סיפורים על אנשים (לא!) פשוטים.

אברך

משתמש ותיק
בן ישיבה אמר:
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:
שמעתי היום מנהג מונית חילוני, וניכרים דברי אמת.
בחורף האחרון הוא לקח זוג חרדים שהגיעו מלונדון משדה התעופה לאשדוד. אחרי נסיעה זו הוא לקח לצפון בחור ערבי. והבחור מראה לו שהזוג השאירו אצלו במונית תיק, הוא פתח את התיק וראה בו מכשיר טלפון חדש באריזה, ו...
7 חבילות שטרות של 200 שטרלינג.
עצרתי את הנהג באמצע הסיפור ושאלתי אותו: כמה שטרות היו בכל חבילה ?
הוא אומר לי: לא ספרתי.
"אח"כ התקשר אלי בעל הארנק, ושאל אם מצאתי תיק במונית, עניתי כן. אמרתי לו שזה רחוק בשבילי להגיע עד אליו, אם הוא משלם דמי נסיעה אני בא אליו. הוא כמובן הסכים והגעתי. משראה האיש שכל השטרות נשארו בשלימותם, הוא החליף צבעים מרוב התרגשות והודה לי נרגשות.
אכן - סיפור על יהודי פשוט.
אין שטר של 200 שטרלינג השטר הכי גדול זה 50 וגם זה לא שכיח
ע''פ רוב משתמשים בשטרות של 20 זה השטר הכי נפוץ
 
יש גם שטר של 100
לישט.jpg
 

לענ''ד

משתמש ותיק
כשהגיע הרב דכרמיאל לעירו וקיבל תפקיד המרא דאתרא, ראה שיש מהציבור שכועס עליו,
ואחרי שניגש לברר התברר שכעסו עליו שכיצד הרב עובר בפתח בית הכנסת ואינו מנשק את המזוזה...

שמעתי מפיו לפני כשבע שנים כשרצה לעורר את אנשי קהילתו על היכי דמי חילול ה'
 

כותר

משתמש ותיק
בן ישיבה אמר:
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:
שמעתי היום מנהג מונית חילוני, וניכרים דברי אמת.
בחורף האחרון הוא לקח זוג חרדים שהגיעו מלונדון משדה התעופה לאשדוד. אחרי נסיעה זו הוא לקח לצפון בחור ערבי. והבחור מראה לו שהזוג השאירו אצלו במונית תיק, הוא פתח את התיק וראה בו מכשיר טלפון חדש באריזה, ו...
7 חבילות שטרות של 200 שטרלינג.
עצרתי את הנהג באמצע הסיפור ושאלתי אותו: כמה שטרות היו בכל חבילה ?
הוא אומר לי: לא ספרתי.
"אח"כ התקשר אלי בעל הארנק, ושאל אם מצאתי תיק במונית, עניתי כן. אמרתי לו שזה רחוק בשבילי להגיע עד אליו, אם הוא משלם דמי נסיעה אני בא אליו. הוא כמובן הסכים והגעתי. משראה האיש שכל השטרות נשארו בשלימותם, הוא החליף צבעים מרוב התרגשות והודה לי נרגשות.
אכן - סיפור על יהודי פשוט.
אין שטר של 200 שטרלינג השטר הכי גדול זה 50 וגם זה לא שכיח
ע''פ רוב משתמשים בשטרות של 20 זה השטר הכי נפוץ
אז כנראה אני או הוא טעינו בשטר.
 
 

במבי

משתמש ותיק
אספר ב' סיפורים אולי קצת עצובים על אנשים ממש לא פשוטים.
 
הסיפור הראשון קרא שבוע שעבר ובו פגשתי אדם יקר שעבודתו אקטואלית בתקופה האחרונה, והיא החלוקה של מענק דרעי מטעם משרד הפנים, ואמרתי לו "אתה כ"כ משמח אנשים בעת שאתה דופק בדלת ומעניק להם את המענק ואתה נהיה כבר חצי פסיכולוג רק מלראות איך שהם מגיבים" אז הוא ענה תשמע תגובה מעניינת וסיפר שאחר שדפק בדלת ופתחה לו אשה והוא אמר לה שהוא השליח של המענק של משרד הפנים והוא בא לתת לה את המעטפה היא התחילה לצעוק עליו 'אני מכירה את הנוכלים האלה שבאים לעקוץ" וכמה שניסה להסביר לה היא לא מוכנה לשמוע וזועקת אז הוא אמר לה "אם אם לא רוצה לא צריך, יש אחרים שישמחו לקבל" והוא  אכן הלך משם !

הסיפור השני קרא אתמול, ובערב החלפתי משהו באמירת שיעור ובעת השיעור הפלאפון שלי היה מונח על השולחן ובאמצע השיעור אחד ממשתתפיו (שנראה מעל לגיל 70) פנה לצאת  ועבר לידי ואני רואה אותו לוקח את הפלאפון שלי ומחליקו לתוך כיסו אמרתי לו כבודו התבלבל.... אז הוא החזיר את הפלאפון והתנצל "לא התבלבלתי אני פשוט בעבר שלי הייתי גנב ואני לא מסוגל בלי זה" !!


 
 

אברך

משתמש ותיק
במבי אמר:
הסיפור השני קרא אתמול, ובערב החלפתי משהו באמירת שיעור ובעת השיעור הפלאפון שלי היה מונח על השולחן ובאמצע השיעור אחד ממשתתפיו (שנראה מעל לגיל 70) פנה לצאת  ועבר לידי ואני רואה אותו לוקח את הפלאפון שלי ומחליקו לתוך כיסו אמרתי לו כבודו התבלבל.... אז הוא החזיר את הפלאפון והתנצל "לא התבלבלתי אני פשוט בעבר שלי הייתי גנב ואני לא מסוגל בלי זה" !!
נשמע כמו קלפטומניה.
 
בן של רב אמר:
אתרום סיפור ראשון. ונקווה שיפתח לכולם המעיין >בכל תחומי החיים<

(הזכויות אינן שמורות ואדרבה מי שיוציא ספר מכל זה נשמח כולנו,
אבל נבקשו שיתרום לפורום את מעשרותיו... )

יש לי חבר שאשתו מנהלת חשבונות ברשת בגדי נשים ידועה.
והבעלים הוא לאו דוקא בן תורה הזהיר ומדקדק ב...

והנה היא שומעת במשרד 'מלחמת עולם' בינו לבין המעצבות של העסק.
הן טוענות בתוקף שע"פ כללי האופנה אסור כיום למלא את דרישתו!
ואעפ"כ הוא מתעקש נחרצות!
ומהי דרישתו? עוד 10 סנטימטר בכל חצאית בקולקציה הבאה!
ומה טוענות המעצבות?
אתה הולך להפסיד מליונים! פשוט לא יקנו. אתה מנותק מהמציאות!
ועונה הבוס: לא מענין אותי! זה אידיאולוגי!

נ. ב.
מאז עברו הרבה חדשים והוא ממשיך להרויח מליונים...

ועוד נ. ב.
שאלתי את ידידי הנ"ל אם לכתוב את השם של רשת החנויות
והשיב שאולי זה יזיק לו כי הוא פונה בעיקר למודרניות ולדת"ל.
נראה לי שגם אם יכתבו על אותו בעלים שהוא כן בן תורה [נראה לי שמי שמוכן לוותר על הונו ואונו למען רצונו ית' ראוי להיקרא בשם זה] עדיין הוא סיפור מחזק עד למאוד
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
בר בי רב דחד יומא אמר:
בן של רב אמר:
נראה לי שגם אם יכתבו על אותו בעלים שהוא כן בן תורה [נראה לי שמי שמוכן לוותר על הונו ואונו למען רצונו ית' ראוי להיקרא בשם זה] עדיין הוא סיפור מחזק עד למאוד
תכל'ס הוא לא בן תורה (עכ"פ לא בהגדרה הקלאסית)
 
 

במבי

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
בר בי רב דחד יומא אמר:
בן של רב אמר:
נראה לי שגם אם יכתבו על אותו בעלים שהוא כן בן תורה [נראה לי שמי שמוכן לוותר על הונו ואונו למען רצונו ית' ראוי להיקרא בשם זה] עדיין הוא סיפור מחזק עד למאוד
תכל'ס הוא לא בן תורה (עכ"פ לא בהגדרה הקלאסית)

ונראה לי שדווקא בחב"ד מאד מדגישים נקודה זו.
יעקב שלם אמר:
מה דעתכם
יש לקרליבך משפט שהפך בעבר לשיר של אלי פרידמן

"לא כל יהודי הוא קדוש אבל כל יהודי הוא קודש קדשים"

לא ידוע על ויבדל אהרון להקדישו קודש קדשים

האם יש מקור והסבר למילים אלו

 
 
חייל של הרבי אמר:
בר בי רב דחד יומא אמר:
בן של רב אמר:
נראה לי שגם אם יכתבו על אותו בעלים שהוא כן בן תורה [נראה לי שמי שמוכן לוותר על הונו ואונו למען רצונו ית' ראוי להיקרא בשם זה] עדיין הוא סיפור מחזק עד למאוד
תכל'ס הוא לא בן תורה (עכ"פ לא בהגדרה הקלאסית)
נראה לי ש"חייל של הרבי" אמור לומר שאין דבר כזה הגדרה קלאסית לבן תורה
 
 

במבי

משתמש ותיק
היום בערב יום הזיכרון לפני שעתיים בערך אמר לי שכני גלוי הראש, תגיד לי למה לא סוגרים את החנויות בערב תשעה באב כמו בערב יום הזיכרון ? נראה לי שמתי שיעשו את זה יבוא המשיח עכ"ל
 

במבי

משתמש ותיק
לפנות ערב כשהייתה אזעקה הייתי בבית כנסת שכשאחזו בחזרת הש"ץ של מנחה ורצתי החוצה לחפש מחסה, נכנסתי לחנות ירקות סמוכה נכנסתי לחדר הפנימי ומשם העובדים צרפו אותי למחסן פנימי שלהם לשהות יחד איתם ולהפתעתי הם התחילו לומר פרק תהילים פסוק פסוק בקול רם (וזה חנות ירקות יוקרתית בסגנון בית מרקחת)
 

אבי חי

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אמונת אומן אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
אם אני טועה,
אז מעתה אתה אצלי איש צדיק וקדוש, גדוש באהבת ישראל וכמעט הייתי אומר שאתה 'נשמה כללית', ברצינות.
נחמד לקבל כאלו סופרלטיבים, 
למעשה, אני חושב שבגלל שיוצא לי להפגש עם הרבה מאד אנשים מהציבור הכללי בכל מיני סיטואציות של החיים שלהם, אני פשוט יותר מודע לכך שרבים מהם מחוברים לאמונה ולהשי''ת ברמה שלהם, ויש הרבה 'פשוטי העם' שעומדים בניסיונות כאלו - שלי לא היה קל לעמוד בהם, ולכן אני בהחלט רואה בהם חלק בלתי נפרד מכלל ישראל, ואני לא ממש בטוח שאני נחשב אצל הקב"ה יותר מהם. 

בל"נ בהמשך אביא לכאן דוגמה או 2 שרשמתי לעצמי. 
הנני לקיים הבטחתי.
 
טעות בניווט?
 
לאחרונה נזקקתי לרכוש פרופילים של ברזל.
משום מה נמשך העניין זמן רב. בדרך כלל אני מעדיף הזמנות בכתב דרך מייל וכדומה. הפעם משום מה החלטתי דווקא לבצע רכישה בדרך הישנה, לנסוע לחנות ולרכוש. הבירור הצביע על בית מסחר לברזל הממוקם בתלפיות, בשם 'אורן תומא'.

נסעתי לתלפיות, אך כשכבר הייתי ממש קרוב למקום, ראיתי לפתע שתוכנת הניווט מצביעה על הגעה תוך 20 דקות.

הסקתי מכך שפספסתי איזו פניה וע"כ יש צורך בסיבוב ארוך כדי לשוב למקום.

הרעיון לנסוע עשרים דקות נוספות לא מצא חן בעיני כלל, וקיוויתי שיש איזו דרך לתקן את המעוות. ירדתי מהרכב ונכנסתי לחנות הסמוכה כדי לשאול, ואז ראיתי שהגעתי לחנות מיוחדת לממכר מגירות משרדיות. מכיוון שמגירות השולחן במשרד שלי כבר נושקות לגיל שבו מחתנים ילדים, התעניינתי בסחורה שעל המדפים ומחירה.

תוך כדי שיחה עם בעל העסק, הוא עונה לשיחת טלפון שקיבל מאשתו.

אני שומע ויכוח לא נעים ברקע... ואז היהודי אומר לאשתו בזו הלשון:

אני את יום שישי מכבד ולא מבזה את השבת ואת עצמי. ביום שישי אני הולך לבית הכנסת ולא למועדון, יהיה מה שיהיה!

עוד כמה חילופי דברים שנאמרו במאמץ לשמור על טון ענייני, והשיחה מסתיימת.

מכיוון שבעל כרחי נעשיתי מאזין, לא נח היה לי להתעלם, ובמילים קצרות הסברתי ליהודי הזה איזו נחת רוח הוא גרם לאבא שבשמים עם המאמץ העיקש שלו, למרות הקושי הבולט ואי הנוחות. הסברתי לו כי הקרבה שכזו שקולה בשמים לא פחות משיעור תורה קבוע של אדם שזה בא לו הרבה יותר בקלות.

 
הדברים נפלו כמים קרים על נפש עייפה, והתפתחה שיחה של ממש.

בתוך הדברים אומר לי היהודי היקר, '' כבר תקופה ארוכה שאני מתאמץ מאד, לשמור שבת, להשתתף בשיעור לפחות פעם בשבוע, ואני מרגיש כאילו כל העולם כולו נלחם בי. אשתי ממררת את חיי על כל צעד ושעל. עד שהתחלתי לחשוב שהקדוש ברוך הוא לא רוצה אותי.

אמרתי לו, אם אתה לא רוצה אותי אז לא צריך, אבל תן לי סימן!

ועכשיו באת אתה עם הדיבורים האמיתיים האלו, איזה סימן הוא שלח לי!

עכשיו כבר היה ברור לי מה היה התפקיד שלי באזור, למה הוייז התבלבל... איך כתב לי ידיד... דער אייבישטער ווייזט דיר ...

 
רכשתי כמה מוצרים במחיר מצוין. כסף לא היה עלי והוא אמר שיגיע אלי לקחת... אחר כך הסביר לי איך להגיע ל'אורן תומא', ואכן תוך דקותיים הגעתי למקום, שם נאמר לי שהעובדים יצאו לתפלת מנחה ואוכל להזמין בטלפון...

כשיצאתי משם עצר אותי יהודי נוסף, עוד בן של הקדוש ברוך הוא, בבקשה להצטרף למניין מנחה שמתקיים במוסך הראשי של חברת קיה...

עניתי שאני מוכן להצטרף בתנאי שלא ממהרים ואפשר להתפלל בנחת, ותשובתו היתה, בא ותראה. ואכן, בית כנסת לתפארת בתוך המוסך, עשרה מתפללים, כולם ללא ציציות, אבל עם אמונה תמימה, ואפילו שיעור קצר אחרי התפלה עם קדיש דרבנן.

מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ!
יש"כ!
 
 

במבי

משתמש ותיק
אספר אנקדוטה קטנה שהיתה לי ביום שישי האחרון.

ביום שישי האחרון נסעתי עם ילדי לחוף שרתון בת"א, עלינו על קו 66 והתיישבנו בסוף האוטובוס ובתחנה בביאליק בר"ג עלו מספר בחורים חילוניים טיפוסיים לאוטובוס ואחד מהם התיישב מאחורינו במושבים האחרונים, לפתע אחד הבחורים רצה להעביר חפץ כלשהו לבחור מאחורינו וצעק לו תפוס ובזריקה ישירה החפץ התעופף לו מאמצע האוטובוס עד לידי היושב במושב האחרון, התסובבתי לעבר הבחור ואמרתי לו, אני רואה שהחבר שלך הוא שחקן כדורסל מצוין, נהנתי מאד מהקליעה המדוייקת והבחור חייך ואישר לי את העובדה.

דקה אח"כ הוא פונה אלי ואומר לי נכון שהשבוע פרשת קרח, אני מאשר לו ומחמיא על כך שהוא עוקב אחרי הפרשיות ומעודכן, אז הוא מוסיף, אל תראה אותי ככה, אני קובע עיתים לתורה, אני אומר לו "כל הכבוד" זה מאד חשוב, אני מתעניין קצת איזה חומר תורני הוא לומד והוא עונה מסכת בבא בתרא בסוגיא של עין הרע ועם איזה חומר צריך לבנות את החומה עם גויל או כפיסי עץ והיות ואני שם לב שישנם מצוטטים לשיחה שלנו אני מנסה לתקן מעט ואומר "כלומר בסוגיה של היזק ראיה" והבחור מאשר ואומר אפילו שופטים צריכים ללמוד את כל החומר הזה, אני שואלו יש לך מושג האם הם לומדים את מהלך הסוגיא או רק את הסיכום והוא עונה שנראה לו שהם לומדים את הסיכום ומאבדים את כל הכיף שבלימוד והוסיף שהוא לומד בעיון וגם קצת עם תוס' ר"י והרשב"א.
הנסיעה ממשיכה ועוברים בגשר ההלכה מעל אפיק נחל איילון לפתע אני רואה אחד הנראה עם כובע של "מבקר" ואני בודק אינסטקטיבית אם כרטיס הרב-קו שלי בכיס, אך אותו אחד לא מתנהג כ"כ כמבקר ופתאם פורץ בצעקות "יהודי טוב זה יהודי מת" וחוזר ע"כ מספר פעמים, אני קצת בשוק, ומעיר בקול ספק לעצמי ספק לאחרים אם כך הדבר מדוע אותו אחד עדיין חי ?! הבחור מאחורי אומר לי עזוב אותו, הוא צריך אשפוז.

הדרך היתה קצת פקוקה אך הנסיעה זורמת באיטיות בנתיים אני פונה בשאלה לאותו בחור תגיד לי איפה אתה לומד תורה, אולי מטעם ארגון "נפש יהודי" או משהו כזה ? והוא עונה, מה פתאם אני לומד עם אחי שהוא בחור ישיבה, אני אומר לו, ללמוד תורה זה כיף וזה גם מאד אינטלקאטואלי וללמוד מה החכמים של האומה שלך אמרו לפני 2000 שנה זה מדהים ולא כל אומה זוכה לדבר הזה, הבחור מסכים איתי ומוסיף "אבל לימוד תורה זה לא רק אינטלקטואלי, זה הרבה יותר מזה", ואני מהנהן לו יותר מאוחר אני שואל תגיד לי, אח שלך חזר בתשובה ? והוא עונה מה פתאם, אני מגיע בעיקרון ממשפחה חרדית..... אני חושב לעצמי "אופס" וחושב שצריך להזהר לא לדרוך למשהו על פצעים כואבים, בנתיים האוטובוס נכנס לכיכר המדינה ומכיוון מרכז האוטובוס נשמעים קולות וויכוח רמים, ומשום מה קצת מוכרים, אני מביט לשם ורואה חבורת בחורי ישיבה שקועים בוויכוח ישיבתי לוהט וקולותיהם נשמעים ברמה, אני פונה אל הבחור שוב ואומר לו תראה את ה"לימוד" תראה איזה עוצמות, והוא מסכים עם כל מילה, בנתיים הוא מתקשר לאימו ומדבר איתה ואני שומע אותו ומתפעל באיזה צורה מכובדת הוא מתייחס אליה ומודה לה וכו' לאחר השיחה אני שוב פונה אליו ואומר לו "אני מקנא בך" נורא התפעלתי ממך איך אתה מכבד את אמא שלך בדיבור שלך עמה ואז הוא עונה לי שכיבוד הורים זה מעל לכל והוא מכיר כמה חבר'ה שהיו גדולים בתורה ולא כיבדו הורים ובסוף כולם נפלו והוא מוסיף שהכל מתחיל בכיבוד הורים ונגמר בכיבוד הורים ואז הוא התחיל פתאום לברך אותי בכל הברכות שבעולם, וכן אני אותו, לאחר מכן כשירדתי בדיזינגוף, עוברות בליבי מחשבות שלא סתם מסובב הסיבות גלגל את השיחה הלזו.
 

אברך

משתמש ותיק
רבי @במבי סיפור יפה. והבנתי שגם הארכת על המסביב, בכדי להמחיש איך מדברים עם כאלו 'חבר'ה'. רק הקטע עם ה"מבקר" נראה קצת לא קשור, הלא כן?
 

במבי

משתמש ותיק
אברך אמר:
רבי @במבי סיפור יפה. והבנתי שגם הארכת על המסביב, בכדי להמחיש איך מדברים עם כאלו 'חבר'ה'. רק הקטע עם ה"מבקר" נראה קצת לא קשור, הלא כן?

לא יודע, כשאני כותב אני מנסה לשחזר איכשהו מה שקרה ואני נותן לזה לזרום וזאת אכן היתה המציאות, ולעיתים המציאות היא מוזרה ומעניינת אז כתבתי, יתכן וזה היה מיותר יתכן ולא, ואציין שלאחר שכתבתי נזכרתי שלא ציינתי שהבחור גם קיבל טלפון מאחיו והתעניין איך היה הלימוד של האח אל תוך עומק ליל שישי, ובין היתר אמר לי שכלפי חוץ אנו נראים שונים אך אל לנו לשכוח שכל עם ישראל אחים ועוד דיבורים יפים, אך לא חייבים להקיף את הכל.

ואת האמת לא רציתי להמחיש איך מדברים עם כאלה חבר'ה, אלא זה היה כל כך מיוחד כל הפגישה איתו ו"צירוף המקרים" של הדיבור על חשיבות הלימוד עם בחור אמיתי ופתאום יש דוגמא חיה מול העיניים של חבר'ה בחורי ישיבה בתוך עיר החטאים שקועים עמוק עמוק בשטייגען, אז חשתי צורך אולי ספרותי במקצת להעלות זאת על הכתב.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
מעשה שהיה לפני פחות מחודש:
לפני המראה שלי לחו"ל, כשהגעתי ל'דיוטי פרי' בנתב"ג נעצרתי בבית חב"ד שם כדי לעזור בהנחות התפילין (יש שם הרבה עבודה ב"ה).
הגיע יהודי אחד, שנראה כאחד שטס לצורך עסקים (בלי מזוודה קטנה של עליה למטוס אלא רק תיק צד קטן. וכן הוא היה לבד).
הוא הגיע והניח תפילין. כשהוא סיים, הוא שם תרומה בקופה של הבית חב"ד, ואמר לשליח הרב מיידאנצ'יק שיחי' (שליח הרבי לנמל התעופה) שהוא מאוד מודה וכו', ושכל פעם שהוא טס הוא מניח כאן תפילין. אני מניח שהוא ציפה לקבל חיוך ועידוד, אבל הרב מיידאנצ'יק הוא אחד כזה שלא מוותר לאף אחד, ותפס אותו בידיים (כפשוטו) ואמר - "רק כשאתה טס אתה מניח תפילין?! ובשאר הימים, מה זה, אין אלוקים?! תתחיל להניח כל יום! שלח את התפילין לבדיקה ותניח כל יום! אוי ואבוי לך אם לא! השם שומר עליך 24 שעות ואין לך 5 דקות לעשות מצוה?!".

אני הייתי מאוד מובך, נבהלתי מהישירות של הרב מיידאנצ'יק וציפיתי שאיש עסקים מכובד שנוזפים בו באמצע ה'דיוטי פרי', אחרי שהניח תפילין ושם תרומה - לא יקבל זאת בעין טובה.
והנה לפלא הוא ענה (על סף בכי) - "אתה צודק מאה אחוז. אני מתחיל כל יום להניח."

אולי זה גם שייך להאשכול של הרב @נדיב לב , כי יש כאן שינוי ממשי בהחלטה של רגע! מיהודי בקושי מסורתי! אבל מאמין
 

נתנאל_ב

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
הרב מיידאנצ'יק הוא אחד כזה שלא מוותר לאף אחד, ותפס אותו בידיים (כפשוטו) ואמר - "רק כשאתה טס אתה מניח תפילין?! ובשאר הימים, מה זה, אין אלוקים?! תתחיל להניח כל יום! שלח את התפילין לבדיקה ותניח כל יום! אוי ואבוי לך אם לא! השם שומר עליך 24 שעות ואין לך 5 דקות לעשות מצוה?!".
הסיפור הוא לא רק על היהודי הפשוט שעשה שינוי בהחלטה של רגע, אלא על הרב מיידאנצ'יק שאזר את העוז ואמר לו את זה מהלב, ודברים היוצאים מן הלב נכנסים את הלב.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
נתנאל_ב אמר:
האמת שלמי שמכיר את הרב מיידאנצ'יק, זה סיפור בלי בשר :)

הוא עומד שם יום יום ואם מישהו מעז לסרב להנחת תפילין הוא רץ אליו, שם לו כיפה, מושך אותו, ואומר "אין דבר כזה שאתה לא מניח תפילין!"

יהודי מיוחד בהחלט
 
 

לודאי

משתמש חדש
היה יהודי בב"ב (שהיה נראה) פשוט שלא זכה לזש"ק
בשעת לווייתו ניגשה אשתו אל המיטה ואמרה
אתם חושבים שלא זכינו לפרי בטן כרבים אחרים שבצורה טבעית לא זוכים לכך
היינו גרים ברוסיה במקום מרוחק בלי מקווה ובמשך עשרות שנים מיד אחרי החתונה עד שיצאו משם וכבר לא היתה ראויה לילד לא התקרב אליי
אותי זה תפס
 

פרי הארץ

משתמש ותיק
לודאי אמר:
היה יהודי בב"ב (שהיה נראה) פשוט שלא זכה לזש"ק
בשעת לווייתו ניגשה אשתו אל המיטה ואמרה
אתם חושבים שלא זכינו לפרי בטן כרבים אחרים שבצורה טבעית לא זוכים לכך
היינו גרים ברוסיה במקום מרוחק בלי מקווה ובמשך עשרות שנים מיד אחרי החתונה עד שיצאו משם וכבר לא היתה ראויה לילד לא התקרב אליי

מותר על פי הלכה?
 

לודאי

משתמש חדש
השפל באמת אמר:
לודאי אמר:
היה יהודי בב"ב (שהיה נראה) פשוט שלא זכה לזש"ק
בשעת לווייתו ניגשה אשתו אל המיטה ואמרה
אתם חושבים שלא זכינו לפרי בטן כרבים אחרים שבצורה טבעית לא זוכים לכך
היינו גרים ברוסיה במקום מרוחק בלי מקווה ובמשך עשרות שנים מיד אחרי החתונה עד שיצאו משם וכבר לא היתה ראויה לילד לא התקרב אליי

מותר על פי הלכה?

אחרי החתונה ולא מהחתונה
וגם אם לא, זה לא מגרע מגודל הסיפור 
 

פרי הארץ

משתמש ותיק
לודאי אמר:
השפל באמת אמר:
לודאי אמר:
היה יהודי בב"ב (שהיה נראה) פשוט שלא זכה לזש"ק
בשעת לווייתו ניגשה אשתו אל המיטה ואמרה
אתם חושבים שלא זכינו לפרי בטן כרבים אחרים שבצורה טבעית לא זוכים לכך
היינו גרים ברוסיה במקום מרוחק בלי מקווה ובמשך עשרות שנים מיד אחרי החתונה עד שיצאו משם וכבר לא היתה ראויה לילד לא התקרב אליי

מותר על פי הלכה?

אחרי החתונה ולא מהחתונה

ביטול מצוות פו"ר נתכוונתי. וא"כ אולי הלכתית הי' חייב לנסוע למקום מקווה.

וודאי שלא באתי לזלזל בשבחו שכך פטפט ביצרו. ושמא אנוס הוא ומותר.
 

אבי חי

משתמש ותיק
 
לודאי אמר:
היה יהודי בב"ב (שהיה נראה) פשוט שלא זכה לזש"ק
בשעת לווייתו ניגשה אשתו אל המיטה ואמרה
אתם חושבים שלא זכינו לפרי בטן כרבים אחרים שבצורה טבעית לא זוכים לכך
היינו גרים ברוסיה במקום מרוחק בלי מקווה ובמשך עשרות שנים מיד אחרי החתונה עד שיצאו משם וכבר לא היתה ראויה לילד לא התקרב אליי
אותי זה תפס
 
אריק אמר:
תחכמוני אמר:
שמעתי סיפור נורא מאחד הרבנים בתקופה הזאת שמסרו שיעורים בעניני שובבי"ם:
זוג רוסים עלו לארץ לאחר נפילת מסך הברזל והזוג היו חשוכי בנים והזדקנו לאיטם באחד מערי הארץ, יום אחד האשה חשה שלא בטוב ותוך זמן קצר נפחה את נשמתה, לפני מעמד הקבורה עמד האיש 'יהודי רוסי פשוט' שבקושי יודע ללמוד ואמר לה לפני מיטתה משפט מרטיט ביותר:
"כשתעלי למעלה תגידי להם, אתם יודעים למה לא היה לנו ילדים כי לא היה לנו באיזור של רוסיה הטמאה מקווה טהרה ולכן לא יכולנו להתקרב אחד לשני".
יהודי פשוט שעמד בנסיון בגבורה בדרגה גבוהה של פלטי בן ליש ויוסף הצדיק.
מעשה זה אירע בבית העלמין בחולון, ואנשי החברא קדישא שם מכירים את הסיפור ממקור ראשון.
שמעתי שכך הי עם הרב פיינשטיין זצ"ל הפוסק הנודע מארצות הברית שעלה מרוסיה. הוא התיר בכוח פסיקתו הגדול לנשות רוסיה שלא היתה להן אפשרות לטבול במקוה, טבילה באופנים מסוימים בבריכות שחיה שהיו בהם חלק מתנאי מקוה. אבל רעיתו הבינה שזה לא ממש לכתחילה, ולשאלתה השיב לה שאכן ישמח אם תוותר על כך. ובמשך שנים רבבות, עד שעזבבו את רוסיה, לא היו להם ילדים. כששמע על כך ה'נתיבות שלום' מסלונים, אמר כי ודאי בזכות כך זכה שיתקבלו פסקיו.

 
 

ובכן

משתמש ותיק
השפל באמת אמר:
ביטול מצוות פו"ר נתכוונתי. וא"כ אולי הלכתית הי' חייב לנסוע למקום מקווה.
מי יספר לדור הצעיר את התנאים הלא אפשריים ששררו ברוסיה של הימים ההם.

'היה חייב לנסוע למקום מקוה'.
אוי, דאס איז גוט.

כי שאל נא לימים ראשונים. היהודים האלה עוד חיים אתנו.
 

במבי

משתמש ותיק
השפל באמת אמר:
לודאי אמר:
היה יהודי בב"ב (שהיה נראה) פשוט שלא זכה לזש"ק
בשעת לווייתו ניגשה אשתו אל המיטה ואמרה
אתם חושבים שלא זכינו לפרי בטן כרבים אחרים שבצורה טבעית לא זוכים לכך
היינו גרים ברוסיה במקום מרוחק בלי מקווה ובמשך עשרות שנים מיד אחרי החתונה עד שיצאו משם וכבר לא היתה ראויה לילד לא התקרב אליי

מותר על פי הלכה?


או שנכון או שלא, שהרי ישנם מספיק אגמי מים כשרים לטבילה ואף שאין שמם "מקווה"
 

זעירא קטינא

משתמש ותיק
פגשתי פעם יהודי חילוני ניצול שואה יליד העיירה דווינסק שסיפר לי איך שבבחרותו קודם השואה היה מתעסק לפרנסתו ופעם ארע שהפסיד זמן קרי"ש בתפילין (הדגיש לפני שוודאי קרא קריאת שמע בזמנה ורק התפילין לא היו איתו )וסיפר לי "לקח לי כמה שבועות להירגע מזה" והוסיף זה עוד היה בחודש אלול (להזכירכם לא מדובר בבחור ישיבה)ומה נענה אנו...
 

אריק

משתמש ותיק
במבי אמר:
השפל באמת אמר:
לודאי אמר:
היה יהודי שלא זכה לזש"ק - בשעת לווייתו ניגשה אשתו אל המיטה ואמרה
היינו גרים ברוסיה במקום מרוחק בלי מקווה ובמשך עשרות שנים מיד אחרי החתונה עד שיצאו משם וכבר לא היתה ראויה לילד לא התקרב אליי
או שנכון או שלא, שהרי ישנם מספיק אגמי מים כשרים לטבילה ואף שאין שמם "מקווה"
הרבה מפקפקים בסיפור הזה בגלל שהרי רוסיה מלאה אגמים.
אבל לאחרונה סיפר לי יהודי שכאשר הא היה גר בברית המועצות, בכל טבילה הוא ואשתו היו נוסעים 600 ק"מ ברכב לכל צד ! עד מקום שהיה ניתן לטבול .

אגב, הוא סיפר שבאותה התקופה הדלק לא היה ניתן לכל דורש בתחנת דלק, אלא היה יותר מסובך להשיג כמות גדולה של דלק, והוא היה מקושר ע"י קרובי משפחה שעבדו במשרה ממשלתית ולכן היה ממלא בתא המטען ג'ריקנים של דלק כדי שיהיה לו מספיק למסע של 1200 ק"מ.

 
 

דניאלי

משתמש ותיק
בהתחלה אהבתי את האשכול הזה והסיפורים, אבל בהמשך כבר סר טעמיה, וזה מידי מדגיש את החילונים הישרים והבעלי בתים שמעריכים תורה יותר מהבחורי ישיבות וכו' וכו'
ואפילו רצה פה מישהו להוציא חוברת של מעשים על ""גדולי ישראל""...
חושבני שהגיע הזמן לפתוח אשכול על בני תורה ומידותיהם הטובות ובפרט בדורינו שיש כל היום ביקורת מבית ומחוץ להראות אדרבה עד כמה התורה מעדנת את לומדיה, ועד כמה היו משתגעים ומתלהטים אחריה!
אנחנו הרי יודעים שלבני התורה יש לא פחות נסיונות, אז למה לחפש סיפורים בחוץ?!
 
חלק עליון תַחתִית