אשה יפה בצניעות

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מחפש את עצמי

משתמש ותיק
אשה שמטבעה מאוד יפה ולכן כנראה בולטת בעיני גברים האם יש עניין שהיא תשקיע להתכער
והאם מוטל עליה להתייפות ולטפח את עצמה אף פחות ממה שמקובל בסביבותיה 
ואם לא, מה הסיבה והרי היא מושכת גברים
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
הקב"ה ברא את טבע העולם כך שיוכלו גברים לעמוד בפני יופי "טבעי" גם באשה יפה בלא קושי רב. אם הנשים נשמרות באופן צנוע כדין.

ודאי מדינא אין חילוק בדיני צניעות בין יפה למכוערת. אטו במכוערת יתירו לה לנהוג כפרוצה?! ח"ו!

לכן בודאי אין צריכה להתכער כלל. רק אולי מהיות טוב של תוסיף להתקשט הרבה. מה שנשים אחרות עושות בהתר.
 

HaimL

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
הקב"ה ברא את טבע העולם כך שיוכלו גברים לעמוד בפני יופי "טבעי" גם באשה יפה בלא קושי רב. אם הנשים נשמרות באופן צנוע כדין.
קצת נסתר מהגמרא בסוטה

יראת חטא מבתולה דר' יוחנן שמעה לההיא בתולה דנפלה אאפה וקאמרה רבש"ע בראת גן עדן ובראת גיהנם בראת צדיקים ובראת רשעים יהי רצון מלפניך שלא יכשלו בי בני אדם
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
התשובה לעניין זה הוא מורכב כי תלוי מאוד מאוד את מי שואלים ... החסידים יענו על כך שהיא צריכה להתכער עד למאוד שלא יכשלו בה רבים ... אחרים היותר "מודרניים" יאמרו את הוורט של הגר"א בפסוק : "שקר החן והבל היופי" מתי ??? כשאין יראת ה' ... אך "אשה יראת ה' היא תתהלל" גם ביופיה !!!
כמו בכלה : כלה נאה וחסודה ...
וכן במה שהתורה מדגישה על בנות איוב ... שהקב"ה נתן לאיוב אחר הניסיון כל דבר שנלקח לו הכל כפול ...
כסף ובתים ... אך בבנות הוא לא הכפיל במניין אלא ביופי ...
וכו' וכו' וכו' ...
 

יאיר

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
הקב"ה ברא את טבע העולם כך שיוכלו גברים לעמוד בפני יופי "טבעי" גם באשה יפה בלא קושי רב. אם הנשים נשמרות באופן צנוע כדין.

ודאי מדינא אין חילוק בדיני צניעות בין יפה למכוערת. אטו במכוערת יתירו לה לנהוג כפרוצה?! ח"ו!

לכן בודאי אין צריכה להתכער כלל. רק אולי מהיות טוב של תוסיף להתקשט הרבה. מה שנשים אחרות עושות בהתר.

ודאי דלא כר' יוסי דמן יוקרת בתענית וודאי שיש עניין ש"תתכער"
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מחפש את עצמי אמר:
אשה שמטבעה מאוד יפה ולכן כנראה בולטת בעיני גברים האם יש עניין שהיא תשקיע להתכער
והאם מוטל עליה להתייפות ולטפח את עצמה אף פחות ממה שמקובל בסביבותיה 
ואם לא, מה הסיבה והרי היא מושכת גברים
להתכער ודאי שלא.
אבל ודאי שאשה שיותר יפה אסור לה להתגנדר יותר משאר נשים, כי צניעות אינה כללים יבשים אלא לא להתבלט וכל אחת לגופה.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
יאיר אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
הקב"ה ברא את טבע העולם כך שיוכלו גברים לעמוד בפני יופי "טבעי" גם באשה יפה בלא קושי רב. אם הנשים נשמרות באופן צנוע כדין.

ודאי מדינא אין חילוק בדיני צניעות בין יפה למכוערת. אטו במכוערת יתירו לה לנהוג כפרוצה?! ח"ו!

לכן בודאי אין צריכה להתכער כלל. רק אולי מהיות טוב של תוסיף להתקשט הרבה. מה שנשים אחרות עושות בהתר.

ודאי דלא כר' יוסי דמן יוקרת בתענית וודאי שיש עניין ש"תתכער"
לשיטתו אולי גם טוב שהיא תמות...
 
 

יאיר

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
יאיר אמר:
מכל מלמדי השכלתי אמר:
הקב"ה ברא את טבע העולם כך שיוכלו גברים לעמוד בפני יופי "טבעי" גם באשה יפה בלא קושי רב. אם הנשים נשמרות באופן צנוע כדין.

ודאי מדינא אין חילוק בדיני צניעות בין יפה למכוערת. אטו במכוערת יתירו לה לנהוג כפרוצה?! ח"ו!

לכן בודאי אין צריכה להתכער כלל. רק אולי מהיות טוב של תוסיף להתקשט הרבה. מה שנשים אחרות עושות בהתר.

ודאי דלא כר' יוסי דמן יוקרת בתענית וודאי שיש עניין ש"תתכער"
לשיטתו אולי גם טוב שהיא תמות...
 

וכי לחינם הגמרא הביאה את המעשה?! וכי לחינם קיבל ה' את בקשתו גם לגבי בנו?! (שטענת ר' יוסי עצמו היתה ש"הטריח" את הקב"ה בבקשתו ופשוט שיש לחלק)

ודאי שיש ענין (אולי לא חובה גמורה אבל ענין ודאי שכן) שאשה תמנע מעצמה יופי שעלול להכשיל אחרים.
 

יאיר

משתמש ותיק
מישהו פה חולק על המשפט הזה?!:

"ודאי שיש ענין (אולי לא חובה גמורה אבל ענין ודאי שכן) שאשה תמנע מעצמה יופי שעלול להכשיל אחרים."
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
יאיר אמר:
וכי לחינם הגמרא הביאה את המעשה?! וכי לחינם קיבל ה' את בקשתו גם לגבי בנו?! (שטענת ר' יוסי עצמו היתה ש"הטריח" את הקב"ה בבקשתו ופשוט שיש לחלק)

ודאי שיש ענין (אולי לא חובה גמורה אבל ענין ודאי שכן) שאשה תמנע מעצמה יופי שעלול להכשיל אחרים.
בש''ס המעשה הובא לגריעותא גברא דלא חייס אברתיה וכו'.
יש ענין ודאי, יש ענין גם שאשה לא תצא מביתה כלל וכל כבודה בת מלך פנימה, בענינים לא עסקנו אלא בחובה ההלכתית.
 
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
יאיר אמר:
מישהו פה חולק על המשפט הזה?!:

"ודאי שיש ענין (אולי לא חובה גמורה אבל ענין ודאי שכן) שאשה תמנע מעצמה יופי שעלול להכשיל אחרים."



משפט זה צ"ע וביאור רבתי !!!

עניין ולא חובה ???
תמנע עצמה - האיך ???
להכשיל אחרים - האיך ???

אשה צריכה להיות יפה לבעלה כמה דהיא יכולה "דאין אשה אלא לבעלה" ... ו"חן אשה על בעלה" וכו' וכו' ... ובוודאי דלית מאן דפליג שאשה אסור לה להכשיל את אחרים ביופיה ... השאלה מה היא צריכה לעשות בנדון ??? בשביל זה יש לנו הלכות צניעות !!!
ולכל אחד יש את רבותיו שיורה לו הדרך ... ומכאן ואילך "לא ניתנה התורה למלאכי השרת" ... ובוודאי שיש בזה מגוון אדיר של דעות שאין אני חושב שכאן המקום והזמן לפתח את העניין בזה כמו שכבר כתבתי לעיל !!!

בתקוה להבנה !!!
 

יאיר

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
יאיר אמר:
וכי לחינם הגמרא הביאה את המעשה?! וכי לחינם קיבל ה' את בקשתו גם לגבי בנו?! (שטענת ר' יוסי עצמו היתה ש"הטריח" את הקב"ה בבקשתו ופשוט שיש לחלק)

ודאי שיש ענין (אולי לא חובה גמורה אבל ענין ודאי שכן) שאשה תמנע מעצמה יופי שעלול להכשיל אחרים.
בש''ס המעשה הובא לגריעותא גברא דלא חייס אברתיה וכו'.
יש ענין ודאי, יש ענין גם שאשה לא תצא מביתה כלל וכל כבודה בת מלך פנימה, בענינים לא עסקנו אלא בחובה ההלכתית.
 
מחפש את עצמי אמר:
אשה שמטבעה מאוד יפה ולכן כנראה בולטת בעיני גברים האם יש עניין שהיא תשקיע להתכער
והאם מוטל עליה להתייפות ולטפח את עצמה אף פחות ממה שמקובל בסביבותיה 
ואם לא, מה הסיבה והרי היא מכשילה גברים
 

חימקו

משתמש ותיק
יאיר אמר:
מישהו פה חולק על המשפט הזה?!:

"ודאי שיש ענין (אולי לא חובה גמורה אבל ענין ודאי שכן) שאשה תמנע מעצמה יופי שעלול להכשיל אחרים."

משפט סתום. מה זה למנוע יופי? לכער עצמה, אני חולק. לא להרבות באיפור שגורם שהיא יותר בולטת, מסכים שיש ענין לא להרבות.
 

יאיר

משתמש ותיק
לא יודע להגיד לך בדיוק אבל תענה לי בבקשה

אשה שיודעת שהרבה גברים מסתכלים עליה ונכשלים בגללה (בגלל שהיא יפה מאחרות)

היא יכולה להיות שלמה ובסדר עם זה?
 

חימקו

משתמש ותיק
יאיר אמר:
לא יודע להגיד לך בדיוק אבל תענה לי בבקשה

אשה שיודעת שהרבה גברים מסתכלים עליה ונכשלים בגללה (בגלל שהיא יפה מאחרות)

היא יכולה להיות שלמה ובסדר עם זה?

זה שיש אנשים שבוחרים להיסתכל באשה יפה וצנועה, זה בעיה שלהם נטו.
 

ציון הלא תשאלי

משתמש ותיק
יאיר אמר:
לא יודע להגיד לך בדיוק אבל תענה לי בבקשה

אשה שיודעת שהרבה גברים מסתכלים עליה ונכשלים בגללה (בגלל שהיא יפה מאחרות)

היא יכולה להיות שלמה ובסדר עם זה?



היא שלמה עם עצמה כי היא עושה מה שרבותיה ומה שכתוב בתורה ... ומי שזה מפריע לו שיילך דחוף לטפל בעצמו !!!

(בראתי לו יצה"ר בראתי לו תורה תבלין) ... 
 

בעלי אוצר

משתמש רגיל
בש"ס סוטה יד. אם היה שערה נאה וכו'
משמע שיש דין מיוחד בשערה נאה.
ומזה הוציא בספר הלבוש כהלכתו פרק יז שפאה
בלונדית היא בעיתית יעויי"ש.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
יאיר אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
יאיר אמר:
וכי לחינם הגמרא הביאה את המעשה?! וכי לחינם קיבל ה' את בקשתו גם לגבי בנו?! (שטענת ר' יוסי עצמו היתה ש"הטריח" את הקב"ה בבקשתו ופשוט שיש לחלק)

ודאי שיש ענין (אולי לא חובה גמורה אבל ענין ודאי שכן) שאשה תמנע מעצמה יופי שעלול להכשיל אחרים.
בש''ס המעשה הובא לגריעותא גברא דלא חייס אברתיה וכו'.
יש ענין ודאי, יש ענין גם שאשה לא תצא מביתה כלל וכל כבודה בת מלך פנימה, בענינים לא עסקנו אלא בחובה ההלכתית.
מחפש את עצמי אמר:
אשה שמטבעה מאוד יפה ולכן כנראה בולטת בעיני גברים האם יש עניין שהיא תשקיע להתכער
והאם מוטל עליה להתייפות ולטפח את עצמה אף פחות ממה שמקובל בסביבותיה 
ואם לא, מה הסיבה והרי היא מכשילה גברים
אבאר כוונתי.
כשאדם שואל את הרב אם יש ענין, הוא עונה לו לפי אותו אדם, אשה שדרגתה פשוטה ותתחיל לכער עצמה וכו' זה חומרא שלא מתאימה לדרגתה וזה יכול להזיק לה כי היא תבזבז על זה הרבה אנרגיות שהיא צריכה לשאר עבודת ה' הפשוטה שלה, ולכן מבחינת האדם הפשוט אין ענין, אבל אשה שרוצה לעשות כן וזה מבחינתה בלי מאמץ או אשה שעושה כן בשמחה יש ענין.
וכעת אני חושב שעדיף שתחמיר בלא לצאת מהבית מאשר לכער עצמה.
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
חימקו אמר:
יאיר אמר:
לא יודע להגיד לך בדיוק אבל תענה לי בבקשה

אשה שיודעת שהרבה גברים מסתכלים עליה ונכשלים בגללה (בגלל שהיא יפה מאחרות)

היא יכולה להיות שלמה ובסדר עם זה?

זה שיש אנשים שבוחרים להיסתכל באשה יפה וצנועה, זה בעיה שלהם נטו.
זה לא מדוייק, אם היא נמצאת במקום פריצי צריכה להיזהר יותר.
 
 

יאיר

משתמש ותיק
חימקו אמר:
יאיר אמר:
לא יודע להגיד לך בדיוק אבל תענה לי בבקשה

אשה שיודעת שהרבה גברים מסתכלים עליה ונכשלים בגללה (בגלל שהיא יפה מאחרות)

היא יכולה להיות שלמה ובסדר עם זה?

זה שיש אנשים שבוחרים להיסתכל באשה יפה וצנועה, זה בעיה שלהם נטו.

התורה אסרה חוסר צניעות כדי שלא יכשלו. זוהי סיבת האיסור!

אם ככה אשה תלך בחוסר צניעות ותטען שאם יש אנשים שבוחרים להסתכל זו בעיה שלהם..

(כל חילונית שלא רוצה להשתנות תטען כך)
 

יאיר

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
חימקו אמר:
יאיר אמר:
לא יודע להגיד לך בדיוק אבל תענה לי בבקשה

אשה שיודעת שהרבה גברים מסתכלים עליה ונכשלים בגללה (בגלל שהיא יפה מאחרות)

היא יכולה להיות שלמה ובסדר עם זה?

זה שיש אנשים שבוחרים להיסתכל באשה יפה וצנועה, זה בעיה שלהם נטו.
זה לא מדוייק, אם היא נמצאת במקום פריצי צריכה להיזהר יותר.
 

ובימינו לדאבוננו הדור פרוץ ה"י
 

חימקו

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
חימקו אמר:
יאיר אמר:
לא יודע להגיד לך בדיוק אבל תענה לי בבקשה

אשה שיודעת שהרבה גברים מסתכלים עליה ונכשלים בגללה (בגלל שהיא יפה מאחרות)

היא יכולה להיות שלמה ובסדר עם זה?

זה שיש אנשים שבוחרים להיסתכל באשה יפה וצנועה, זה בעיה שלהם נטו.
זה לא מדוייק, אם היא נמצאת במקום פריצי צריכה להיזהר יותר.
 

לא מצד ההלכה. אלא זה פשוט לא נעים ללכת ליד פרוצים.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
יאיר אמר:
 אסרה חוסר צניעות כדי שלא יכשלו. זוהי סיבת האיסור!

אם ככה אשה תלך בחוסר צניעות ותטען שאם יש אנשים שבוחרים להסתכל זו בעיה שלהם..

(כל חילונית שלא רוצה להשתנות תטען כך)
מה הקשר?
התורה הצריכה להצטנע, אדם צנוע תו לא אטרחוהו.
ומ''מ במקום פריצי צריכה להיזהר יותר מצד ההלכה, והכל לפי הענין.
 
 

יאיר

משתמש ותיק
לי די ברור שבעומק הדין אשה (ששומרת על צניעות ובכל זאת) יודעת שנכשלים בגללה שוב ושוב ולא עושה עם זה דבר אז...
 

חימקו

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
ומ''מ במקום פריצי צריכה להיזהר יותר מצד ההלכה, והכל לפי הענין.
עיין דגול מרבבה יו"ד סימן קנא - שישראל שרוצה לעבור במזיד על איזה עבירה אין ישראל מצווה להפרישו.
והרי כאן שהולכת בצניעות והם רוצים להכשיל עצמם, אין לה שום חובה לשנות ממנהגה בגלל הרשעים.
 

חימקו

משתמש ותיק
יאיר אמר:
לי די ברור שבעומק הדין אשה (ששומרת על צניעות ובכל זאת) יודעת שנכשלים בגללה שוב ושוב ולא עושה עם זה דבר אז...

על החוטאים נאמר 'הלעיטהו לרשע וימות'
 

יאיר

משתמש ותיק
חימקו אמר:
יאיר אמר:
לי די ברור שבעומק הדין אשה (ששומרת על צניעות ובכל זאת) יודעת שנכשלים בגללה שוב ושוב ולא עושה עם זה דבר אז...

על החוטאים נאמר 'הלעיטהו לרשע וימות'

אז מדוע הקב"ה המית את אותו אדם שהסתכל בביתו של ר' יוסי?? בדיוק הפוך
 

חימקו

משתמש ותיק
יאיר אמר:
חימקו אמר:
יאיר אמר:
לי די ברור שבעומק הדין אשה (ששומרת על צניעות ובכל זאת) יודעת שנכשלים בגללה שוב ושוב ולא עושה עם זה דבר אז...

על החוטאים נאמר 'הלעיטהו לרשע וימות'

אז מדוע הקב"ה המית את אותו אדם שהסתכל בביתו של ר' יוסי?? בדיוק הפוך
ראה מה אמר על זה רבי יוסי בר אבין.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית