ב.ד.ה. הגה"צ הרב לוין זצ"ל מב"ב, מוציא העין הרע

שמעון יחיא

משתמש רשום
בד"ה:
בבני ברק הלך לעולמו הגאון רבי זאב לוין זצ"ל 
מראשי ישיבת קהילות יעקב. 
​​​​​​

כל מי שהיה אצלו לישועה, בדרך כלל בעניני עיין הרע (ובכללם אני הקטן) נותר עם רושם בל יימחה! 

איזה נשיאה בעול! 
איזה מאמץ עילאי בתפילה בשביל הזולת! 
איפה רואים בכי ממושך כל כך על אדם שאינך מכיר?!

גם בתקופה האחרונה ממש התקשרתי והוא ענה לי ברוגע ובהכלה, והסביר שבתקופה הזאת הוא לא יכול לקבל (לא ידעתי שהוא חלה), אבל הוא יעשה את הלחש של העין הרע עבורי וגם יברך אותי, ובירך בחום ובאריכות. 

חבל על דאבדין. 
 

מלמד להועיל

משתמש ותיק
המנוח זצ"ל היה ר"מ בישיבת קהילות יעקב, והיה ידוע בשקיעותו בתורה. כמו כן, כנכדו של רבי אריה לוין זצ"ל, השתמר בידו מאת סביו לחש להוצאת עין הרע.
זכורני שהיתה תקופה שחששתי מעה"ר ונועצתי באחד מגדולי הדור ואמר לי ללכת לרבי זאב לוין. כשהגעתי לביתו היה יושב ועוסק במסכת גיטין בעומק העיון, אך כמנהג בית סבא לעזור ולסייע לכל דורש, קיבל אותי בסבר פנים יפות, החזיק בידי ואמר את הלחש האמור, בלי להסכים לקחת כסף. לא די בזה, אלא אף נתן בידי מעות שאתן אותם לצדקה ובזה יושלם הענין. נפרד ממני מתוך ברכות חמות ולבביות לא מצויה, וזאת למרות שלא הכיר אותי מעולם ולא פגש בי מאז ועד עתה, ולמרות הטרדות הרבות שאפפו אותו ורבים שעזר להם.
אכן, כמו שאתה אומר, הוא השאיר אצלי ואצל כל מי שפגש בו רושם בל ימחה, של עזרה לזולת באופן שלא מצוי במחוזותינו.
היה ניכר גם בענוותנותו המרובה, וכמה פעמים יצא לי לראות אותו בשמחות או בחופות כשהוא מצטנף בפינה, כמבקש שהאדמה תבלע אותו ולא יושיבו אותו במקום הראוי לו לפי מעלתו.
תנצב"ה.
 

אמרתי אחכמה

משתמש ותיק
בד"ה: ר"מ הישיבה מב"ב נפטר לאחר מחלה
טרגדיה קשה בבני ברק: בביה"ח מעייני הישועה נפטר הערב הגאון רבי זאב לוין זצ"ל בן הגאון רבי רפאל לוין זצ"ל ונינו של הצדיק רבי אריה זצ"ל. שימש כאחד מראשי ישיבת קהילות יעקב בב"ב ונפטר לאחר התמודדות עם המחלה הקשה בשנה האחרונה
ברוך דיין האמת3.7.2021 | 23:29

הגאון רבי זאב לוין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם
ברוך דיין האמת: במוצאי שבת נפטר בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הגאון רבי זאב לוין זצ"ל, מראשי ישיבת 'קהילות יעקב' לצעירים בבני ברק והוא בן 67 בפטירתו.

רבי זאב זצ"ל נולד בירושלים לאביו הגאון רבי רפאל בנימין לוין זצ"ל, בנו של הצדיק הירושלמי הגאון הצדיק רבי אריה לוין זצ"ל.

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' בבני ברק ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הגאון רבי נפתלי נבנצאל זצ"ל, ראש ישיבת פוניבז' לצעירים.

שימש כאחד מראשי ישיבת קהילות יעקב בב"ב למעלה מ-35 שנה. בישיבה היה מסור לתלמידיו בהיותו מגיש שיעור לבני שיעור א'. בישיבה כיהן לצד הגאון רבי משולם שינקר זצ"ל ויבלחט"א הגאון רבי שרגא שטיינמן.

ראשי הישיבות, רבנים ומרביצי התורה, מכל קצוות הקשת, העדות והחוגים פקדו את מעונו בתדירות גבוהה והעריכוהו ביותר בהיותו מומחה גדול בתורת הסוד והלחש כממשיך דרך אביו בגורל הגר"א.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, היה מחותנם של הגר"י אדלשטיין זצ"ל, רבה של רמת השרון ושל הגר"ז שוב שליט"א.

על מסע הלוויה שיתקיים ביום ראשון בצהריים נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים
 

שינובה

משתמש ותיק
לפני עשור נפטר הרב שמואל טויסיג זצ"ל מגבעת שאול ,
למישהו "ידיעה ברורה" איזה קפיטל תהילים היה ממליץ לומר במשך 50 יום נגד עין הרע ?
 
חלק עליון תַחתִית