0548415779
משתמש ותיק
מנסיון האברכים גורמים לעצמם שיבזו אותם.
חוזר ומגיד אמר:למה בבין הזמנים אתה לא שואל למה?????????????????????????????????ציון הלא תשאלי אמר:חוזר ומגיד אמר:ואת הסכום הזה הוא מקבל בלי שום דרישה מיוחדת = ????????????????????????? למה ????
"בשיטה הזאת יש אחריות בסיסית על האברך להגיע בזמן שהרי הוא מקבל לפי שעות = ומה קורה אם הוא לא מגיע ??? לא מקבל על עצמו אחריות ??? מה עושים אז ??? מורידים ?? לא מורידים ???
כל השיטה המרושעת של שמירת סדרים ולא משנה הנוסחה צריכה לעבור מן העולם
הרי משלמים רק על לימוד נטו בלי שום דרישות אז גם בכולל זה יכול לעבוד שישלמו על לימוד נטו (כמובן בנושא הנלמד)
אשריך שאתה לא מבין אבל מה לעשות שבחלק מהפעמים זאת המציאותכי הם חיינו אמר:אני לא מבין למה הראש כולל אמור להיות נגוע,
האם יהודי שמכתת את רגליו בחו"ל כדי לתמוך בלומדי תורה, אין לו רצון חזק לעזור לאברך ולא להקשות עליו בקיזוז מהמילגה הזעומה בלאו הכי,
אני למדתי בכולל שהראש כולל היה ת"ח ירא"ש ואיש מעלה וכשהנהיג בכולל שמירת סדרים הודיע שהוא עושה את זה בצער גדול ורק לצורך חיזוק הלימוד, כי רצונו לעזור לאברכים ולתת לאברכים ולא לקצץ להם, אלא שהכרח לא יגונה, ולכן גם עשה כללים מיקילים ועל כל אונס לא היה מקצץ וגם הרחיב מאוד מאוד את כללי האונסים לקולא, וכשהיה רואה אצל אברך שהיה באופן כללי שומר סדרים שהגיש שמירת סדרים חסר היה ניגש אליו לבדוק למה ירד, ובד"כ היה מחפש סיבה ואומר זה נחשב אצלי שהייתי כי אני רוצה לתת לאברכים, ולא לקצץ.
לאורך האשכול הצבעתי על הכשלים שיש בשיטת שמירת הסדרים הנהוגה כיום.נדיב לב אמר:חוזר ומגיד אמר:למה בבין הזמנים אתה לא שואל למה?????????????????????????????????ציון הלא תשאלי אמר:
הרי משלמים רק על לימוד נטו בלי שום דרישות אז גם בכולל זה יכול לעבוד שישלמו על לימוד נטו (כמובן בנושא הנלמד)
ההשוואה בין כולל לעבודה לאורך כל האשכול נובעת מתפיסה ילדותית, גם הקביעה השרירותית בדבר התקנון נובעת מתפיסה ילדותית, מה שנוח לי, ומחפשים אותי, ולכן כולם רשעים ואני ... בלי טיפת הכרת הטוב.
נדיב לב אמר:לכל הנרגנים והמתלהמים למיניהם נגד שמירת סדרים וכו' משפיעה על הכלל לטוב ולרע. כל אברך יש לו אחריות ציבורית, אברך שמאחר גורם רפיון לו ולחברותא, לחוסר רצינות ובהיקף רחב יותר, לכל אברכי הכולל.
לצאת בטענות תקיפות ושרירותיות נגד שמירת סדרים, זו תוצאה של הסתכלות מצומצמת ילדותית ושגויה וכו'.
שאלתי בזמנו את אחד מגדו"י אם ראש כולל צריך להתחשב באברך שמאריך בתפילת שחרית כשעה ומחצה, ותשובתו הייתה לא פחות ממדהימה, 'תגיד לו שיתפלל בבית, וכו' על אברך שהיה נחוץ לעזרה בבית בגלל שמירת הרי', השיב, תתחשב רק קצת, אברך צריך לדעת שיש מחיר צבורי שהוא משלם, לטובת הכלל. מדהים ופלאי, אבל אחד מגדו"י ממש, שמחזיק בכולל ויודע ומכיר את הנפשות הפועלות.
תלמיד נאמן אמר:נדיב לב אמר:כל אברך יש לו אחריות ציבורית, אברך שמאחר גורם רפיון לו ולחברותא, לחוסר רצינות ובהיקף רחב יותר, לכל אברכי הכולל.
במחילה, לא רק שאני לא מבין, אלא אני תוהה האם מדובר בגדול המקובל על ציבור רחב ? אני ממש סקרן לדעת ואודה לכב' אם יכול לכתוב לי בפרטי.
קדמא ואזלא אמר:הנושא הוא לא עצם שמירת הסדרים, שאין חולק שהיא נצרכת.
הנושא הוא שמירת סדרים קטנונית שאינה מתחשבת במציאות.
כמדו', שבעבר זה לא היה מצוי כלל, ומי שחידש את זה (הקטנוניות), זה ישיבת הר''ן ברמות.
אברך ירא שמים אמר:לי נראה גרוע מאוד שאברכים צריכים לחטוף תפילה בשביל להגיע בזמן לכולל.
ראוי שיעשו שמתחילים שחרית עד 08:00-08:15 וזה נחשב בזמן, (אם מיד אחרי התפילה נכנס ללמוד).
הרי המטרה של הכולל זה לא לייצר שעות לימוד, אלא אברכים עובדי ה.
דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:אברך ירא שמים אמר:לי נראה גרוע מאוד שאברכים צריכים לחטוף תפילה בשביל להגיע בזמן לכולל.
ראוי שיעשו שמתחילים שחרית עד 08:00-08:15 וזה נחשב בזמן, (אם מיד אחרי התפילה נכנס ללמוד).
הרי המטרה של הכולל זה לא לייצר שעות לימוד, אלא אברכים עובדי ה.
נכון מאוד,
הרי המקור הראשון של כולל זה ה"עשרה בטלנים" ורש"י מפרש: שבטלים ממלאכתם להתפלל עם הציבור. וניזונין משל ציבור.
ברמת הטיעונים אתה צודק.נדיב לב אמר:לכל הנרגנים והמתלהמים למיניהם נגד שמירת סדרים באשר הוא, תנסו טיפ טיפה להיכנס לנעליו של ראש כולל. תנסו להבין את המורכבות של מסגרת ציבורית.
כולל כמו כל מוסד צבורי, הפרט משפיעה על הכלל לטוב ולרע. כל אברך יש לו אחריות ציבורית, אברך שמאחר גורם רפיון לו ולחברותא, לחוסר רצינות, ובהיקף רחב יותר לכל אברכי הכולל.
לצאת בטענות תקיפות ושרירותיות נגד שמירת סדרים, זו תוצאה של הסתכלות מצומצמת ילדותית ושגויה בדבר התקנון, שלא נועד לקנוס או להעניש אברך, אלא לעגן את המסגרת הציבורית, וככל אדם שנוטל חלק במסגרת כזו, ההשפעות עליו חיוביות כמו שליליות.
שאלתי בזמנו את אחד מגדו"י אם ראש כולל צריך להתחשב באברך שמאריך בתפילת שחרית כשעה ומחצה, ותשובתו הייתה לא פחות ממדהימה, 'תגיד לו שיתפלל בבית, והוסיף מעצמו לגבי התופעה המוכרת באברך שמפספס תפילת מנחה בצהרים ומשלים אותה על חשבון סדר ב', תגיד לו שיתפלל ביחידות שלא על חשבון הסדר, יש לו אחריות ציבורית! על אברך שהיה נחוץ לעזרה בבית בגלל שמירת הרי', השיב, תתחשב רק קצת, אברך צריך לדעת שיש מחיר צבורי שהוא משלם, לטובת הכלל. מדהים ופלאי, אבל אחד מגדו"י ממש, שמחזיק בכולל ויודע ומכיר את הנפשות הפועלות.
א. בלי תקנון שמירת סדרים אין שום סיכוי לקיים כולל. ההפקרות תחגוג.
ב.בלי תקנון, 'המחייב' של אברך להגיע בזמן ולעמוד ביעדים ייחלש, ודאי לאורך זמן.
ג. בלי תקנון שמירת סדרים, המאחרים, הבטלנים יקבלו שכר דומה למתמידים. מקומם!
ד. מרב הטענות נגד התקנון על פי רוב באות מכיון המאחרים הכרוניים והבטלנים למיניהם שלא עומדים ביעדים.
לעומתם, החבר'ה שתופסים את הכולל כמרחב צבורי ומבינים את האחריות שמונחת על כתפיהם, מגיעים בזמן, לומדים כהוגן, ומקבלים תוספת ע"פ התקנון, וע"פ רוב לא תשמע מהם תלונה. ולבסוף אל נא תהיו כפויי טובה, לראשי כוללים שמכתתים רגליהם בשבילכם, ומקבלים בזיונות מכאן עד אין סוף.
חוזר ומגיד אמר:ברמת הטיעונים אתה צודק.נדיב לב אמר:כולל כמו כל מוסד צבורי, הפרט משפיעה על הכלל לטוב ולרע. כל אברך יש לו אחריות ציבורית, אברך שמאחר גורם רפיון לו ולחברותא, לחוסר רצינות, ובהיקף רחב יותר לכל אברכי הכולל.
בפועל, תכלס' זה לא עובד.
אגב, מאי שנא תפילת שחרית או מנחה מנר חנוכה?
בתוך עמי אנכי יושבת ואני לא עד כדי כך טיפש,אחד הלויים אמר:אשריך שאתה לא מבין אבל מה לעשות שבחלק מהפעמים זאת המציאותכי הם חיינו אמר:אני לא מבין למה הראש כולל אמור להיות נגוע,
האם יהודי שמכתת את רגליו בחו"ל כדי לתמוך בלומדי תורה, אין לו רצון חזק לעזור לאברך ולא להקשות עליו בקיזוז מהמילגה הזעומה בלאו הכי,
אני למדתי בכולל שהראש כולל היה ת"ח ירא"ש ואיש מעלה וכשהנהיג בכולל שמירת סדרים הודיע שהוא עושה את זה בצער גדול ורק לצורך חיזוק הלימוד, כי רצונו לעזור לאברכים ולתת לאברכים ולא לקצץ להם, אלא שהכרח לא יגונה, ולכן גם עשה כללים מיקילים ועל כל אונס לא היה מקצץ וגם הרחיב מאוד מאוד את כללי האונסים לקולא, וכשהיה רואה אצל אברך שהיה באופן כללי שומר סדרים שהגיש שמירת סדרים חסר היה ניגש אליו לבדוק למה ירד, ובד"כ היה מחפש סיבה ואומר זה נחשב אצלי שהייתי כי אני רוצה לתת לאברכים, ולא לקצץ.
אגב זה לא רק נגיעה כספית
אלא דמיונית שהאברך הזה לא מספיק מתמיד לכולל שלי ודו"ק
ובעזרת ד' גם לא תכיר כאלה ראשי כוללים
בגלל זה אני קצת נבוך אם ראוי להכריח אברכים להשתתף במאצ'ינגכי הם חיינו אמר:אני לא מבין למה הראש כולל אמור להיות נגוע,אחד הלויים אמר:בנוסף העצה היעוצה שיהיו אברכים מהכולל ממונים להכריע על אונסים חריגים ולא הרא"כ שהוא נוגע בדבר ודו"ק
האם יהודי שמכתת את רגליו בחו"ל כדי לתמוך בלומדי תורה, אין לו רצון חזק לעזור לאברך ולא להקשות עליו בקיזוז מהמילגה הזעומה בלאו הכי,
אני למדתי בכולל שהראש כולל היה ת"ח ירא"ש ואיש מעלה וכשהנהיג בכולל שמירת סדרים הודיע שהוא עושה את זה בצער גדול ורק לצורך חיזוק הלימוד, כי רצונו לעזור לאברכים ולתת לאברכים ולא לקצץ להם, אלא שהכרח לא יגונה, ולכן גם עשה כללים מיקילים ועל כל אונס לא היה מקצץ וגם הרחיב מאוד מאוד את כללי האונסים לקולא, וכשהיה רואה אצל אברך שהיה באופן כללי שומר סדרים שהגיש שמירת סדרים חסר היה ניגש אליו לבדוק למה ירד, ובד"כ היה מחפש סיבה ואומר זה נחשב אצלי שהייתי כי אני רוצה לתת לאברכים, ולא לקצץ.