מנהגא או עצ"ט?לבי במערב אמר:מברכים בבית.משיב דבר אמר:ומה עם ברכות השחר?
(קודם המקוה?)
מנהגא או עצ"ט?לבי במערב אמר:מברכים בבית.משיב דבר אמר:ומה עם ברכות השחר?
לבי במערב אמר:מברכים בבית.משיב דבר אמר:ומה עם ברכות השחר?
כפה"נ רצה להרגילו שאין כל רע במתנגדים, וכל חטאם שאומרים ברכות בבית המדרש.מחכים אמר:שמעתי מר"מ מרוזוב ע"ה סיפור חביב (וקצת תמוה) עם הראגוצאבער בעניין זה.לבי במערב אמר:מברכים בבית.משיב דבר אמר:ומה עם ברכות השחר?
שבילדותו הי' נוכח בבימ"ד יחד עם הראגוצאבער, וניגש 'מתנגד' לעמוד התפילה והתחיל ברכת השחר, ומיד רץ אליו הראגוצאבער וא"ל "יינגעלע קוק א מתנגד".
דרומאי אמר:כפה"נ רצה להרגילו שאין כל רע במתנגדים, וכל חטאם שאומרים ברכות בבית המדרש.מחכים אמר:שמעתי מר"מ מרוזוב ע"ה סיפור חביב (וקצת תמוה) עם הראגוצאבער בעניין זה.לבי במערב אמר:מברכים בבית.
שבילדותו הי' נוכח בבימ"ד יחד עם הראגוצאבער, וניגש 'מתנגד' לעמוד התפילה והתחיל ברכת השחר, ומיד רץ אליו הראגוצאבער וא"ל "יינגעלע קוק א מתנגד".
מחכים אמר:דרומאי אמר:כפה"נ רצה להרגילו שאין כל רע במתנגדים, וכל חטאם שאומרים ברכות בבית המדרש.מחכים אמר:שמעתי מר"מ מרוזוב ע"ה סיפור חביב (וקצת תמוה) עם הראגוצאבער בעניין זה.
שבילדותו הי' נוכח בבימ"ד יחד עם הראגוצאבער, וניגש 'מתנגד' לעמוד התפילה והתחיל ברכת השחר, ומיד רץ אליו הראגוצאבער וא"ל "יינגעלע קוק א מתנגד".
מצאתי תיאור של מאן דהו המתאר התוועדות של רמ"מ, שבה סיפר את הסיפור הנ"ל
(אני אישית זכיתי לשמוע ממנו את הסיפור לכה"פ פעמיים בביקורו באה"ק בשנת תשס"ח כמדוני בהיותו בגיל 92, מלא חיות ולחלוחית)
בילדותי התפללתי בבית הכנסת החסידי בו התפלל גם הרגוצ'ובר, בעיר היה גם מניין של 'מתנגדים', אבל יום אחד כנראה שבית הכנסת שלהם היה סגור, וכך הגיע אברך 'מתנגד' לבית הכנסת החסידי לתפילת שחרית. אצל המתנגדים הרי מתחילים את התפילה בבית הכנסת מברכות השחר, וכך נעמד אותו אברך והחל לומר את ברכות השחר בקול רם, וכולנו נאלצנו לעצור ולענות 'אמן' אחר ברכותיו…
מקומו של הרגוצ'ובר היה במזרח, והוא עמד מאחורי העמוד של החזן, שהיה גבוה כמו ב-770 והסתיר את הרגוצ'ובר שהיה נמוך קומה. כאשר שמע את המתנגד ההוא, הגיח ממקומו והציץ מעבר לעמוד של החזן. עיניו נפגשו בעיני הקטנות, והוא חייך חיוך רחב ואמר לי: אינגלע, אינגלע, קוק אוף א מתנגד … וצחק…
נ.ב בזכרוני שסיפר שביהמ"ד הי' משותף גם למתנגדים וגם לחסידים בשעות נפרדות, והמתנגד הלז, איחר את מניין המתנגדים
באיזור המדובר כך הי', ופשוטמשיב דבר אמר:מוזר, רוב החסידים אומרים ברה"ש בבית הכנסת, אבל בחב"ד מי שלא חבדני"ק הוא מתנגד
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:ראיתי פעם ספר על מנהגי חב"ד והנשיאים
אכן לא כתוב שם משום הא, ומה שכתבו לעיל, לא כתבו שמטעם זה מברכים בבית, אלא דהיות שבלא"ה מברכים בבית, לכן אין בעייה והכרח בהיפוך כוונה מצד זה.משיב דבר אמר:אבל עדין לא ברור, ההנהגה היא בגלל השו"ע הרב המדובר באשכול זה?
כי באג"ק מהרבי שציין @ליבי במערב מבואר שלא חש לה משו' הא
אין כרגע ספר מקיף ממש, אף שנערכו כבר כמה ליקוטים יפים (ובפרט למעגל השנה).משיב דבר אמר:אגב, האם יש ספר המסכם את כל מנהגי חב"ד כגו' מנהג זה וכיו"ב?