ואתא מיא וכבה לתנורא

קודם פסח שעעל''ט, ניקיתי כהוגן את תנורי וזרקתי עליו מים טהורים עם שאר מילי דמנקי.

ויהי ממחרת הפסח, באו בני - ביתי להשתמש בו, ואך סובבו את כפתור ההפעלה - וחושך השתרר עלינו גם השתרר.

הבעיה איננה חדשה, וכה עולל לי תנורי גם בשנים קודמות עד ששב ורפא לו, אלא שאז היה עובד מספר דקות עד הקפצת העלקטרי, והייתי מדליקו ומייבשו כך מעט מעט, אך התנור כרגע את זמן הכיבוי מקצר ומיד בהפעלתו מקצר, ופתרון - ותבשילים - אין.

אשמח לעצה מחברי הפורום שנתקלו בכעי''ז, ושכמ''ה.
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
קודם פסח העעל''ט, ניקיתי כהוגן את תנורי וזרקתי עליו מים טהורים עם שאר מילי דפגמי.

ויהי אחרי הפסח, באו בני - ביתי להשתמש בו, ואך סובבו את כפתור ההפעלה - וחושך השתרר עלינו גם השתרר.

הבעיה איננה חדשה, וכה עולל לי תנורי גם בשנים קודמות עד ששב ורפא לו, אלא שאז היה עובד מספר דקות עד הקפצת העלקטרי, והייתי מדליקו ומייבשו כך מעט מעט, אך התנור כרגע את זמן הכיבוי מקצר ומיד בהפעלתו מקצר, ופתרון - ותבשילים - אין.

אשמח לעצה מחברי הפורום שנתקלו בכעי''ז, ושכמ''ה.
אם יש לך קצת אומץ תפתח כמה ברגים ותבדוק בעצמך אם ניזוק אחד החיבורים מחמת מילי דפגמי הנ''ל.
אולי הצטברו נוזלים [היינו אדים שהתעבו] במקום רגיש בקרבי התנור.
ויעזרך האל שישוב בו ממרידתו ולא יצא ח''ו בלא כתובה.
 
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
פיילוט 0.4 אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
קודם פסח העעל''ט, ניקיתי כהוגן את תנורי וזרקתי עליו מים טהורים עם שאר מילי דפגמי.

ויהי אחרי הפסח, באו בני - ביתי להשתמש בו, ואך סובבו את כפתור ההפעלה - וחושך השתרר עלינו גם השתרר.

הבעיה איננה חדשה, וכה עולל לי תנורי גם בשנים קודמות עד ששב ורפא לו, אלא שאז היה עובד מספר דקות עד הקפצת העלקטרי, והייתי מדליקו ומייבשו כך מעט מעט, אך התנור כרגע את זמן הכיבוי מקצר ומיד בהפעלתו מקצר, ופתרון - ותבשילים - אין.

אשמח לעצה מחברי הפורום שנתקלו בכעי''ז, ושכמ''ה.
אם יש לך קצת אומץ תפתח כמה ברגים ותבדוק בעצמך אם ניזוק אחד החיבורים מחמת מילי דפגמי הנ''ל.
אולי הצטברו נוזלים [היינו אדים שהתעבו] במקום רגיש בקרבי התנור.
ויעזרך האל שישוב בו ממרידתו ולא יצא ח''ו בלא כתובה.

היכן צריך לפתוח?

האם השארתו כשדלתו פתוחה לרווחה עשויה להועיל?


ייש''כ.
 

פיילוט 0.4

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
פיילוט 0.4 אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
קודם פסח העעל''ט, ניקיתי כהוגן את תנורי וזרקתי עליו מים טהורים עם שאר מילי דפגמי.

ויהי אחרי הפסח, באו בני - ביתי להשתמש בו, ואך סובבו את כפתור ההפעלה - וחושך השתרר עלינו גם השתרר.

הבעיה איננה חדשה, וכה עולל לי תנורי גם בשנים קודמות עד ששב ורפא לו, אלא שאז היה עובד מספר דקות עד הקפצת העלקטרי, והייתי מדליקו ומייבשו כך מעט מעט, אך התנור כרגע את זמן הכיבוי מקצר ומיד בהפעלתו מקצר, ופתרון - ותבשילים - אין.

אשמח לעצה מחברי הפורום שנתקלו בכעי''ז, ושכמ''ה.
אם יש לך קצת אומץ תפתח כמה ברגים ותבדוק בעצמך אם ניזוק אחד החיבורים מחמת מילי דפגמי הנ''ל.
אולי הצטברו נוזלים [היינו אדים שהתעבו] במקום רגיש בקרבי התנור.
ויעזרך האל שישוב בו ממרידתו ולא יצא ח''ו בלא כתובה.

היכן צריך לפתוח?

האם השארתו כשדלתו פתוחה לרווחה עשויה להועיל?


ייש''כ.
בתנורי הבעיה היתה - כפי שאני מבין - שהנוזלים [לאו דוקא של נקיון לפסח, גם בעת חימום מאכלים עם נוזלים מרובים] התאדו דרך נקבים ידועים בחלל התנור, ומשם עלו והתעבו ונשעו כמין טיפות על חוטי חשמל באיזורים רגישים, ומשם נעשה קצר, וכאמור. ותמיד הבעיה נפתרה אחר זמן קצר.
אולי תכניס את הפלטה של שבת שתחמם אותו ותאייד את שרידי הנוזלים שאולי ישנם. או אולי במזג האויר החם מספיק להוציאו לחוץ?

תנורים פותחים מהגב, יש שם קיר של ברזל [וחומר מבדד] שמפסיק בין גופי החימום לבין הכותל, הפירוק לא אמור להיות מורכב. אולי חוזקם של החומרים נתן את אותותיו באיזהו מקומן באופן הנראה לעין, ותוכל לחסוך את הצורך בהזמנת איש מקצוע.
 
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ישנם עוד רעיונות בלא לנחור את התנור מגבו (כנ''ל בהודעה קודמת) או כיו''ב?

כתבו לי בפרטי לחבר את התנור לחשמל בלי הארקה, ולא להיות בבית בזמן ההפעלה.

האם הדבר מומלץ מבחינה בטיחותית? אינני מבין בחשמל.
 

חזק וברוך

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
קודם פסח העעל''ט, ניקיתי כהוגן את תנורי וזרקתי עליו מים טהורים עם שאר מילי דפגמי.

ויהי ממחרת הפסח, באו בני - ביתי להשתמש בו, ואך סובבו את כפתור ההפעלה - וחושך השתרר עלינו גם השתרר.

הבעיה איננה חדשה, וכה עולל לי תנורי גם בשנים קודמות עד ששב ורפא לו, אלא שאז היה עובד מספר דקות עד הקפצת העלקטרי, והייתי מדליקו ומייבשו כך מעט מעט, אך התנור כרגע את זמן הכיבוי מקצר ומיד בהפעלתו מקצר, ופתרון - ותבשילים - אין.

אשמח לעצה מחברי הפורום שנתקלו בכעי''ז, ושכמ''ה.
העצה הנכונה היא לפתוח את התנור ולהסתכל שם, כדברי הרב @פיילוט 0.4 .
אמנם אם אני מבין נכון, התנור אינו בא לידי שימוש בפסח. אם כן לשנה הבאה לא צריך לשפוך מים, מספיק לנקות מלמעלה את הפירורים בעין ולמכור לגוי.
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
חזק וברוך אמר:
אמנם אם אני מבין נכון, התנור אינו בא לידי שימוש בפסח. אם כן לשנה הבאה לא צריך לשפוך מים, מספיק לנקות מלמעלה את הפירורים בעין ולמכור לגוי.
הבנת נכון, ומ''מ נלענ''ד שיש הידור לנקות, ובר מן דין עיקר הניקוי היה משום נקיות.
 
 

ששמואל

משתמש ותיק
בעיקרון אם אתה מבין בזה קצת, תפתח את התקע וכנ"ל, אם הכל בסדר תנסה לפרק את החיבור של הארקה, תחבר לחשמל (בזהירות, בזהירות, ולא ליד הילדים!!!!!) תפעיל לכחצי שעה עד שהכל יתייבש, ותתחבר חזרה את הארקה.
ושוב, בזהירות גדולה
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ששמואל אמר:
בעיקרון אם אתה מבין בזה קצת, תפתח את התקע וכנ"ל, אם הכל בסדר תנסה לפרק את החיבור של הארקה, תחבר לחשמל (בזהירות, בזהירות, ולא ליד הילדים!!!!!) תפעיל לכחצי שעה עד שהכל יתייבש, ותתחבר חזרה את הארקה.
ושוב, בזהירות גדולה

כנראה שזה מה שאעשה.

אגב יש מישהו שיכול לבאר לי מהי הבעיה בניתוק הארקה? הזהירוני לברוח מהבית וכו' וכו'.

הציעו לי לנתק את הארקה בחוט מאריך קצר ולא להתעסק עם התקע של התנור, האם יש בכך סכנה ע''ג סכנה?
 

אברהם משה

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
ששמואל אמר:
בעיקרון אם אתה מבין בזה קצת, תפתח את התקע וכנ"ל, אם הכל בסדר תנסה לפרק את החיבור של הארקה, תחבר לחשמל (בזהירות, בזהירות, ולא ליד הילדים!!!!!) תפעיל לכחצי שעה עד שהכל יתייבש, ותתחבר חזרה את הארקה.
ושוב, בזהירות גדולה

כנראה שזה מה שאעשה.

אגב יש מישהו שיכול לבאר לי מהי הבעיה בניתוק הארקה? הזהירוני לברוח מהבית וכו' וכו'.

הציעו לי לנתק את הארקה בחוט מאריך קצר ולא להתעסק עם התקע של התנור, האם יש בכך סכנה ע''ג סכנה?
באם זה עדין רלוונטי...
ג"א מצטרף להנ"ל, כלומר גם לי אירע כן.
וכיון שכמה וכמה פעמים ראיתי אצלי בבית טכנאי שמתעסק עם קרבי התנור, לקחתי אומץ ופתחתי את התנור, אך לא את חלקו האחורי, רק מלמעלה, תלוי בסוג התנור ודגמו.
מה שראיתי במוחש שחוט אחד נשרף בחיבורו לבורר - זה שמכוונים חימום עליון ותחתון, גריל, אוורור, תאורה בלבד.
למעשה כיון שיש לי אחריות לתנור זימנתי טכנאי, והלה פתח מאחור וגילה שגוף החימום הלך, ולא שם לב כלל למה שאני שמתי לב, הערתי לו על כך, ואמר שאני צודק, למעשה הזמינו לי ב' החלקים.
נראה לי שעדיף תחילה לעשות עצות אלו, ולא לשחק עם הארקה מחשש להתלקחות.
מקווה שהועלתי.
 
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
אברהם משה אמר:
באם זה עדין רלוונטי...
....
נראה לי שעדיף תחילה לעשות עצות אלו, ולא לשחק עם הארקה מחשש להתלקחות.
מקווה שהועלתי.

עדיין רלוונטי. את השבת האחרונה, השלו והדגים, עשינו בסירים משום חולי - התנור.
איזו התלקחות יכולה להיות?
 

אברהם משה

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
אברהם משה אמר:
באם זה עדין רלוונטי...
....
נראה לי שעדיף תחילה לעשות עצות אלו, ולא לשחק עם הארקה מחשש להתלקחות.
מקווה שהועלתי.

עדיין רלוונטי. את השבת האחרונה, השלו והדגים, עשינו בסירים משום חולי - התנור.
איזו התלקחות יכולה להיות?
גם אנוכי.
התלקחות התנורא, ואז תצטרך להרבה מיא חלילה.
הרעיון של הארקה להוריד ולהפסיק את זרם החשמל בעת הצורך, במקרה שיש בעיה במכשיר ואין לו הארקה הוא מתלקח.
 
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
למה זה תשאל לשמי אמר:
האם הדבר מומלץ מבחינה בטיחותית?
ממש לא!
ויאמר המכלול:מטרות מערכת הארקה הן:
 1. בטיחות חשמלית. מניעת עליית מתחי מגע, מתחי צעד והפרשי פוטנציאלים בין חלקים מתכתיים בזמן קצר, מעל הערכים הבטיחותיים. | 2. הגנה בפני זרמי יתר. יצירת מסלול בעל התנגדות נמוכה לזרמי הקצר (לולאת התקלה) כדי להבטיח ניתוק אוטומטי על ידי מבטח של מעגל שיש בו תקלה.| 3. הגנה בפני ברקים. ביצוע מעגל לזרם הברק עם מוליכות טובה בין מערכת קולטי ברקים לבין מערכת הארקה.| 4. הגנה על ציוד אלקטרוני רגיש. חיבור סיכוך מעגלים רגישים לשדות אלקטרומגנטיים להארקה והתקנת פסי הארקה מיוחדים בתוך הציוד המהווים נקודת יחוס בעלת פוטנציאל קבוע.

לא הבנתי מאומה. וכהכפרי בהעובדא הידועה, אם רש''י לא יודע והטייטש לא יודע, ודאי שלאאה''ה הבישוף לא יידע.

בתנור עצמו אני מפחד ליגוע, עקב גילו המתקדם, ועקב היותי בן - יחיד.
 

לבי במערב

משתמש ותיק
על סדרן:
1. אחר ניתוק ההארקה, עלול ח"ו מתח־החשמל לעלות בין חלקיו (המתכתיים) של המכשיר, והוא הופך מוּעד להתחשמלות ח"ו.
2. אם יעלה מתח־החשמל (כדוגמת המתרחש בעת 'קצר') בעת שההארקה מנותק ח"ו - כל נגיעה במכשיר המחובר לחשמל היא סכנת התחשמלות ח"ו.
3. אם תתחולל סופת־ברקים, באותה עת שההארקה מנותק, ואחד מהם יפגע ח"ו בבית - הוי סכנה להתחשמלות ח"ו.
4. מכשירים חשמליים עלולים גם הם להנזק קשות בכל אחד מהתרחישים הנ"ל (ובעוד מקרים).

המומלץ ביותר הוא לקרוא לחשמלאי מוסמך, שברשותו ציוד־הגנה ייעודי (וגם מסתמא אינו בן־יחיד...).
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
על סדרן:
1. אחר ניתוק ההארקה, עלול ח"ו מתח־החשמל לעלות בין חלקיו (המתכתיים) של המכשיר, והוא הופך מוּעד להתחשמלות ח"ו.
2. אם יעלה מתח־החשמל (כדוגמת המתרחש בעת 'קצר') בעת שההארקה מנותק ח"ו - כל נגיעה במכשיר המחובר לחשמל היא סכנת התחשמלות ח"ו.
3. אם תתחולל סופת־ברקים, באותה עת שההארקה מנותק, ואחד מהם יפגע ח"ו בבית - הוי סכנה להתחשמלות ח"ו.
4. מכשירים חשמליים עלולים גם הם להנזק קשות בכל אחד מהתרחישים הנ"ל (ובעוד מקרים).

המומלץ ביותר הוא לקרוא לחשמלאי מוסמך, שברשותו ציוד־הגנה ייעודי (וגם מסתמא אינו בן־יחיד...).
בעצם לאור סעיף 4, גם הימלטות מהבית וניתוק החשמל מהראשי קודם חזרתי - אינה אפשרית.
 
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
לבי במערב אמר:
על סדרן:
1. אחר ניתוק ההארקה, עלול ח"ו מתח־החשמל לעלות בין חלקיו (המתכתיים) של המכשיר, והוא הופך מוּעד להתחשמלות ח"ו.
2. אם יעלה מתח־החשמל (כדוגמת המתרחש בעת 'קצר') בעת שההארקה מנותק ח"ו - כל נגיעה במכשיר המחובר לחשמל היא סכנת התחשמלות ח"ו.
3. אם תתחולל סופת־ברקים, באותה עת שההארקה מנותק, ואחד מהם יפגע ח"ו בבית - הוי סכנה להתחשמלות ח"ו.
4. מכשירים חשמליים עלולים גם הם להנזק קשות בכל אחד מהתרחישים הנ"ל (ובעוד מקרים).

המומלץ ביותר הוא לקרוא לחשמלאי מוסמך, שברשותו ציוד־הגנה ייעודי (וגם מסתמא אינו בן־יחיד...).
עדכון: היות והנ''ל פסק גם לחמם, אף שכבר אינו מקצר כי אם אחת ושתייםבכל הפעלה, אאלץ להשליכו לבית הדשן.

אגב אם אני מבחין נכונה - עיקר חששות מר הם מניתוק קבוע שלההארקה, ואנא קמיירינא בניתוק זמני, של הפעלה חד פעמית עד לייבוש הנ''ל. 
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
ברור שניתוק קבוע הינו מסוכן שבעתיים, אך גם הפסקה זמנית אינה מומלצת.
[לשם המשל: הנחת ידיים רטובות בתקע חשוף למשך חצי שעה הוא סכנת נפשות (רח"ל), אך אין פירוש הדבר שמגע בן כמה שניות הינו בטוח לחלוטין...].
 

דרומאי

משתמש ותיק
אם כבר בענייני חשמל עסקינן, לאחרוניה עלה הקומקום החשמלי באש בביתי. האש התלקחה במקום הכפתור, שאמור לקפוץ מאליו בעת הרתיחה. האם זה אומר שאין הארקה בבית?
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
דרומאי אמר:
אם כבר בענייני חשמל עסקינן, לאחרוניה עלה הקומקום החשמלי באש בביתי. האש התלקחה במקום הכפתור, שאמור לקפוץ מאליו בעת הרתיחה. האם זה אומר שאין הארקה בבית?
אם כי לי הדל נראה שהבעיה היא מימית, אם הדירה ישנה כדאי וראוי לשאול את המשכיר.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
לבי במערב אמר:
על סדרן:

המומלץ ביותר הוא לקרוא לחשמלאי מוסמך, שברשותו ציוד־הגנה ייעודי (וגם מסתמא אינו בן־יחיד...).
עדכון: היות והנ''ל פסק גם לחמם, אף שכבר אינו מקצר כי אם אחת ושתייםבכל הפעלה, אאלץ להשליכו לבית הדשן.

 

ומכאן תבוא כפרתו... :)

סתם כדאי להכיר אתר שיוזם שלא ע"מ לקבל.
 

מ אלישע

משתמש ותיק
למה זה תשאל לשמי אמר:
דרומאי אמר:
אם כבר בענייני חשמל עסקינן, לאחרוניה עלה הקומקום החשמלי באש בביתי. האש התלקחה במקום הכפתור, שאמור לקפוץ מאליו בעת הרתיחה. האם זה אומר שאין הארקה בבית?
אם כי לי הדל נראה שהבעיה היא מימית, אם הדירה ישנה כדאי וראוי לשאול את המשכיר.
הוראות ח' חשמל שלאחר 5 שנים או 10 צריך לתן את ההארקה (ההבדל בין 5 ל10 הוא הההבדל בין דירה ישנה לחדשה)
כנראה מחשש התרופפות החיבורים
 
 

למה זה תשאל לשמי

משתמש ותיק
פותח הנושא
נדיב לב אמר:
ומכאן תבוא כפרתו... :)

סתם כדאי להכיר אתר שיוזם שלא ע"מ לקבל.
תודה על ההפניה.

כיון שהעלה מר את הנושא, אציין כי אמנם האתר הנ''ל חסך לי אלפי - שקלים, ורהיטים רבים שלי משם לוקחו, וכן מפה ומשם מעט מוצרי חשמל.

אגב, בדרכי לאסוף ארון כלשהו מת''א, וצלצלתי לשאול אודות מקום חנייה, בדרך אגב שאלה ה'תורמת' היכן אני מתגורר, וכשעניתי - עיר חרדית פלונית - השיבה וזלה''ט: אה... בה... יש כאן כבר מישהו אחר שרוצה לקחת... עכלה''ט.
הייתה לנו טעות! רצוי אפוא שלא ליפול בבור זה. 


לגבי תנור, אנו מבכרים תנור בעל ב' תאים, שככה''נ אינו מצוי שם. אם נמצא שם תנור פירוליטי שניתר להכשיר בקלות, זה כבר משהו אחר...
 
 
חלק עליון תַחתִית