גידול פאות

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

דרומאי

משתמש ותיק
סנגורן של ישראל אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
שוב אתה מדבר שטויות עם המון הכללות ללא הרף – הרבה מאוד מהציבור הספרדי בעיקר העירקאים והכורדים היו עם פאות עבות וארוכות כדוגמת הבן איש חי ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
אין זה שנאת הדת – אלא קנאת על הדת ... וידוע ששנאת עמי הארצות גדולה לתלמידי חכמים !
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות 'אז נדברו'............
גם אתה.
 
 

ירמיה

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
סנגורן של ישראל אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
שוב אתה מדבר שטויות עם המון הכללות ללא הרף – הרבה מאוד מהציבור הספרדי בעיקר העירקאים והכורדים היו עם פאות עבות וארוכות כדוגמת הבן איש חי ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
אין זה שנאת הדת – אלא קנאת על הדת ... וידוע ששנאת עמי הארצות גדולה לתלמידי חכמים !
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות 'אז נדברו'............
גם אתה.
אם מעכ"ת גם רוצה, נשארו מקומות אחרונים.....................
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
סנגורן של ישראל אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
שוב אתה מדבר שטויות עם המון הכללות ללא הרף – הרבה מאוד מהציבור הספרדי בעיקר העירקאים והכורדים היו עם פאות עבות וארוכות כדוגמת הבן איש חי ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
אין זה שנאת הדת – אלא קנאת על הדת ... וידוע ששנאת עמי הארצות גדולה לתלמידי חכמים !
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות 'אז נדברו'............
מורי ורבי ר' שמואל פולק שליט"א הוא מורי ורבי גם בהקלדה ולא רק ב ... ... ... 
 
 

ירמיה

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
סנגורן של ישראל אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
שוב אתה מדבר שטויות עם המון הכללות ללא הרף – הרבה מאוד מהציבור הספרדי בעיקר העירקאים והכורדים היו עם פאות עבות וארוכות כדוגמת הבן איש חי ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
אין זה שנאת הדת – אלא קנאת על הדת ... וידוע ששנאת עמי הארצות גדולה לתלמידי חכמים !
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות 'אז נדברו'............
מורי ורבי ר' שמואל פולק שליט"א הוא מורי ורבי גם בהקלדה ולא רק ב ... ... ... 
אשריך לגמרי!!!!
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ציון הלא תשאלי אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם ועודדם על כך !!!
ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...
ועוד הרב שמואל ברוכים ועוד ועוד ועוד ... ועוד הרבה מאוד רבנים ...
וגם אם זה נכון שלא נהגו הספרדים ... מה אתה דוחף כל שורה ... ספרדים ספרדים ... תירגע אבל מהר ... בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ...
ומה הבעיה בכך ???
אין סוף לשטויות שאתה מדבר !!!
ה' ירחם עליך ...
וכי אדם הדור פנים עם זקן ופאות הוי נחות ??? לענ"ד נראה שאתה הנחות היחידי !!!
חכמים !
בלי לחץ.
תכתוב הכל רק בלי כל השלש-נקודות ושלש-סימני-קריאה ושלש-סימני-שאלה. קצת להוריד את הדרמה ולעדן את הלשון.
 
ציון הלא תשאלי אמר:
בקצב הזה אתה עוד יכול להיות רב ראשי ... ומה הבעיה בכך ???
בהחלט, מי אמר שיש בעיה להיות רב ראשי?

כמו כבר כתבתי בעבר ... יש לי הפרעה עם הפסיקים ועם סימני קריאה ושאלה ... 

גם שאני כותב בפילוט 0.4 יש לי את אותו הפרעה ... מקווה שתתגבר על כך !!

אני עד לכך שכתב.. :)
אבל בסינון הזעם והדרמה, הפסיקים הנקודות סימני הקריאה והשאלה, תמצא ע"פ רוב את חכמת הציוני - בכותבו דברי טעם, במסגרתו הקשוחה.


ובהתייחסות הפוכה לנושא האשכול אעיר במה שקומם אותי בזמנו, בחור מבית חוצניק מתחזק, שאולץ לגזוז את פאותיו שבצבצו כמה סנטי' מתנוך האוזן.. על מנת להתקבל לישיבה ליטאית בינונית. הוא והוריו נלחמו לשנות את רוע "הגזירה".. כולל עבדכם שהתבקש ע"י לסייע, אבל הדברים נפלו על אזניים ערלות...
אז נכון שבסביבה הטבעית אצלנו זה פחות מקובל, אבל בשבילו ובשביל הוריו זה מה שמייחד אותו. תמוה.
 

חיפאי

משתמש רגיל
פתח הבית אמר:
משה שמואל ודורו, הי' יליד ולוזין מזמן הישיבה על תילה וגם אח'''כ,
מי הוא? אשמח לקצת ידע
והאם זה היה המצב בוואלוזין שהבחורים כך החציפו פניהם למרן הנצי"ב?
 

בשלמא

משתמש ותיק
חיפאי אמר:
והאם זה היה המצב בוואלוזין שהבחורים כך החציפו פניהם למרן הנצי"ב?
מבחינה רוחנית (ולאו דווקא רק ההחצפה) המצב היה בשפל רב עד שבחורים מהישיבה לא התביישו להסתובב ברחובה של עיר עם... כמאמר הכתוב ורחובות העיר ימלאו וגו', וכדי בזיון וקצף.
 

חיפאי

משתמש רגיל
בשלמא אמר:
מבחינה רוחנית (ולאו דווקא רק ההחצפה) המצב היה בשפל רב עד שבחורים מהישיבה לא התביישו להסתובב ברחובה של עיר עם...
גם אם אכן היו בעיות גם בחוצפה ועזות פנים וגם ב..
לכאורה א"א לדמות בעיות רוחניות אחרות שנובעות מתאוה
לחוצפה שמראה על פחיתות הנפש שאפילו גוים מכבדים על דרך כלל אדם חשוב
 

משה מציל

משתמש רגיל
פותח הנושא
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...

אני חייב למחות על דבריך בהם הפכת את הראשל''צ הגר''י יוסף לבדחן ושקרן עפ''ל, הדברים נאמרו ע''י מילה במילה וניתן לשומעם בקו בית יצחק. גם הספר מעיין אומר הוא מוסמך ונכתב ע''י תלמידו של מרן. אין לי שום דבר עם ספרדים, חוץ ממה שכואב הלב לראות אלפי יהודים  שרובם מהציבור הספרדי שעדיין רבים ממנו לא נוהגים לגדל פאות, איך כולם מחנכים את ילידיהם בכך, כאילו שזה מה שחסר בדור הזה אחרי אלפי שנים שלא נהגו כן כלל, אצל האשכנזים כך היה נראה המצב לפני חמישים שנה שכל הדור המבוגר לא נהג כן וכולם משום מה חינכו את ילדיהם, אך מה לעשות והאשכנזים כבר הסתבכו עם הענין מדין אל תיטוש כמו שכתבתי במאמרי, אבל את הספרדים עדיין ניתן להציל.
ולגופו של ענין, ח''ו איני מזלזל במנהג גידול פאות, שודאי ראוי הוא לרבנים רמי מעלה, ואף הוא נוי והדרת פנים להם, אבל מה לעשות שאת המציאות הפשוטה לא ניתן להכחיש, ילדי הציבור החרדי נראים רע ביחס לילדי החילונים, בגלל פאותיהם המפוזרים סביב אוזניהם, (בפרט שעדין אין להם "דעת" להשתדל להקטינם ככל האפשר כאשר עושים כל הבחורים, אשר גם המה גרועים במראם בגלל אותן כמה שערות שמקפצות ע''י אוזניהם...) ומי שרוצה לכער את בניו שיעורב לו, אבל להפוך הדבר לחיוב על כל הדור זה אסור לאפשר כמו שכל הזועמים למיניהם שמגיבים בכעס רב למאמרי יודו שאל לנו ליצור מצב בו כולם יהיו "מחוייבים עפ''י דין" לגדל זקניהם ופאותיהם כמנהג החסידים וזה עוד בלי להתייחס למכשולות העצומים שנוצרו מכך כי יש  שקצת יצאו מהמסגרת הישיבתית וחונכו ע''י הוריהם בגידול פאות מורידים בהמשך בלי התרה וכן רבים פתאום מקטינים פאותיהם בלי שהיתה דעתם לכך מראש בגיל 12, 
 

משה מציל

משתמש רגיל
פותח הנושא
כהן אמר:
דניאלי אמר:
א. האם יש לך מקור אמיתי על כך שלא נהגו בו בעבר?
ב. מי הוא זה שלא נהג? הת"ח הם המדד היחיד! לא המון העם שנגררים.
ג. מנהג זה הוא קדוש ומוזכר בפוסקים הקדמונים, והוא צורת יהודי (זקן יש גם אצל הגויים, זה הדבר היחיד המבדילנו) וחלילה מלקרא לו בוקסות.
א. אתה מוזמן להסתכל על כל תמונות היהודים לפני השואה, כולם לא גידלו פאות (אינני מדבר על החסידים), גם כיום רוב האשכנזים מעל גיל 80 לא מגדלים פאות כמנהג הדור הישן
ב. גם הת''ח נהגו כן רק בעצמם, ולא חינכו את ילדיהם מקטנות גם בניהם של גדולי הדור לא חונכו ע''י בכך, רק בגיל מבוגר היו נוהגים כן
ג. בוקסות זה אמר הגר''י יוסף לא אני, המנהג קדוש וראוי לת''ח מבוגרים, ואי''צ להלבישו על ילדים ואנשים פשוטים, בפרט שרק מכשולות חמורים של עוון נדרים מנהג אבות ומנהג מקום נגרמים מכך
 

שושנת העמקים

משתמש חדש
משה מציל אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...

אני חייב למחות על דבריך בהם הפכת את הראשל''צ הגר''י יוסף לבדחן ושקרן עפ''ל, הדברים נאמרו ע''י מילה במילה וניתן לשומעם בקו בית יצחק. גם הספר מעיין אומר הוא מוסמך ונכתב ע''י תלמידו של מרן. אין לי שום דבר עם ספרדים, חוץ ממה שכואב הלב לראות אלפי יהודים  שרובם מהציבור הספרדי שעדיין רבים ממנו לא נוהגים לגדל פאות, איך כולם מחנכים את ילידיהם בכך, כאילו שזה מה שחסר בדור הזה אחרי אלפי שנים שלא נהגו כן כלל, אצל האשכנזים כך היה נראה המצב לפני חמישים שנה שכל הדור המבוגר לא נהג כן וכולם משום מה חינכו את ילדיהם, אך מה לעשות והאשכנזים כבר הסתבכו עם הענין מדין אל תיטוש כמו שכתבתי במאמרי, אבל את הספרדים עדיין ניתן להציל.
ולגופו של ענין, ח''ו איני מזלזל במנהג גידול פאות, שודאי ראוי הוא לרבנים רמי מעלה, ואף הוא נוי והדרת פנים להם, אבל מה לעשות שאת המציאות הפשוטה לא ניתן להכחיש, ילדי הציבור החרדי נראים רע ביחס לילדי החילונים, בגלל פאותיהם המפוזרים סביב אוזניהם, (בפרט שעדין אין להם "דעת" להשתדל להקטינם ככל האפשר כאשר עושים כל הבחורים, אשר גם המה גרועים במראם בגלל אותן כמה שערות שמקפצות ע''י אוזניהם...) ומי שרוצה לכער את בניו שיעורב לו, אבל להפוך הדבר לחיוב על כל הדור זה אסור לאפשר כמו שכל הזועמים למיניהם שמגיבים בכעס רב למאמרי יודו שאל לנו ליצור מצב בו כולם יהיו "מחוייבים עפ''י דין" לגדל זקניהם ופאותיהם כמנהג החסידים או ללכת עם משקפי פלסטיק מהזן הגוראי... וזה עוד בלי להתייחס למכשולות העצומים שנוצרו מכך כי יש  שקצת יצאו מהמסגרת הישיבתית וחונכו ע''י הוריהם בגידול פאות מורידים בהמשך בלי התרה וכן רבים פתאום מקטינים פאותיהם בלי שהיתה דעתם לכך מראש בגיל 12, 

נראים רע ביחס לילדי החילונים???????????????

ה' ישמור...

אולי נראים רע גם משום העדר בלורית, והנחת חתיכת בד [כפה] על הראש????????????????

תגיד, אתה דתי???????
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
משה מציל אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...

אני חייב למחות על דבריך בהם הפכת את הראשל''צ הגר''י יוסף לבדחן ושקרן עפ''ל, הדברים נאמרו ע''י מילה במילה וניתן לשומעם בקו בית יצחק. גם הספר מעיין אומר הוא מוסמך ונכתב ע''י תלמידו של מרן. אין לי שום דבר עם ספרדים, חוץ ממה שכואב הלב לראות אלפי יהודים  שרובם מהציבור הספרדי שעדיין רבים ממנו לא נוהגים לגדל פאות, איך כולם מחנכים את ילידיהם בכך, כאילו שזה מה שחסר בדור הזה אחרי אלפי שנים שלא נהגו כן כלל, אצל האשכנזים כך היה נראה המצב לפני חמישים שנה שכל הדור המבוגר לא נהג כן וכולם משום מה חינכו את ילדיהם, אך מה לעשות והאשכנזים כבר הסתבכו עם הענין מדין אל תיטוש כמו שכתבתי במאמרי, אבל את הספרדים עדיין ניתן להציל.
ולגופו של ענין, ח''ו איני מזלזל במנהג גידול פאות, שודאי ראוי הוא לרבנים רמי מעלה, ואף הוא נוי והדרת פנים להם, אבל מה לעשות שאת המציאות הפשוטה לא ניתן להכחיש, ילדי הציבור החרדי נראים רע ביחס לילדי החילונים, בגלל פאותיהם המפוזרים סביב אוזניהם, (בפרט שעדין אין להם "דעת" להשתדל להקטינם ככל האפשר כאשר עושים כל הבחורים, אשר גם המה גרועים במראם בגלל אותן כמה שערות שמקפצות ע''י אוזניהם...) ומי שרוצה לכער את בניו שיעורב לו, אבל להפוך הדבר לחיוב על כל הדור זה אסור לאפשר כמו שכל הזועמים למיניהם שמגיבים בכעס רב למאמרי יודו שאל לנו ליצור מצב בו כולם יהיו "מחוייבים עפ''י דין" לגדל זקניהם ופאותיהם כמנהג החסידים או ללכת עם משקפי פלסטיק מהזן הגוראי... וזה עוד בלי להתייחס למכשולות העצומים שנוצרו מכך כי יש  שקצת יצאו מהמסגרת הישיבתית וחונכו ע''י הוריהם בגידול פאות מורידים בהמשך בלי התרה וכן רבים פתאום מקטינים פאותיהם בלי שהיתה דעתם לכך מראש בגיל 12, 

ח"ו ... לא התכוונתי כלל לראשל"צ ר' יצחק יוסף שליט"א ... התכוונתי לאותו דרשן מ"מגיד" שמדבר בענינים אלו בצורה קצת לא ראויה !!!

סליחה אם הבנת בדברי אחרת ... 
 

ברזלים

משתמש ותיק
משה מציל אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
נמצא כל כולך - שמועות וכל מיני בדיחות של רבנים דרשנים ובדחנים למינהם ... הכל הבל ... ושקר ... גם חכם בן ציון זצ"ל היה מורה לכל בני ביתו ולכל נכדיו ללכת עם פאות ארוכות דהוי תשמישי קדושה ...

אני חייב למחות על דבריך בהם הפכת את הראשל''צ הגר''י יוסף לבדחן ושקרן עפ''ל, הדברים נאמרו ע''י מילה במילה וניתן לשומעם בקו בית יצחק. גם הספר מעיין אומר הוא מוסמך ונכתב ע''י תלמידו של מרן. אין לי שום דבר עם ספרדים, חוץ ממה שכואב הלב לראות אלפי יהודים  שרובם מהציבור הספרדי שעדיין רבים ממנו לא נוהגים לגדל פאות, איך כולם מחנכים את ילידיהם בכך, כאילו שזה מה שחסר בדור הזה אחרי אלפי שנים שלא נהגו כן כלל, אצל האשכנזים כך היה נראה המצב לפני חמישים שנה שכל הדור המבוגר לא נהג כן וכולם משום מה חינכו את ילדיהם, אך מה לעשות והאשכנזים כבר הסתבכו עם הענין מדין אל תיטוש כמו שכתבתי במאמרי, אבל את הספרדים עדיין ניתן להציל.
ולגופו של ענין, ח''ו איני מזלזל במנהג גידול פאות, שודאי ראוי הוא לרבנים רמי מעלה, ואף הוא נוי והדרת פנים להם, אבל מה לעשות שאת המציאות הפשוטה לא ניתן להכחיש, ילדי הציבור החרדי נראים רע ביחס לילדי החילונים, בגלל פאותיהם המפוזרים סביב אוזניהם, (בפרט שעדין אין להם "דעת" להשתדל להקטינם ככל האפשר כאשר עושים כל הבחורים, אשר גם המה גרועים במראם בגלל אותן כמה שערות שמקפצות ע''י אוזניהם...) ומי שרוצה לכער את בניו שיעורב לו, אבל להפוך הדבר לחיוב על כל הדור זה אסור לאפשר כמו שכל הזועמים למיניהם שמגיבים בכעס רב למאמרי יודו שאל לנו ליצור מצב בו כולם יהיו "מחוייבים עפ''י דין" לגדל זקניהם ופאותיהם כמנהג החסידים או ללכת עם משקפי פלסטיק מהזן הגוראי... וזה עוד בלי להתייחס למכשולות העצומים שנוצרו מכך כי יש  שקצת יצאו מהמסגרת הישיבתית וחונכו ע''י הוריהם בגידול פאות מורידים בהמשך בלי התרה וכן רבים פתאום מקטינים פאותיהם בלי שהיתה דעתם לכך מראש בגיל 12, 

שמעתי את דרשתו של הרב יצחק יוסף, וחלילה אני לא מתווכח איתו, אבל שמעתי ת"ח שהשיב לו שהספרדים במרוקו וכו' לבשו בגדים ארוכים יהודים מסורתיים ומצנפות וכו', שהבדילו בינם לבן האומות, ואילו כאן הספרדים הלכו אחרי האשכנזים ולבשו חליפות קצרות וכובע קנייטש, אז למה מפריע לנו רק שגם משאירים קצת פיאות כמו האשכנזים...

ואני הקטן, מוסיף כואב לראות שהפאות של הנשים גם הספרדיות מתארכות מידי תקופה, ואילו הפיאות של הגברים מתקצרות ונעלמות לאט לאט...

ולך אני אומר שילדי החילונים גם הולכים גם בלי כיפה ועם בלורית או קוקו ועגיל ואולי כדאי לחקות אותם גם בזה, וליפות את בנינו כמוהם. 
 

ר' יונה

משתמש ותיק
האמת, אף פעם לא חשבתי על כך, אבל טוב שהנושא עלה, ואין בית מדרש ללא חידוש.

אני עוסק במקצועי עם נוער מתמודד, בד"כ אחת הפעולות הראשונות הם קיצוץ הפיאות, אם כדברי הרב הפותח, אני יתייחס לזה כאל שינוי קוסמטי שאין לו קשר לדת וליהדות, גם מבחינת הבחור/נער זה לא יהיה חציית קו, הוא יוכל עדיין להרגיש מחובר, וזה משנה הרבה, למי שמכיר את התחום.

חשוב לי לציין שרוב התגובות היו לא ענייניות, התקפות על "דאגת" הרב הפותח, וכמעט גלישה ללשוה"ר על רב מסוים. אני מקווה מאוד שתגובתי כן עניינית...
 

משה מציל

משתמש רגיל
פותח הנושא
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
מרן הגר''ע יוסף לא עודדם על כך! אך כידוע נכדיו של הגרע''י זצ''ל למדו במוסדות אשכנזים, אמר לי הגר''ד יוסף שלכן הוא גידל לבנו פאות, והאמת שזה הסיבה האמיתית למה התפשט המנהג אצל הספרדים, כי האליטה שלחה למוסדות אשכנזים, והאמת שגם אצל האשכנזים הגורם המרכזי להתפשטות המנהג הוא המוסדות אשר כמה מהם דרשו זאת מהתלמידים כחובה
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
משה מציל אמר:
ציון הלא תשאלי אמר:
כל המקורות שלך הינם - שקר גמור – מרן הגרע"י זצוק"ל מעולם לא התנגד לזה ואף בני משפחתו הולכים כך, ועודדם על כך !!!
מרן הגר''ע יוסף לא עודדם על כך! אך כידוע נכדיו של הגרע''י זצ''ל למדו במוסדות אשכנזים, אמר לי הגר''ד יוסף שלכן הוא גידל לבנו פאות, והאמת שזה הסיבה האמיתית למה התפשט המנהג אצל הספרדים, כי האליטה שלחה למוסדות אשכנזים, והאמת שגם אצל האשכנזים הגורם המרכזי להתפשטות המנהג הוא המוסדות אשר כמה מהם דרשו זאת מהתלמידים כחובה

אם תרצה אעביר לך סרטונים על מרן זצ"ל מהבית שלו עם נכדיו ותראה את נכדיו הבנים של ר' משה יוסף שליט"א ... ושם תבין מה שאמרתי ... בלי טריקים ובלי שטיקים ... (פולטיקה וכו' וכו' ... )
 

משה מציל

משתמש רגיל
פותח הנושא
אברך ירא שמים אמר:
להיות נחותים במראם??... הגזמת! היופי זה להיראות גוי??????
זה גורם שנאה? חשבתי שמש שגורם שנאה זה שיש לי כיפה, אולי נעשה כיפה שקופה?
להראות גוי?! מרן הגרא''א דסלר היה נראה גוי?! מרן הגר''ח שמואלביץ היה נראה גוי?! כל גדולי הספרדים היו נראים גוים?! הרמב''ם הי נראה גוי?! רוב עם ישראל כל הדורות היו נראים גוים?! כל גדולי האשכנזים שאף שבעצמם גידלו פאות לא הי מחנכים ילדיהם בכך רצו שיראו גוים?!
זה בדיוק הבעיה, שלקחו מנהג שרוב עם ישראל לא נהג והפכוהו לסימן היכר שבלעדיו אנשים כמותך חושבים שזה נקרא להראות גוי, וזה דווקא בדור מתמודד כשלנו, שבעצמינו או רואים את המכשולות שיש מכך, כאשר הנוער המתמודד מסיר אותם בלי התרה ואשר להרבה מהם אף יתכן ולא תעזור משום מנהג אבות, ועוד אינני מדבר על כך שכל הבחורים מקטינים אותם בלי התרה אף אם לא היה מראש דעתם לכך בגיל 12
 

nls

משתמש ותיק
משה מציל אמר:
אבל מה לעשות שאת המציאות הפשוטה לא ניתן להכחיש, ילדי הציבור החרדי נראים רע ביחס לילדי החילונים, בגלל פאותיהם המפוזרים סביב אוזניהם,

תשמע ידידי אין בן אדם כמוני שמחפש רק להעמיד את האמת ולא לשקר בשביל שהדרך שלי תהיה נכונה, אבל אתה פשוט מייצג כאן נחיתיות מהזן הנמוך ביותר לטעמי
כל החילונים שאני פוגש (ואני פוגש הרבה מחמת היותי גר בריכוז לא חרדי) כשהם רואים את ילדיי ואת ילדי חבריי האברכים מתמלאים עיניהם דמעות של אושר איך ילד חרדי נראה, מתלהבים מהפאות המסודרת והיפות שנותנות חן יהודי מדהים, והילדים מתרגשים ומתלהבים מזה, הם לא מרגישים אפילו לרגע אחד "אוף! למה אני נראה כמו מכוער עם בוקסות!, הלוואי שהייתי חילוני!", מעולם לא שמעתי וככל הנראה גם לא אשמע דברים כאלו, דברים חסרי שחר ממש.
אם יש מי שמרגיש שהילדים שלו מתביישים מזה ומרגישים נחיתיים ליד החילונים יש לו בעיה קשה מאוד בחינוך הילדים- לא בגידול הפאות
 

משה מציל

משתמש רגיל
פותח הנושא
nls אמר:
תשמע ידידי אין בן אדם כמוני שמחפש רק להעמיד את האמת ולא לשקר בשביל שהדרך שלי תהיה נכונה, אבל אתה פשוט מייצג כאן נחיתיות מהזן הנמוך ביותר לטעמי
כל החילונים שאני פוגש (ואני פוגש הרבה מחמת היותי גר בריכוז לא חרדי) כשהם רואים את ילדיי ואת ילדי חבריי האברכים מתמלאים עיניהם דמעות של אושר איך ילד חרדי נראה, מתלהבים מהפאות המסודרת והיפות שנותנות חן יהודי מדהים, והילדים מתרגשים ומתלהבים מזה, הם לא מרגישים אפילו לרגע אחד "אוף! למה אני נראה כמו מכוער עם בוקסות!, הלוואי שהייתי חילוני!", מעולם לא שמעתי וככל הנראה גם לא אשמע דברים כאלו, דברים חסרי שחר ממש.
אם יש מי שמרגיש שהילדים שלו מתביישים מזה ומרגישים נחיתיים ליד החילונים יש לו בעיה קשה מאוד בחינוך הילדים- לא בגידול הפאות
\
הקשב טוב, ילדיך כיום קטנים ולאו ברי דעת, ביום שהם יהיו בחורים הם יקטינו את פאותיהם מאד, כמנהג כל הבחורי ישיבות (זה מדהים לראות איך שאוטיסטים או פגועים מסוג אחר, הם היחידים שאף בימי בחרותם נשארים עם אותו עובי פאות כמו שחינכום מילדותם, ולכולם מובן למה.. ) אם לא תעדכן את ילדיך בכך מראש, נמצאת מחטיאם בעוון נדרים ומנהגים כמו שכתבתי במאמרי... אם היה כ''כ חן יהודי בפאות למה כל הבחורים מקטינים אותם? למה מי שמתמדרן מוריד אותם? התשובה ברורה, פאות יש בהם יופי לרבנים מגודלי זקן, לא לילדים או למקוצצי זקן, שפתאום מקפצות להם שערות מאמצע הלחי ועולים למעלה כדי להסתובב אחורי האוזן גם אתה בעצמך אם לא בגלל לחץ חברתי וקהילתי לא היית מחנכם במנהג זה אא''כ אתה נוהג כן בעצמך ואז יתכן ואתה מחוייב לחנכם בכך עפ''י דין
 

משה מציל

משתמש רגיל
פותח הנושא
שושנת העמקים אמר:
נראים רע ביחס לילדי החילונים???????????????

ה' ישמור...

אולי נראים רע גם משום העדר בלורית, והנחת חתיכת בד [כפה] על הראש????????????????

תגיד, אתה דתי???????

אז סליחה, לא ביחס לחילונים, אלא לאותם ילדים חרדים שלא מגדלים פאות, ולרוב הילדים החרדים שלפני 70 שנה
אני יותר דתי ממך, עובדה לי מפריע לראות רבים מעם ישראל שנכשלים בעון נדרים ולך לא
 

ר' יונה

משתמש ותיק
התייחסי לזה בהודעה הקודמת שלי בקצרה, וארחיב קצת יותר, איני יודע אם כאן זה המקום, אבל אם עלה כבר אז אפרט.

בשבוע שעבר קיבלתי פניה מהורים בקשר לבן יקיר שלהם, בחור ישיבה ששינה לבושו, הפסיק לדרוך בבית כנסת ולאחרונה גם הועף מהישיבה.

קבעתי פגישה עם הבחור, וכה סיפר: הוא משתייך לקהילה ליטאית סטנדרטית בקרית ספר, מתפללים בבית כנסת ליד הבית, כמובן כולם עם כובעים וחליפות, ונשלח לישיבה קטנה בינונית/טובה.

כללי הלבוש היו מרובעים מאוד, גם מבחינת ההורים, גם במשפחה המורחבת, וכמובן בישיבה.
חייבים להתפלל עם כובע וחליפה, צריך שייראו הפיאות וציציות, פוני מקסימום קצר, וכמובן כיפה עם סרט לא שטוחה (לא הגזמתי לרגע).

דא עקא, שהבחור נמשך קצת ליופי חיצוני, כמובן לא על חשבון הלימוד והירא"ש, אבל הוא התעקש על מכנסיים צמודות, אולי קצת כותנה אבל שחורות, תספורת עם פטריה, קיצץ בפיאותיו (כמובן ע"פ ההלכה), וכיפה שטוחה בלי סרט. למה? ככה! לא שואלים על בחור בן 15.

לפני שבועיים אחיו התברמץ, ושם, לטענתו, "כל" הדודים והסבים ירדו עליו למה הוא מתלבש כך, צחקו עליו וביזו אותו, אפשר להבין אותו שהוא ברח משם אחרי רבע שעה, ולחתונה של הבן דוד הוא סירב להגיע. בהמשך העירו לו שהוא מתפלל בבתכנ"ס בלי כו"ח, אז גם לשם הפסיק להגיע, והמכה בפטיש היה שהוא עף מהישיבה.

ההמשך היה, שהוא רצה לעזוב את הציבור החרדי, שהרי - כך הבין הוא לא עומד בתנאים שלהם - ורצה להירשם לישיבת הסדר דת"ל.

כאן נכנסתי לתמונה, ישבתי עם הבחור כשעתיים וחצי, ונתתי לו להבין שחרדי הוא מי שמקיים תרי"ג מצוות ונאמן להוראת גדו"י, וכל זמן שהוא כזה, ואין חובה בפיאות וציצית, אפשר גם לבוש קצת יותר מודרני, הוא עדיין חרדי, ולא חסרים ישיבות קדושות שיתאימו לו.

תכלס' היום הוא לבוש כרצונו, אבל לומד בישיבה קדושה עם פנימיה, הוא מתרחק מחברת המשפחה שלו כי הם בזים לו, ולא מוכן להיכנס לבית כנסת ליד הבית כי מעירים לו.

אין לי תלונה על הישיבה הקודמת שלו, לה יש כללי לבוש ועליו להתאים עצמו, אם לא - ישנם ישיבות אחרות, הטענה שלי היא כלפי המשפחה והקהילה, וכי זה מה שהופך אותו לחרדי? כיפה כזו או אחרת? חולצה בפנים או בחוץ? הם לקחו דברים שוליים והפכו אותם לעיקריים, אני מדגיש, הבחור כמעט הלך לציבור הדת"ל רק בגלל הלבוש! אם הם היו נחשפים למאמר של פותח הנושא שפיאות זה לא מעיקר הדין, אם היו יודעים שלא בכל הדורות הקפידו על כיפה עם סרט בדווקא, אז בסדר, היו מבינים שהוא שונה, אבל לא היו נותנים את התחושה שהוא לא שייך.

לצערנו אפשר לפגוש הרבה כאלו שמחוסר ידיעה מתייחסים לטפל כעיקר ולעיקר כטפל, חשוב לדעת כל דבר מהו שורשו ועניינו.

אגב, עניין צדדי. ישבתי עם הבחור בגינה צדדית, שם מול הנוף הפתוח, נפתח גם סגור ליבו, במהלך השיחה הרוח הניפה את כיפתו בלי שירגיש, והיות שהייתו תפוסה לשערו עם סיכה נסתרת היא התקפלה לשניים, כרגע רק חצי מהכיפה מכסה את ראשו, והוא לא הרגיש.

לא רציתי להעיר לו, לא הכרתי עדיין את הרגשויות שלו, והסתפקתי ביני לבין עצמי הוא זה נחשב שהוא מגולה ראש ועלי להעיר לו, או שמי אמר שרק כיפה עגולה נחשבת ככסוי ראש, אולי גם חצי מספיק? (הוא לא הקפיד על כיסוי רוב הראש). מעניין.
 

דרומאי

משתמש ותיק
ר' יונה אמר:
התייחסי לזה בהודעה הקודמת שלי בקצרה, וארחיב קצת יותר, איני יודע אם כאן זה המקום, אבל אם עלה כבר אז אפרט.

א. בשבוע שעבר קיבלתי פניה מהורים בקשר לבן יקיר שלהם, בחור ישיבה ששינה לבושו, הפסיק לדרוך בבית כנסת ולאחרונה גם הועף מהישיבה.

קבעתי פגישה עם הבחור, וכה סיפר: הוא משתייך לקהילה ליטאית סטנדרטית בקרית ספר, מתפללים בבית כנסת ליד הבית, כמובן כולם עם כובעים וחליפות, ונשלח לישיבה קטנה בינונית/טובה.

כללי הלבוש היו מרובעים מאוד, גם מבחינת ההורים, גם במשפחה המורחבת, וכמובן בישיבה.
חייבים להתפלל עם כובע וחליפה, צריך שייראו הפיאות וציציות, פוני מקסימום קצר, וכמובן כיפה עם סרט לא שטוחה (לא הגזמתי לרגע).

דא עקא, שהבחור נמשך קצת ליופי חיצוני, כמובן לא על חשבון הלימוד והירא"ש, אבל הוא התעקש על מכנסיים צמודות, אולי קצת כותנה אבל שחורות, תספורת עם פטריה, קיצץ בפיאותיו (כמובן ע"פ ההלכה), וכיפה שטוחה בלי סרט. למה? ככה! לא שואלים על בחור בן 15.

לפני שבועיים אחיו התברמץ, ושם, לטענתו, "כל" הדודים והסבים ירדו עליו למה הוא מתלבש כך, צחקו עליו וביזו אותו, אפשר להבין אותו שהוא ברח משם אחרי רבע שעה, ולחתונה של הבן דוד הוא סירב להגיע. בהמשך העירו לו שהוא מתפלל בבתכנ"ס בלי כו"ח, אז גם לשם הפסיק להגיע, והמכה בפטיש היה שהוא עף מהישיבה.

ההמשך היה, שהוא רצה לעזוב את הציבור החרדי, שהרי - כך הבין הוא לא עומד בתנאים שלהם - ורצה להירשם לישיבת הסדר דת"ל.

כאן נכנסתי לתמונה, ישבתי עם הבחור כשעתיים וחצי, ונתתי לו להבין שחרדי הוא מי שמקיים תרי"ג מצוות ונאמן להוראת גדו"י, וכל זמן שהוא כזה, ואין חובה בפיאות וציצית, אפשר גם לבוש קצת יותר מודרני, הוא עדיין חרדי, ולא חסרים ישיבות קדושות שיתאימו לו.

תכלס' היום הוא לבוש כרצונו, אבל לומד בישיבה קדושה עם פנימיה, הוא מתרחק מחברת המשפחה שלו כי הם בזים לו, ולא מוכן להיכנס לבית כנסת ליד הבית כי מעירים לו.

אין לי תלונה על הישיבה הקודמת שלו, לה יש כללי לבוש ועליו להתאים עצמו, אם לא - ישנם ישיבות אחרות, הטענה שלי היא כלפי המשפחה והקהילה, וכי זה מה שהופך אותו לחרדי? כיפה כזו או אחרת? חולצה בפנים או בחוץ? הם לקחו דברים שוליים והפכו אותם לעיקריים, אני מדגיש, הבחור כמעט הלך לציבור הדת"ל רק בגלל הלבוש! אם הם היו נחשפים למאמר של פותח הנושא שפיאות זה לא מעיקר הדין, אם היו יודעים שלא בכל הדורות הקפידו על כיפה עם סרט בדווקא, אז בסדר, היו מבינים שהוא שונה, אבל לא היו נותנים את התחושה שהוא לא שייך.

לצערנו אפשר לפגוש הרבה כאלו שמחוסר ידיעה מתייחסים לטפל כעיקר ולעיקר כטפל, חשוב לדעת כל דבר מהו שורשו ועניינו.

ב. אגב, עניין צדדי. ישבתי עם הבחור בגינה צדדית, שם מול הנוף הפתוח, נפתח גם סגור ליבו, במהלך השיחה הרוח הניפה את כיפתו בלי שירגיש, והיות שהייתו תפוסה לשערו עם סיכה נסתרת היא התקפלה לשניים, כרגע רק חצי מהכיפה מכסה את ראשו, והוא לא הרגיש.

לא רציתי להעיר לו, לא הכרתי עדיין את הרגשויות שלו, והסתפקתי ביני לבין עצמי הוא זה נחשב שהוא מגולה ראש ועלי להעיר לו, או שמי אמר שרק כיפה עגולה נחשבת ככסוי ראש, אולי גם חצי מספיק? (הוא לא הקפיד על כיסוי רוב הראש). מעניין.
א. למרות שיש להצדיק את המשפחה על עצם הביקורת בענין הלבוש, אך הבוז אינו במקומו.
יש להעיר לבחור מתוך כבוד, ולהבהיר לו את עמדתנו. וזה שיש יהודים במקומות אחרים ובזמנים אחרים שלבשו לבוש אחר- אינו מגרע מזכות וחובת המשפחה להקפיד על קוד לבוש מסויים.
כמובן שבמקרים שעצם ההערה עלולה לדרדר את מצב הבחור- יש להמנע כליל מלהעיר לו, וכמו שלא מעירים לאדם שבאמצע החייאה שנפלה לו הכיפה. אך לפי הרושם שלי ממה שנכתב, עיקר הנזק היה בבוז ולא בעצם הבקורת.
ב. לענ"ד פשוט שלא להעיר לבחור במצב רגיש על חשש גילוי הראש, וכנ"ל.
 
 

nls

משתמש ותיק
משה מציל אמר:
nls אמר:
תשמע ידידי אין בן אדם כמוני שמחפש רק להעמיד את האמת ולא לשקר בשביל שהדרך שלי תהיה נכונה, אבל אתה פשוט מייצג כאן נחיתיות מהזן הנמוך ביותר לטעמי
כל החילונים שאני פוגש (ואני פוגש הרבה מחמת היותי גר בריכוז לא חרדי) כשהם רואים את ילדיי ואת ילדי חבריי האברכים מתמלאים עיניהם דמעות של אושר איך ילד חרדי נראה, מתלהבים מהפאות המסודרת והיפות שנותנות חן יהודי מדהים, והילדים מתרגשים ומתלהבים מזה, הם לא מרגישים אפילו לרגע אחד "אוף! למה אני נראה כמו מכוער עם בוקסות!, הלוואי שהייתי חילוני!", מעולם לא שמעתי וככל הנראה גם לא אשמע דברים כאלו, דברים חסרי שחר ממש.
אם יש מי שמרגיש שהילדים שלו מתביישים מזה ומרגישים נחיתיים ליד החילונים יש לו בעיה קשה מאוד בחינוך הילדים- לא בגידול הפאות
\
הקשב טוב, ילדיך כיום קטנים ולאו ברי דעת, ביום שהם יהיו בחורים הם יקטינו את פאותיהם מאד, כמנהג כל הבחורי ישיבות (זה מדהים לראות איך שאוטיסטים או פגועים מסוג אחר, הם היחידים שאף בימי בחרותם נשארים עם אותו עובי פאות כמו שחינכום מילדותם, ולכולם מובן למה.. ) אם לא תעדכן את ילדיך בכך מראש, נמצאת מחטיאם בעוון נדרים ומנהגים כמו שכתבתי במאמרי... אם היה כ''כ חן יהודי בפאות למה כל הבחורים מקטינים אותם? למה מי שמתמדרן מוריד אותם? התשובה ברורה, פאות יש בהם יופי לרבנים מגודלי זקן, לא לילדים או למקוצצי זקן, שפתאום מקפצות להם שערות מאמצע הלחי ועולים למעלה כדי להסתובב אחורי האוזן גם אתה בעצמך אם לא בגלל לחץ חברתי וקהילתי לא היית מחנכם במנהג זה אא''כ אתה נוהג כן בעצמך ואז יתכן ואתה מחוייב לחנכם בכך עפ''י דין
תראה לי איפה לחתום עכשיו ברגע זה כשהבעיה היחידה שתהיה לי עם הילדים שלי זה שהם עוברים על איסור נדר...
חביבי, תמצא בעיות אחרות בחיים, יש מספיק, ותתקן אותם. הדעות שלך מגיעות כנראה ממקום מאוד לא של ויגבה לבו בדרכי ה', כולם אוהבים להראות כמו שהם נראים, אף אחד לא מחפש להיראות כמו חילוני- מודרנים זה בעיה אחרת לגמרי קשה שבעתיים, והדרך להתמודד איתה זה לא להיכנע לה ולקצץ את הפאות, כי זה רק עוד שלב בדרך ללהיות קפוא לחלוטין בירא"ש, עוד דור המודרנים כבר לא ילבשו חולצה לבנה ואז אתה תבוא ותפתח אשכול שחייבים להלביש את הילדים חולצה ורודה כי הם ייכשלו בעוון נדרים וירגישו מכוערים... תודה רבה על העצה, לא ככה מתמודדים עם בעיות חינוך


 
 

ברזלים

משתמש ותיק
מצד אחד בחור שמסיר הפאות מרגיש שירד מהדרך אולי? וזה דבר כמובן שלילי, מצד שני ילד או בחור עם פיאות יתבייש לטייל במקומות לא צנועים וכדו'. ברור שלתורה ויראת שמים יש מחירים.
 

nls

משתמש ותיק
משה מציל אמר:
nls אמר:
 גם אתה בעצמך אם לא בגלל לחץ חברתי וקהילתי לא היית מחנכם במנהג זה

אני שמח שאתה רואה את המציאות מתוך המשקפיים שלך וברור לך כשמש שאם אתה חושב משהו, אזי גם האחר חייב לחוות את אותו דבר בדיוק.
ה' עדי שאף לחץ חברתי או קהילתי (שאינני גר בקהילה חרדית) גרם לי לספר את בני ולהשאיר את פאותיו, חכינו לזה אני ואשתי וספרנו כבר את הימים אחורה מתי נעשה לו חלאקה ויישארו לו פאות יפהפיות, עד היום הוא מראה לכל מי שהוא פוגש את התמונות של הרבנים גוזרים לו את השיער מהחלאקה והוא מתמוגג על הרגעים האלו... יכול להיות שזה בגלל שהוא קטן וכשהוא יהיה בן 15 הוא ישנא אותי שעשיתי לו את זה? נו נו... ימים יגידו. מה שבטוח שאם הוא יחשוב כך, אזי זה אומר שאני אבא גרוע מאוד
 

משה מציל

משתמש רגיל
פותח הנושא
nls אמר:
משה מציל אמר:
nls אמר:
 גם אתה בעצמך אם לא בגלל לחץ חברתי וקהילתי לא היית מחנכם במנהג זה

אני שמח שאתה רואה את המציאות מתוך המשקפיים שלך וברור לך כשמש שאם אתה חושב משהו, אזי גם האחר חייב לחוות את אותו דבר בדיוק.
ה' עדי שאף לחץ חברתי או קהילתי (שאינני גר בקהילה חרדית) גרם לי לספר את בני ולהשאיר את פאותיו, חכינו לזה אני ואשתי וספרנו כבר את הימים אחורה מתי נעשה לו חלאקה ויישארו לו פאות יפהפיות, עד היום הוא מראה לכל מי שהוא פוגש את התמונות של הרבנים גוזרים לו את השיער מהחלאקה והוא מתמוגג על הרגעים האלו... יכול להיות שזה בגלל שהוא קטן וכשהוא יהיה בן 15 הוא ישנא אותי שעשיתי לו את זה? נו נו... ימים יגידו. מה שבטוח שאם הוא יחשוב כך, אזי זה אומר שאני אבא גרוע מאוד
חבל על ערבוב המושגים, חלאקה אינו קשור לגידול פאות, זהו מנהג שנהגוהו המרוקאים, אשר לא היו מגדלים פאות, בגיל 3 היו מספרים את השערות ומשאירים פאות כפי עיקר ההלכה שזה לכל היותר 5 מילימטר, אין קשר בין הדברים וזה עוד טעות שהשתרשה
 
 

משה מציל

משתמש רגיל
פותח הנושא
ברזלים אמר:
מצד אחד בחור שמסיר הפאות מרגיש שירד מהדרך אולי? וזה דבר כמובן שלילי, מצד שני ילד או בחור עם פיאות יתבייש לטייל במקומות לא צנועים וכדו'. ברור שלתורה ויראת שמים יש מחירים.
בחור שנמצא במצב שרוצה לטייל במקומות לא צנועים כבר מזמן הסיר את פאותיו או הקטינם כמנהג הרבה מבני הישיבות  עד שאינם ניכרים ממילא כך שלא הועילו חכמים בתקנתם, רק גורמים למכשול נדרים וכו'
 
 

nls

משתמש ותיק
משה מציל אמר:
nls אמר:
חבל על ערבוב המושגים, חלאקה אינו קשור לגידול פאות, זהו מנהג שנהגוהו המרוקאים, אשר לא היו מגדלים פאות, בגיל 3 היו מספרים את השערות ומשאירים פאות כפי עיקר ההלכה שזה לכל היותר 5 מילימטר, אין קשר בין הדברים וזה עוד טעות שהשתרשה
כשר' שרגא שטיינמן שליט"א גזר את שער בני שיחי' בטקס החלאקה הוא שאל אותי "מדוע עושים את זה?" אמרתי לו שאיני יודע (רציתי לשמוע את תשובתו כמובן) והוא אמר לי שעושים את זה בשביל לחבב את מצוות הפאות, שמשאירים לילד את הפאות הגדולות שהן סממן יהודי, ורוצים לחבב על הילד את המצוות, ומהאי טעמא גם אמר לי ר' נתן קופשיץ שליט"א (עוד אחד מהגוזזים) שהוא מקפיד תמיד לחלק לילד סוכריות כשמביאים אותו לחלאקה.
אז כנראה שהם נולדו במרוקו 
 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית