על אמוראים כתוב בגמרא אישתמיטתיה.דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:אגב, ת"ח אחד אמר שאין בזה שום שאלה על גדלותו של הגר"ח
בשלמא אמר:זה קשור לחיסדות אחרת (מגאליציה)ביבליופיל אמר:אני שמעתי את זה על הרש"ש.
זה ככל הנראה יותר התירוץ, ומספיק חמור בשביל חסידים (לפחות)מקדש שביעי כל שביעי אמר:בגלל ההגהה בסוף בבא מציעא?
ויש בזה עוד שבזה יש להם מסורת של סמיכה הרבה דורות למעלה בקודש.דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:ה'דברי חיים' מצאנז החזיק את חמיו ה'ברוך טעם' כרבו בנגלה.
מה זה השם המוזר הזה?אחד התלמידים אמר:אליהו (הגר"א) איש הנגלה והנסתר מהאדמו"ר מראדזין ארה"ב, הרב ירוחם ליינער ז"ל.
אכן, הם לא היו אמורים להפגש אף פעם, והשמועה הלזו - שמועת רוח והבל.בשלמא אמר:הסיבה האמיתית היא שמועה אחרת אאל"ט שלא קם לכבודו של הערשטע רב (ואין לי מושג מתי והיכן הם היו אמורים להיפגש).
ובכן אמר:מה זה השם המוזר הזה?אחד התלמידים אמר:אליהו (הגר"א) איש הנגלה והנסתר מהאדמו"ר מראדזין ארה"ב, הרב ירוחם ליינער ז"ל.
הרי בשער הספר כתוב 'הגר"א איש הנגלה והנסתר', לא?
עיקר תמיהתי היתה עליהם, לא עליך.אחד התלמידים אמר:אתה צודק, ותקנתי את זה.
השם היה ע"פ המובא בה"ב.
ובכן אמר:עיקר תמיהתי היתה עליהם, לא עליך.אחד התלמידים אמר:אתה צודק, ותקנתי את זה.
השם היה ע"פ המובא בה"ב.
מוזר.
לא. אין כוונתי לרמז כן. ואין צורך לטפול עליהם האשמות שווא, בפרט שאפשר להווכח שמצויים באתרא דילהון ספרים רבים מרבינו הגר"א, וכולם בשמם ייקראו, 'הגר"א', בלי התחכמויות.אחד התלמידים אמר:אא"כ כוונתך לרמז, שהייתי צריך להבין שמנהל ה"ב הוא מחסידות חשודה בכל מה שקשור להגר"א, והייתי צריך לבדוק בעצמי ולא לסמוך עליהם.
כ"כ רב"ע בעמח"ס 'תורה תמימה' בספרו האוטוביוגרפי, המלא (אחר מחכ"ת) שגיאות ובדיות כחול הים. אין שום סיבה להאמין תיאור משונה זה (האִמרה הנז' היא פרט קטן ממכלול הכתיבה, שרובה ככולה פשוט מופרכת מעיקרה).צדיק האמת אמר:שמעתי פעם
למיטב ידיעתי אין התנגדות כזו,פינחס רוזנצוויג אמר:ידוע שבחסידויות תולדות צ'רנוביל, (כל הטבערסקי) מתנגדים לקצוה"ח, ואולי זה הסיבה שבברסלב דוקא מעריצים אותו.יודי 148 אמר:דוע שבברסלב "קצות החושן" זה ספר היסוד
מעשה שהאדמו"ר מסקוורא ראה את האדמו"ר מסאטמר לומד בקצוה"ח, אמר לו "נווווו קצות??"
ענה לו "היה לי קושיא בגמרא, חפשתי ב'מאור עינים' ולא מצאתי תירוץ, אז חיפשת בקצות"
אגדה שכמובן לא היתה.
אאל''ט יש שטענו שאף הפך לחסיד בסוף ימיו, מישהו שמע על זה?אבי חי אמר:מאי טעמא? הקצות היה 'מתנגד' מוצהר כ"כ?
מי ששמע על הרמב"ם וכו', ועל ר' יהודה אריה די מודינא וכו', הוא ששמע.זאב בודד אמר:אאל''ט יש שטענו שאף הפך לחסיד בסוף ימיו, מישהו שמע על זה?אבי חי אמר:מאי טעמא? הקצות היה 'מתנגד' מוצהר כ"כ?
כן כתב בפירוש בספר "חזרת הרבנים סמוך למיתתם [ומהם אחר מיתתם]" עמ' תתתפו.זאב בודד אמר:אאל''ט יש שטענו שאף הפך לחסיד בסוף ימיו, מישהו שמע על זה?אבי חי אמר:מאי טעמא? הקצות היה 'מתנגד' מוצהר כ"כ?
אברך אמר:כן כתב בפירוש בספר "חזרת הרבנים סמוך למיתתם [ומהם אחר מיתתם]" עמ' תתתפו.זאב בודד אמר:אאל''ט יש שטענו שאף הפך לחסיד בסוף ימיו, מישהו שמע על זה?אבי חי אמר:מאי טעמא? הקצות היה 'מתנגד' מוצהר כ"כ?
ויש להוסיף את הקאצקער שהפך ליטאי...ובכן אמר:מי ששמע על הרמב"ם וכו', ועל ר' יהודה אריה די מודינא וכו', הוא ששמע.זאב בודד אמר:אאל''ט יש שטענו שאף הפך לחסיד בסוף ימיו, מישהו שמע על זה?אבי חי אמר:מאי טעמא? הקצות היה 'מתנגד' מוצהר כ"כ?
צדיק האמת אמר:שמעתי פעם שא' מאדמורי חב"ד (אולי הצמח צדק) אמר שלולא התנגדות הליטאים היו החסידים מגיעים למקום לא טוב.
(ראוי לצייין, כי אנשי חב"ד מכחישים זאת בכל תוקף).
פטירת הגה"ק מתולדות אהרן? בתשנ"ז?צדיקוש אמר:...לאחר פטירתו של הגה"ק מתולדות אהרן,
באו חסידיו אצל הגאון ר' אהרן כהן מר"י חברון, וביקשו שיהיה לרבם ואדמור"ם.
ובכן אמר:הדבר היחיד שמצאתי שם:תלמיד נאמן אמר:בסגנון אחר כותב הרב זוין זצ"ל (מגדולי תנועת חב"ד) בסיפורי חסידים ח"ב, שאדמו"ר הצ"צ אמר שהיו כמה חסרונות בתחילת תנועת החסידות שתוקנו בעקבות מאבק המתנגדים (בערך).
מי יכול להעלות ??
מתנגדים.jpg
ואולי מתכוון מר לקטע אחר.