סגולת ר' מתיא בן חרש-מקור

השלילה מכל וכל ובאופן גורף של סגולות (מהסיבות של התרחקות מה') אינה נכונה.

כי הרבה מאד מהסגולות המופיעות בספרים הקדושים - סיבת הפעולה שלהן היא השפעה רוחנית טובה לתיקון אותו הדבר בדיוק שגורם את הבעיה.

לדוגמא: רבי נחמן מברסלב זי"ע אומר בספר המידות שמי שנאבד לו איזה דבר בידוע שנפל מאמונתו.
ובליקוטי מוהר"ן (ח"ב מ"ד) הוא מבאר שאמונה תולה בפה של אדם (ע"פ הפסוק "אודיע אמונתך בפי")
והנה יש סגולה ידועה שמי שנאבד לו משהו שיגיד רבי בנימין.
אדם אומר רבי בנימין פעם ועוד פעם (כמה שצריך לפי גודל נפילת אמונתו) - ומחזק אצלו את האמונה שהכל בחזקת סומין עד שהקב"ה מאיר את עיניהם - ואז אמונתו חוזרת והוא מוצא את אבידתו.
זה גם השורש של סגולת "אין עוד מלבדו" וסגולת "פסוקי בטחון".

וכך לגבי צדקה: יש פסוק מפורש "וצדקה תציל ממות". הצדקה לא סתם מצילה, האדם שנותן צדקה השתנה במשהו לטובה, ויש תשובה אמיתית לקטרוג שגרם לו עונש מיתה!

אותו דבר סגולות רבות מאד, כמו לומר פרקי תהילים מסוימים או ללמוד דבר בתורה, מי שגילה את הסגולה ידע כי דבר זה יכול לפעול לתיקון נפש האדם בדיוק במה שגרם את הצרה. כך שאותה סגולה - היא מעשה של תשובה!
דוגמא: רבי נחמן אומר שמי שרוצה לזכות לתשובה שיהיה רגיל באמירת תהילים כי "תהילים מסוגל לתשובה" (מהסיבה שמבאר, עיין ליקו"מ ח"ב ע"ג).
עכשיו - כשברור שכל צער בעולם מגיע בגלל עוונות שצריך לעשות עליהם תשובה, ותהילים מסוגל לתשובה, אז ברור שכל אמירת תהילים תהיה סגולה לכל הישועות, כי זה מתקן את הסיבה שבכלל היתה צרה.

וכן הוא בסגולות כמו תפילה דווקא במקומות קדושים או קברי צדיקים (כמובא בזוה"ק) - התפילה שם קרובה להתקבל, כי למקומות אלה ששם עיקר השראת השכינה (כמאמר הגר"א) - יש השפעה על האדם לעשות תשובה ולהתקרב לה'.
 
פינחס רוזנצוויג אמר:
לבי במערב אמר:
השפעה על ה'גלגלים'
כשכתבתי 'השפעה על הגלגלים' כיוונתי ללשון הרמב"ם בראשון מעבודה זרה, והיינו כוחות של מעלה.

הגלגלים זה כל מה שלמטה מעולמות העליונים, דהיינו עד סוף היקום הגשמי, כל הכוכבים והגלקסיות.
כל חוקרי העולם הגיעו עד הגלגלים. משם ואילך - תורת הקבלה מתחילה.
 
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
השלילה מכל וכל ובאופן גורף של סגולות (מהסיבות של התרחקות מה') אינה נכונה.

כי הרבה מאד מהסגולות המופיעות בספרים הקדושים - סיבת הפעולה שלהן היא השפעה רוחנית טובה לתיקון אותו הדבר בדיוק שגורם את הבעיה.

לדוגמא: רבי נחמן מברסלב זי"ע אומר בספר המידות שמי שנאבד לו איזה דבר בידוע שנפל מאמונתו.
ובליקוטי מוהר"ן (ח"ב מ"ד) הוא מבאר שאמונה תולה בפה של אדם (ע"פ הפסוק "אודיע אמונתך בפי")
והנה יש סגולה ידועה שמי שנאבד לו משהו שיגיד רבי בנימין.
אדם אומר רבי בנימין פעם ועוד פעם (כמה שצריך לפי גודל נפילת אמונתו) - ומחזק אצלו את האמונה שהכל בחזקת סומין עד שהקב"ה מאיר את עיניהם - ואז אמונתו חוזרת והוא מוצא את אבידתו.
זה גם השורש של סגולת "אין עוד מלבדו" וסגולת "פסוקי בטחון".


והכי תנן בראש השנה (כט.):
וכי נחש ממית או נחש מחיה אלא בזמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים היו מתרפאין ואם לאו היו נימוקים 
 
 
פינחס רוזנצוויג אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
אתה מסביר את הרמב"ם?

כן
הוא היה מצטער מהפירוש הזה.
 
כתבתי ע"פ שיחות הר"ן רכ"ד:
בענין מה שאמרו רבותינו זכרונם לברכה שאסור להסתכל מה למעלה מה למטה מה לפנים מה לאחור, אמר רבנו זכרונו לברכה שכל אדם ואדם יש לו בחינת מה למעלה מה למטה וכו' לפי מדרגתו שאסור לו להסתכל בהם. כי אצל קצת מסתים שכלו אצל הגלגלים ורקיעים, ואסור לו להסתכל להלן יותר. וגם כל הפילוסופים והמחקרים, כל שכלם וחקירתם הוא רק עד הגלגלים ולמעלה מזה אין יודעים כלום. וגם במה שתחת הגלגלים טעו הרבה בכמה דברים עד שנפל ביניהם מחלוקות גדולות בכל דבר, וכבר מבאר שאסור להסתכל בהם כלל. והכלל שכל אדם במקום שמסתים שכלו אסור לו להלך יותר, כי זהו אצלו בחינת מה למעלה מה למטה, רק לסמך על אמונה לבד:
ובשיחה רכ"ה:
רבנו זכרונו לברכה כשהיה באומאן שאל אותו אחד אם אפשר לידע חכמת הקבלה בלי תעניתים ומקואות, כי אחד אמר שאי אפשר לידע הקבלה כי אם וכו'. השיב: אפשר לידע החכמה בלא הנ"ל, כי הוא חכמה וכו'. ואמר אז שמה שקשה להבין ספר העץ חיים וכו', הוא מחמת שלא נכתב כסדר. ואמר שבמקום שחכמת הפילוסופיא מסתימת שם מתחיל (חכמת האמת שהוא) חכמת הקבלה. (פרוש כי הפילוסופים לא חקרו כי אם עד הגלגלים. ומשם ולמעלה אין יודעים מאומה. וגם בהחכמות שמהגלגלים ולמטה גם כן הם נבוכים מאד ברבם ככלם כידוע להם בעצמם. וחכמת הקבלה מתחלת במקום שמסתימת חכמתם, דהינו מהגלגלים ולמעלה, כי כל עולם העשיה עם הגלגלים בכלל כוללת חכמת הקבלה בתבה אחת שהוא עולם העשיה. וכל חכמת הקבלה הוא מעשיה ולמעלה שהוא יצירה ובריאה ואצילות למעלה למעלה וכו'. וגם בעשיה בעצמה בפנימיות העשיה דהינו רוחניות העשיה אין להפילוסופים שום ידיעה כלל. אבל חכמת הקבלה מדברת רק משרש העשיה ברוחניות ומשם ולמעלה. נמצא שבמקום שמסתימת חכמתם של המחקרים משם מתחלת חכמת הקבלה). גם אנכי שמעתי מפיו הקדוש לענין השגותיו הנוראים, שדבר כמה פעמים מזה ואמר: הלא אצל המחקרים מסתימת ידיעתם בגלגלים. ונדמה להם שמשם ולמעלה הוא רק עצם האלקות יתברך. ובאמת כל למוד הקבלה הוא בעולמות ומדרגות שמשם ולמעלה. כמו כן אפלו מי שהשיג חכמת הקבלה היטב שהוא חכמת האמת אף על פי כן אין חקר לתבונתו, כי עדין יש גבוה מעל גבוה וכו'. וכן פעם אחת ראה ספר אחד שמלקט מכתבי האר"י זכרונו לברכה שאינם מצויים שמדבר מהשתלשלות והמדרגות שקדם האצילות שהוא עולם המלבוש וכו' כמו שכתוב בספר ויקהל משה וכו'. ודבר עמי מזה ונפלאתי מאד על זה מה שיש למוד בקבלה גם למעלה מאצילות ונדמה לי שאין גבוה יותר, ושחק. ואמר אז גם כן: הלא אצל המחקרים נדמה שמסתים הידיעה בגלגלים וכו' כנזכר לעיל. וכונתו היה כמו כן אפלו בידיעת האמת למעלה למעלה יש עוד גבוה מעל גבוה בלי שעור וערך וכו', כי לגדלתו אין חקר. וענין זה אי אפשר לבאר בכתב:
 
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
הוא היה מצטער מהפירוש הזה.
כתבתי ע"פ שיחות הר"ן רכ"ד:
טובה גדולה עשית להביא לכאן את דברי רבניו, אבל אין זה הפירוש ברמב"ם, כי הרמב"ם לא ראה את דברי רבינו, וכשכתב גלגלים התכוון למה שסבורים האנשים שזה  הממוצע בין הקב"ה לעולם הזה.
 
 

מ אלישע

משתמש ותיק
רבי משה פיינשטיין זצ"ל כתב לכוון בקריאת שמע שה' אחד למעלה ולמטה.
ולא לכוון אחד בשבעה רקיעים. כי מבואר ברמב"ם שתשעה רקיעים הם.

ושמעתי שאמרו זאת להגר"י אדלשטיין וזצ"ל ואמר שכל התשעה רקיעים של הרמב"ם הם בתוך רקיע אחד משבעה רקיעים הללו.
 

מענה לשון

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
אין להביא ראיה לסגולה שהיא נכונה מזה שהרבה אנשים מספרים שזה מועיל וראו ישועות, דהלא גם בעיר מכה ובמקדשים בהודו אנשים אומרים שרואים ישועות...

מתוך 10000 אנשים שעשו את הסגולה ולא הועיל להם, תשמע בעיקר אותם 20 שהועיל להם, שעושים רעש כמו של 10000..
עזוב שמבחינה סטטיסטית גם בלי הסגולה 20 אנשים נגזר עליהם להוושע
 

קדמא ואזלא

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
השלילה מכל וכל ובאופן גורף של סגולות (מהסיבות של התרחקות מה') אינה נכונה.

כי הרבה מאד מהסגולות המופיעות בספרים הקדושים - סיבת הפעולה שלהן היא השפעה רוחנית טובה לתיקון אותו הדבר בדיוק שגורם את הבעיה.

לדוגמא: רבי נחמן מברסלב זי"ע אומר בספר המידות שמי שנאבד לו איזה דבר בידוע שנפל מאמונתו.
ובליקוטי מוהר"ן (ח"ב מ"ד) הוא מבאר שאמונה תולה בפה של אדם (ע"פ הפסוק "אודיע אמונתך בפי")
והנה יש סגולה ידועה שמי שנאבד לו משהו שיגיד רבי בנימין.
אדם אומר רבי בנימין פעם ועוד פעם (כמה שצריך לפי גודל נפילת אמונתו) - ומחזק אצלו את האמונה שהכל בחזקת סומין עד שהקב"ה מאיר את עיניהם - ואז אמונתו חוזרת והוא מוצא את אבידתו.
זה גם השורש של סגולת "אין עוד מלבדו" וסגולת "פסוקי בטחון".

וכך לגבי צדקה: יש פסוק מפורש "וצדקה תציל ממות". הצדקה לא סתם מצילה, האדם שנותן צדקה השתנה במשהו לטובה, ויש תשובה אמיתית לקטרוג שגרם לו עונש מיתה!

אותו דבר סגולות רבות מאד, כמו לומר פרקי תהילים מסוימים או ללמוד דבר בתורה, מי שגילה את הסגולה ידע כי דבר זה יכול לפעול לתיקון נפש האדם בדיוק במה שגרם את הצרה. כך שאותה סגולה - היא מעשה של תשובה!
דוגמא: רבי נחמן אומר שמי שרוצה לזכות לתשובה שיהיה רגיל באמירת תהילים כי "תהילים מסוגל לתשובה" (מהסיבה שמבאר, עיין ליקו"מ ח"ב ע"ג).
עכשיו - כשברור שכל צער בעולם מגיע בגלל עוונות שצריך לעשות עליהם תשובה, ותהילים מסוגל לתשובה, אז ברור שכל אמירת תהילים תהיה סגולה לכל הישועות, כי זה מתקן את הסיבה שבכלל היתה צרה.

וכן הוא בסגולות כמו תפילה דווקא במקומות קדושים או קברי צדיקים (כמובא בזוה"ק) - התפילה שם קרובה להתקבל, כי למקומות אלה ששם עיקר השראת השכינה (כמאמר הגר"א) - יש השפעה על האדם לעשות תשובה ולהתקרב לה'.
ואיך אתה מסביר סגולות בסגנון 'מגנט סגולה לבנים' (ספר המידות לר''נ מברסלב)?
 
 

ירמיה

משתמש ותיק
סנגורן של ישראל אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
קח עין ימין של צפרדע שמאלני, ותשרוף אותו עם רגל שמאל של זבוב, וכו'.
אתה מזכיר לי כמה סגולות שראיתי באיזה ספר עתיק, מבבל. 
וצ"ע.
כמדומה שלא הובנתי.
התכוונתי לתלמוד.
 
 

מ אלישע

משתמש ותיק
קדמא ואזלא אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
השלילה מכל וכל ובאופן גורף של סגולות (מהסיבות של התרחקות מה') אינה נכונה.

כי הרבה מאד מהסגולות המופיעות בספרים הקדושים - סיבת הפעולה שלהן היא השפעה רוחנית טובה לתיקון אותו הדבר בדיוק שגורם את הבעיה.

לדוגמא: רבי נחמן מברסלב זי"ע אומר בספר המידות שמי שנאבד לו איזה דבר בידוע שנפל מאמונתו.
ובליקוטי מוהר"ן (ח"ב מ"ד) הוא מבאר שאמונה תולה בפה של אדם (ע"פ הפסוק "אודיע אמונתך בפי")
והנה יש סגולה ידועה שמי שנאבד לו משהו שיגיד רבי בנימין.
אדם אומר רבי בנימין פעם ועוד פעם (כמה שצריך לפי גודל נפילת אמונתו) - ומחזק אצלו את האמונה שהכל בחזקת סומין עד שהקב"ה מאיר את עיניהם - ואז אמונתו חוזרת והוא מוצא את אבידתו.
זה גם השורש של סגולת "אין עוד מלבדו" וסגולת "פסוקי בטחון".

וכך לגבי צדקה: יש פסוק מפורש "וצדקה תציל ממות". הצדקה לא סתם מצילה, האדם שנותן צדקה השתנה במשהו לטובה, ויש תשובה אמיתית לקטרוג שגרם לו עונש מיתה!

אותו דבר סגולות רבות מאד, כמו לומר פרקי תהילים מסוימים או ללמוד דבר בתורה, מי שגילה את הסגולה ידע כי דבר זה יכול לפעול לתיקון נפש האדם בדיוק במה שגרם את הצרה. כך שאותה סגולה - היא מעשה של תשובה!
דוגמא: רבי נחמן אומר שמי שרוצה לזכות לתשובה שיהיה רגיל באמירת תהילים כי "תהילים מסוגל לתשובה" (מהסיבה שמבאר, עיין ליקו"מ ח"ב ע"ג).
עכשיו - כשברור שכל צער בעולם מגיע בגלל עוונות שצריך לעשות עליהם תשובה, ותהילים מסוגל לתשובה, אז ברור שכל אמירת תהילים תהיה סגולה לכל הישועות, כי זה מתקן את הסיבה שבכלל היתה צרה.

וכן הוא בסגולות כמו תפילה דווקא במקומות קדושים או קברי צדיקים (כמובא בזוה"ק) - התפילה שם קרובה להתקבל, כי למקומות אלה ששם עיקר השראת השכינה (כמאמר הגר"א) - יש השפעה על האדם לעשות תשובה ולהתקרב לה'.
ואיך אתה מסביר סגולות בסגנון 'מגנט סגולה לבנים' (ספר המידות לר''נ מברסלב)?
ואיך אההסבר שנקרא ספר המדות.
ובהקדמה שם מבואר דרך הלימוד בתיקון המדות ע"י ספר זה.

(ואיך מסבירים הנותן מיטתו בין צפון לדרום.
והרמב"ן הסביר "הראש יותר צלול" הכוונה טהורה)
 
 

יעקב יעקב

משתמש ותיק

קבצים מצורפים

  • אז נדברו- חוקת פא.pdf
    255.9 KB · צפיות: 5
קדמא ואזלא אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
השלילה מכל וכל ובאופן גורף של סגולות (מהסיבות של התרחקות מה') אינה נכונה.

כי הרבה מאד מהסגולות המופיעות בספרים הקדושים - סיבת הפעולה שלהן היא השפעה רוחנית טובה לתיקון אותו הדבר בדיוק שגורם את הבעיה.

לדוגמא: רבי נחמן מברסלב זי"ע אומר בספר המידות שמי שנאבד לו איזה דבר בידוע שנפל מאמונתו.
ובליקוטי מוהר"ן (ח"ב מ"ד) הוא מבאר שאמונה תולה בפה של אדם (ע"פ הפסוק "אודיע אמונתך בפי")
והנה יש סגולה ידועה שמי שנאבד לו משהו שיגיד רבי בנימין.
אדם אומר רבי בנימין פעם ועוד פעם (כמה שצריך לפי גודל נפילת אמונתו) - ומחזק אצלו את האמונה שהכל בחזקת סומין עד שהקב"ה מאיר את עיניהם - ואז אמונתו חוזרת והוא מוצא את אבידתו.
זה גם השורש של סגולת "אין עוד מלבדו" וסגולת "פסוקי בטחון".

וכך לגבי צדקה: יש פסוק מפורש "וצדקה תציל ממות". הצדקה לא סתם מצילה, האדם שנותן צדקה השתנה במשהו לטובה, ויש תשובה אמיתית לקטרוג שגרם לו עונש מיתה!

אותו דבר סגולות רבות מאד, כמו לומר פרקי תהילים מסוימים או ללמוד דבר בתורה, מי שגילה את הסגולה ידע כי דבר זה יכול לפעול לתיקון נפש האדם בדיוק במה שגרם את הצרה. כך שאותה סגולה - היא מעשה של תשובה!
דוגמא: רבי נחמן אומר שמי שרוצה לזכות לתשובה שיהיה רגיל באמירת תהילים כי "תהילים מסוגל לתשובה" (מהסיבה שמבאר, עיין ליקו"מ ח"ב ע"ג).
עכשיו - כשברור שכל צער בעולם מגיע בגלל עוונות שצריך לעשות עליהם תשובה, ותהילים מסוגל לתשובה, אז ברור שכל אמירת תהילים תהיה סגולה לכל הישועות, כי זה מתקן את הסיבה שבכלל היתה צרה.

וכן הוא בסגולות כמו תפילה דווקא במקומות קדושים או קברי צדיקים (כמובא בזוה"ק) - התפילה שם קרובה להתקבל, כי למקומות אלה ששם עיקר השראת השכינה (כמאמר הגר"א) - יש השפעה על האדם לעשות תשובה ולהתקרב לה'.
ואיך אתה מסביר סגולות בסגנון 'מגנט סגולה לבנים' (ספר המידות לר''נ מברסלב)?
 

כתבתי רק דוגמאות שאני יכול להסביר מעט. (להסביר את ספר המידות, לחלק א' עיין בספרי המראי מקומות שנכתבו. לחלק ב' - אילו ידענו היינו כמותו.)

ושים לב שבראש דברי כתבתי בלשון "הרבה מאד מ" ולא "כל", ודיברתי רק נגד השלילה ה"גורפת".
ופשוט שכל סגולה שמקורה קדוש ראוי לעשותה גם ללא ההבנה בטעמיה.
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
פינחס רוזנצוויג אמר:
יושב אוהלים אמר:
כי האדם אמור לשבת ולא לעשות כלום בחיים, כי אם יעשה איזשהו מעשה זה מראה כאילו הוא מנסה להשפיע על הגלגלים???
תמיהה זו מראה, שאתה סבור שכל מה שאדם עושה אכן משפיע על הגלגלים.
המעשים שאנו עושים הם כדי לעשות את רצון ה'.
רק בשביל זה.
אדרבה אז כמו שיש עוד דברים שאפשר לעשות בעולם, ואין בהם טענה של מנסה להשפיע על הגלגלים, כי רצון השם הוא שהאדם יעשה דברים בעולם, ה"נ לענין סגולות ממקורות מוסמכים, כל שלא נמנעים על ידם מלעשות רצון השם, כגון תפילה ועוד מה שצריך לעשות, אין בזה שום בעיה של נסיון של השפעה על הגלגלים.
 
 
הרוצה יעיין ביתד של היום ויתפלא לראות שכבר קם אירגון על שם סגולה זו או דומה לה.
איזה כיף מהיום לא צריך להתפלל מנחה....
 

לבי במערב

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
התכוונתי למה שעומד מאחורי הדברים ולא לפשוטם.
וברשותו, חולק אני על־כך ובתוקף. עושי הסגולות אינם שוכחים ח"ו את ה"א.
לפענ"ד, גם כהקצנה אין הדברים ראויים להאמר.
 

סופר

משתמש ותיק
רוב הסגולות מקורם מאנשים שלא רוצים להשתנות !!!
אנשים יש להם צרה או בעיה או סתפ מרגישים שרוצים להתחזק כי כבר מריחים את האדמה, או שרואים שבאים צרות על אחרים ומפחדים שזה יתפוס גם אותם...
ומבינים שצריכים לעשות משהו, חייבים להתחזק במשהו...
אבל מכאן ועד להתחזק במצוות, בצניעות, בלשה"ר, בלהוסיף לימוד התורה, וכו' וכו', זה קשה, אני בסדר, בקיצור עדיף לא לדבר על זה..
אז הנה העצה, עושים סעודות אמנים, הפרשת חלה המונית, הדלקת נרות, ביקור בקברי צדיקים, תרומות לקופות צדקה למיניהם, שתשע רבנים שנולדו בחודש התשיעי לעיבור יתפללו אליו בשעה התשיעית בשבוע התשיעית ובשעה התשיעית ובדקה התשיעית ובשנייה התשיעית.....
כל אלה העיקר ש"""אני"""" לא יצטרך ח"ו לשנות דבר אפילו כמלוא נימא מההרגלים שלי.
 

נחמן הלוי

משתמש ותיק
נחמן הלוי אמר:
20211014_200522.jpg20211014_200512.jpg20211014_200518.jpg20211014_200512.jpgעד שאנו עוסקים בסגולת רבי מתיא בן חרש.
הרי סגולה חדשה: מתחם האידרא החדש הכולל מערות קבורת של דמה, להלן התמונות:

עיקר העניין בסגולה זו, הוא שכולה המצאה בריש גלי ובחוצפה.
להמציא מערות קבורה שקריות ללא פחד.
 

mordechay

משתמש רגיל
על פניו נראה שמי שהמציא סגולה זו, אלו בעלי העיתונים השכונתיים שמופצים במודעות פרסום 'עשיתי סגולת ר' מתיא בן חרש ונושעתי'.

בעיתון בשכונתי יש כל שבוע לפחות 30 מודעות בסגנון זה.

לבנתיים, זהו ההסבר הכי הגיוני ששמעתי.
 

mordechay

משתמש רגיל
אגב, מענין לענין באותו ענין.

סיפר לי פעם חברותא של אחד מגדולי הדור שליט"א [שפקיע שמיה בכל העולם כולו בגאונתו ובידיעותיו בתורה], שפעם בעת לימודם, אבד לאותו גאון מחברת חידושי תורה, וחיפש וחיפש זמן רב ולא מצאה, אמר לו החברותא [בחיוך] אולי הראש ישיבה יגיד 'אמר רבי בנימין', שאל אותו הרה"י, מה זה? שאל אותו החברותא מה הרה"י מתכוון? שאין לזה מקור? או שאין ראוי לעשות כן? אמר לו הרה"י, מעודי לא שמעתי על זה!
 

ה' הוא מלכינו

משתמש רגיל
מצ"ב תשובתו של הרב מוצפי
שאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א

שאלה - 200255לכבוד הרב שלום רב
האם יש מקור לסגולה להדליק 18 נרות לע''נ ר' מתיא בן חרש ולאמר את מזמור פ''ו 18 פעמים במשך 18 ימים תודהתשובה18 מיליון. שהחברה תתעשר
 
חלק עליון תַחתִית