יושב אוהלים
משתמש ותיק
בקידושא רבה בשבת עלתה שאלה לגבי מי שאוכל 'קרקרים' עם דג שמלוח מאוד, ואוכל את הקרקרים כדי למתן את המלח שבדגים, וכידוע שבכה"ג אינו מברך על הקרקרים במ"מ שהרי הם טפלים לדג,
האם בכה"ג יכול לסמוך על אכילת הקרקרים לענין קידוש במקום סעודה, או כיון שהם נחשבים טפל לדג, אין יוצא בזה דין סעודה.
ואני הק' העלתי צד, שלכאורה אם רוצה לצאת בקרקרים דין קידוש במקום סעודה, ממילא כבר יש לו רצון גם לאכילת הקרקרים בעצמם, וא"כ יתחייב כבר לברך במ"מ על הקרקרים, ואז בודאי שפיר יש לו קידוש במקום סעודה. (והסכים עמי מורה הוראה שהי' במקום).
ועדיין יש לדון במקום שלא חשב על השאלה עד אחר שאכל את הקרקרים עם הדג, ושאלתו הוא עם כעת הוא צריך לאכול עוד מזונות, או שיכול לסמוך על הקרקרים שאכל כדי ללפת בהם את הדגים, לקיים קידוש במקום סעודה.
האם בכה"ג יכול לסמוך על אכילת הקרקרים לענין קידוש במקום סעודה, או כיון שהם נחשבים טפל לדג, אין יוצא בזה דין סעודה.
ואני הק' העלתי צד, שלכאורה אם רוצה לצאת בקרקרים דין קידוש במקום סעודה, ממילא כבר יש לו רצון גם לאכילת הקרקרים בעצמם, וא"כ יתחייב כבר לברך במ"מ על הקרקרים, ואז בודאי שפיר יש לו קידוש במקום סעודה. (והסכים עמי מורה הוראה שהי' במקום).
ועדיין יש לדון במקום שלא חשב על השאלה עד אחר שאכל את הקרקרים עם הדג, ושאלתו הוא עם כעת הוא צריך לאכול עוד מזונות, או שיכול לסמוך על הקרקרים שאכל כדי ללפת בהם את הדגים, לקיים קידוש במקום סעודה.