מוצ"ש פ' בלק.
הלכה נוספת הקשורה לפרשה שלנו.
'כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל'. פירש רש"י: ראוים הם לברכה שאין בהם מנחשים וקוסמים.
בכלל איסור ניחוש הוא, שאם אדם רוצה לעשות איזה דבר, לא יחליט שלא לעשותו בגלל ש'היה לו סימן', שלא הלך לו כפי שרצה,
וכן להיפך, מי שחושב על איזה דבר שאין נכון לעשותו, לא ישנה את דעתו בגלל 'סימן'.
לא ה'סימנים' מכתיבים לנו מה לעשות, אלא השכל, האם זהו רצון ה', או לא.
[למגיבים: זה מח' רמב"ם וראב"ד, איני זוכר כעת היכן, אך כמדומה שנכון לכתוב כן בפשיטות, כי למעשה מידי מח' הראשונים בספיקא דאורייתא לא יצאנו].
הלכה נוספת הקשורה לפרשה שלנו.
'כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל'. פירש רש"י: ראוים הם לברכה שאין בהם מנחשים וקוסמים.
בכלל איסור ניחוש הוא, שאם אדם רוצה לעשות איזה דבר, לא יחליט שלא לעשותו בגלל ש'היה לו סימן', שלא הלך לו כפי שרצה,
וכן להיפך, מי שחושב על איזה דבר שאין נכון לעשותו, לא ישנה את דעתו בגלל 'סימן'.
לא ה'סימנים' מכתיבים לנו מה לעשות, אלא השכל, האם זהו רצון ה', או לא.
[למגיבים: זה מח' רמב"ם וראב"ד, איני זוכר כעת היכן, אך כמדומה שנכון לכתוב כן בפשיטות, כי למעשה מידי מח' הראשונים בספיקא דאורייתא לא יצאנו].