כף זכות - באג בטלפונים

יעקב יעקב

משתמש ותיק
ראיתי לעורר כף זכות על מה שמצוי שמתקשרים למאן-דהוא והוא איננו עונה,
ופעמים אף איננו חוזר אל המתקשר.

 
וראיתי שבמכשיר הנפוץ "First Phon" [עכ"פ במעשה דידי, ואולי זה תלוי בחברת התקשורת] כשאין קליטה או כשהסוללה נגמרת, [ואפילו לפעמים כשהסים מחוץ למכשיר], זה עדיין משמיע למחייג צליל חיוג רגיל. ואילו הנמען איננו מקבל את ההודעה כלל [אם אין לו תא קולי].


ונ"מ שראוי לפעמים לנדנד אח"ז, ולא לחשוב שמא השני כבר קבל את ההודעה, ובכוונה אינו חוזר.

ויה"ר שיהא לתועלת

 
 

ששמואל

משתמש ותיק
האמת היא, שאני הרבה פעמים לא עונה כשזה לא נח לי (אפי' אם אני באמצע לדבר עם מישהו)
וגם לא חוזר אליו אח"כ.....

לא ידעתי שצריך ללמד עליי זכות...
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
ששמואל אמר:
האמת היא, שאני הרבה פעמים לא עונה כשזה לא נח לי (אפי' אם אני באמצע לדבר עם מישהו)
למה כשאתה מדבר עם מישהו זה נקרא "אפילו" אדרבה אם אתה עוסק בעניינים של עצמך, יש לדון אם יש בזהה ענין של 'ויתור' לענות לו גם אם אתה "לא חייב לו כלום", אבל כשאתה מדבר עם מישהו אחר? מעולם תמהתי על הרעיון שמקובל של"מתקשר בטלפון" יש זכות קדימה על מי שמדברים אתו בנוכחותו. ומאי חזית דדמא דמתקשר סומק טפי לעצור את השיחה עם זה שמדברים אתו, ולעבור לדבר עם זה שמתקשר??
גם במדבר עם מישהו בטלפון ומישהו אחר מתקשר, [שיחה ממתינה' מרגישים חובה לעבור לשיחה הממתינה, ומאי אולמא האי מהאי? ואדרבה כל הקודם זכה.

[ידוע הסיפר על ההוא שחיכה בתור בבנק, והפקיד הי' עסוק בשיחת טלפון עם לקוח אחר, והממתין בתור הוציא פלאפון והתקשר לבנק וכשהפקיד ענה לו ושאלוהו למה הוא מתקשר הרי אתה עומד כאן בבנק, ענה שאני רואה שאתה נותן זכות קדימה למי שמתקשר בטלפון, לפני מי שעומד בבנק, אז כדי להתקדם בתור התקשרתי גם אני בטלפון].
 

יעקב יעקב

משתמש ותיק
פותח הנושא
ששמואל אמר:
האמת היא, שאני הרבה פעמים לא עונה כשזה לא נח לי (אפי' אם אני באמצע לדבר עם מישהו)
וגם לא חוזר אליו אח"כ.....

לא ידעתי שצריך ללמד עליי זכות...
גם לבני משפחה שמתקשרים אתה לא חוזר?

זה נשמע שאתה לא נשוי, או שאשתך לא מתקשרת אליך [משום מה] אף פעם....
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
5555 אמר:
ששמואל אמר:
האמת היא, שאני הרבה פעמים לא עונה כשזה לא נח לי (אפי' אם אני באמצע לדבר עם מישהו)
וגם לא חוזר אליו אח"כ.....

לא ידעתי שצריך ללמד עליי זכות...
גם לבני משפחה שמתקשרים אתה לא חוזר?

זה נשמע שאתה לא נשוי, או שאשתך לא מתקשרת אליך [משום מה] אף פעם....
אני בטוח שהוא לא התכוון למצב שבו ההורים או האישה מתקשרים,
אבל מצוי מאוד שיש מכרים וידידים שמתקשרים בזמן שאתה בכולל/בעבודה/בקניות בסופר/במצב רוח להירגע וכו' ואין שום חובה לענות. זה שהמציאו את הפלאפון אמור לעבוד לטובתך ולא לתת עליך עול חברתי הזוי להיות זמין 24/6.

יש המגדילים לעשות (בארה"ק כי בני חו"ל יודעים שזו חוצפה) ומתקשרים אחרי 10-11 בערב, כי הרי כל זמן שאתה ער אתה אמור לענות בשמחה. כאילו אין דבר כזה להיות ער אבל במצב נינוח וידיעה שנגמר היום ואפשר קצת ללמוד/לשתות תה/לדבר עם האישה בלי הפרעות.
 
 

יעקב יעקב

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
אני בטוח שהוא לא התכוון למצב שבו ההורים או האישה מתקשרים,
אני כן דברתי [בעיקר] על מקרים כאלה - שעליהם צריך ללמד זכות.

גם אני נוהג הרבה פעמים לא לענות למספרים לא מוכרים, או לא מספיק מוכרים....
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
5555 אמר:
גם אני נוהג הרבה פעמים לא לענות למספרים לא מוכרים, או לא מספיק מוכרים....

כוונתי אפילו לחברים טובים, בני דודים, מכרים שצריכים טרמפ לחתונה וכו'. גם להם אין חובה לענות בכל מחיר. מותר לסנן בטלפון.
יש כאלה שכועסים עליי אח"כ אבל אני מזכיר להם שבדיוק כמו שיהיה חצוף מצדם להיכנס לביתי באמצע שאני דן עם אשתי היכן נהיה בשבת ויקטעו את השיחה כדי לשאול על טרמפ, כך זה גם בטלפון.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
ששמואל אמר:
האמת היא, שאני הרבה פעמים לא עונה כשזה לא נח לי (אפי' אם אני באמצע לדבר עם מישהו)
למה כשאתה מדבר עם מישהו זה נקרא "אפילו" אדרבה אם אתה עוסק בעניינים של עצמך, יש לדון אם יש בזהה ענין של 'ויתור' לענות לו גם אם אתה "לא חייב לו כלום", אבל כשאתה מדבר עם מישהו אחר? מעולם תמהתי על הרעיון שמקובל של"מתקשר בטלפון" יש זכות קדימה על מי שמדברים אתו בנוכחותו. ומאי חזית דדמא דמתקשר סומק טפי לעצור את השיחה עם זה שמדברים אתו, ולעבור לדבר עם זה שמתקשר??
גם במדבר עם מישהו בטלפון ומישהו אחר מתקשר, [שיחה ממתינה' מרגישים חובה לעבור לשיחה הממתינה, ומאי אולמא האי מהאי? ואדרבה כל הקודם זכה.

אוקים 'אפילו'- בפטפוט חולין מזדמן בעלמא, ואתי שפיר..
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
יושב אוהלים אמר:
ששמואל אמר:
האמת היא, שאני הרבה פעמים לא עונה כשזה לא נח לי (אפי' אם אני באמצע לדבר עם מישהו)
למה כשאתה מדבר עם מישהו זה נקרא "אפילו" אדרבה אם אתה עוסק בעניינים של עצמך, יש לדון אם יש בזהה ענין של 'ויתור' לענות לו גם אם אתה "לא חייב לו כלום", אבל כשאתה מדבר עם מישהו אחר? מעולם תמהתי על הרעיון שמקובל של"מתקשר בטלפון" יש זכות קדימה על מי שמדברים אתו בנוכחותו. ומאי חזית דדמא דמתקשר סומק טפי לעצור את השיחה עם זה שמדברים אתו, ולעבור לדבר עם זה שמתקשר??
גם במדבר עם מישהו בטלפון ומישהו אחר מתקשר, [שיחה ממתינה' מרגישים חובה לעבור לשיחה הממתינה, ומאי אולמא האי מהאי? ואדרבה כל הקודם זכה.

אוקים 'אפילו'- בפטפוט חולין מזדמן בעלמא, ואתי שפיר..
ובכל אופן אם החבר שמשוחח אתו נהנה מהשיחה, והוא אינו יודע שהמתקשר צריך משהו מאוד חשוב שאינו סובל דיחוי, מהיכא תיתי שיש לו זכות קדימה על הקודם לו? והדק"ל.
 
 

ששמואל

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
ששמואל אמר:
האמת היא, שאני הרבה פעמים לא עונה כשזה לא נח לי (אפי' אם אני באמצע לדבר עם מישהו)
למה כשאתה מדבר עם מישהו זה נקרא "אפילו" אדרבה אם אתה עוסק בעניינים של עצמך, יש לדון אם יש בזהה ענין של 'ויתור' לענות לו גם אם אתה "לא חייב לו כלום", אבל כשאתה מדבר עם מישהו אחר? מעולם תמהתי על הרעיון שמקובל של"מתקשר בטלפון" יש זכות קדימה על מי שמדברים אתו בנוכחותו. ומאי חזית דדמא דמתקשר סומק טפי לעצור את השיחה עם זה שמדברים אתו, ולעבור לדבר עם זה שמתקשר??
גם במדבר עם מישהו בטלפון ומישהו אחר מתקשר, [שיחה ממתינה' מרגישים חובה לעבור לשיחה הממתינה, ומאי אולמא האי מהאי? ואדרבה כל הקודם זכה.

[ידוע הסיפר על ההוא שחיכה בתור בבנק, והפקיד הי' עסוק בשיחת טלפון עם לקוח אחר, והממתין בתור הוציא פלאפון והתקשר לבנק וכשהפקיד ענה לו ושאלוהו למה הוא מתקשר הרי אתה עומד כאן בבנק, ענה שאני רואה שאתה נותן זכות קדימה למי שמתקשר בטלפון, לפני מי שעומד בבנק, אז כדי להתקדם בתור התקשרתי גם אני בטלפון].
אתה צודק.
כוונתי היה להדגיש שמבחינתי אם אני מדבר עם מישהו הרי שהוא קודם לאלמוני שמנסה לתפוס אותי בטלפון.
והאמת, מעולם תמהתי על הנוהג שאדם מדבר עם רעהו, או נמצא באמצע שיחת רעים או ישיבה לאורחת ערב משפחתית, והרי אם מישהו יבוא אליו לדבר עמו באמצע הוא יסביר לו (בצורה נחמדה יותר או פחות) כי הוא באמצע משהו, אז למה אם הוא מתקשר הוא עוזב את כולם ועונה לו ???
ולכאורה ההסבר לזה הוא, כשבן אדם יושב באמצע שבע ברכות ומדבר עם שאר הסועדים, אין משהו מיוחד בשיחה זאת, אף אחד לא מדבר דווקא איתו, אלא מכיון שהתיישבו ביחד הם מתחילים לדבר.
והנה, לפתע נשמע קול צלצול המבשר, חברה, מכולם, בחרתי לדבר דווקא עם פלוני ולמרות שהוא לא כאן אני רוצה לשוחח מבין כל היושבים ליד השולחן רק איתו, פלא שבעל הפלאפון מתחיל לדפוק על כיסיו בלחץ שמא הוא לא ימצא את הפלאפון עד שההוא יחדל מלהתקשר והוא יענה לו ויעדיף אותו מעל פני כולם?

עשיתי ניסיון פעם והצעתי לכמה חברים שיכבו את הפלאפון משעה X עד שעה Y, אבל לכבות לגמרי, לא להשתיק שאפשר לראות אם מישהו חיפש אותך, 90% סירבו ואמרו שאינן מסוגלים לזה. (וכבר כתב @חייל של הרבי על הטלפון שהפך מעבד לאדון) ולכאורה יש בזה את אותו הרעיון, הוא רוצה לדעת מי חיפש דווקא אותו, למרות שהוא יודע בוודאות שאם מישהו צריך אותו למשהו מסוים הוא יתקשר שוב, אבל, אני לא יידע מי חיפש אותי....
 

הכהן

משתמש ותיק
שמעתי על הגר"י אברמסקי, שפעם בשעת שיחה עם מישהו, אמרו לו שמישהו מחפש אותו בטלפון, והוא אמר: "את זה שכאן הזמנתי לשיחה!"
המתקשר היה אחד מראשי הישיבות, ואצלו היה... הבן שלו!!!
 

ששמואל

משתמש ותיק
הכהן אמר:
שמעתי על הגר"י אברמסקי, שפעם בשעת שיחה עם מישהו, אמרו לו שמישהו מחפש אותו בטלפון, והוא אמר: "את זה שכאן הזמנתי לשיחה!"
המתקשר היה אחד מראשי הישיבות, ואצלו היה... הבן שלו!!!
נו, בשביל זה לא צריך להיות הגר"י אברמסקי.
אבי שליט"א כשהיה משוחח איתנו (ודאי שיחה, ולא פטפוט בעלמא, אבל גם בפטפוט - תלוי בנסיבות), היה עוזב את כל העולם, ויכולנו לשמוע את הפלאפון של 5 דק', ומרוכז איתנו!
(אולי לא ידעתי עד היום להאריך...)
 
חלק עליון תַחתִית