רק למחר!
לא על חשבון שמחת ביתו. וד"ל
אשתו עמו היתה, 
ובכל אופן אינני מבין את הדחף להעיר הערות כאלו על סיפורים שבאים לשבח בני תורה. 

אנו לא כותבים כאן מ''ב ולא צריך שעה''צ. 
 
 

חימקו

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
חימקו אמר:
אמונת אומן אמר:
פעם דפקתי על דלתו של אברך באחת מעיירות הדרום בשעה מאוחרת, ומשלא מיהר לפתוח, עזבתי את המקום וחזרתי מאוחר יותר.
הסברתי לו שמכיוון שידעתי שחזר באוטובוס האחרון מירושלים, שיערתי שאולי לא הספיק להתפלל ערבית והוא התפלל ביחידות בביתו.

פניו ממש התכרכמו מההווא אמינא.
הוא אמר בנחרצות שאם לא היה מספיק להתפלל בציבור בירושלים, היה נשאר בלילה בירושלים וחוזר הביתה רק למחר!
לא על חשבון שמחת ביתו. וד"ל
אשתו עמו היתה, 
ובכל אופן אינני מבין את הדחף להעיר הערות כאלו על סיפורים שבאים לשבח בני תורה. 

אנו לא כותבים כאן מ''ב ולא צריך שעה''צ. 
 

כשחבר מספר לי כזה סיפור בהתלהבות, אני מיד מעיר לו כשצריך לשים לב שזה לא סותר לדברים חשובים יותר, כי יש אנשים שיכולים ללמוד מזה שתפילה במנין חשובה יותר מהכל.
ולכן גם פה הערתי, וטוב שהוספת מה שהוספת.
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
בשבועות ו,ב שאל רב פפא את רבא איזה מלך גדול, של פרס או של רומי, ורבא תמה שנראה כאילו חי ביערות ולא יודע מה קורה בעולם.
ענין הנזיפה שנזף רבא בתלמידו הוא כדלהלן:​
הלוא ברור לכל, כי אין כלל להשוות את ממלכת פרס אל הקיסרות הרומאית החובקת עולם. אלא מאי? כאשר שמע התלמיד כי הרב מקדים את מלך פרס לקיסר רומא, עלתה מחשבה בלבו: שמא כל העולם כולו חי בטעות? ועל כך נזף בו רבא: אל נא תנהג מנהג 'שְׁוַונְצוֹנֶס'!
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
בדומה לזה, כשהייתי בכולל ומת אחד ששמו הוגו צ'אווס, ואמרו לאחד המתמידים את ידיעה זו, ולא הבין מדוע באמצע השבוע פתאום אומרים לו גוט שאבעס...
כיוצא בזה, בחורף תשכ"ו, כאשר ירושלים (כולל החרדית) רעשה תקופה ממושכת מרעידת האדמה שהתחוללה אז בעירייה, נשאל הבחור המתמיד משה שטמר ע"ה על אודות טדי קולק.
'איזה דף? איזה דף?' – היתה תגובתו.
 
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
אמונת אומן אמר:
מקרה שבאתי לבקר אברך שנפגע בתאונת דרכים ע"י שרכב העיפו לגובה, והוא ביקש ממני לאתר את הנהג, כדי לשלם לו על השמשה הקדמית שנתנפצה...
הזכרתני להרמב''ן בב''מ פב סוע''ב.
כל כך קשה לצטט אותו?

בהוראות לעורכים של עוז והדר נאמר שאין לציין ''ועיין...'' בלי לפרט מה אמורים לראות שם.
 
 
פיילוט 0.4 אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
הזכרתני להרמב''ן בב''מ פב סוע''ב.
כל כך קשה לצטט אותו? בהוראות לעורכים של עוז והדר נאמר שאין לציין ''ועיין...'' בלי לפרט מה אמורים לראות שם.
צודק, סליחה. איני יכול לע''ע לצטט מהזיכרון אלא רק מ''מ. הקטנתי כי צוטט כבר בהמשך. עוז והדר אינם צודקים, ופשוט.
 
חידושי הרמב"ן מסכת בבא מציעא דף פב עמוד ב

ומצאתי בתוס' בב"ק (כ"ז ב') שמפרשים אותה משום אדם המזיק, וא"כ למה פטרוהו לדברי האומר אנוס הוא והלא אדם מועד לעולם בין באונס בין ברצון, והם השיבו שאינו חייב באונסין גדולים וסמכו אותה מן הירו' שאמרו בישן ובא חבירו וישן אצלו הוא המועד, ואי אפשי להעמידה דהתם משום דשני פשע בעצמו, וכן מה שאמרו באם היה בעל קורה ראשון ובעל חבית אחרון וכולה מתני', וכן מה שאמרו לפי שאין דרכן של בני אדם להתבונן בדרכים, כלם כשהם אדם המזיק משום פשיעה דניזק פטרו בהם, או שהם בור וכגון שהלה נתקל בו, ואין להאריך כאן, ועוד הביאו טבח אומן שקלקל דפטור בחנם ואמאי אדם מזיק הוא, וכי נמי סבירא לן אנוס הוא ליחייב, וזה ודאי קשה עליהם דכיון דמיחייב בשכר אלמא כעין גנבה ואבדה הוא ולאו אונס גדול ולאו אונס קטן הוא ופטרוהו בחנם, אלא שאין באומן הטועה במלאכתו משום מזיק, וסוף דבר כיון שהזכירו חכמים באונס נזקין אבן מונחת בחיקו ולא הכיר בה מעולם (ב"ק כ"ו ב'), ונפל מן הגג ברוח שאינה מצויה (שם כ"ז א') הרי הזכירו סוף האונסין כלם, דרוח שאינה מצויה אפילו כאותה של אליהו במשמע, דרוח מצויה הזכירו לענין ש"ח אבל רוח שאינה מצויה לא הוזכרה בתלמוד אלא לענין אונס דהוא מן האונסין הגדולים שבעולם, ואין כאן מקום להאריך בזה יותר מדאי.
 
אמונת אומן אמר:
פעם דפקתי על דלתו של אברך באחת מעיירות הדרום בשעה מאוחרת, ומשלא מיהר לפתוח, עזבתי את המקום וחזרתי מאוחר יותר.
הסברתי לו שמכיוון שידעתי שחזר באוטובוס האחרון מירושלים, שיערתי שאולי לא הספיק להתפלל ערבית והוא התפלל ביחידות בביתו.

פניו ממש התכרכמו מההווא אמינא.
הוא אמר בנחרצות שאם לא היה מספיק להתפלל בציבור בירושלים, היה נשאר בלילה בירושלים וחוזר הביתה רק למחר!
אם כי על פי הלכה ודאי עדיף להתפלל ביחידות ולשהות בביתו.
 
 
מאיר גוטמן אמר:
שמעתי סיפור מכלי שני וחסר לי דיוק בפרטים אבל עצם הספור בדוק
אברך שקם כנראה למנין של 8 ואשתו יוצאת לעבודה עוד קצת לפני כן,בטעות נעלה אותו אשתו ולא השאירה מפתח בבית, והוא אין לו איך לצאת פלאפון עוד לא היה להם (כן יש אברכים כאלו עדיין) והוא נאלץ להתפלל בבית,אח"כ סדר א' אין לו איך לצאת נשאר בבית מקוה שהצליח ללמוד טוב
ב 4 אשתו חוזרת מותשת מהעבודה פותחת את הדלת לרווחה , מה אומר לה האברך שהשתחרר הרגע מהכלא של חצי יום, תנסה לנחש, בודאי לא תצליח, הוא מיד שואל אותה איך היה היום בעבודה!!!! אבל באמת הוא מלאך הדר עם בני תמותה
זה סיפור נאה
אבל מי שהיה נוהג אחרת, הוא טיפש.
 
 

משיב דבר

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
מקרה שבאתי לבקר אברך שנפגע בתאונת דרכים ע"י שרכב העיפו לגובה, והוא ביקש ממני לאתר את הנהג, כדי לשלם לו על השמשה הקדמית שנתנפצה...
מדהים, אברך שלא יודע שלאוטו יש ביטוח! בני תורה המסולאים!

 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
פותח הנושא
פינחס רוזנצוויג אמר:
צע"ג לחייבו.
למה זה תשאל לשמי אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
הזכרתני להרמב''ן בב''מ פב סוע''ב.
הרמב"ן אמר:
ומצאתי בתוס' בב"ק (כ"ז ב') שמפרשים אותה משום אדם המזיק, וא"כ למה פטרוהו לדברי האומר אנוס הוא והלא אדם מועד לעולם בין באונס בין ברצון, והם השיבו שאינו חייב באונסין גדולים וסמכו אותה מן הירו' שאמרו בישן ובא חבירו וישן אצלו הוא המועד, ואי אפשי להעמידה דהתם משום דשני פשע בעצמו, וכן מה שאמרו באם היה בעל קורה ראשון ובעל חבית אחרון וכולה מתני', וכן מה שאמרו לפי שאין דרכן של בני אדם להתבונן בדרכים, כלם כשהם אדם המזיק משום פשיעה דניזק פטרו בהם, או שהם בור וכגון שהלה נתקל בו, ואין להאריך כאן, ועוד הביאו טבח אומן שקלקל דפטור בחנם ואמאי אדם מזיק הוא, וכי נמי סבירא לן אנוס הוא ליחייב, וזה ודאי קשה עליהם דכיון דמיחייב בשכר אלמא כעין גנבה ואבדה הוא ולאו אונס גדול ולאו אונס קטן הוא ופטרוהו בחנם, אלא שאין באומן הטועה במלאכתו משום מזיק, וסוף דבר כיון שהזכירו חכמים באונס נזקין אבן מונחת בחיקו ולא הכיר בה מעולם (ב"ק כ"ו ב'), ונפל מן הגג ברוח שאינה מצויה (שם כ"ז א') הרי הזכירו סוף האונסין כלם, דרוח שאינה מצויה אפילו כאותה של אליהו במשמע, דרוח מצויה הזכירו לענין ש"ח אבל רוח שאינה מצויה לא הוזכרה בתלמוד אלא לענין אונס דהוא מן האונסין הגדולים שבעולם, ואין כאן מקום להאריך בזה יותר מדאי.
 
משיב דבר אמר:
אמונת אומן אמר:
מקרה שבאתי לבקר אברך שנפגע בתאונת דרכים ע"י שרכב העיפו לגובה, והוא ביקש ממני לאתר את הנהג, כדי לשלם לו על השמשה הקדמית שנתנפצה...
מדהים, אברך שלא יודע שלאוטו יש ביטוח! בני תורה המסולאים!


מדהים שבעתיים שיושבים כאן בפורום אברכים שיש להם אינערנעט ה"י,
וגם הם לא יודעים את זה עד שבא @משיב דבר ומעמידם על טעותם.
 
 
פינחס רוזנצוויג אמר:
משיב דבר אמר:
אמונת אומן אמר:
מקרה שבאתי לבקר אברך שנפגע בתאונת דרכים ע"י שרכב העיפו לגובה, והוא ביקש ממני לאתר את הנהג, כדי לשלם לו על השמשה הקדמית שנתנפצה...
מדהים, אברך שלא יודע שלאוטו יש ביטוח! בני תורה המסולאים!


מדהים שבעתיים שיושבים כאן בפורום אברכים שיש להם אינערנעט ה"י,
וגם הם לא יודעים את זה עד שבא @משיב דבר ומעמידם על טעותם.



האם הטחה על שמשה אינה מוגדרת 'כח עליון'? או שבכלל טענו בחברת הביטוח ל'כח עליון' אחר ואברך היה המזיק, ויש בתורה הקדושה 'כח עליון' להשיב נפש?
 

משיב דבר

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
אינערנעט ה"י
אינטרנט? ואס איז דאס?
עפעס נישט גוט'ע זאך?
אני נזכר שסיפרו אחר מיטתו של רבינו חיים שלמה ליבוביץ זצ"ל שכשהיה עובר ע"י אדיסון היה מסיט עיניו, כי אביו אמר לו שיש שם "נישט גוטע בילדערס"... הוא לא ידע שכבר מזמן המקום חרב.... (והיום הוא חיידר כמדומני)
 
נתנאל_ב אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
נתנאל_ב אמר:
המאירי ריש אבות
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=45&p=336861#p336637
כמובן...
אני פשוט מפחד שאם אצטטנו, זה יהיה נושא האשכול מעתה. האם באמת נשרפו שם יונים, או שהוא רק משל.
ואתה יודע מה? שיהיה. הוא מדבר שם גם על מגדל בבל שמש"כ נשרף ונבלע וכו' והוא משל.


ייש''כ עצום לרבותינו @נתנאל_ב @לבי במערב על שלא חסכו כל מאמץ כדי להראותני להמ''מ הנכבד הזה. לגבי מגדל בבל, רבנו יהונתן אייבשיץ ז''ל כמדומני מפרש שתכנית דור הפלגה הייתה לבנות חללית, כיון שמן הנמנע מבחינה הנדסית לבנות מגדל שיעבור את כדור הארץ בגובהו, בלא לעשות בסיס רחב יותר מכדור הארץ כולו (@במבי?)

 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
משיב דבר אמר:
אמונת אומן אמר:
מדהים, אברך שלא יודע שלאוטו יש ביטוח! בני תורה המסולאים!


מדהים שבעתיים שיושבים כאן בפורום אברכים שיש להם אינערנעט ה"י,
וגם הם לא יודעים את זה עד שבא @משיב דבר ומעמידם על טעותם.


אבל רק אעיר (ברשות הרב @משיב דבר [דומ"צ קריית פורום לתורה]),

שלא כל רכב מבוטח בביטוח 'מקיף' (שכולל גם נזקי הרכב המבוטח), וזה ביטוח שמשתלם לעשותו רק אם הרכב שווה לא מעט כסף (נגיד לפחות 40 אלף ש"ח).

הרכב שלי לדוג', מבוטח רק בביטוח 'חובה' (נזקי אדם) וביטוח 'צד גימ"ל' (נזק שייגרם לרכב אחר בעת תאונה).

בשו"ט!
 
 

משיב דבר

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
משיב דבר אמר:
מדהים, אברך שלא יודע שלאוטו יש ביטוח! בני תורה המסולאים!


מדהים שבעתיים שיושבים כאן בפורום אברכים שיש להם אינערנעט ה"י,
וגם הם לא יודעים את זה עד שבא @משיב דבר ומעמידם על טעותם.


אבל רק אעיר (ברשות הרב @משיב דבר [דומ"צ קריית פורום לתורה]),

שלא כל רכב מבוטח בביטוח 'מקיף' (שכולל גם נזקי הרכב המבוטח), וזה ביטוח שמשתלם לעשותו רק אם הרכב שווה לא מעט כסף (נגיד לפחות 40 אלף ש"ח).

הרכב שלי לדוג', מבוטח רק בביטוח 'חובה' (נזקי אדם) וביטוח 'צד גימ"ל' (נזק שייגרם לרכב אחר בעת תאונה).

בשו"ט!
והנה לך סיפור נוסף על אברך שאינו יודע מהו ביטוח רכב.... :)

 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
אמונת אומן אמר:
מקרה שבאתי לבקר אברך שנפגע בתאונת דרכים ע"י שרכב העיפו לגובה, והוא ביקש ממני לאתר את הנהג, כדי לשלם לו על השמשה הקדמית שנתנפצה...
צע"ג לחייבו.
נו נו. 
מזכיר את מה שאומרים, שהגמ' בסוכה כ"ח ע"א שכל עוף הפורח מעל ריב"ע מיד נשרף, החסיד שומע ומתרגש מהקדושה, והליטאי מתחיל להתפלפל האם ריב"ע חייב לשלם את דמי העוף.

יפה , מאד מאד! הצושטעל.
 

אברהם משה

משתמש ותיק
אברך ת"ח מסובל שנים רבות בייסורים של הקרנות ל"ע, הלך לבית חולים (ויקי: 'רפואה' בחב"ד...) ועבר טיפול לא קל, לאחר סיום הטיפול, לא פחות ולא יותר, התקשר לגבאי חסד המסייע לחולים ומשפחותיהם, ובפיו שאלה אם ידוע לו על מישהו השוהה כאן וזקוק לעידוד ועזרה. הלה ענה לו שיש יהודי שעבר היום ניתוח ושוהה בקומה פלונית. הלך אותי בעל ייסורים וביקרו, תוך כדי הוא שואל את המנותח אם חסר לו משהו, והוא עונה לו ששכח להביא את נעלי הבית מביתו, אשתו לקחה את מנעליו וכעת אין לו כיצד לרדת, אבל עוד (מעט) היא תחזור ותביא לו, הלה הרעיף עליו מילות עידוד וכו', סיים את הביקור ונפרד ממנו לשלום. לאחר כמה דקות חוזר בעל הייסורים ושקית עם קרוקסים שרכש למען המנותח ועוד שקית עם מיני מאפה!
ובדידי הוה עובדא, ששהיתי עם ביתי בבית חולים במצב לא קל בלשון המעטה, ואותו בעל ייסורים הופיע לאחר כמה שעות ששהיתי שם עם שקית עמוסה כל טוב מאפי בית. אין לשער איזו הקלה זו, איזו חמימות זה מקרין. לנסוע מרחק כ"כ גדול, אין לו רכב, יש לו משפחה ברוכה מאוד, ופרנסתו דחוקה, בערב ש"ק, וכל כולו טרוד לשמח ולעודד יהודי.
אמנם סיפורים אלו לא על התורה בעצמה, אבל בטוחני שלזכות לכאלו דרגות, זה רק ע"י התורה.
    
 
שמעתי סיפור על אדם שאשתו ישבה על משבר, ועצר מונית שתקח אותם לבית חולים, ותוך כדי נסיעה המצב נהיה חמור, כי היא היתה בסכנה גדולה של איבוד דם,
ובעלה חשש לנזק שנגרם למונית וטרח הרבה לנקות וגם שלם מכיסו לנהג וטרח לפייסו,
ובנתיים אשתו כמעט אבדה את ההכרה, ורק אחות שעברה שם זרזה אותם לחדר ניתוח.
את הסיפור סיפר לי קרוב משפחה של אותו אברך, שביקר אותו קשות על שלא חשש לחיי אשתו רק לממון הנהג.

ואני מסתפק בזה הרבה מי מהם צודק.
נזכרתי בדיון זה בעיקבות הויכוח מה יותר חמור ממון או קדושה.
 

משיב דבר

משתמש ותיק
ברוח הסיפורים הנ"ל:
מעשה שהיה עמי בעודי בחור צעיר ולנגד עיני המשתאות נפלה אישה צעירה הרה על המדרכה כמעלפת!
הרמתי מיד טל' למד"א (תוך שאני בודק בעיני שהיא בסדר) והטלפנית אומרת לי: תניח יד על החזה לבדוק דופק...
ידי קפאו ולא הצלחתי לעשות מעשה שכזה! הטלפנית דוקחת בי עוד ועוד: אבל האמת - לא יכולתי. למזלי עברה שם אישה שלקחה את הטלפון ועשתה הכל במקומי (כולל לבדוק בפה שהלשון לא התגלגלה - אני מקוה שאני זוכר היטב הפרטים)
והסתפקתי: הרי זהו חסיד שוטה!
מצד שני ברור שאם הייתי רואה סכנה ממשית נגד עיני הייתי מטפל בה, ורק במצב כזה לא יכולתי ואולי באינסטינקט הזה מונח שמירה מעולה שהיא תוצאה של חינוך והרגל.
ספק סיפור מופלא על בני תורה כו'
לדואגים: לאשה שלום.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
שמעתי סיפור על אדם שאשתו ישבה על משבר, ועצר מונית שתקח אותם לבית חולים, ותוך כדי נסיעה המצב נהיה חמור, כי היא היתה בסכנה גדולה של איבוד דם,
ובעלה חשש לנזק שנגרם למונית וטרח הרבה לנקות וגם שלם מכיסו לנהג וטרח לפייסו,
ובנתיים אשתו כמעט אבדה את ההכרה, ורק אחות שעברה שם זרזה אותם לחדר ניתוח.
את הסיפור סיפר לי קרוב משפחה של אותו אברך, שביקר אותו קשות על שלא חשש לחיי אשתו רק לממון הנהג.

ואני מסתפק בזה הרבה מי מהם צודק.
נזכרתי בדיון זה בעיקבות הויכוח מה יותר חמור ממון או קדושה.
נראה שבסיפור זה אין ויכוח שנהג שלא כדת וכמעט נתחייב בנפש אשתו,
ויש לדון לכף זכות שהיה נסער וחסר שיקול הדעת.
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
חוזר ומגיד אמר:
ובכן אמר:
נדיב לב אמר:
פנחס שמעת? נא חדל לך מלישון! :)
שבת זה זמן ללמוד לא לישון.. עיין במאירי ובירושלמי ובמ"ב. :)
ידעתי שכבודו כותב בבדיחותא, וכפי שציין לפוסקים בנידון.
ברם בנימת הרצינות, הלקח הנלמד מן הסיפור שהעיד בנו ה@חוזר ומגיד - אינו שמאז סבר הדובב מישרים שיש ללמוד ולא לישון, וכנגד הסכמת הפוסקים, אלא שלא רצה שילדי ישראל הכשרים ילמדו לקח מזה שלא כדת, לפי דעתם הקצרה. 


אשמח אם מישהו יביא את המקור המדויק לסיפור שכרגע לא זכור לי
 

בספר שו"ת שיח חיים שהוציא ידידינו מחברי הפורום מכבודנו @אשרי העם עמוד נו מציין בשם ר' אורי טיגר מעשה זה בשם ספר 'שאל אביך ויגדך' (ח"ג עמ' קט) עיין שם ותרווה נחת. כמו גם בהערות 'ענפי חיים' ותרווה נחת.

שו"ת שיח חיים
 

נדיב לב

משתמש ותיק
דניאלי אמר:
חימקו אמר:
אמונת אומן אמר:
פעם דפקתי על דלתו של אברך באחת מעיירות הדרום בשעה מאוחרת, ומשלא מיהר לפתוח, עזבתי את המקום וחזרתי מאוחר יותר.
הסברתי לו שמכיוון שידעתי שחזר באוטובוס האחרון מירושלים, שיערתי שאולי לא הספיק להתפלל ערבית והוא התפלל ביחידות בביתו.

פניו ממש התכרכמו מההווא אמינא.
הוא אמר בנחרצות שאם לא היה מספיק להתפלל בציבור בירושלים, היה נשאר בלילה בירושלים וחוזר הביתה רק למחר!
לא על חשבון שמחת ביתו. וד"ל
למען ד' למה בכל סיפור מחפשים פה למה זה לא טוב?!


אמונת אומן אמר:
חימקו אמר:
אמונת אומן אמר:
פעם דפקתי על דלתו של אברך באחת מעיירות הדרום בשעה מאוחרת, ומשלא מיהר לפתוח, עזבתי את המקום וחזרתי מאוחר יותר.
הסברתי לו שמכיוון שידעתי שחזר באוטובוס האחרון מירושלים, שיערתי שאולי לא הספיק להתפלל ערבית והוא התפלל ביחידות בביתו.

פניו ממש התכרכמו מההווא אמינא.
הוא אמר בנחרצות שאם לא היה מספיק להתפלל בציבור בירושלים, היה נשאר בלילה בירושלים וחוזר הביתה רק למחר!
לא על חשבון שמחת ביתו. וד"ל
אשתו עמו היתה, 
ובכל אופן אינני מבין את הדחף להעיר הערות כאלו על סיפורים שבאים לשבח בני תורה. 

אנו לא כותבים כאן מ''ב ולא צריך שעה''צ. 
 

חימקו אמר:
אמונת אומן אמר:
חימקו אמר:
לא על חשבון שמחת ביתו. וד"ל
אשתו עמו היתה, 
ובכל אופן אינני מבין את הדחף להעיר הערות כאלו על סיפורים שבאים לשבח בני תורה. 

אנו לא כותבים כאן מ''ב ולא צריך שעה''צ. 
 

כשחבר מספר לי כזה סיפור בהתלהבות, אני מיד מעיר לו כשצריך לשים לב שזה לא סותר לדברים חשובים יותר, כי יש אנשים שיכולים ללמוד מזה שתפילה במנין חשובה יותר מהכל.
ולכן גם פה הערתי, וטוב שהוספת מה שהוספת.

הייתי מצטרף לטרוניה שהפנתם כלפי המעיר, אלא שנזכרתי בנתון נוסף שמשנה את כל התמונה וממילא את המבט השלילי על הערת הנ"ל.
מכובדי @חימקו דנן [ויתקן אותי אם אני טועה, אבל כך עשה לי רושם באחת מהודעותיו] הוא אברך יחסית די טרי, שלא כמו שני החברים, ומכאן הפער בין הצדדים בהתייחסות לסיפור, אבל לא משום החיפוש של 'למה זה לא טוב'. והאמת והשלום אהבו.
 
חלק עליון תַחתִית